ja leven valt niet altijd te plannen, ik had wel eerder moeder willen worden maar zat er ook niet in en achteraf gezien is dat zelfs beter uitgevallen vind ik (ik ben nu rustiger als een paar jaar geleden) Dus in principe is 30 niet te oud maar das mijn eigen grens ook omdat mijn moeder met 32 de overgang in ging, als dit een jongen was geweest hadden we nog even de opties open gelaten maar had ik wel mezelf laten onderzoeken of ik meer risico loop omdat ik "bijna" de overgang in zou gaan (of niet natuurlijk het hoeft namelijk niet perse te zijn) dan zou ik alles laten checken in elk geval.. Het is heel krom want 2 vind ik supermooi en jongen EN een meisje maar toch als ik eraan denk dat dit de laatste is moet ik toch wel even traantje wegpinken hoor (best emotioneel idee!) die rare hormonen doen zijn werk wel haha
Qua geld, ben ik neit echt bang. We kopen bewust tweedehands, niet omdat het financieel niet anders kan, al is het wel dat ik mijn zoontje niet met versleten kleren laat lopen haha. En dan heb je alle toeslagen en bijslagen nog Ik heb wel gezien in "grotere" gezinnen dat het voor de moeder ook wel weer eens makkelijker werd met de kleintjes omdat de groteren het vaak ook leuk vinden om taken over te nemen.
mijn moeder en schoonmoeder zullen getuige zijn. We gaan daarna nog wat drinken in de stad met gebak natuurlijk.
oja de oudere kids helpen dan mee uiteraard dus dat word weer makkelijker, ik vind alleen niet dat je DIE verantwoordelijkheid aan hun over hoort te laten een kind moet een kind kunnen zijn en natuurlijk een beetje verantwoordelijkheid is goed maar meehelpen een kind opvoeden hoort daar niet bij... dus je moet oppassen dat het niet TE ver gaat..
Haha heerlijk! Wij hadden een hele goedkope receptie met blokjes kaas en leverworst en fris en koek en als lunch bolletjes met kaas en ham e.d. Om 7 uur moest iedereen weg en zijn wij lekker met zijn tweeen naar het hotel gegaan, gegeten en geslapen (en kado's uitpakken!)
Het is vaak wat ze zelf willen, lekker met de baby spelen, of met de peuter enzo. Ik zou nooit mijn kind dwingen! Maar een paar taken vind ik ook wel weer goed, hele dag alleen maar spelen.... doen ze op school ook niet. Daar moeten ze ook wel eens iets.
Als we het geld hadden, dan denk ik dat er best 4 hadden kunnen komen, als moeder natuur ook had meegewerkt dan.. Nu hopen we dat we 2 gezonde kindjes mogen krijgen...
ja is ook goed maar soms zie je de moeder nergens en de oudste kids steeds opgezadeld met de jongste en zelf dus geen kind kunnen zijn e.d. sommige gaan er te ver in maar het KAN iets heel moois zijn! Wij hebben een supersimpele bruiloft gehad en toch alles wat we wilden, na een half jaar sparen hadden we genoeg geld...
ik hoor hier veel argumenten waarom wel of juist niet vroeg/laat/veel/weinig....ik licht mijn keuze even toe: vroeg kinderen omdat ik een afwijking heb en de gyn heeft vroeger gezegt dat ik niet vroeg genoeg met kinderen kon beginnen...en aangezien wij er graag 3 willen kan je het niet te lang uitstellen...ook ben ik mijn vriend vroeg tegen gekomen 8 jaar geleden..en daarbij zie ik weer de voordelen in jong moeder zijn...maar er zijn natuurlijk ook voordelen in iets ouder moeder worden (heb ik dit zo geod gezegt? hihi).en kwa finanicia...ik ga hier niet opscheppen maar mijn vriend heeft een goede studie genoten...maar ik vind het aller belangrijkste dat we onze kindjes genoeg liefde kunnen biede want ik ben best voor 2e hands spullen...je moet kinderen ook de waarde van iets leren maar snap ook dat je liever alles nieuw koopt... dit is mijn kant iemand anders zal er weer anders tegen aan kijken!
