April 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Lien78, Jul 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    Ik ga zondag :) . Dat is dan de laatste dag dus hopenlijk ook de opruimdag ;) . Ik ga met mijn zus en een paar vriendinnen van haar.

@IMD, heel veel sterkte vandaag meis en laat je maar lekker ind e watten leggen door je manlief.

@All, ik voel ook de uk al. Het jammere vind ik wel dat ik het voel en ook het idee dan heb dat ik het op mijn hand voel. Waarschijnlijk is dat gewoon mijn buik en verder niet. Als ik dan de hand van mijn vriend op mijn buik doe dan voel ik de uk gelijk trappen alleen voel mijn mannetje het niet. Ik hoop zo dat het heel snel wat krachtiger is zodat hij het dan ook voel. Ik vindhet wel leuk dat de uk schopt als papa met zijn hand komt.

2. MiniUs

MiniUs Bekend lid

Aug 5, 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Oooh, de jonge gezinnen beurs, dat is waar ook....Wij wilden idd zondag ook gaan. Vorig jaar zijn we geloof ik ook geweest en het is toch wel leuk om daar rond te hobbelen.

Ik ga zo eerst even bijlezen meiden, al lees ik wel het e.e.a over de aankomende 20 wkn echo's. Snel gaat het he, dat je daar alweer mee bezig bent. Maar voor mij duurt het nog ff, moet nog een afspraak maken.
    We willen ook nog graag tussendoor een pretecho laten doen, maar met hoeveel weken zou dat leuk zijn? Het is natuurlijk altjd leuk ;) Maar na 16 wkn is het geslacht ook al zichtbaar toch? Rond 17 wkn dan een mooie tijd?
    Vanmorgen wel naar de VK geweest, alles oke, hartje gehoord :D

En nu ga ik even lezen, ik heb aardig wat in te halen. Super drukke week gehad (soms heb je dat he....heb je alles in 1 week.....). Tot later.

Oh en de mensen met een echo vandaag: enjoy!
    En IMD veel succes....

3. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

Nov 9, 2007
    2,055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Spannendd al die echo's :D en de 20 weken echo's komen zeker al snel in de buurt zeg. Moeten hierzo over 4 weekjes :D moet zeggen dat ik het toch wel spannend vind hoor...

4. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,168
    0
    0
    zeeland
    @IDM heel veel suc6,en sterkte vandaag.

hier voel ik de kleine nog niet schoppen,maar wel tegen mijn buik aan duwen.
    kan niet wachten op de eerste echte plopjes.

meiden met een pretecho,heel veel plezier.

8 dec hebben wij de 20 weken echo.
    we willen heel graag weten wat het wordt.
    mijn vriend is ervan overtuigd,dat dit weer een meisje is,ik denk toch heel sterk dat het een jongentje is.
    nog 6 weken wachten pppffff dat duurt nog lang.

5. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Ik heb 17 november mijn 20 weken echo.

Ik zou niet kunnen wachten van 12 tot 20 weken, zo eindeloos lang!
    Om de 4 weken vind ik precies goed.
    Maar deze van 16 weken vond ik nu wel speciaal om te zien, de gyn kon zien dat haar maagje en blaasje gevuld was.
    Dat is al een geruststelling (werkt dus al) plus ook dat het schedeldakje en de hersentjes heeft bekeken.
    Ze vertelde me dat de 20 weken echo echt helemaal over het hartje zal gaan.
    Ik weet niet hoe het bij andere meiden is?

6. @Tammy: Waar merk je het verschill aan...... jongen/meisje?

7. MiniUs

MiniUs Bekend lid

Aug 5, 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Bij mijn eerste ging de 20 wkn echt niet alleen over het hartje hoor,Sam 0110. Ze bekijken alles, waaronder het hartje, maar ook het schedeltje, ruggetje etc.

Van 12 tot 20 wkn is idd heel lang. Bij mij zal het dan van 10 tot 20 weken zijn en dat is ect heeeeeel erg lang.....haha
    Dus rond de 17 wkn gaan we een pretecho doen denk ik zo...

8. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Ja dat zou ik ook doen miniUs.
    Een vriendin van me die heeft zelfs helemaal geen 20 weken echo gehad, haar gyn heeft haar daar zelfs nooit over gesproken.
    Vreemd he?

@Sophia, ik denk dat ze gewoon een voorgevoel heeft.
    Ik had van in het begin al direct het gevoel dat het een meisje zou zijn.
    Je hebt 50% kans om juist te zijn he :)

9. Haha ja dat kopt, ik heb ook al vanaf het begin een gevoel dat het een meisje wordt, maar ik ben steeds bang dat het wishfull thinking is. Vandaar dat ik me afvroeg of je je nu anders voelt!

10. Leonie27

Leonie27 VIP lid

Dec 1, 2007
    5,540
    0
    0
    Ik moet eigenlijk zeggen dat ik nog niet zo met de 20 weken echo bezig ben. Ik heb eerst nog afspraak bij de vk staan en dan pas afspraak maken voor echo.
    Misschien ligt het daaraan, ik heb nog geen datum dus kan nog nergens naar uitkijken.

