Heeeejj..de mijne ook precies.. navelhoogte Leuke beurs trouwens..heel wat leuke stoffen gekocht... Verjaardag was ook gezellig..wel blij om weer thuis te zijn..best vermoeiend dat gesjouw..Zo ga ff de was opvouwen. en lees vanavond/morgenochtend de rest even bij..
@Indy en Me2: ben idd arts, maar hou dat meestal voor me. Heb eerder dit jaar met mijn miskraam ervaren dat de gyn dacht: "Oh, dat weet ze allemaal wel" maar ben natuurlijk ook nooit eerder zwanger geweest en een heleboel dingen die me te wachten stonden, had hij me niet verteld. Baalde ik enorm van. Heb in mijn opleiding zelf heel wat bevallingen geleid, maar het idee om er zelf 1 uit te moeten persen... ale: ('t zag er om eerlijk te zijn allemaal vrij pijnlijk uit! en uitscheuren van dichtbij zien is ook niet erg bemoedigend, hahaha )
zoooo, daar ben ik weer. helemaal los gegaan in de IKEA, hihi. allemaal van die grote plastic ritstassen gekocht om mijn 'oude'(niet-zwangerschaps)kleding in op te bergen op zolder. nieuw wasrek. gordijnroede+haken+ringen voor babykamer (stof is ook al in huis, dus dat wordt een middagje naaimachine'en). ehhhh, véél gekocht! ben ook nog langs de Gardo gereden, en heb een startset Avent-flessen gekocht (je weet maar nooit of bv wel lukt) en een handig afdruiprekje voor flessen, en een muziekdingetje voor aan het rekje boven de commode. schattig hoor, al dat babyspul. heb ook weer staan kwijlen bij de Lodger Wrappers. zodra ik weet wat we krijgen (zoon of dochter) koop ik er gelijk eentje! lijkt me helemaal handig. buikomvang: geeeen idee! zal eens meten straks. maar weet ook niet hoe het ervoor was. stom, nooit aan gedacht dat je meten. heb al een flinke toeter nu. omdraaien in bed is bijv. echt onhandig, voel me zo'n nijlpaard dan. maar: ben nog steeds 4 kg. lichter dan voor de zwangerschap, en van achteren zie je niks aan me. alleen van opzij... haha, ik vind het alleen maar mooi nu. lekker showen!
WannaBmum: gaat vanzelf hoor die bevalling! en teveel weten betkent ook dat je teveel over risico's ed nadenkt. Heeft mijn moeder mij altijd voor gewaarschuwd. Ik ben iemand die nogal graag alles weet en mij dus heel erg goed laat informeren/me volledig inlees op een onderwerp. Soms is het echter beter om niet alles te weten. Maar goed kennis geeft mij een gevoel van controle.
meiden de werkdag is bijna ten einde, dus ik ga er vandoor. gezellig jullie weer gesproken te hebben en tot snel weer wannabmum zelf zwanger is idd heel wat anders dan de begeleiding van een patient lijkt me. één voordeel....bij evt uitscheuren sta je er niet met de neus bovenop nu (of je moet heeeeel lenig zijn )
Hallo dames, de lijst komt vanzelf weer voorbij hoor. Elise sorrie je stond er niet meer op maar op mijn pc weer wel. ik zet je erbij. Ik ken ook de helft van de namen niet meer maar omdat ze zo bekent voorkomen wacht ik nog even af. Vanmiddag heerlijk haring gehaald. 3 stuks. Ik heb er 2 stuks weggegooid. gatver damme. Ik vroeg graatloze. Zat de helft er nog in en om alles eruit te vissen zonder het te kunnen doen tergelijkertijd met de hele graat. pffff volgende keer of niet meer halen of vragen om hele en dan doe ik het zelf gelijk goed. Oja vanmiddag naar de film huis Anubis geweest met mijn meissie. was een leuke film. Gelukkig vind ik Anubis zelf ook wel leuk
haha omdraaien in bed NU AL moeilijk , moet wat worden! Mijn man deed op het einde van mijn eerste zwangerschap altijd zo'n geluid erbij maken van een vrachtwagen die achteruitrijd (PIEP, PIEP) iedere keer als ik me probeerde om te draaien haha (fijn hoor zo'n man!)
grappig hoor..ben benieuwd of we een beetje gelijk blijven.. Ik heb een hele mooie voor mezelf..een jurkje maak ik daarvan.. En voor mn dochter een leuke stof voor een jas..een jurkje, broek, en een rokje.. En een spijkerstof voor mn zoontje.. Voor de baby ga ik naaien als ik weet wat het wordt.. Krijg t nog druk dus..hehe
haring heb ik ook zin in, maar hier helaas niet te krijgen...... Leuk hoor Eef die kleding maken! Ík heb helaas 2 linker handen....
