Hallo meiden, Nou, buiten die paar druppels heb ik geen bloed meer verloren. Wel af en toe nog wat krampjes maar lang niet meer zo erg als eerder. En mijn borsten lijken iets minder gevoelig maar toch voelen ze niet "prettig" zeg maar. Gisteren heb ik nog wel een digitale test en een ovutest gedaan en die waren allebei dik positief! Wel ben ik nog steeds een beetje onrustig en onzeker. Misschien moet ik gewoon wat meer vertrouwen in mijn eigen lichaam hebben. (al is dat lastig als je er zovaak door in de steek gelaten wordt ) Ik heb de bussen van MvM net gekregen en er ook gelijk maar gebruik van gemaakt. Het boek zat er al gelijk bij....
@ wieffie gelukkig dat het is gestopt, kan me voorstellen dat je helemaal in de stress schiet. Maar lekker rustig aan doen
ff een vraagje, weet iemand van jullie hoe je je banner op je pc kan zetten? heb het gebprobeerd maar dan komt ie heel groot en telt niet verder
Wieffie, ik ebn blij dat het bloeden is gestopt. gelukkig hoeft een bloeding tijdens de zwangerschap helemaal niet persé negatief te zijn, maar toch, het is wel schrikken. nog even een vraag over bovenstaand geplaatste stuk (sorry ik heb zoveel vragen ) ik lees dat je munt moet vermijden. dit geldt (neem ik aan?) ook voor muntthee? ik ken iemand waar ik regelmatig eet en die kookt (bijna altijd!) met Rozemarijn, kruidnagel en/of peterselie. maar ik wil hem nog absoluut niet vertellen dat ik zwanger ben.
hoi dat is idd ook voor muntthee, aangezien in het zakje dan alleen maar muntblaadjes zitten...en ook sterrenmix/sterrenmunt ik heb zelf laatst ook peterselie gebruikt :S was het even helemaal vergeten, dus het is niet meteen zo dat je er een miskraam van krijgt. maar het hangt er natuurlijk wel vanaf hoeveel hij er van gebruikt! Als je al gevoelig bent voor miskramen dan moet je het zeker niet eten, maar een keertje een beetje kan denk ik geen kwaad! Toch maar gewoon zeggen, of stel voor dat jij een keer kookt Bedenk een mooie smoes
jaaaa hoor, dan mag je dus helemaal niks meer?! weet wel zeker dat ik me daar niet heel strikt aan ga houden. tuurlijk wil ook ik het beste voor mijn kindje, maar ik moet zelf nog wel kunnen leven, hè. ik eet geen rood vlees of voorverpakte vis meer, geen rauwmelkse producten, kijk uit met teveel kaneel of zwarte thee, drink geen koffie of alcohol meer en blijf uit de buurt van rokers en andere nare stofjes (verf, verdunners etc.). vind ik allemaal prima, maar als ik me aan die hele reeks moet houden van al die kruiden etc. wat ook al niet meer zou mogen, ja daaaaag... heb het ook nog nooit eerder gehoord trouwens. zal de vk het over twee weken eens vragen, maar ik denk dat je overal ook té spastisch over kunt doen. ik wil hier trouwens helemaal niemand mee voor het hoofd stoten; als anderen zich hier wel heel strikt aan gaan houden: prima, knap. maar ik vind het persoonlijk knap overdreven, sorry.
je slaat mij er niet mee voor mn hoofd hoor (tenzij je zegt dat je rookt tijdens de zwangerschap, want dat vind ik echt NOT DONE).
Ik was wel heel moe de eerste week, maar nu slik ik "etos zwanger zijn" en ik merk echt verschil! Ben zelfs fitter als voor mijn zwangerschap! Er zit ook een heleboel B12 in en dat schijnt ook te helpen tegen misselijkheid. Daar heb ik geen last van, maar pientje kan het eens proberen!
