April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    dit vond ik over pinda's eten

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wel erg overdreven hoor, laat meteen de melk, sinasappels weet ik veel ook maar staan, ik geloof juist dat door dit panische gedrag (net zoals te laat beginnen met bijvoeden) het alleen maar erger word.. (dat zal wel niet maar snap dat geheisa allemaal niet ik zou er gewoon gestressed van raken als je met zoveel rekening moest houden)

Ja als je nu zelf bijna doodgaat zodra je een pinda in je mond stopt dan zou ik het maar laten (deed je dan waarschijnlijk zoiezo al) maar in het algemeen nee ik zie geen problemen zelfs niet met pinda's tijdens BV terwijl je geen pinda aan een kindje onder de 1 (geloof zelfs 2 mag geven)

3. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    sorry hoor maar dat van die pinda's vind ik een beetje overtrokken....mijn moeder was verslaafd een m&M's met die pinda's er in het enigste wat ik eraan over heb gehouden is een dikke kont!

4. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Zou het ook gewoon lekker eten hoor :D mensen zijn tegenwoordig zo paranoia kwa dingen. Geen wonder dat er zoveel allergieen ontstaan kinderen zijn niks meer gewend.

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hahaha (ligt dubbel hier) thanks voor het even uitgebreid laten lachen meid! ja ik zou gek worden van dat paranoia gedoe!

6. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Van die pinda's is een beetje overdreven....ik zou me er niets van aantrekken. Ik eet altijd pindakaas zwanger, bv of niet.....Zo kan je wel alles gaan mijden.

Over borstvoeding. Moe iedereen zelf bepalen en je niets van anderen aantrekken, Het is jouw lijf en jouwkeus. Ik vond bv maar niets, echt niets voor mij. Ik heb uiteindelijk 7 maanden volledige borstvoeding gegeven en dat terwijl ik full time werk en dus vanaf 3/4 maanden full time op werk heb gekolfd :) Zo zie je maar. Als je kind er is dan wijst het zichzelf......Ga op je gevoel af!Als het gewoon weer lekker loopt ga ik dus wel weer voor de borstvoeding :)

7. ja bedankt he :)

pinda's? ik heb al heeeel veel m&m's gegeten, wist het ook niet.

8. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik zit het net terug te lezen van mijn eigen en het is niet echt een goed loopende zin...dus ff overnieuw

toen mijn moeder zwanger was van mij heeft ze zakken vol met die m&m pinda's op! en het enigste wat ik eraan over heb gehouden is een dikke kont....

fijn imd dat je erom kan lachen....ikke ook wel hoor...ze zegt altijd voor de grap...het eerste wat ik dacht toen ik jou voor het eerst zag....zo die heeft dikkebilletjes....hihi...mijn moeder is zo plat als een dubbeltje

9. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik heb nooit echt kloven gehad.
    1 keer een borstontsteking, maar dat kwam door de kolf, ging een beetje verkeerd.
    En ook geen theezakjes :)

mmm M&M's met schildluis :)

10. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Ik laat andere allergenen wel staan, de allergieen die mijn zoontje heeft. Ik wil niet dat dit kindje het ook krijgt. Denk dat je het beste matig kunt zijn, maar ja om helemaal niet te nemen. Denk dat het zelfs beter is om een beetje te nemen hoor!

Ik moet af en toe ook een druppel melk nemen zodat mijn zoontje er misschien een beetje aan went! Maar ja, als je zakken vol pinda's gaat eten.......is zowiezo met alle allergenen, teveel is gewoon teveel

11. Amom22

Amom22 Niet meer actief

oh idd die stomme kolven! Ik kolf dus ook ECHT niet meer! Gegarandeerd heb ik kloven, mijn tepels passen er niet in *schaam schaam!" Domme dingen! :p

12. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hoi,
    Hier iemand met chronisch tijdgebrek. Heb meestal wel de tijd om te lezen, maar reageer niet altijd.
    Afgelopen dagen zo druk gehad. Net als een paar anderen hier heel veel hoofdpijn, dat helpt ook niet. Merk steeds meer mijn zwangerschapsdingetjes.... af en toe humeur om op te schieten, kan om niets kwaad of verdrietig worden. Ben supermoe en doordat ik vaak vieze smaak in mijn mond heb snoep ik vrij veel. (En deed ik hiervoor zelden!)
    Voorlopig ook nog geen rust. Denk dit weekend pas. Morgen naar Derek Oglivie, lijkt me wel leuk, maar toch ook weer spannende dag.
    Wilde vandaag na mijn werk gaan shoppen, maar was na 1,5 uur kei kapot en had niets gevonden van wat ik moest hebben. (Nachthemd, schoenen en broek) Heb wel een broek, maar is eigenlijk een pyjamabroek. Maar ik mag niet klagen, want hij zit superfijn. (gewoon net zwart) Kan dus lekker aan als ik thuiskom van mijn werk en mijn (wat te grote, spijker-) positiebroek uit kan trekken.
    O ja, ik wil ook bv gaan geven. Zo lang mogelijk, maar iig proberen eerste half jaar. Heb zelf ook hooikoorts en allergie, dus hoop dat ik dat beetje kan voorkomen bij mijn beeb.
    Ik wil ook nog een cursus gaan doen, maar heb ook nog geen idee wat. Zwemmen lijkt me wel wat. Ik weet het niet. Moet nog zoveel dingen uitzoeken en regelen... :( Pfff. mijn hoofd loopt gewoon helemaal over. Denk dat ik eerst maar eens lekker ga slapen om beetje op krachten te komen en morgen wat meer energie heb.
    Sorry dat ik niet op mensen gereageerd heb.. :oops:

