wieffie hoop dat alles goed gaat! Ik ben vandaag ook 5 weken voel me wel goed, alleen heel erg moe en me boobs dan! ik merk dus echt wel dat als ik te veel doe dat ik last van me lies krijg! dus ga rustig aan doen hoor! xx
Wieffie sterkte vandaag, kom je even vertellen hoe het is gegaan? leeuw, gefeliciteerd met de 5 weken aan het einde van deze week zie je op de echo het hartje al kloppen, mooi he! Kipkip, wat leuk dat je het tegen je moeder hebt verteld. hoe reageerde ze? Inge, ik weet niet of we nu al last kunnen hebben van nare luchtjes? ik heb mezelf er nog niet op kunnen betrappen. alleen chocola vind ik niet meer zo verslavend als eerst. dat is echt vreemd! msroxy, ik ben nu gewoon zo moe steeds, ik kan niet zo laat opblijven, dus gisteren vroeg naar bed, maar de avond daarvoor was het wel weer wat later geworden. Ben jij niet zo moe dan? lichtje, (de nachtdienst is al voorbij maar..) succes ermee! knap hoor, dat je dat kan. ik kan dat al niet als ik niet zwanger ben, en nu zou ik er helemaal bij neervallen
Goeiemorgen, mag me hier ook aan komen melden ( eindelijk) Ik ken bijna niemand hier, maar ik denk dat dat wel komt. Na een jaar gepost te hebben op het temperatuurtopic en verschillende miskramen gehad te hebben heb ik nu een positieve test. Morgen zou eigenlijk pas mijn testdag zijn,maar kon het niet meer uithouden en ja hoor, een mooie positieve test. Hoop dat ik hier de volle 9 maanden mag uitzitten. groetjes,Havefun
Havefun gefeliciteerd! Ben echt superblij voor je, weet nog wel je topic bij de vlindertuin. Sindsdien heb ik je een beetje gevolgd. Hoop dat de b12 wonderen doet en dat dit kindje mag blijven zitten! Ga je nu de gyn bellen of de vk? Is er verder niemand die de hele dag misselijk is? ale:
Wieffie: Ik ga heeeeeeel hard voor je duimen. Wie weet valt het allemaal mee. Als je het niet vertrouwd, gewoon je gyn of ha bellen hoor! Stekte vandaag.. Inge: Kolonisten van Catan is echt leuk! Enne... ik ben er heel goed in, hahaha! msroxy: ja, ik lig ook steeds vroeg op bed, of ik lig te maffen op de bank... Normaal ben ik echt een avondmens, maar nu ben ik ook echt moe moe moe. Vanavond late dienst, nou dat wordt wat Lichtje: geen moeite met de nachtdienst? Wat doe je in het ziekenhuis als ik vragen mag? Super leuk om te vertellen he? Havefun: gefeliciteerd!
Nee, ik gelukkig niet. Wel vervelend dat je steeds misselijk bent. Vaak kleine beetjes eten zodat je maag nooit helemaal leeg is werkte in mijn eerste zwangerschap erg goed. Als moest ik mezelf er wel toe aanzetten om iets te eten, want dat is natuurlijk wel het laatste waar je zin in hebt...
Havefun, welkom hier! Je moet even naar de persoon die de lijst bijhoud je gegevens pb'en, dan sta je er ook bij Pientje, ik ook niet.ik heb soms vlagen dat het even naar bovenkomt maar meer (nog...) niet. zometeen de stad in, even lekker bij de prenetal neuzen. De kamer die de babykamer gaat worden had nieuwe vloerkleed nodig, en over 2 weken word deze gelegd. Onze slaapkamer en de hal boven word dan gelijk meegenomen, vind het zo leuk!
Goedemorgen meiden, Ik was weer megavroeg wakker zoals elke dag deze week @ rach, las dat je nu veel thee drinkt. Maar teveel is ook niet goed mag maximaal 10 kopjes geloof ik. Heeft weer met de theeine te maken. @ havefun, WELKOM meid!
mupkuh, ik hoorde het van een vriendin. je mag mar maximaal 3 kopjes per dag! ik ga zo even theeine vrije thee kopen, dan kan ik gewoon blijven theeleuten
@ Rach, mag je ook maar 3 kopjes thee per dag Ik drink normaal echt 1 of 2 potjes thee. Rooibos is trouwens de enige theeine vrije thee. Zelfs in witte en groene zit dat.
ook nog in andere thee hoor, zoals kabouterthee (bij de tuinen) of kamillethee of de elemententhee, die zijn ook zonder theine. (water, vuur, aarde, lucht).
@ rach, geloof dat het alleen in rooibos niet zit. Heb het een keer op de pickwick site opgezocht. Zal de link er wel even bijzetten. http://www.pickwicktea.com/pickwickMCMS ... ifyGuest#9
ik heb ook thee van zonnatura. er staat op het pakje dat daar ook geen theeine in zit. ff op de site kijken Mupkuh.
die link geldt toch alleen voor de pickwick thee? Volgens mij zijn er nl. wel meer thee's zonder theïne. Zonnatura bijvoorbeeld, die heb ik meestal.
dit zegt Pickwick: Alle theesoorten waarin zwarte thee of groene thee aanwezig is, bevatten theïne. Alle Rooibos varianten, Sterrenmunt, Kamille honing vanille bevatten geen thee en dus geen theïne.
nee nee neeeee Zoethoutthee kan je een hoge bloeddruk van krijgen, dus die ook met mate Vind em toch viezzzzzzz
whaha Pientje ik ben écht een theeleut. ik heb bijna alle soorten thee in huis maar ga even extra rooibosthee inslaan dan (de honing variant is lekker!)
