ja adoptieouders wachten overal maar niet iedere 13-14 jarige wil natuurlijk haar lijf opofferen hiervoor en vind ik ook nogal een zware eis die je stelt aan een onvolwassen iemand.. de taak ligt bij de ouders en instelling die dit moeten voorkomen , aangezien niemand daar normaal over seks durft te praten is dat stap 1 om mee te beginnen.. Ik vind de manier waar een abortus word gepleegd ook niet okay en de termijn van 12 weken ook veel te lang..
Grrrr nooit geweten dat abortus op zo'n onmenselijke manier gedaan werd. Ben in principe toch al niet voor, iedereen weet hoe je kindjes maakt, dus wees dan ook zo volwassen om met de gevolgen te leven... Maar helaas zijn er altijd weer uitzonderingen hierop, verkrachtingen bijvoorbeeld. Er zijn gewoon echt hopeloze situaties, waar je bijna alleen maar VOOR een abortus kan zijn...Blijft moeilijk... Daarom hou ik misschien ook wel helemaal niet van politiek! Haha
Kga er toch nog ff op in hoor Ik vind het geen lijf opofferen. Een kind van 14 kan vaker een baby nog beter uitpoepen dan oudere mensen. Ik den juist dat de hele sekseducatie het probleem is. Ik wist tot mijn 14e niks over seks echt niks, alleen dat je er babies meekreeg. Daarna krijg ik bij mijn biologielessen sekseducatie en tadaaa paar maandjes later! Er wordt zo vrij over seks gepraat, dat 14 jarigen denken dat het de normaalste zaak van de wereld is, maar voor 14 jarigen vind ik dat niet de normaalste zaak van de wereld, dus die hoeven er naar mijn inzicht ook nog niet zoveel over te weten... maar das mijn mening, sta er denk ik vrij alleen in
ik weet serieus niet meer wanneer ik iets over sex heb geleerd...volgens mij pas in groep 8 en dat werd uitgebreid in de 1 ste...maar goed heb dan ook wel op mijn 14e mijn huidige man/vriend ontmoet...en ja dan gebeuren er ook dingen...hihi...wij waren toe al verstandig genoeg om aan de pil en condoom te gaan maar goed..heb ook vriendinnen die daar niets om gaven en die nu 4 kids heeft..
haha nee dat is te lastig met de ene beslissing beinvloed je altijd heel veel levens of je nu pro of anti bent. Ik vind trouwens een 14 jarige niet echt verantwoordelijk te houden voor haar gedrag wanneer er sprake is van slechte (of gebrek aan) voorlichting een aangezien kids bijna al op hun 10e - 11e aan seks gaan denken tegenwoordig moet dat beter aangepakt worden.. Als ik soms vragen hier lees op het forum en dat zijn dan "volwassen" vrouwen met de domste vragen (ik dacht dat die er niet waren maar ik vind ze tcoh soms wel heeeeeel dom!) dan denk ik hallo had even opgelet in de klas of een boek gekocht en gelezen (over zwanger worden, zijn e.d. en lichamelijke anatomie) Ik moet hier soms nog vrouwen van 30+ uitleggen hoe een pil werkt ?! is je eigen lichaam dan niet meer interressant ofzo? zou je nummer 1 prioriteit moeten zijn! en dat moet je als moeder zijnde je kids ook leren, dat heeft dan gelijk weer te maken met alcohol en drugs gebruik want wie zijn lichaam echt lief heeft doet dat soort dingen ook niet.. (2 vliegen in 1 klap)
Ik had op mijn 14e al mijn eerste seksuele relatie en juist doordat mijn moeder me heeft geleerd om van mezelf te houden en mijn lichaam te kennen heb ik nog nooit problemen ermee gehad. Educatie moet wel samen gaan met normen en waarden, ik heb met die jongen tot mijn 19e gehad en ook mee samengewoon als ie me niet in elkaar rammelde had ik met hem getrouwd geweest en lang en gelukkig blablabla het niet weten geeft meer problemen (kijk maar in bepaalde zwarte kousen gebieden), en 14 is nu eenmaal (voor ons toenmalig) de leeftijd dat dat soort dingen begonnen te spelen, is dus misschien gewoon toeval...
Lynn je moet ook je bronnen wat goed checken, amerikanen zijn nu eenmaal goed in anti-... site's maken die vol b*llsh*t staan. Wat abortus betreft, ik vind niet dat het verboden moet worden. Er zijn nu eenmaal vrouwen/tieners die zwanger worden en de middelen niet hebben om het kind op te voeden. Wat ik wel ziek vind is bv dat je in NL abortus tot 20 weken kan doen. Dat is net alsof wij nu allemaal onze baby zouden aborteren, dat is simpelweg moord. Vroeger toen abortus verboden was werd het toch gedaan met als gevolg dat vrouwen er zelfs aan doodgingen. Ik ben geen voorstander en ik ben zelf moslima maar ik kan het toch nuchter bekijken en vind dat het moet kunnen, al vind ik dat de grens 12 weken (hier in belgie) zelfs al te ver is. De dokter belt me pas vanavond na 17u terug grrrrrr!