13. Dames,

heeft iemand de hyves van april 2009 voor me?
    Dan kan ik eindelijk lid worden :D

Heb vandaag eindelijk mijn termijnecho gehad en alles was goed! Het kleintje was al flink aan het springen ;)

Alles goed verder met de rest van de dames?!

14. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Nou nou meiden.....we hebben het al over BV!

Ik kan zo'n BV cursus wel echt aanraden. Ik dacht eerst'wat moet je daar in hemelsnaam' , maar ik heb er echt zoveel aan gehad. Ik heb ruim 1 jr gevoed en echt zonder problemen. Ideaal vond ik het....
    Wat me nu het meest lastig lijkt is dat als je de fles geeft, je je kind in zo'n schema moet gaan proppen. Zoveel flessen per dag en op gezette tijden. Dat voelt zo tegennatuurlijk: wij drinken toch ook als we dorst hebben. Tijdens de BV cursus vroegen ze ons op te schrijven hoevaak je op een dag iets tot je neemt (eten/drinken) en geloof me.....dat is best vaak :)
    Van BV mogen ze gewoon lekker lurken,geen beperking, ideaal.....ik vond het echt heerlijk en had dat van te voren niet bedacht!
    Maargoed, iemand die het niet wil: ieder zijn ding!

Amom: wat goed dat jij ook nog BV geeft! Laat je hem zelf afbouwen? Hier heeft Tim het gewoon zelf afgebouwd en dat was ideaal....

Mijn buik begint er ineens zwanger uit te zien.....grappig hoor!
    Ik las ook wat over je baarmoeder beter voelen s'ochtends? Ik heb daar dus geen idee van, volgens mij voel ik nog niks....

15. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Sousou, fijn dat je echo goed was.

De hyves kan je vinden door onderin bij een bericht van lynn1986 op 'website' te klikken.

16. Bedankt!

Ik heb me aangemeld! Nu nog afwachten of ik geaccepteerd wordt ;).

17. Amom22

Amom22 Niet meer actief

@minius, ik laat hem idd zelf afbouwen, maar dat gaat nog niet zo hard. Ik voed hem op verzoek en dus ook 's nachts nog een aantal keer (weet niet hoe vaak!) Jouw zoontje is wel lekker snel klaar dan, ik zie r ng niet echt een eind aan komen, af en toe best vervelend!

@sousou, fijn dat de echo goed was :)

18. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Bedankt voor de reactie's over de evt. pinda-allergie.
    Vond het ook wel overdreven maar op dat moment geen zin om er tegen in te gaan als ik het niet helemaal zeker weet.
    Maar kan dus gewoon lekker borrelnootjes eten, geen pinda-allergie in de familie.
    Priscilla, extra bedankt voor het artikel.

19. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    hoi meiden,
    hier nog iemand met tijdgebrek...lees meestal wel alles, maar geen tijd of puf om te reageren...sorry :oops:

maar nu ik hier toch ben....wie kan/wil me oppeppen? :( ik voel me nog steeds k*t, geef niet meer over (kon ik dat maar! denk ik nu soms) maar ben de hele dag misselijk en het wordt gedurende de dag alleen maar erger. Ik voel verder helemaal niets, geen plopjes of wat ook maar...totaal nog geen buik om te showen en ik heb nergens zin in! (pffff.....ben nu wel erg aan het klagen). Ik wil genieten en leuke babyspullen uitzoeken, maar ik kan er de puf niet voor opbrengen. Heb tot nu toe alleen nog maar kraamzorg geregeld, nog geen KDV geregeld....nog he-le-maal niets gekocht verder....nog niet over namen nagedacht... ben ik nu een ontaarde moeder omdat ik niet aan het genieten ben? :(

ik hoop echt dat er nog een leukere periode aanbreekt, zit onder de pukkels, voel me schuldig naar vriend en collega's omdat ik zo beroerd ben...bah, niets geen roze wolk hier...

sorry voor mijn klaagzang, moest het ff kwijt...wie beurt me op of wie herkent dit?

20. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    hoi april mama's! ik ben 27april uitgerekend!
    liefs mamasuusje

Deel Deze Pagina