Iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt. Het is namelijk niet niks zo'n bevalling en als je je niet op je gemak voelt komt dat de bevalling niet ten goede. Ik vond het zelf een van mijn minder charmante momenten, hoe gaaf het ook is om een kind op de wereld te zetten. Dat hoefde dus niemand van mij te zien en ik heb een hekel aan mensen om mij heen als ik pijn heb, maar anderen zullen juist veel steun en plezier vinden in de aanwezigheid van hun naasten...Of het iets cultureels gebonden is, ik vraag het mij af....
misschien voel je je aangesproken daar kan ik niets aan doen ik zei dat IK het niet prettig zou vinden als mensen niet in de wachtkamer zouden zitten tijdens mijn bevalling, onze familie is gewoon heel erg hecht (we werken met elkaar, zien elkaar erbuiten) het is nou eemaal anders als een doorsnee nederlands gezin (wat ik vaak als er koel en afstandelijk ervaar omdat ik meer met mijn familie doe en deel) ik zeg nergens dat dat IS alleen hoe ik dat persoonlijk ervaar. Ik zou niet blij zijn met hoe jullie dat hebben maar dat zegt niet dat jullie het slecht hebben getroffen met je ouders het is jullie gezinsleven en jullie zijn dit zo gewend... ik ben alleen anders gewend en ben daar heel erg happy mee. Ik vind het gewoon erg jammer dat heel weinig mensen dingen delen want juist door delen kan je nog meer van dingen genieten want het maakt je hart groter heel veel mensen zien dat helaas (nog) niet... Het is typisch nederlands om het zo te doen maar ik ervaar het niet als leuk..
Hier nog iemand hoor, gewoon de bavalling samen met mijn man doormaken. Schoonmoeders hoef ik er niet bij te hebben hoor, mijn moeder leeft niet meer, maar ook die zou ik er niet bij gehad willen hebben. Wij hebben het kindje samen gemaakt en wij zetten het ook 'samen' op de wereld! En lekker een kraamfeest ik moet niet wekenlang mijn huis vol hebben met kraamvisite, perfecte oplossing zo'n kraamfeest! Heb het al een paar keer meegemaakt, perfect!
Goedemorgen! Wat schiet het al op he voor iedereen! Zoveel babys in april! Ouders/schoonouders en broers&zus bellen we na de bevalling. Waarschijnlijk niet de eerste minuten, eerst even bijkomen, schoon worden. Mocht ik onverhoopt in het zh belanden, please geen fam. in de wachtkamer terwijl ik nog bezig ben, dan zou ik me alleen maar gehaast voelen. Wij doen het lekker met zijn 2en. Ik begin in november met zw.schap zwemmen, lijkt me heerlijk. Doe het ook vooral omdat ik normaal al snel last van rug heb, dus lijkt me alleen maar goed en ontspannend. Ik had 2 bikinis besteld via marktplaats (1 wa 1 maal gedragen, nader nooit) maar ze zijn me veel te groot. Dus: Te koop: 2 zwangerschapsbikinis, 5 euro per stuk. Het is maat M maar valt wel als L of maat 40. De cupmaat is mij nu nog te ruim, ik heb B. Voor intresse PB me maar!
ik heb de vorige keer wel meteen de naaste familie gebeld en die kwam meteen langs. Nu wonen we in het buitenland dus hebben we gezegd, de eerste weken ff niet en dan daarna prima, maar je logeert ergens anders. Zowiezo hebben we ervoor gekozen om de eerste week helemaal GEEN bezoek te krijgen, echt niemand! Dit hebben we gekozen omdat de vorige keer we geen tijd hebben gehad om samen te genieten, mijn man steeds beschuitjes stond te smeren en we willen nu dat ons zoontje eerst aan de baby kan wennen voor ook nog eens al dat bezoek over de vloer komt. Ons contact met de familie(mijn familie) is zo slecht dat ik soms denk, kom maar over 4 maanden ofzo en zijn familie is wel leuk, maar die hoef ik er de eerste week ook nog niet bij. Ik ben trouwens uitgerekend op 4 april de dag dat mijn moeder 4 jaar is overleden. We hebben een jongensnaam gevonden (die we ook nog eens supermooi vinden) die met twee letters eraf de naam van mijn moeder is(in de goede volgorde!) dus hopen dat hij/zij nu ook echt op 4 april geboren wordt! Vind het zooo bijzonder
