van die baby's die echt geluiden maken enzo. Keer op tv gezien stellen die een baby wouden konden ze oefenen met die pop. Was net een levensechte baby zo grappig HAha
Ben net bij de gyn geweest.....pfff hij liep even ruim drie kwartier uit zeg... Gelukkig alles goed. Ik moet later vaker terug komen omdat ze dan de baby extra goed in de gaten willen houden vanwege mijn bloedverdunners die ik noodgedwongen moet slikken.
Even over borstvoeding.....Ik sta er helemaal nog niet om te springen, heb er een raar gevoel bij en droom er zelfs van, vreselijk vind ik het (tot nu toe). Kan natuurlijk in de loop van de maanden nog veranderen. Maar sjonge jonge wat een commentaar krijg je van sommige vrouwen als je zegt dat je nog niet zeker weet wat je gaat doen, het voelt net alsof ik een enorme zonde bega ofzo voel me een crimineel. Nu had ik net besloten om het in elk geval te proberen, en nu begin ik er zelfs nachtmerries van te krijgen! Zei iemand dat de verloskundige er toch op aandringt als ons kindje geboren is, nou dat moeten ze vooral niet doen....Ik probeer het nu maar een beetje los te laten en zorg dat ik ook flesjes en voeding in huis heb, denk dat ik de borst probeer (mede omdat ik zelf hooikoorts en nog wat allergiën heb) maar wordt het een drama en heel veel stress dan stop ik er mee. Die gedachte stelt me wat gerust. Gek eigenlijk he, het meerendeel hier gaat automatisch borstvoeding geven en ik vind het tot nu toe maar niks.
Haha! Wat lachen zeg! Gelukkig hoefde dat niet op onze borstvoedingscursus! Een beetje genant lijkt mij. Helemaal omdat er (bij ons dan) ook papa's bij zaten... haha @Jodie: Dat is inderdaad errug vervelend dat iedereen (vooral kraamverzorgsters en verloskundigen) er zo op zitten te hameren. De eerste keer kreeg ik ook nachtmerries. Het leek me zo vreselijk pijn doen, en ook raar zo'n kind aan je tiet Maar gelukkig viel het allemaal wel mee. en was het heel erg leuk om te doen. Ik had alleen wel vreselijke stuwing (vier maanden lang!) en constant natte kleren, omdat het er zowat uitstroomde. Ik had heel Afrika van melk kunnen voorzien! Errug vervelend! Waar ik me ook héél erg aan stoor is dat je overal hoort dat het niet uitmaakt of je wel of geen borstvoeding geeft, omdat je sowieso wel "theezakjes" van de zwangersschap krijgt. Nou ik kan je vertellen, dat je wel degelijk theezakjes kunt krijgen van borstvoeding (helemaal als je 4 maanden stuwing hebt!) Ik in ieder geval wel...
ik ervaar het juist andersom....bij mij krijg ik commetaar omdat ik het juist wel doe...je bent toch geen koe en je borsten gaan hangen...en het helpt toch niet.....ik luister er niet na... maar ik zeg ook niet tegen mensen die het niet doen...ieder zijn eigen keuzen...elk kant heeft zijn voor en na delen...dus meid doen waar jij je goed bij voelt!
Iig goed dat je het een kans wil geven! Kan me voorstellen dat je er stress van krijgt als je ook hoort wat er allemaal wel neit bij komt kijken, en straks wil het kind niet happen. Denk idd dat het veel scheelt als je zelf weet "ik heb een fles en flesvoeding in huis", dat je weet, ik kan zo stoppen als het niet gaat! Misschien vind je het straks ineens wel fantastisch en anders toch niet! Nu nog niet teveel druk om maken joh!
heel irritant idd! Ik geef nog steeds BV en doe dat ook in het openbaar(wel doek erover heen hoor) Maar mensen kijken me vuil aan en schudden met hun hoofd, echt vreselijk! Hij is 15 maanden en is erg groot voor zijn leeftijd, dus het ziet er ook wel grappig uit!
Niet druk maken hoor, dat helpt niet! En trek je al helemaal nisk van anderen aan!. Maar geef het wel aan richting de kraamzorg, een vriendin van mij heeft er een nare ervaring mee. Dat is niet leuk!
Wat knap zeg dat je dat nog steeds doet! Heel eerlijk gezegd, voelde ik me toch behoorlijk opgelaten na 6 maanden (heb het 9 maanden volgehouden). Mensen vroegen ook steeds wanneer ik ging stoppen en dat het niet meer nodig was enzo. Ik denk dat ik het anders ook langer had willen doen. Ben een beetje een watje wat dat betreft...
Ik doe ZwangerFit, ben ik twee weken geleden al mee begonnen. Wilde graag lekker actief blijven en lekker sporten vandaar dat ik hiervoor gekozen heb. Ook train je je bekenbodemspieren en oefen je met ontspanningsademhaling maar verder is het echt lekker sporten. Ik vind het heel erg leuk, helemaal omdat je met andere zwangere samen bent en aangezien ik de enige ben in mijn omgeving is dat wel heel erg prettig. Als ik straks verder ben denk ik dat ik ook lekker ga zwemmen af ten toe, lijkt me ook heerlijk !
Lekker straks bekijken met de BV. Je kan het proberen , maar als t niet lukt of niet goed voelt zijn er gelukkig flesjes.. Belangrijk om bij je eigen gevoel te blijven hoor! Ik had het geluk dat het eigenlijk direct goed liep en ging de beide keren. Maar dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn. Heb gelukkig geen 'theezakjes overgehouden'
Ik krijg nog een oproep wanneer ik kan beginnen met de zwangerfit... zou dat aan de thuiszorg liggen?
hahaha ik ben blijkbaar niet snel genoeg, ging net nog over curcussen en nu over BV... Ik weet het ook nog niet zeker hoor, sowieso wil ik het maar 2 maanden gaan doen. Als ik weer ga werken stop ik ermee denk ik, lijkt me zo'n gedoe om op mijn werk te moeten kolven etc. Maar inderdaad iedereen heeft wel een mening maar gewoon lekker doen waar je jezelf het prettigst bij voelt !
Ik kreeg van mijn vk een folder mee van iemand die zwangerfit geeft en die moest ik gewoon zelf bellen... heb geen idee of dat ook via de thuiszorg gaat...