April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap :D

2. synove

synove Actief lid

16 aug 2008
    257
    0
    0
    Welkom mamasuusje en veel lees en schrijfplezier :D

3. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Indy, toen ik zo misselijk was, was ik ook niet aan het genieten hoor, meer aan het overleven ;)
    Maar nu het bijna weg is en ik me vaker goed voel dan slecht, is het echt genieten geblazen. Het komt echt goed. Als je je zo belabberd voelt, is het gewoon heel moeilijk om blij te zijn.
    En nu ik me goed voel, heb ik ook nog niks gekocht hoor, we hebben het ook nog niet echt over namen gehad en ik heb ook nog niet echt een buik, waarvan je denkt, daar zit een baby in.
    Kraamzorg en bloedprikken was ik ook vrij laat mee ;)
    Je bent geen ontaarde moeder hoor :)
    Die roze wolk komt nog wel, vooral als je de baby voelt.

4. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hoi allemaal!

Gister liet ik mijn vriend eens mijn baarmoeder voelen, hij voelde nu ook heel duidelijk de bult... :-D
    Helemaal verbaasd; zit Frummel dan daarin? :-D
    Wil hem er graag bij betrekken, probeer hem dus zulke dingen te laten voelen...
    Want hij is erg meelevend, en baalt er eigenlijk ook wel een beetje van dat hij niet voelt wat ik voel!

Hoe doen jullie dat?

Verder voel ik me vandaag niet helemaal top.
    Train nog steeds mee met voetbal, maar het word me eigenlijk een beetje te zwaar. Last van de heupen en onderrug...
    Maar vind het nog zo leuk, en wil daarom nog niet stoppen.
    Maar ben bang dat ik na morgen toch echt moet gaan zeggen dat ik definitief stop.... :cry:
    Dat vind ik wel jammer, maar het voelt gewoon niet meer goed...
    Heb helaas nog geen reactie van de cursus gehad? Dat lijkt me bere gezellig!

Liefs, Danielle

5. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Goeiemorgen allemaal,

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb nog steeds geen buik om mee te showen.. Af en toe baal ik daar wel van. Iedereen kijkt naar m'n buik en allemaal zeggen ze: nou je ziet nog helemaal niets.. Terwijl ik het zelf wel merk. Kan mijn eigen broeken niet meer aan. Maar was dan ook wel altijd erg slank. Aan de ene kant vind ik het wel fijn, dat slepen met een enorme buik lijkt me wel zwaar, maar aan de andere kant nu iedereen het mag weten wil ik ook graag showen.
    Baby voelen? Volgens mij niet. Of ik herken het niet, dat kan ook. Baarmoeder voelen? Nou, ik zou niet weten waar die zit.. Gyn. zei 1 derde boven het schaambeen bij 12 weken, maar ik weet niet wat ik moet voelen...
    BV wil ik wel gaan proberen. Voor kdv heb ik mij nog niet ingeschreven, wel een info boekje gehad. Voor kraamzorg heb ik al een bevestiging gehad.
    Jullie hebben allemaal echo's met zwaaiende armpjes en beentjes en springende baby's... die van mij lag alleen maar stil op het ruggetje.. Ik hoop toch wel meer beweging te zien bij 20 weken.. Gelukkig zagen we wel het hartje kloppen, en hebben het ook gehoord, dus alles wel goed.
    Nou, ik ga maar eens werken. Alle meiden die vandaag een controle hebben veel succes!

Groetjes,
    Mo

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Besef wel dat niet iedereen een keuze heeft he ik wilde BV geven maar achteraf zie ik dat FV juist veel rust geeft die van mij sliep bijna meteen door, nooit een huiltje, was altijd heel tevreden, eet alles terwijl het merendeel van BV kids van ons forum toch vaak aan het tobben was (niet genoeg melk, niet doorslapen, vaker huilen, onrustiger en waren vaak lastiger met beginnen eten van vast eten) ik ken ook gewoon iemand waarbij hetzelfde ging als mij dus het KAN wel maar een groot percentage is toch echt onrustiger (dat vinden ze zelfs bij de instanties)

Bovendien hebben ze minder snel honger met FV omdat het beter vult en verteerd niet zo snel als BV.

