waarom zou jij een keizersnede krijgen? bij mij twijfelen ze of mijn bekken breed genoeg zijn. mijn zoontje lag in voorhoofdligging (ipv met zijn kin op zijn borst met zijn kinnetje in de lucht) waardoor de doorgang groot moet zijn om normaal te kunnen bevallen en dat lukte bij mij dus niet. dus de gyn stelt nu voor dat als het kindje niet zwaarder is dan mijn zoontje dat ik een kans krijg om gewoon te bevallen, dus afwachten... maar ik vrees er een beetje voor omdat een tweede kindje meestal zwaarder is dan een eerste
Don't worry. Vroeger stonden de leeftijden automatisch in je avatar op deze site. Nu niet meer zie ik tenzij je het invult Geen deeltijd gedaan hier. Ik heb na mijn afstuderen nog een 2de universitaire studie gedaan en op mijn 24ste was ik advocaat (en nog steeds ). Mijn eerste kind werd op mijn 33ste geboren en de 2de op mijn 34ste , dus nu wel lekker de vaart erin
zo meiden, wat is er hier enorm veel gekletst zeg! Heb wel meegelezen, maar ff geen tijd en zin (door misselijkheid) om te reageren heb niet alles onthouden, maar dat vergeven jullie me vast wel Amom en Rach: fijn dat jullie weer meepraten! meiden met trouwplannen: gefeliciteerd! IMD wat onzettend fijn dat alles goed is en van harte gefeliciteerd met jullie dochter! veel buikfoto's en kinderkamers voorbij zien komen, mooi! Hier nog steeds weinig verandering....nog steeds misselijk, ben weer aan de medicijnen en voel me daardoor iets beter (JIPPIE!). Al doe ik wel mondjesmaat met die medicijnen. Nog steeds weinig tot geen buik (ik zelf vind van wel, maar helaas deelt niemand die mening hihi) en nog steeds helemaal niets gekocht (behalve zwangerschapskleding). Om een of andere reden wil ik eerst met eigen ogen de 20 weken echo zien...uitspraak van huisarts toen heeft toch meer kwaad gedaan dan ik gehoopt had Wel hebben we opvang inmiddels geregeld, pak van mn hart! sushi goed dat je niet bij Najib in slaap bent gevallen! Je zei 't vast om mij te pesten en op latere leeftijd kinderen krijgen...tsja onder die categorie val ik ook, het leven is wat anders gelopen dan ik vantevoren gedacht had en dan heb je niet altijd een 'keuze'. Daarom ben ik nu dolblij dat het ons gegund is en ach, ik voel me soms nog steeds onvolwassen....dus wat dat betreft Meiden, slaap lekker allemaal en tot horens!
Sylvie: is er dan meer kans dat je dit keer weer een sterrenkijkertje hebt? Dt is toch gewoon puur toeval of niet? Ik hoop voor je dat het nu een hele voorspoedige "gewone" beavlling wordt! Ik denk zelf dat ik weer vroeger ga bevallen net als de vorige keer, geen enkele logica, maar dat is mijn gevoel....
sterrekijkertje was hij niet, dan ligt het kindje gewoon met zijn gezichtje naar boven ipv naar beneden, mijn zoontje lag zo wel goed maar zijn kin was niet op zijn borst waardoor het gevaarlijk word. ik weet ook niet goed wat denken, mijn huisarts zegt dat dat er inderdaad niets mee te maken heeft maar mijn gyn zegt dat het meestal een rede heeft waarom het kind verkeerd ligt (dus bv dat de doorgang te klein was) dank je wel trouwens
Hoi allemaal. Weer veel berichtjes voorbij zien komen, maar heb niet de tijd om ze allemaal door te lezen hoor ha,ha,ha. @Amom en Rach: Leuk dat jullie weer meepraten. @Imd: Ook gefeliciteerd met jullie meisje... @Indy1973: Hopelijk is die misselijkheid snel voorbij. Kan me goed voorstellen hoor dat je even wilt wachten met alles kopen enzo. Je bent hierin zeker niet de enige. Bij mij is het nu ook even wachten tot alles echt goed is. Maar ja, ik denk dat je dat blijft houden tot na de bevalling denk ik. Bij mij zie je ook nog niet zo veel qua buik. Ja, een beetje pafferig...dat wel ha,ha,ha. Ben vanochtend weer vroeg opgestaan omdat ik weer last had van mijn buik. Zal wel mijn organen zijn die hun nieuwe plek moeten gaan zoeken ofzo.....
Hi allemaal, Ik ben er ook weer even. Wat leuk dat sommige van jullie al weten wat het word. Ik moet eerkijk bekennen dat het bij mij nu ook wel gaat kriebelen. Ik denk nu dat mijn man zijn zin gaat krijgen en dat ik op 27 nov. toch ook graag wil weten of Max er een broertje of zusje bij krijgt! Ik heb altijd graag 2 kindjes willen "krijgen". Als het aan mij had gelegen hadden we nog wat langer gewacht met de eerste want ik was na 7 maanden verkering en 4 maanden samenwonen al zwanger. Wel bewust hoor, dit omdat mijn man al wat ouder is. We schelen 15 jaar, mijn man is net 45 als de 2de word geboren. Zijn leefdtijd was ook de rede waarom we ook al snel voor een 2de wilde gaan. Gelukkig is mijn man jong van geest en looks 8) , dus als hij later zijn kinderen ophaald van het schoolplein zullen ze niet denken dat het de opa is Wij laten het er dus bij 2... al moet ik zeggen dat het voor mij wel heel erg definitief klinkt. Ik ben immers pas 29,.... Ik denk ook qua drukte dat 2 genoeg is voor ons. Mijn man heeft een eigen zaak en ik ga als de 2de er is 3 dagen (werk nu 3 1/2) werken. @IMD,.. wat goed om te lezen dat de uitslag goed was! Ben blij voor je! Dat was het voor nu even.... probeer wat meer op het forum te komen!