Ik denk trouwens dat ik de pretecho bij een week of 22-23 doe. Dan gaan allebei de moeders mee. Vind ik wel heel leuk. En dat is dan waarschijnlijk de laatste keer dat ik het kindje zie tot dat het op wereld is.

Bloeddruk gaat nu 2 dagen goed. Vrijdag was hij 108, zaterdag 100 en gister 71 en net even gemeten (moet eigenlijk op vast tijdstip) en was hij ook 71. Maar ja doe nu ook helemaal niets dus zou het helemaal gek zijn als hij dan hoog was. Maar ja, wel een fijne gedachte dat uk nu nergens last van heeft, en gewoon lekker kan groeien.
    Heeft het in ieder geval zin dat ik me te pletter aan het vervelen ben, haha!

11. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,923
    0
    0
    Groningen
    Hadden jullie het algelezen dat de Zwangerschapspagina gaat verhuizen?
    Kunnen we ff niet online zijn..
    Staat op de beginpagina:Mededeling!

Zo nu eerst even bijlezen hoor! ;)

IMD:Hoop dat alles goed verloopt!
    En dat we snel weet wat van je horen :D

12. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,439
    0
    0
    Noord-Holland
    Imd: ik hoop dat alles goed gaat vandaag, heel veel sterkte in ieder geval.

Alle meiden met een echo heel veel plezier.

Ik voel helaas nog steeds geen plopjes :( maar goed verder voel ik me prima dus zal me maar niet druk maken...

Zaterdag gaan mijn vriend en ik naar de jonge gezinnen beurs, ben benieuwd.

Verder druk op marktplaats op zoek naar een leuke babykamer maar ben steeds te laat, zo maar nog eens kijken en oh ja ook maar beetje werken verder :D

13. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Leoni: fijn dat je bloeddruk goed is. Moet woensdag weer naar de gyn en ben heel benieuwd of die van mij ook goed is.....laattse keer beetje hoog 130/85.....Heb mijn vorige zwangerschap vanaf week 34 medicatie moeten slikken voor hoge bloeddruk en was pas 3 maanden na de bevalling weer een beetje normaal....

Hir bekijken ze alles bij de 20 weken echo....

14. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ mimi, opruimdag dat is wel een goede. Maar denk wel wat drukker.

15. synove

synove Actief lid

Aug 16, 2008
    257
    0
    0
    @IMD: Meid, heel veel sterkte vandaag en laat je maar lekker verwennen door manlief. Dat heb je wel verdient.

Meiden, nog even een vraagje: kan ik nou wel of niet mijn haar verven? Ik zie er niet uit en overal komen van die nare grijzige haren de kop op steken. Nou, weet ik niet of ik nu wel of niet mijn haar een kleurtje kan geven. Ik gebruik normaal gesproken de producten van "L'Oreal".

16. Je kan gewoon verven, het is niet aangetoond dat het schadelijk is. Ik ga zelf wel naar de kapper en daar hebben ze een natuurproduct die is zeker niet schadelijk.

Maar ik had het aan een vriendin gevraagd die kapper is en volgens haar kon het geen kwaad.

17. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

hte is niet schadelijk maar bij sommige vrouwen die zwanger zijn pakt de verf niet zo goed.. dat is wat ik er over heb gehoord

18. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hallo dikbuikige dames, alles goed?

Imd: ik denk niet dta je dit nog leest, maar héél veel sterkte meis. ik hoop dat het geen zeer deed, en dat je genoeg afleiding hebt in je wachtweken. je kaarsje hier brandt nog steeds!

dames met ene (pret)echo: leuk! ik kan haast niet wachten om ons kindje over 2 weken weer te zien. ook ik maak me niet druk om de 20-weken echo; vind het alleen spannend omdat ik héél graag wil weten wat we krijgen. misschien naïef, maar ik ga ervan uit dat alles gewoon goed is verder. :oops:

net weer eventjes bij H&M geweest. heb wat beugelloze bh's gekocht (maar gelijk voedingsbh's, want ik kon geen verschil ontdekken in meegroei of voeding, behalve de klipjes). maat enorm... :confused:
    heb ook wat superschattige unisex kleertjes gekocht. heb vriendlief al gewaarschuwd: zodra ik weet wat we krijgen ga ik helemaal los! moest hij erg om lachen, en hij had dat al wel verwacht, zei hij. mijn schatje kent me goed, hihihi. ;)

hee, terwijl ik dit typ voel ik de baby weer. cool! ik had hem/haar anderhalve dag niet gevoeld, dus dit is wel gaaf. duidelijke tikjes, gekriebel. vind het zo bijzonder!

19. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Wat betreft de kapper dames en haren verven. Dit kan gewoon. Het is niet zo dat het groen uitvalt ofzo doordat je zwanger bent. Je haar is als het waren gewoon een afvalstof en leeft niet.

20. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

ohww wat leuk lien!
    Ik had al verteld da tmijn placenta aan de voorkant ligt, maar ben er steeds meer van overtuigd dat ik voel! eerst was het een soort getietel aan de binnekant heeel zachtjes maar vananacht was ik wakker en lag met mijn handen op mn buik en voelde ik 2x een soort luchtbelltje..
    Heel appart! Hoop echt dat het de beeb is, anders hou ik mezelf flink voor de gek haha..

Share This Page