Ik niet maar gewoonweg geen tijd *en zin okay ik geef het eerlijk toe* en tegenwoordig kan je niet echt geld meer besparen omdat ze zo'n goedkope kinderkleding (leuke!) verkopen dat je met naaien duurder uit bent helaas... (nog geeneens te spreken over de uren die je eigenlijk zou moeten rekenen) TOCH voor een meisje vind ik het wel wat hebben die mooie jurkjes je hebt amper schetige jurkjes meer in de winkel hangen (van die ouderwetse) dus die zou ik wel graag willen maken!
Ow wat herkenbaar! Schaam me dood op mijn werk, maar heb echt momenten dat ik een uur lang zit te gapen. Ow straks hoef ik ook nog maar 3 daagjes te werken! Joepie. En ik ga ook lekker vakantie aan mijn verlof plakken. Weet alleen niet of ik dat met hele weken ga doen of dat ik bv eerste week maar 1 dag hoef te werken (2 dagen vrij vraag) en dan 2 dagen... en zo uitbouwen. Lijkt me ook wel lekker. (Hoef je tenminste niet ineens volledig (nou ja, 20 uur ) aan het werk.)
Zou ik ook wel lekker vinden maar ik krijg als ik niet werk ook geen geld. Ik vraag me af hoe het zit met zwangerschapsverlof. Ik heb een contract van minimaal 6 uur per week per kwartaal. Zover ik weet houd dat in als ik 3 maanden ziek zou zijn dat ik dan pas geld zou krijgen. Alleen is zwangerschapsverlof 16 weken dus langer dan 3 maanden. Ben benieuwd hoe dat gaat. Ik heb het idee dat ik niks ga krijgen van mijn wergever. Ik ga het pas in januari navragen. Meer omdat ik anders bang ben dat als het zo is dat ze moeilijk gaan doen en me het onmogenlijk gaan maken, dat ik geen stress wil en dat ik dan toch nog maar maar een paar weken moet voordat mijn verlof ingaat. pfffffffffffff moet nog even nazoeken maar anders gooi ik mijn rechtsbijstand erop
Mimi, volgens mij moet je als je met zw-verlof gaat kijken wat je in een bepaalde periode (moet je maar aan Sam van "zwanger na mk" eens vragen) voor je zw-verlof gewerkt hebt en dat moet je dan doorbetaald krijgen. Ow, was trouwens vergeten.... ben bij gyn vergeten de zw-verklaring te vragen en mijn bloeddruk was 143/92, dus moet nu 3x p.d tabletten voor bloeddruk slikken en over 2 weken weer terug. Ze wist niet waarvan ik zo'n pijn in mijn buik kon hebben, alles was goed.
zal ik even vragen dan. thnx. Ik weet wel dat als je veel pijn heb dat het ook het rekken van je baarmoeder of je banden zou kunnen zijn. Bij is het zelfs soms mijn darmen terwijl ik dat vroeger toch echt anders voelde. Raar dat je Gyn dat niet gezegd heb. Want meestal kunnen vrouwen juist rond 15 heel veel last krijgen omdat je kleine dan juist een groeispeurd krijgt.
Ja, had ik hier ook gelezen. Maar het is meer een hele plek die gewoon heel gevoelig is. Eigenlijk heb ik dat van het begin af aan al gehad dat het gevoelig was met bv over drempels rijden. Dus is niet zozeer de banden, maar een heel stuk. (Vooral links eigenlijk)
-was keihard lachend van de bank gevallen en raap mezelf nu weer van de grond- jouw man heeft wel humor. piep, piep... vast niet grappig als jij je aan het omworstelen bent, maar om te lezen wel heeeeul leuk! tsja, omdraaien is voor mij altijd al een klus, want ik heb 3 hernia-operaties gehad. die onderrug is nu ik zwanger ben ook wel wat gevoeliger. zal er wel mee te maken hebben, gok ik zo. dus och, ik zie wel hoe het gaat als ik écht een aangespoelde walrus ben. mag mijn lief me omrollen ofzo. 1, 2, huplakee!