Ik ben niet anti BV ik zou het nog steeds graag willen proberen maar als ik mijn kind vergeleek met andere kids dan vond ik andere kids vaak onrustig en zou gek worden dat "op aanvraag" bij elke kikje die borst aanbieden lijkt mij ook niet bepaald opvoedkundig (na een bepaald aantal maanden)

Zoiezo zat ik na twee weken al achter mijn bureau om te werken (en heb tot de dag tot mijn inleiding gewerkt) dus heb er geeneens tijd voor om steeds alles op behoefte te doen en mijn borst er op kantoor steeds uit te halen haha (ook al zie ik heel wat mannelijke klanten die dat geweldig zullen vinden) ik kan nu denk ik wat langer verlof regelen omdat mijn zusje erbij is gekomen dus wie weet probeer ik het nog eens ik heb alleen zoveel negatieve dingen gezien dat ik toch twijfel, ik vind een heerlijk rustig kindje wat nooit om honger huilt toch eerlijk gezegd een stuk rustiger voor mezelf.. (ook al klinkt dat ego haha lekker politiek correct :) )

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik heb altijd al "antillenbillen" gehad haha zelfs toen ik 60 woog waren ze altijd erg aanwezig :p ik moet zeggen het zit wel lekker :)

Ik heb trouwens weer een nieuwe buikfoto in mijn album staan, ik ben inmiddels 7 kilo kwijt dus ik zie de rest slinken en mijn buik bleef gelukkig even stilstaan (denk ik, mijn ma zei van niet ze vind hem anders deze keer meer ovaal)

8. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    imd...ik denk toch dat het per kind verschilt ofdat ze rusitg zijn...of onrustig...lijkt mij dat het niets te maken heeft met bv of fles voeding....ik werk o peen kdv.....en daar zien wij veel verschillende soorten baby's ik denk dat je gewoon mazzel hebt!

en over dat werken tot inleiden...dat heeft ook niet iedereen voor het kiezen! ik moet er niet aan denken om na 2 weken weer achter mijn bureau te zitten....ik weet dat jij heel erg graag wilt dat vrouwen zelfstandig zijn...maar ik geniet als ervoor mij gezorgt word en ik stel het zeker op prijs dat mijn bijna man ook mee denkt....

9. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    :) ikke ook! heb ooit in een vervelenden toen ik 17 was 55 kg gewogen en toen was ik aan het lijnen geweest om die billen eraf te krijgen maar helaas...mijn buik was platter dan plat mijn armen waren stokjes en mijn kont zat er nog steeds

10. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Pientje, nee vind ik niet. Vind de maxicosi juist heel stoer. Wij hebben hem ook.

@ Leonie, zou er ook niet teveel aandacht aan geven. Gewoon lekker nootjes eten. Zitten ook goede stoffen in. Ik las laatst ook ergens dat je kindje dan sneller astma krijgt. De kans dat ie dat krijgt is bij ons toch al groot.

@ Minius, hier nog 1 krijg echt een buik nu. Vind het zo raar. Maar ben er wel heel blij mee.

@ Borstvoeding, ik wil dat zeker wel gaan geven. Als het lukt dan. Heb 2 tepelpiercings gehad en maak me daar wel ooit zorgen over.

11. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    Oh Pientje, wat ben ik blij met je reactie....ik zit gisteren en vandaag echt hopeloos met mezelf in de knoop. Voel me niet vrouwelijk meer, door al die pukkels, mn fluthaar (ik dacht dat je een glanzende bos zou krijgen..hihi), mn borsten groeien de spuigaten uit (en ik had al cup D..), mn eigen kleren beginnen te strak te zitten, maar geen puf om positiekleding te kopen en daarbij...ik heb totaaaaal nog geen buik, dus beetje overdreven om positiekleding te kopen lijkt me dan

als ik dan iedereen hoor over alles al regelen rond 8 weken, KDV, kinderkamers, vakanties voor volgend jaar, namen, spulletjes etc etc..dan voel ik me nóg ellendiger. Heb gisteravond alleen maar zitten janken, omdat ik me zo k*t voel, omdat mn vriend voor mn gevoel niet genoeg meeleeft (dus vanacht tot 2 uur zitten praten en janken).
    Echt enorm leuk zwanger zijn! :( en dan voel ik me weer schuldig tegenover die kleine....pff....zwangerschapshormonen? :oops:

12. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    auw, 2 tepelpiercings? deed dat niet ontzettend zeer?

Er zijn trouwens ook zal bv kindjes die heel rustig zijn en snel doorslapen.
    En zat fv kindjes die heel onrustig zijn.
    Ligt ook het kindje, Jason had na de geboorte het kiss syndroom, daardoor veel gehuild, dan had het echt geen reet uitgemaakt of ik fv had gegeven.
    Jennifer was met zowel bv als fv even rustig.

13. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    gelukkig nog iemand die nog niet alles geregeld heeft en nog geen buik heeft ;) Ik dacht al dat ik de enige nog was....

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja 8 van de 10 kindjes die BV krijgen slapen nu nog steeds slecht door de meeste mama's zijn nu inmiddels gestopt en aan de Fv gegaan en opeens slapen ze wel door (vind ik toch wel verdacht) en dat waren ook precies de kindjes die moeilijk aten (en degene die BV krijgen nu nog steeds)
    Zelfs het CB zegt dat zelf hoor ik verzin dat niet zomaar ze hebben om die reden ook hele andere richtlijnen voor alles als kindjes BV krijgen (qua gewicht, doorslapen, opvoeden e.d.)

Ik zei alleen dat ik niet zoveel tijd heb als alle andere vrouwen die heerlijk thuis kunnen "pamperen" 3 maanden lang en dat maakt de keuze voor BV of FV ook makkelijk want je kan het niet veroorloven om niet door te slapen of BV te geven wat nu eenmaal meer inspanning is als de fles in het begin, ik heb dat niet gedaan omdat ik zelfstandig wil zijn maar een eigen zaak heb je die keuze gewoon niet om lekker thuis te blijven.
    Ik zie niet dat iedereen dat moet doen, zelfs niet goed voor je om te doen maar het beperkt je keuzes wel een eigen zaak en soms haalt het dus ook keuzes weg.

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    kiss syndroom is toch gewoon op te lossen door een osteopaat ben je niet doorgestuurd?

16. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Indy, toen ik zo misselijk was, heb ik echt momenten gehad dat ik dacht Ik wil niet meer, voelde me zo beroerd,kon niks.
    Was zelfs bang dat ik straks het kindje niet meer zou willen, terwijl ik al zolang nog een kindje wou en erg blij was toen de test positief was.
    Maar was dus echt bang dat ik de hele zwangerschap tot het eind niet blij zou zijn.
    Maar nu de misselijkheid grotendeels weg is, ben ik echt mega super blij en geniet ik enorm.
    Als je je zo beroerd voelt, komt er gewoon ff een donkere wolk boven je hoofd, maar dat komt echt goed.

17. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Niemand heeft me doorgestuurd, ik heb het zelf allemaal uit moeten vogelen, want volgens het cb was er niks aan de hand. Dus ben zelf op onderzoek uit gegaan.

Jason eet juist heel goed ook al kreeg hij bv, ben gaan rapleyen en dat was een groot succes!

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Nou zo'n grote buik ook niets hoor maar snap wel dat als je zwanger bent dat je op den duur graag het wil gaan zien maar ik wed dat als jullie 35 weken zwanger zijn dat de meeste nog heerlijk kunnen paraderen met die mooie buik en dat ik (en andere mensen met grote buik) uitgeteld op de bank hangen en wachten totdat de baby EINDELIJK komt haha

Dan is het niet meer zo leuk een grote buik... iedereen heeft medelijden met je, ze vragen al vanaf week 20 of het elk moment komt en als je dan nee zegt of er een twee of drieling in zit (erg irritant!)

@Pientje

Wat erg zeg dat niemand je normaal begeleid heeft, ja ik loop zelf regelmatig bij een osteopaat dus die heeft me volledig geinformeerd over kindjes met "problemen" enzo..

19. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    Pientje, dat heb ik nu dus ook...dat ik me echt afvraag of die blije tijden nog gaan aanbreken. Ik was zo ontzettend blij toen de test positief was en gisteravond had ik echt zoiets van "ik wil niet meer, ik wil niet meer zwanger zijn" en daarna voel ik me dan onmiddellijk schuldig tegenover die kleine (bang dat ie mn gedachten kan lezen :oops: te belachelijk voor woorden dat ik dat denk...)

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nou dat laatste snap ik wel helemaal, helaas na het nieuws wat we te horen hebben gekregen.

Het is heel moeilijk als je je zo rot voelt om je "eroverheen" te zetten zoals iedereen zegt... misschien moet je toch even met iemand praten die objectief is en je geen schuldgevoel aanpraat dat je zo denkt, ik denk dat het vaker voorkomt als jij denkt.

Probeer toch positief te denken en je verheugen op het feit dat je mama word, maak het anders wat echter voor jezelf door bv een angelsound te kopen en elke week samen het hartje te gaan luisteren (is een hele leuke bezigheid!)

Deel Deze Pagina