pff weer even klagen hoor meiden.... Waarom kan ik zo weinig hebben van mensen op dit moment... net bij de fysio geweest en ik irriteerde me enorm aan haar stem... vriend belt net dat hij vanavond met de mannen voetbal gaat kijken, moest meteen janken... gaat helemaal nergens over. Volgens allerlei verhalen zou je nu moeten barsten van de energie en de hele wereld aan kunnen... nou hier niet hoor.... Sorry hoor meiden moest het even kwijt. Hoop echt dat dit snel over gaat ! liefs sushi
ik zie je helemaal voor me (half nervouws breakdown situatie) Beste tip die ik je kan geven is dat je alles niet zo serieus moet nemen (van jezelf maar ook van andere) dat maakt het wat makkelijker als je zo'n bui hebt.. Kom op mensen ik probeer met man en macht positief te zijn en vrolijk en jullie kunnen het ook.. probeer zo te denken; Je vriend weg savonds betekend onbeperkt chocolade eten en een meidenfilm opzetten heerlijk even janken zonder uitleg te hoeven geven. En ja die irritante stem hmmmm daar weet ik ook niets op (als het op een eekhoorn lijkt zou je er een knabbel en babbel gezichtje bij kunnen bedenken in je hoofd)
Hallo dames, Gaat vandaag ietsje beter met me. Ben wat rustiger en durf weer een beetje te vertrouwen op deze zwangerschap. Blijf ontzettend moe, maar denk dat dat ook komt van het bloedverlies. Ga zo eens vragen wat er allemaal nog meer aan te doen is dan ijzerrijk eten. Nog even over BV: ik vind het erg kort door de bocht dat kindjes die BV krijgen onrustiger zijn. Ja, ik heb uiteindelijk ook baat gehad bij FV, maar vooral omdat ik door ontstekingen en spruw terugliep in de hoeveelheid voeding. Toen Siem de fles kreeg raakte hij eindelijk weer voldaan. Maar ik ken ook vele verhalen van borstgevoede kindjes die veel eerder rustig waren en doorsliepen dan Siem deed hoor. IMD: je hebt recht op je eigen mening en ik ga hem niet bestrijden, maar je zegt vaak dingen alsof ze een feit zijn. Formuleer het gewoon zo, dat het ook echt jouw mening blijft. Je komt soms wat hard over nu. Maar dat is mijn mening
Ik begrijp sushi wel hoor. Ik voel me ook best vaak verdrietig als mijn man er 's avonds niet kan zijn. Die van mij is dan meestal ook een paar dagen achter elkaar weg. De voordelen van meidenfilms e.d. zie ik wel, maar ik mis mijn man nu, tijdens de zwangerschap, gewoon veel sneller dan anders.
Pfff, ben blij dat ik weer wat dingen herken... Tegenwoordig erger ik me zo snel aan dingen! Ik probeer me dan juist voor te houden dat ik weet dat het van de hormonen is en dan kan ik me er een beetje overheen zetten. Lukt ook niet altijd hoor! Ow, en als ik weer eens zo'n bui heb (zoals gister) dan denk ik ook wel eens van "was ik maar niet zwanger" En voel me daar ook meteen heel schuldig over tegenover beeb. Ik weet dat het erbij hoort dat je dat af en toe denkt, maar vind het erg moeilijk. Had ook gehoopt dat ik rond deze periode (na die misselijkheid) meer energie zou krijgen. En ook dat ik nu al meer klaar had. Helaas heb ik er echt de puf niet voor. En ik zie ook nog steeds geen buik. Is op zich ook niet zo erg, maar het is wel leuk als je het zelf wat ziet groeien, als extra bevestiging dat je zwanger bent. Gister probeerde ik met Angelsound te luisteren om dat gevoel weer terug te krijgen, maar helaas kreeg ik diarree en hoorde ik alleen mijn darmen rommelen. (en moest tussendoor 3x naar de wc )
Oh, erg herkenbaar. Mijn man belde gisteren met zijn moeder. Ik raakte zo ontzettend geirriteerd door dat mens dat ik mijn man opdracht heb gegeven haar bepaalde dingen kort en bondig te vertellen of helemaal niet te vertellen. (Mij schoonmoeder is wel iemand die elke opmerking op zichzelf projecteerd en ontzettend kan zeiken en zeuren. Dat irriteerd mij nu meer dan ooit). Eigenlijk achteraf onredelijk om te eisen van mijn man dat hij dingen niet mag zeggen. Ik wordt al woest als ik de stem van mijn schoonmoeder al hoor...toch dit weekend er maar niet heengaan.... P.S.:.....of denken aan een zeikende, zeurende eekhoorn
