goede avond mandy: mag ik vragen hoe de gyn weet of jou bm openstaat? (ja ik snap dat die gevoelt heeft ) vroeg me af waarom...en mag je om die rede ook niet meer werekn? verder ben ik alles vergeten...erwaren nog wat dingen waar ik op wilde reageren oja veel mensen hebben zich aangemeld bij de hyves ik ga jullie zo door latne! ben moe!
he jakkie nou gelukkig heb je een hulpje in bed mag hij je mooi omrollen, wat ook helpt is je bed wat vroeger hoog zetten (is fijn om eruit te komen vond ik) Ach mijn man en ik lachen wat af ik heb best veel zelfspot dus dat maakt het stukken leuker!
@imd: dankje voor de tip van het hoge bed. hebben we al sinds twee jaar, en ik wil noooooit meer anders! we hebben M-line matrassen, die superdik zijn. drie ribben uit je lijf qua kosten, maar zoooo zalig slapen. 1 nadeel: overal waar je slaapt wat niet in je eigen bed is, vind je de bedden rot (incl. peperdure hotels etc). ik slaap dus echt het liefste thuis.
Hallo allemaal, Alles was goed bij de vk, bloeddruk was 105/60, uitslagen van de bloedonderzoeken waren goed. Bloedgroep is A-neg. dus moet een prikje met 30 weken maar dat wist ik al. Ze heeft nog even laten voelen waar ik mijn baarmoeder kon voelen maar kan hem zelf nu al niet meer vinden. En verder het hartje als een stoomtrein voorbij horen komen. Blijft bijzonder! Mandytjuu: wat een verhaal zeg, zo kan je dus maar de pech hebben dat je bij een slechte gyn loopt. Hopen dat de volgende het beter in de gaten houdt. Rach: wat fijn zo'n dag zonder misselijkheid, nu maar hopen dat het doorzet! Groetjes voor de rest!
lynn1986 ik wist al dat ik een slappe baarmoeder kon hebben.. dus het risico was al groter en door de pijn dus nu op controle geweest en bloedverlies 2 x gehad en idd staat me baarmoeder te ver open.. dat heeft hij kunnen voelen normaal hoort je baarmoederhals iets van 4 cm te zijn heb geen idee waar dat te maken mee heeft meschien andere meiden die dat uit kunnen leggen
Hoi meiden, Ik probeer een beetje terug te lezen maar het is wel heel erg veel... sorry. Ik heb een 20 wk echo op 27 november... ben best wel een beetje zenuwachtig. We krijgen een speciale echo in het VU en is toch weer afwachten. Ik kan niet zolang wachten dus heb over 2 wk een echo ingepland... maar meer omdat ik wil weten of het een jongetje of een meisje is! Voel me sinds 4 dg eindelijk niet zo misselijk meer! Wat een opluchting... nu nog wat vrolijker worden Wil jullie een beetje leren kennen dus als jullie wat van mij willen weten.. Don't hesitate to ask!
nou ben zo nieuwsgierig omdat ik de kans heb ook een bandje te krijgen en wilde weten wat de symptomen zijn en of de gyn dat ook afentoe controleerd...omdat ik dus die risco heb... maar voor jou echt super veveelend en hoop dat het alsnog niet hoefd...mijn gyn is absoluut niet happig op die bandjes en schreef dan liever veel rust voor!
Voor Mimi (en event anderen): "De WAZO-uitkering (zwangerschapsuitkering) wordt berekend over het inkomen dat u gemiddeld verdiende in een periode van 4 weken of 1 maand vlak voor uw zwangerschapsverlof (het dagloon). De uitkering is 100% van dat dagloon. " "Het is goed om te weten dat je zwangerschapsverlofuitkering gebaseerd wordt op het inkomen voordat je de uitkering krijgt. En dus niet op basis van het aantal uren waarvoor je een contract hebt!" En nu ga ik echt slapen! Dikke knuf, Wendy
O, dus als je na je verlof part-time gaat werken heeft dat dus geen invloed op de hoogte van je uitkering? (Misschien domme vraag, maar kon het nergens vinden)
ooh ik moet echt gaan slapen maar ik zie er weer tegenop om heel de nacht wakker te liggen van het hoesten... dus ben aan het uitstellen, heb vast in mijn onderschrift gezet dat ik een punctie heb maandag , vorige keer kreeg ik al een pm toen ik 2 dagen niet online was (haha dat is namelijk raar voor mij, ze vroeg of er iets was toen) dus dacht preventief Ik denk dat ik wel mijn laptop kan pakken maar kan ook zijn dat ik geen zin heb.. aangezien ik forumbeheerder ben op meerdere forums vragen mensen zich altijd af waar ik ben als ik even niet online kom (wel goede sociale controle hoor!) Morgen even ter controle naar de VK.... even wat vraagjes nog stellen (die ik heb opgeschreven anders vergeet ik ze) Ik ga toch maar even mezelf dwingen om in elk geval te gaan liggen .... trusten dames, sweet dreams!
Dit geldt alleen voor de uitkering die je krijgt tijdens het verlof zelf. (zwangerschapsuitkering = zwangerschapsverlof) Dus na verlof ook geen uitkering meer. Als je erna part-time gaat werken zou je kunnen kijken wat je met ouderschapsverlof zou kunnen regelen. Hihi, maar nu ga ik naar bedje toe. Je kunt me altijd pb-tje sturen als je meer wilt weten.
Goedemorgen allemaal! Ben de eerste van vandaag geloof ik! Moest er weer vroeg uit voor mijn spuit en mijn zoontje van 3 was weer erg wakker....
dan ben ik de 2e! maar moet nu al weer rennen voor de bus, ben echt zo aan het teuten. gelukkig vannochtend weer niet misselijk, wel lekker zo. Sorry dames, ik heb echt totaal geen tijd om bij te lezen, misschien vanmiddag even..!
He goedemorgen dames! Vraagje; als jullie 's morgen wakker worden, heb je dan ook een harde "bal" in de buik als je ligt? Bij mij zit het aan de linkerkant op hoogte van mijn navel ongeveer? Heb het 's avonds als ik lig niet?
Goeiemorgen! @ Danielle: Misschien heb je al harde buiken Daniëlle? Al is het daar volgens mij wel erg vroeg voor. Heb je soms veel stress? Ik kan 's avonds, als ik op mijn rug lig, wel al goed voelen waar de baby ligt. Dan voel ik ook een "hard bolletje" als ik mijn hand erop leg. Ik kan ook voelen dat de baby dan beweegt. Héél gaaf! Misschien is dat het ook wel en heb je weinig vruchtwater?
@Sina; Ik voel ook echt een bolling van de baarmoeder, 's avonds voor het slapen gaan leg ik mijn hand er ook op, voelt heel goed...! En bedankt voor je antwoord! Het lijkt of het organen zijn die 's morgens nog in de knoop liggen ofzo?... :-D Geloof niet echt dat het harde buiken zijn, omdat ik het alleen 's morgens heb, en 's avonds helemaal niet? Ook is het echt alleen maar aan 1 kant!
Nee dat heeft geen invloed op je WAZO-uitkering (uitkering tijdens verlof). Oh oeps, zie dat de vraag al is beantwoord.