Het is inderdaad wel heeeeel naders als je keuze mede bepaalt wordt door een medisch verhaal. Dat kan ik geod begrijpen. Maar ja manlief en ik hebben allebij wat oudere ouders. Mijn moeder was 38 en mijn vader 40, voor mij een zus met epilepsie en een miskraam maar ik heb dat nooit zo ervaren. Mijn moeder left dan niet meer maar mijn vader van 73 is sportiever dan menig dertiger hahha. En bij manlief hetzelfde, alleen hadden zijn ouders met hem minder zin in pretparken en kermis dan bij zijn broer. Ook daar tussendoor een dood geboren kindje. Mijn man heeft wel zoeits van, joepie ik kan nog ongejeneert heel lang in een achtbaan blij zijn hahha vind dat zo schattig! Tja financieel, wij hebben samen echt wel boven modaal inkomen, maar om de een of andere rede ben ik bang dat het financieel veel moeilijker wordt met een kindje. Hoop echt dat ik daar volgend jaar iets anders opzeg. En eerlijk gezegd ben ik wel een zeikerd met mooi spullen, het moet wel GOED zijn. Stom he....
Sniffy gefeliciteerd! Hoeveel kindjes is bij ons een beetje anders omdat alleen (mits een wonder) zwanger kan worden door een icsi behandeling. Maar.. mijn man heeft al 2 kinderen, en een vlindertje, en zelf willen we er in ieder geval (zo God wil) 4. Ik vind een groot gezin fantastisch. Als het financieel haalbaar is mogen er nog wel meer
MamaDyonne wat naar voor Chris! Was hij gevallen? Is hij nu heel zielig? Knuffel voor hem! wij hebben een Bugaboo in blauw/rood. Bij de vorige wisten we niet wat het was dus ehbben we de kleuren genomen die we voor jongen/meisje stoer vonden. Ik heb voor JP de kiddyboard en de Twoo (het zitje op de kiddyboard) gekocht voor als de baby er is. Ik wilde eigenlijk een duowagen, maar dat vond ik toch wat te duur, ze zitten er maar zo kort in. Kan het hier ook niet bijhouden! IMD: ben benieuwd wat het dan zou kunnen zijn! Mijn opa is 96 jaar en hij zit echt te wachten...heel sneu...heeft vorig jaar 2 dochters en een kleindochter moeten begraven en zijn vrouw, voor hem is de lol eraf....en dat terwijl hij nog zo goed is van geest. Drinkt ook wel elke dag zeker 3 a 4 biertje en dan is hij wel vrolijker Hij is nu ook weer in afwachting van ons 2de kind, dus dat houdt hem hopelijk nog even op de been Ik denk niet dat dit mijn laatste zwangerschap is en dat we nog wel een derde willen, als ons dat gegund is, maar denk dat er dan iets meer tussen zal zitten. Wij hebben bewust gekozen om nu pas aan kinderen te denken. Het is een hele verantwoordelijkheid en we wilden daar niet roekeloos instappen. Daarbij hebben we allebei een universitaire studie gedaan en al 10 jaar een goede baan waardoor de carriere nu ruimschoots op de rails ligt en "er even uit" geen (financiele) nadelen meer heeft en wij ons daarbij een hele hoop kunnen veroorloven. Ook onze kinderen moeten de kans hebben om te kunnen studeren Voor ons waren dit overwegingen, maar voor ieder is dat anders. En liefde, onze kinderen worden overladen met liefde en dat is uiteindelijk het belangrijkste!
ons uitgave patroon is ook hoger dan een gemiddeld gezin denk ik...afgelopen weekend echt heel veel geld uit gegeven aan baby spullen zonder op prijs kaartjes te kijken dus was bij de winkel voor de dekbedje spullen en lamp 280 euro kwijt en dan die wieg nog en dan pretanaal... maar goed daarin tegen zijn wij een van de weinige die in nl kunnen zeggen die geen schulde hebben...maar goed weet ook maar al te goed dat je het ook met minder heel goed kan hebben
me 2 mag ik uit nieuwsschierigheid vragen hoe oud je dan bent... mijn vriend heeft ook een universiteren opleiding en ruim 8 jaar werk ervaring...en is 25...hij deed zijn studie deeltijd...daarom was ik nieuwsschierig...