IMD, mis ik even iets? helaas na net nieuws wat we te horen hebben gekregen..? angelsound hebben we met 11 weken al gekocht en vanochtend nog weer even geluisterd, ondanks zn 'depressieve' mama trekt die kleine zich nergens wat van aan Weet je wat het is? mijn vriend is zo enorm druk met het opzetten van zn eigen zaak en allerlei klusjes in huis (net verhuisd) dat ik het gevoel heb alle dingen rondom zwangerschap alleen te moeten uitzoeken en regelen...en dat brak me gisteravond enorm op..ik kan er zelf nl nu niet de puf voor opbrengen...
nee 8 maanden kan je me rollen (zie maar in mijn album hoe het moet worden) zelfs zwangerschaps kleding moet ik dan gaan vernaaien om het te laten passen @Indy We hadden een slechte nekplooiuitslag van 1:150 en moeten nu 2 weken wachten op een vruchtwaterpunctie dat zegt natuurlijk niets maar er gaan allerlei dingen door je hoofd en je durft niet meer te genieten van zwanger zijn, maar een hele goede vriendin (die haar kindje verloren is omdat ze iets bij een gezondheidecho over het hoofd hebben gezien) die zei iets heel belangrijks tegen mij en maakte het meteen duidelijk dat ik JUIST NU moet genieten! Ja ik ben heel zelfstandig heb mijn eerste zwangerschap tot 20 weken alles alleen moeten doen (behalve het kamertje) mijn man woonde zelfs niet bij me vanwege zijn doodzieke vader waarvoor hij graag wilde zorgen en dat vond ik voorgaan, wij hebben nog een heel leven samen en zijn dingen belangrijker dan mijn hormonen dacht ik toen. Helaas voor zijn vader duurde het heeeeeel lang voor hij overleed (hij kwam er gewoon weer bovenop terwijl de dokters zeiden dat dat niet kon) pas 3 maanden na de geboorte is hij overleden hij had speciaal gewacht om zijn kleinkind te kunnen zien en is overleden met een foto van Dean naast zijn bed, keek ernaar, er rolde een traan over zijn gezicht en is vredig ingeslapen.. (zo zie je maar hoe mensen hun dood kunnen uitstellen als het moet) mijn man is met 20 weken wel bij me komen wonen hoor want toen kon ik minder en toen hebben we besloten dat het toch nog een tijd kon gaan duren (als zelfs de dokters het al niet meer wisten)
Zooo hier is ff flink bijgekletst! @mupkuh, ik he bvroeger ooit eens een tepelpeircing gehad Maar die borst spuit juist melk @IMD Mijn zoontje slaapt juist heerlijk met BV, maar ik denk dat jij het anders bedoelt. Mijne wordt nog steeds wakker voor een slokkie(vervelend voor mij, niet voor hem) Ik heb de tijd (ik werk niet) en ze zeggen dat juist de nachtvoedingen het meeste voedingsstoffen leveren. Ik merk overigens de meeste keren dat ik 's nachts voeidng geef er niks van, zoontje rukt shirt omhoog en gaat lurken Mijn zoontje is idd erg onrustig, maar dat komt door zijn allergieen, hij heeft in het begin 24hr aan de borst gezeten als troost omdat hij zoveel pijn had, zo'n gewoonte leer je hem niet gauw af. @sushi, dat zijn ook wel een beetje "feelgood"praatjes! Ik heb ook de ene dag gaat het super, de andere dag heb ik nergens zin in, jank om alles, rotdagen! Dan denk ik ook wel eens aarom wou ik ook alweer zwanger zijn! @indy Hoop dat je ook gauw kunt gaan genieten, je hoeft je echt niet schuldig te voelen joh, het zijn je hormonen, die heb je niet in de hand. Gisteren vette ruzie met mijn man omdat ik had gezegd dat hij de laptop niet moest aflsuiten en hij het otch had gedaan.....stomme hormonen achteraf klinkt het wel leuk, maar op dat moment was ik echt super boos en dan moet mijn man ook nog lachen hahaha hormonen!