Zo, nogal wat uitgesproken meningen wat betreft familie en bevallingen! Ik had mijn moeder er dus ook bij, en ik vond het heel erg prettig juist. Ik voelde me juist beter vertegenwoordigd daardoor. Klinkt misschien raar, maar tijdens een bevalling ben je al zo overgeleverd aan de verloskundige en kraamhulp, of de medisch staf, dat ik het heel prettig vond dat er twee mensen bij waren die me ontzettend dierbaar zijn, en die wisten hoe ik tegenover bepaalde dingen stond. Mijn moeder kon ook erg goed vertalen tussen verlos en mij, want op sommige opmerkingen reageerde ik voor mijn gevoel paniekerig (ja hallo, persweeen, benen omhoog en verder weinig in te brengen) en zij stelde me dan wat meer gerust. En mijn man was een goeie coach, ook al kreeg ie af en toe een snauw van mij Ik zou het zelf niet anders willen doen, maar ik moet er bij zeggen dat wij allebei uit van die typisch Brabants-bourgondische families komen waar het soms zo close is, dat het irritant wordt 8) Ik vond het zelf dan ook erg prettig om te weten dat mijn kindje door zijn familie werd omringd, dat gaf me gewoon een hele hoop meer rust, ook om te weten dat ie gelijk door zoveel liefde werd omringd. Klinkt misschien vreeeeeselijk zoetsappig allemaal, maar ja, ik weet ook niet hoe ik het anders moet zeggen Maar, net als IMD dus, ik zou het ook niet anders willen hebben. En een kraamfeest... ik ben er nog niet over uit eerlijk gezegd. Het hoeft helemaal niet onpersoonlijk te zijn natuurlijk. Maar beide families kennende blijf je dan toch behoorlijk wat aanloop houden de weken erna, dus heeft het dan wel nut vraag ik me af. Voor ons dus waarschijnlijk niet... Ja, misschien om die hele vage kennissen en verder weg wonende familie in 1 dag gehad te hebben, maar ik vind het best als die gewoon op bezoek komen ipv verzameld op een feest. Dus ik denk dat wij gewoon voor de kraamvisite gaan, al bestaat er wel een kans dat we een groot gedeelte al gaan ontvangen in het ziekenhuis.
haha dat zeg k lekker nie dan weet je echt meteen welke naam het wordt, het wordt overigens alleen die naam als ik oo kecht op 4 april beval omdat we een andere naam net een tikkie mooier vinden
schijnt goed te gaan met juud ze schrijft bij En de bus rijdt verder voor de augustusbeebs dus daar kan je het anders even lezen
Ja Spekkie zo close dat het irritant is soms maar wel heeeeeerlijk! haha goede omschrijving ook qua bevalling... Wat een mooie datum dan Amom 4 april! ik hoop voor je dat het op die dag geboren mag worden, lijkt me een heel mooi idee!
Bij de bevalling. Wil ik er alleen mijn vriend bij hebben. Bij de echo's gaan de oma's ook gewoon mee. Komt ook omdat mijn vriend niet vaak mee kan. Denk wel ergens dat de ouders misschien wel in de wachtkamer wachten. Als het heel lang duurt dan. Ik kan het dan denk ik niet laten om te bellen.
Zijn er trouwens mama's die zwanger zijn van hun tweede (of meer) die nog steeds denken dat je met zijn tweeen je baby op de wereld zet? Ik vind dat altijd zo'n leuke en lieve uitspraak als je voor de eerste keer zwanger bent en dan ben je aan het bevallen en denk je "hmmm ik moet het toch echt alleen doen, niemand anders heeft de pijn of moet er 37 cm (hoofdomtrek) of meer doorheen duwen" en niemand anders loopt er wekenlang krom door hechtingen die verkeerd zijn gezet en of de straie die nog steeds zeer doet. Ja bevallen doe je "echt" samen ppfffff (die mannen komen er toch echt beter van af dan wij haha!) Wat niet zegt dat hij compleet niets bijdraagt maar echt samen bevallen vind ik niet, hij helpt mij de bevalling te doen en dat helpt natuurlijk wel enorm!
Hallo meiden, Ik kreeg een PB'tje van Rach dat ik even moest melden hier. Sorry, had er even niet aan gedacht dat jullie ook nog in spanning zaten. Het gaat redelijk. De echo gaf een kloppend hartje en zelfs wat beweging! Bloedverlies waarschijnlijk door laag liggende placenta, maar zeker is het niet. De VK vond de bloeding eigenlijk te hevig voor een geknapt vaatje, maar een andere verklaring is niet gevonden nog. Ik moet het even wat rustiger aandoen nu, want ik blijf last houden van krampen. Over 4 weken moet ik terugkomen, maar mag altijd eerder als ik dat nodig vind. Voorlopig dus even gerust gesteld, al blijf ik nu wat onzeker over deze zwangerschap. Bedankt voor jullie medeleven!
blij dat alles goed is zeg maar het is wel vreselijk vaag en eng! nou we duimen dat het gewoon een vaatje was en niet meer zal gebeuren!
ohw rach sterkte! hoop dat het niks is! Ik heb 7 nov. de 20 weken echo! woeehhoee! ben echt blij maar ook beetje bang dat er wat mis is! nog 3 weken! zijn jullie bang voor de 20 weken echo?
Nee, ik kijk er enorm naar uit! JUUD! Fijn dat je wat gerustgesteld bent, snap wel dat je het het nog spannend vind. STERKTE