er werd gevraagd welke thee enzo wel en niet goed was...aangezien er ook veel kruidenthee worden gedrinkt dacht ik....laat ik die lijst posten. Ik vind het persoonlijk helemaal niet zo heel veel moeite er zijn nog best veel lekkere theeen die je kunt drinken en ik drink helemaal geen koffie/cola e.d. want het is gewoon bekend dat dat voor het kindje niet goed is sinds vorige zwangerschap ben ik biologisch en veganistisch gaan leven. Vervolgens hebben we vele allergieen zoals koemelk, geitenmelk, cacao, aardbei, ei, gelatine en soya en kan ik zelf niet tegen gemodificeerd e.d. dus voormij maakt het niet zoveel uit als ik nog een paar dingetjes moet laten staan maar ik snap het best hoor dat het moeilijk is om wat te laten staan, aangezien de eerste keer dat ik erachter kwam dat ik een allergie had ik ook echt helemaal verdrietig was en het vreselijk vond, nu ben ik eraan gewend. Maar ja als je het wel nog 7,5 tot 8 maanden laat staan is het daarna wel extra lekker
heh bah, nee, nooit gedaan en zal er nu zéker niet mee beginnen. erger me daar ook suf aan; gister weer een leuk voorbeeld gezien van iemand met dik zwangere buik die de ene peuk met de andere aanstak! kan me daar echt zo aan ergeren dat ik er bijna wat van zou zeggen (niet gedaan hoor). en moet erg lachen om molly d'r "adem in, adem uit". sorry hoor. ik had meteen zoiets van 'waaaaat?!?!' bij het zien van die hele lijst dingen die 'ook niet zouden mogen'. ik ga me gewoon aan de 'standaardlijst' houden die je overal kunt vinden, en maak me voor de rest niet te druk. vraag het wel aan de vk over 2 weken. heb trouwens vh weekeind weer eens een testje gedaan (welja, ze moeten toch een keer op, he? ) en de testlijn is nu 2x zo donker als de controlelijn! zoooo fijn om te zien. ben ik de enige muts die nog testjes doet af en toe, of moet ik me al gaan schamen, haha? kan trouwens ook weer op mijn buik/zij liggen: (.)(.) doen minder zeer. jullie ook?
Veel bonen eten, zoals bruine bonen, linzen e.d. niet echt super lekker :S en veel hummus, is een pasta van kikkererwten haha. Ik hoop dat ik jullie hier niet al teveel misselijk mee maak
ik ben ook nog druk bezig met testen hoor ik ga gewoon gezond leven, en ik denk als je de basis dingen laat staan (zoals rauwmelkse kazen, lever, kattenbak, koffie, etc etc) en als ik van de rest een pietsie per ongeluk binnen krijg, ach.. dat overleven we wel.
juist rach! dat dacht ik nou ook. de hond ligt op mijn schoot te slapen, en ze droomt, zoooo grappig: blaft in haar slaap, en poten bewegen op en neer (alsof ze rent). echt, zoooo maf! ze slaapt wel echt, reageert niet op zachtjes iets zeggen. laatst onweerde het, en lag ze onder ons bed (is heel bang voor onweer, en slaapt dan boven). lag ze schijnbaar te snurken. ik sliep, en vriend port me ineens wakker dat ik niet zo'n herrie moet maken! bleek het dus de hond, haha. leuk hoor, duurde best een poos voor ik weer insliep, terwijl meneer zich omrolt en weer lekker in dromenland is. hoe gata het met jullie nachten? ook vaak eruit (plassen), moeite met lekkere houding vinden, en vaak wakker liggen? 't is wat hè, dat zwanger zijn...
"Zwanger zijn" hoef je pas vanaf 3 mnd te slikken he, staat op de verpakking. Niet dat ik denk dat het kwaad kan om nu al te nemen. Ik moet er nu ook wel 1 of 2x per nacht uit. Blijf eten niet lekker vinden, heb ook totaal nergens trek in. Is niks voor mij.
Ja dat staat op de verpakking van "zwanger worden" ja, dat je na drie maanden pas over hoeft te stappen, maar "zwanger zijn" is gewoon voor de hele zwangerschap. Dus je kan ook meteen overstappen. Ik moet er ook altijd wel een keer uit snacht hoor. Gelukkig slaap ik wel weer snel. En ik hoeft er nu niet vroeg uit 's ochtends. Dat scheelt ook natuurlijk..
@wieffie: Gelukkig is het bloeden weer gestopt, ben blij voor je. Tja al die dingen die je wel en niet mag hebben. . . Zolang je maar zorgt dat je vlees goed gebakken is en geen filet americain en zo eet. En dan de rauwmelkse producten laat staan, geen organen eten (zoals lever en niertjes en zo blehhh) maar denk ook aan bijv. smeerleverworst, dat mocht van de vk 1x per dag. Maar denken jullie ook aan foliumzuur? Volgens mij moet je deze slikken tot 10 weken zwangerschap. Ik heb vandaag al een paar keer wat steken in mijn buik gehad, maar voor de rest voel ik me prima. Ik hoop alleen zo dat ik deze zwangerschap geen last ga krijgen van mijn bekken. Bij Nils liep ik bij 16 weken hiervoor al bij de fysio en met 27 weken zat ik thuis. De laatste 6 weken heb ik met krukken gelopen. Ik hoop dat me dat deze keer bespaart blijft. Nou ik ga maar es even stofzuigen, Nils ligt lekker te slapen, dus tijd voor de poets hahaha.