he gelukkig nog een 'medestander' ik heb me gisteravond zoooo schuldig gevoeld tegenover de kleine dat ik er echt van overtuigd was dat het nu alsnog mis zou gaan ik kreeg de kleine vanochtend gelukkig wel weer te horen met angelsound, ik hoop dat jij ook snel weer wat anders hoort dan je eigen darmen
Vraagje: Ik snap niet helemaal als je een kans van 1 op 150 hebt op down syndroom dat je een risico wil nemen van 1 op 200 voor een miskraam bij vruchtwaterpunctie.? Ik bedoel dit voor de duidelijkheid niet als aanval, maar ik snap het gewoon ff niet, gewoon een vraagie
ojee ruzie ik heb gisteren mijn man snel naar de douche gestuurd want hij stonk (ik ruik alles gewoon 100 keer beter haha) en daarvoor was ie aan het klagen dat ie dit nog moest doen en dat nog en niemand was er weer om hem te helpen. Toen heb ik als zijn baas nog even gescholden haha je moet bij mij niet zeuren op het werk (of hij het nu is of een andere medewerker) gewoon je werk doen en mond houden niemand zit te wachten op gezeur... ik merk wel dat ik feller ben als ik zwanger ben op het werk, maar het voordeel daarvan is dat ik ALLES gewoon gedaan krijg, ik krijg de prijzen die ik wil, de levertijden die ik wil en als ik gereedschappen ga halen word ik heel snel geholpen (ze blijven achter de counter want ze zijn gewoon letterlijk bang na mijn vorige zwangerschap toen ik met 37-38 weken nog wat spullen kwam halen en hij mij niet serieus nam) dat hebben ze geweten hahaha
Tegenwoordig is die kans veel kleiner nog maar 0,5% in Nijmegen als je het vanaf 16 weken doet dat is ook de reden waarom je moet wachten.. En het gaat niet alleen om down ook om veel ergere chromosoomafwijkingen...waarbij een kindje bv niet ouder word als 1 jaar of niet buiten de baarmoeder kan leven.. of bepaalde hartafwijkingen of nierafwijkingen waarbij na de bevalling meteen ingegrepen moet kunnen worden anders overlijden ze eraan. Zoals bij die vriendin van mij dat had door een hartoperatie nog gewoon kunnen leven maar hebben ze niet gezien...en dat soort dingen letten ze nu extra op...
Ik geloof zelf wel dat een kindje in de buik al kan voelen of hij/zij (on)gewenst is. Maar ik weet zeker dat jullie kindje erg gewenst is Het is gewoon die misselijkheid die je niet meer wilt. Als het kindje ongewenst zou zijn, dan zou een echo je niets doen, het hartje luisteren zou je niks doen, kindje voelen zou je niks doen. Ik hoop dat je je snel goed voelt en kan genieten! Maar daarom praten wij tegen de baby enzo, kusjes geven op de buik, deze baby is zoooo welkom, misselijkheid niet Eefje mooi buikje, maareh...hoe sta je dan? ziet er zo ongemakkelijk uit Ik ga snel aan de schoonmaak nu Jason slaapt, schoonmoeder komt 2 nachtjes logeren.