hihi lekkere discussie dames.. laat ik me er maar niet al te veel mee bemoeien met mijn hormoontjes moetten jullie in de lounge kijken bij het stukje tv daar staat een filmpje over sex en jongeren.. pfff traanen met tuiten gejankt en dat terwijl ik ook nog maar 21 ben en veel buiten op straat ben maar wat een wereld van verschil zeg.. ben blij datk op een boeren eiland woon hihi
je hebt op uitzending gemist een docu staan over het sex leven van de nederlandse jonger schijnt shoking te zijn.... oja heb een vriendin die op haar 16 zwanger wilde worden en dat is haar gelukt ze moest om een of andere rede naar de dokter en die heeft tegen haar gezegt dat ze maar een abortus moest plegen...maar dat wilde ze niet...heeft die dokter naar huis gebeld...moest bijna onder dwang naar die kliniek...en heeft die arbortus gepleegd....nog geen paar maanden later was ze weer zwanger heeft tot 20 weken thuis niets gezegt....en is het huis uitgezet en bij haar man/vriend gaan wonen en hebben nu 4 kids...geloof me dit meisje is geen schatje...en is ook om veel redenen niet meer mijn vriendin...maar was op dat moment boos op die dokter dat ze naar haar huis hadden gebeld...dit is de enigste keer dat ik te maken heb gehad dat iemand abortus pleegde...en wat heeft het voor zin gehad..helemaal niets....
ik denk er wel redelijk hetzelfde over, ik ben zelf niet pro maar ben ook nuchter en verstandig genoeg om te weten dat het wel nodig moet zijn. Hier in NL is ook de grens gewoon 12 weken hoor behalve bij afwijkingen dan is het 24 weken..
Nee hoor je kan tot 20 weken in NL, een vriendin van me werd door haar ouders verplicht abortus te doen toen ze 17 weken ver was en ze hadden een kliniek in NL gevonden.
haha lynn1986 dat is toevallig kijk mijn post hiervoor.. dat filmpje staat ook hier op het forum en is zeker als je niet echt op de hoogte bent van somige dingen wel shocking.. een aanal dingen wist ik wel al maar dat het zo ver gaat... bijvoorbeeld de uitspraak.. waneer heb je respeckt voor een vrouw.. zegt die jongen.. ik sla ze niet en mishandel ze niet te erg vind ik
nou dat schoot idd niet op vind zoiezo verplichte abortus niet kunnen (zo'n meisje moet er zelf voor kiezen) als mijn dochter zwanger zou thuis komen zou ik haar laten weten dat de keuze bij haar ligt en dat ik wil helpen om het haar op te kunnen voeden, mijn eis zou dan bv zijn dat ze naar school blijft gaan, dan zouden wij als opa en oma een grotere taak krijgen in het opvoeden maar dat zou ik dan ook als mijn plicht zien.. (dan mag zij bepalen wat ze wil doen als ze alle feiten heeft gehad) Mijn zoon zou ik hetzelfde voor doen maarja ik ben de ouders van dat meisje dat niet dus maakt het lastiger, maar zou wel met die ouders gaan praten enzo en samen een plan bedenken waarmee iedereen kan en wil leven.. ook respect voor vrouwen vind ik belangrijk dat je je zoon leert en dat begint al hoe zijn vader zijn moeder behandeld vind ik.. zo hebben wij nooit waar dean bij is ruzie en laten wij onze affectie gewoon zien voor elkaar..
Ik vindh et ook erg belangijk dat je weet hoe je lichaam werkt. Alleen met die pil ben ik het dan weer niet eens. jaja ben anti-anticonceptie LOL Dek dat het erg belangrijk is om dingen wel te weten. Ik ga mijn kinderen ook zeker leren over drugs/drank/seks. Maar niet alle details. Ik heb zelf een achtergrond waarin ik veel drugs heb gebruikt en seksueel helemaal de verkeerde kant op ben gegaan.... dar wil ik mijn kinderen voor behoeden en waarschuwen, maar dat betekent voor mij niet dat ik ze ga leren hoe ze een condoom om moeten doen. Maar kinderen moeten tegenwoordig wel wat beter in de gaten gehouden worden vind ik. Ik bedoel, kinderen van 11 worden neit zomaar zwanger, die meoten dat ergens gedaan hebben, toch? En vaak bieden de ouders die ruimte (logeren, tot laat uitgaan e.d.).
http://www.abortuscentra-vlaanderen.be/ ... rland.html In vergelijking met de abortuswet in Belgiƫ is het in NL dus wel nog mogelijk zelfs tot 24 weken!
Hier is het tot 39 weken, mocht er iets mis zijn...zal ff uitzoeken hoe en wat. Maar 39 weken, en dat wordt dan gewoon op brute wijze vermoord!
Klopt dat heb ik ook al gehoord, dan doen ze een dodelijke injectie in het hart van de baby. Bah bah schandalig gewoon, hoe slapen die dokters toch 's nachts. En welk normaal mens word nu abortus dokter?
tot hoeveel weken in nederland? Tot 23 weken. Wel is het zo dat het na 13 weken om een andere (zwaardere) ingreep gaat dan daarvoor. In sommige andere Europese landen is abortus tot 24 of 25 weken mogelijk.
Ik vind een condoom toch wel heel erg belangrijk vooral omdat jongeren tegenwoordig zoveel wisselende seks hebben met meerdere partners. En er kans op hiv/aids en andere soa's is. VInd dat je je kind daar wel tegen moet beschermen om hem/haar te leren voorbehoedsmiddelen te gebruiken.