Ik woon in Belgie en vanaf 16 weken is het geslacht wel al zichtbaar hoor. Hier is er ook nog eens een 16 weken echo. De gyn was 100 % zeker want je zag heel erg duidelijk de schaamlipjes, langs voor en langs achter. Ze was ook de gyn van m'n schoonzus en bij haar heeft ze het al 4 keer juist gehad dus ik vertrouw er wel op.
Kijk dan is dat weer het verschil met NL he. Hier durven ze nooit iets met 100% te vertellen. Zelfs met de 20 weken echo is het niet 100% zekerheid maar 99% kan wel
Bedankt voor de aanvulling IMD , ik schreef het ook maar zonder het te precies te chekken Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat het dan later ook mag als het niet levensvatbaar is... @Sam, het was niet zo bedoeld dat we je niet geloofden hoor! Ik vind het juist heel leuk dat je een meisje krijgt. Ik weet er ook niet zoveel over. Ben wel een beetje jaloers dat jij het al weet!
Ja dat valt me ook wel op. Hier weet iedereen dat ze het op de 16 weken echo (als het kindje zn beentjes opendoet) zullen weten. De gyn zou zeggen als ze twijfelt maar ze durven het wel ook met zekerheid zeggen. Mss zit daar het verschil tss echoscopist en gyneacoloog? Ik weet 't niet... En ik heb enkele jaren in een babyspeciaalzaak gewerkt en ik weet maar van 1 situatie waar ze gemist waren. Blijken nog dames zo snel te weten... http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0
Goedenavond, dames! Rach Meis, doe waar jij je lekker bij voelt!Maar niet te lang wegblijven, hoor Imd Hoe ging de dag vandaag?Nog fijn gewandeld enzo?Welke films hebben jullie voor vannacht? Iedereen Last gehad vd wintertijd?Vooral als je al kinderen hebt? Iiiik blij, dat dcohterlief dacht dat het beter was om uit te slapen, bijan een uur langer dan normaal, dat ze dus alsnog de normale tijd wakker was hahaha *is trots* Wij willen ook dolgraag weten of wij een jongen of meisje verwachten! Hier ook nog geen afspraak voor de 20wkn echo, maar ik neem aan, dat ik over ong 2 weken, bij de afspraak vd VK, groen licht krijg om een afspraak te maken. Daarna willen we een pretecho laten maken, omdat ze hier geen filmpjes maken vd echo *snif* Maar dan kunnen we nog eens extra vragen wat het geslacht is Sam Gaaf, dat jullie een meid verwachten, van harte!
we hebben gewandeld en buiten gespeeld met dean (die kan lekker los lopen tegenwoordig) en ook met zand spelen, helemaal onder natuurlijk) Ik ben best moe eigenlijk, ik heb van die bach rescue genomen en dat spul werkt best goed eigenlijk op aanraden van de VK.. Ik neem die morgen ook in alle beetjes helpen! Geen last gehad van uur verschil en onze zoon ook niet, wij zijn gewoon slaapkoppen haha
Ben zo ongeduldig, word gek van mezelf. Wil die plopjes voelen waar iedereen het over heeft, wil graag een buik zodat iedereen ziet dat je zwanger bent. Ik wil dat die mensen reageren van marktplaats van een kamertje waar ik op aan het bieden ben. En het kamertje mag ook volgende week wel klaar zijn. Oh ja, en graag wil ik weten of alles goed is met de baby en of het een jongen of een meid wordt.... enz. enz. Maar voor de rest gaat het wel goed hoor. Ik zal ophouden met zeuren. Moet maar eens gaan slapen, misschien dat dat wat van de onrust weghaalt! IMD: nogmaals succes morgen!
Niet overal in belgie is het zo hoor ! Hier toch niet Ik moet op 16 weken zelfs niet naar mijn gyn maar naar mijn huisarts. En mijn gyn zegt geen geslacht voor de 18 weken maar geeft dan inderdaad ook wel zijn 100% zekerheid anders zegt hij het niet. Dus het was hier dus ook in Belgie dat er twee meisjes twee jongens bleken te zijn. Maar zoals jij schrijft dat de gyn heel zeker was heb ik ook al gehoord dus het kan echt wel dat je zeker bent op 16 weken volgens mij.
Goeiemorgen iedereen! Wij zijn hier alweer veel te vroeg wakker, niks geen uur langer hoor! haha @KipKip, de vorige keer voelde ik het ook pas met 23 of 24 weken en werd ik ook vreselijk gefrustreerd (vooral ook omdat iedereen vroeg of ik het nu eindelijk al kon voelen) Nu voelde ik het al met 13 weken! Het helpt misschien als je plat op je bed gaat liggen (liefst niet na het eten maar 's ochtends als je darmen leeg zijn), met je ogen dicht en je handen op je buik en je heel goed concentreert op alles wat erin je buik gebeurd. Ik verwachtte trouwens de eerste keer ook wonderen, maar het bleek (bijna!) net zo te voelen als rommelen van je darmen. Als je het maar één keer hebt gevoeld, dan herken je het wel weer. Je moet je trouwens wel heel laag in je buik concentreren he?! Ik voel het meestal net boven mijn schaambot. Succes!
@mandytjuuu: Als jij het gevoel hebt dat die man niet eens meer naar je luistert, dan kun je toch een andere gynaecoloog raadplegen? Ik zou dat zeker hebben gedaan hoor. Ik vind het heel vreemd zoals die man doet.
Nou even mijn laatste berichtje online... vandaag is de dag zullen we maar zeggen, in elk geval even ons ukkie kijken en daarna me in de watten laten leggen door mijn man... (niet geheel onprettig) Ik ben wel nerveus maar het is wel te doen, ik heb vragen opgeschreven voor de gyn enzo dus voel me wel voorbereid... (en dat vind ik een prettig idee) Ik zal effe niet online zijn (denk ik) dus have fun iedereen, geniet van de beginnende plopjes en buikjes en jullie klepgrage en deelgrage medeforumlid zal jullie snel weer zien hier! Liefs en een dikke knuf en tot snel!
Das balen , zo lang wachten, wat laat zeg. Wij willen trouwens niet het geslacht weten, wil alleen weten of het goed gaat daarbinnen. Alleen een echo gehad met 9 weken, dan zie je niet zoveel, alleen een klein hummeltje met inimini beentjes, eerder stompjes dus wil gewoon weten hoe het nu met de kleine gaat
De vorige echo was met 9 weken? Dan zul je nu wel verrast zijn want het is nu al een wereld van verschil daarbinnen! Ik ben blijkbaar niet de enige die al de plopjes in mijn buik voel. Ik vind het zo zalig, ik moet er altijd om lachen. Meestal voel ik ze s morgens als ik wakker ben en nog in bed lig en s avonds laat.