Jeetje, ben ook even 2 uurtjes aan de schoonmaak en dutten.... IMD Ik hoop voor je (en je oma en je kindje, etc) dat je oma het gaat halen tot april. En misschien nog wel veel langer. Sophia, jammer dat jouw oma zo "slecht" oud wordt. Ik ben geloof ik wel gezegend wat dat betreft. Mijn oma is ook 96, maar nog helemaal bij. Ze is alleen wat doof en wat zwak. Maar doet verder nog alles wat ze eerst ook deed. Ze woont al jaaaaaren bij mijn tante in huis die geen man/vriend heeft. Dus wordt ook goed verzorgd wanneer dat nodig is. Ook haar zus is erg sterk, die is nu 105 en begint pas sinds een jaar af te takelen. Je kunt merken dat ze dement wordt. Maar zelf heeft ze er gelukkig geen last van. Zij heeft nog tot late leeftijd op haarzelf gewoond (98 geloof ik) en heeft toen zelfs nog verre reizen gemaakt. Nadat ze op haar 101 een heup gebroken heeft is reizen helaas niet meer mogelijk. Maar ik hoop dat deze 2 dames het in ieder geval ook tot april volhouden! MamaDyonne, heb even in je album gebliekt. Sniffie gefeliciteerd met je verloving! Wij zouden het liefst 2 kids willen hebben. Lijkt me gezelliger dan 1 en 3 is soms niet praktisch. (Komen beide uit gezin van 3 kinderen) Lynn, wij zijn idd zo'n stel wat het met minder ook goed heeft. Wij hebben alleen de studieschuld van mijn man, maar verder niets en zijn ook van het sparen voor je iets uitgeeft ipv lenen. Enige waarvoor we nog ooit gaan lenen is voor een huis. We zitten net iets boven modaal inkomen, maar kunnen gelukkig doen wat we willen. (muv huis kopen die we willen ) Ik heb op mp mijn hemeltje en beddengoed van pooh gekocht wat ik heel graag wilde hebben en omdat het nog zo mooi is dat het als nieuw is, maar mij maar 35 euro totaal gekost heeft, ben ik juist heel trots dat ik dat zo voor elkaar heb gekregen. Maar van de andere kant kan ik me heel goed voorstellen dat als je het geld hebt, je het graag uitgeeft aan nieuwe goede dingen voor je kind. Denk dat ik dat dan misschien ook wel zou doen. Helaas verdienen wij niet zoveel, ik omdat ik een baan heb die ik ontzettend leuk vind, maar gewoon maar mbo-niveau is en daarom niet veel betaald. Mijn man omdat hij na 6 jaar hbo-studie gestopt is. (Na flink afgezeken te zijn door zijn studiebegeleider, dat hij niet eens meer naar school durfde! ) Nu werkt hij met computers wat hij graag wil, maar is er nog niet aan toegekomen om een andere baan te zoeken waarin hij zich meer kan ontwikkelen en straks ook meer kan verdienen. (Zijn we op dit moment mee bezig om te zoeken.) Wij hebben elkaar ook pas laat leren kennen (rond 24/25) en door pech nu pas een goede zwangerschap.
@WWJC: Helaas is het voor heeeeel veeeeeel mensen niet te doen om een huis te kopen, gaat toch ook nergens meer over. Het is ons 2 jaar gelden gelukt en ben daar echt heel blij mee. Huurden eerst in Meerhoven, maar nu wel blij met huisje in een leuke woonwijk in EIN. Maar ja jullie tijd komt ook nog wel hoor! LIEFS
Sophia, bedankt voor je bemoedigende reactie! Soms is het voor ons gewoon moeilijk om te zien dat al onze vrienden (ja allemaal!) een eigen huis hebben, terwijl dat voor ons buiten ons bereik ligt.
Dat was dus bij ons ook zo.... Maar wij hadden nog een lening helaas. Gelukkig kon die op een gegeven moment mee in de hypotheek. Dat is toch wel een last minder, en ik heb uitzicht op de erfenis van mijn moeder (vorig jaar overleden) en dan kunnen we die lening binnen de hypotheek aflossen. Dan zijn we er echt vanaf. Lucht wel vreselijk op als het zover is hoor.....
Dat geloof ik wel ja. Heb je iedere maand toch wat meer ruimte neem ik aan? Nou ja en je hebt nu je eigen huisje natuurlijk!