Indy1973: ik hoop echt dat je je snel beter gaat voelen joh ! Nog 7 nachtjes slapen en dan de 20wk echo ben echt aan het aftellen hoor... Wil graag ook de bevestiging dat het allemaal goed gaat, vind het ook nog best wel spannend hoor... Begint wat vaker te kriebelen in mijn buikje, dus ik denk dat dat de baby is... atlhans dat hoop ik... Nog meiden met een echo vandaag ?
Spannend hoor Sushi. Wil je dan ook gelijk weten wat het wordt? Ik wel hoor, maar ik moet nog wachten tot 1 dec.
Wil zeker weten wat het wordt, dan kan ik meteen de kleur verf uitzoeken Wil jij ook weten wat het wordt ?
omdat ik 2 baarmoeeders heb en de ruimte van 1 baarmoeder van mij niet de ruimte geeft dan een gewonen baarmoeder...de gyn zei als de ruimte op is dan gaat het kindje automatisch in een stuit liggen.....en heb 2 baarmoederhalze...dus hij moet kijken of het via de natuurlijke weg gewoon kan....dus we wachten maar af wat hij zegt en wat mijn kindj gaat doen...
Knap hoor... dat je er 2 hebt gedaan...en ik ben wel trots op mijn vriend hoor...dat hij en heeft kunnen werken en studeren...zonder ook maar een cent van zijn ouders te hebben gekegen...maar hij zegt ook dat hij dit zijn kinderen niet aan wil doen...hij wil dat ze eerst gaan studeren en dan pas werken en niet door elkaar want dat was hem zwaar gevallen..
dames ik heb snachts VER-SCHRIK-KE-LIJK-KE last van mijn maag het lijkt elke keer dat ik over moet gegeven...maar dat gaat bijna niet want ik ben bang fobies om te spugen...maar het is zo'n akelig gevoel...of het nu maagzuur is of mijn eten komt omhoog dat weet ik niet echt..iemand hier last van?
Ik heb snachts heeel erg last van rommelende darmen.. niet normaal! MAar niet zoals jij omschijft dat heb ik niet! Wel vervelend zeg!
ja ik ga vannacht maar eens rennies proberen...maar die zijn ook niet altijd goed voor je maag..heb me ook ziek gemeld want ik ben kapot...ik was vanmorgen om half 11 wakker, het is dat mijn vriend belde anders had ik denk ik wel tot 1 uur liggen slapen...en dat terwijl ik er al om kwart voor 11 in lag gisteren...
van die regla-ph is een drankje schijnt zachter te zijn als rennies (die mochten vroeger niet tijdens je zwangerschap en van sommige VK's nog steeds niet) regla-ph wel is zacht en werkt meteen, ik heb wat met happen maaginhoud in mijn mond gezeten bij dean en dat was het ENIGE wat hielp. Daarnaat ok geen zuur eten zoals teveel fruitzuren (als je echt heel veel last hebt liever zelfs even helemaal geen) zelfs melk kan het zuur in je maag erger maken, water is beter, zorg dat je maag niet helemaal leeg is want dat is ook niet erg prettig. Enige tips die ik je kan geven van mijn vorige zwangerschap ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt!
He bah LYNN wat naar! Gelukkig heb ik hetniet zo heftig maar in kleine vlagen.. "s avonds een rennie neem ik wel regelmatig tegen zuur..Daar heb ik wel vreselijk last van en moet goed opletten op wat ik eet met het avond eten.. Deze wagen willen wij trouwens graag: Even tussendoor
He lynn, kan je geen tips geven, behalve, wel blijven eten. Lege maag maakt het nog erger. Bij mij helpt melk juist super, en vrees ook voor wat komen gaat in de laatste maandjes. Ikhad vorige keer vreselijke magzuur op het laatst, maar melk hielp echt geweldig, nu mag ik dat niet hebben, dus moet zelf ook iets anders verzinnen dus ben benieuwd of er nog meer tips komen!
Ineens is bij mij het GROTE besef van...als de winter voorbij is...dan is het april ben een beetje aan het stressen geslagen. Dozen uitpakken, alles moet klaar! na de twintig weken gaat het vond ik vorige keer nog veeeeel sneller dan de eerste 20 weken TIJDSGEBREK! Al weet ik eigenlijk niet wat ik dus allemaal nog wil doen, zoveel is er niet. Ik heb alles al in huis, alles staat klaar en toch... snappen jullie me nog
ja ik snap dat heb dat zelf ook.. als straks de kerst en alles voorij is dan gaat het zo ontzettend snell.. de baby kamer is gelukig een eind afgeschildert lime groen met zwart en wiite meubels haha heb iets met lime groen binnenkort zet ik er wat fototjes op heb ik weer.. vroeger als baby zijnde had ik een koemelk alergie.. wat denk je.. nu ik zwanger ben is het weer terug kan geen melk verdragen en dat vind ik zooooo lekker ikan het trouwens zo zijn dat de baby richting navel gaat komen.. die doet zo een pijn en heb het idee dat me ingewanden er soms bijna in me strot uitkomen @buddy veroon.. alles goed? sorry heb op het moment erg weinig tijd.. alles is zo druk nu ff of ik maak mezelf te druk. ik probeer er van de week echt ff voor te gaan zitten om ff te babbelen