Pas op met zoethout, dus zoethout thee, drop! e.d. kan een miskraam veroorzaken als je teveel neemt, kunt het maar beter laten staan Misschien hebben jullie hier iets aan, ff van een site geplukt VERMIJDEN TIJDENS DE EERSTE MAANDEN VAN DE ZWANGERSCHAP: Lavendel, Rozemarijn, Gember. - Lavendel is een licht menstruatiebevorderend middel en daarom gedurende de eerste zeven maanden van de zwangerschap te vermijden. - In de eerste maanden van de zwangerschap is voorzichtigheid met innemen van Rozemarijn geboden: verdampen, kompressen, gebruik op de huid en keukengebruik zijn dan wel veilig. NIET GEBRUIKEN TIJDENS DE ZWANGERSCHAP: Salie, alle muntsoorten, Bijvoet en Klein hoefblad, Engelwortel, Aloë vera, Smeerwortel, Kaneel, Kruidnagel, Venkel, Ginseng, Citroenmelisse, Marjolijn, Bergamot, Peterselie, Moederkruid, Jeneverbes, Wijnruit, Alsem, Beredruif, Blaaswier, Cat's Claw, Duivelsklauw, Fenegriek, Zeedruif en sterke laxerende middelen. TE VERMIJDEN IN GROTE DOSES TIJDENS DE ZWANGERSCHAP: Klis, Paardestaart, Cayennepeper, Duizendblad, Framboos, Tijm en IJzerhard VERMIJDEN TIJDENS HET GEVEN VAN BORSTVOEDING: Salie, Munt, Bijvoet en Klein hoefblad, Artisjok, Beredruif. - Gebruik geen Salie tijdens borstvoeding, omdat de melk er droger van wordt. - Vermijd alle Munt soorten tijdens de borstvoeding, baby's kunnen er spijsverteringsproblemen van krijgen. - Gebruik geen Artisjok tijdens borstvoeding omdat het de melkafscheiding remt. Er zijn ook een aantal kruiden (en bepaalde voeding) wel goed tijdens de zwangerschap. Hier volgen een aantal tips. Tijdens de zwangerschap is brandnetelthee en ijzerhoudende voeding wel goed. Andere maatregelen: - Eet goed en gezond: gebruik veel vers fruit en groenten. Luister naar uw lichaam en eet wat u denkt dat u nodig hebt, in plaats van strakke richtlijnen te volgen. - Ga na of u extra vitamine en mineralen nodig hebt. - Vermijd vitamine A supplementen. - Het is bewezen dat foliumzuur de kans op geboortedefecten, zoals een open ruggetje, verkleinen, maar ze moeten vanaf het begin van de zwangerschap en het liefst nog voor de conceptie worden gebruikt. SYMPTOMEN TIJDENS DE ZWANGERSCHAP: Misselijkheid: - Heemst. - Voeg, bij aanhoudende klachten, paardebloem toe. - Nuttig bij ochtendziekte een droge beschuit voor het opstaan. Constipatie - Paardebloemwortel, zuring. Brandend maagzuur - Kamille, spirea, heemst. Drank van gladde iep. Stress - Kamille, lindebloesem. Spataderen - Goudsbloemcrème en -lotion. Vaginale afscheiding - Biologische yoghurt. Goudsbloemcrème. TIJDENS DE BEVALLING: Doe de volgende zaken in een tas, zodat u ze bij de hand hebt. Licht uw arts of verloskundige erover in. - Een grote fles met uw favoriete kalmerende thee, bijvoorbeeld een mengsel van kamille, lindebloesem en citroenmelisse. - En fles massageolie met ontspannende en pijnstillende oliën voor massage van de onderrug. Een goede combinatie is: 20 druppels elk van salie-, lavendel-, neroli-, kamille- en kruidnagelolie op 1 dl amandelolie. - Een paar stukjes Chinese ginseng om op te kauwen. Voor extra energie en voor tijdens de weeën. HERSTEL NA DE BEVALLING: Het is normaal om de eerste dagen na de bevalling niet honderd procent te zijn. Hechtingen kunnen nog erg pijnlijk zijn. - Goudsbloem en smeerwortel in het badwater. - Goudsbloem- en smeerwortelcrème wanneer u bent ingeknipt. DE EERSTE WEKEN ALS MOEDER: Veel jonge moeders zouden graag beter hebben willen weten wat hun te wachten stond tijdens de bevalling, maar de ervaring is zo bijzonder dat niemand u er helemaal op kan voorbereiden. Na de bevalling staat u voor een nieuwe opgave. Het is een periode van heftige, vaak sterk wisselende emoties. Neem de tijd om aan de nieuwe situatie te wennen. Vraag anderen om steun. - Kuisboom, frambozenblad, venkel en ijzerhard. Als u langer dan enkele dagen neerslachtig blijft, kunt u last hebben van een depressie. Raadpleeg een arts. BORSTVOEDING Niet alle moeders kunnen goede borstvoeding geven. Zoek hulp bij problemen. Massage van de borsten (wrijf in kleine kringetjes over de borsten tot aan de hals en de oksels) kan verstoppingen voorkomen. - Venkel- of karwijthee om de melkstroom te stimuleren en kolieken te verminderen. - Brandnetel, frambozenblad en heemst. - Koele goudsbloemkompressen helpen tegen pijnlijke tepels. Het traditionele kompres van geraspte wortel is verzachtend en helend. - Vermijd salie! Hierdoor droogt uw melk uit.