April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Als hij ging slapen werd hij niet gewiegd, dat ding staat dan in woonkamer en is voor overdag.
    Wij hadden deze
    Bij de prenatal kosten ze €180, maar had em via ebay nieuw gekocht voor €100 en €15 verzendkosten en later weer op mp verkocht voor €100

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Aha, ja die hebben wij ook voor ons zoontje. Super fijn ding inderdaad! en inderdaad gebruik je hem alleen overdag :) Toen onze zoon vreselijke buikpijn had na 3 maanden (bleek hele erge verstopping te hebben terwijl hij altijd volledige borstvoeding heeft gehad...) heeft hij in die periode daar veel ingezeten en dat werkte echt super voor hem en voor ons (huilde hij niet :))

3. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Dat had ik ook met Jason, gaf bv en op een gegeven moment had hij 13 dagen niet gepoept, was echt zielig.

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ja vreselijke pijn heeft ozne zoon gehad. Hij is er nog steeds niet helemaal overheen, maar nu hij zoveel beweegt en bijna alleen maar vast voedsel krijgt gaat het echt een stuk beter met zijn stoelgang.

5. mamaFiona

mamaFiona Fanatiek lid

7 nov 2008
    1.155
    0
    0
    Noord-holland
    Zo, goede morgen deze zaterdag dan zal ik maar het spits afbijten...
    Ik ben nieuw hier! (zoals jullie zien...haha) En ik zou graag met jullie mee willen kletsen!
    Ik ben 30 april uitgerekend, KONINGINNENDAG!
    Hoe kan je het uitkienen he...als er dan nog maar wel iemand nuchter aan het werk is in het ziekenhuis...haha
    We hebben al een zoontje van 3,5 die chronisch ziek is en een ontwikkelingsstoornis heeft. Allemaal erg spannend....
    Iedereen hier natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Groetjes Fiona

6. wij nemen geen wiegje, maar een ledikantje.

Zo'n schommelding is wel heel leuk zeg Pientje!

7. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hij is ook echt leuk, Jason heeft er veel plezier in gehad, zo'n ding hoort gewoon standaard bij de uitzet :)
    Zit ook muziek bij en een mobiel.
    Is je oorpijn weg?

Mamafiona
    welkom, wat spannend zeg.
    Watvoor ziekte heeft je zoontje dan als ik vragen mag?

Me2 ja hier gaat het nu ook goed, meneer kakt nu 2 of 3 keer :)
    Het lag bij hem ook aan het kiss syndroom en later was mijn bv denk ik niet voedzaam genoeg meer, hij wilde na 7 maanden ook niet meer dinken aan de borst.

Nog steeds niks van Leeuw? Ik hoop dat alles goed is

8. mamaFiona

mamaFiona Fanatiek lid

7 nov 2008
    1.155
    0
    0
    Noord-holland
    piente Hij heeft een refractaire epilepsie dus epilepsie wat niet te bahandelen is met medicijnen en een ontwikkelingsstoornis. Er werd gezegd door de artsen dat hij nooit zou gaan lopen maar dat doet hij inmiddels wel op zijn eigen manier maar hij kan niet praten en hij begrijpt niets van wat er word gezegd. Hij speelt nog als een babytje op zijn rug. Hij heeft een motorische ontwikkeling van ongeveer 13 maanden en cognitief van ongeveer 9 maanden. Hij kijkt je ook bijna nooit aan en echt contact heb je niet met hem......
    Nou dit is het een beetje in het kort.
    Hij zit ook op een speciaal kinderdagcentrum met gehandicapten kindjes en kindjes met het syndroom van down, zo'n 3 dagen in de week.
    Ons huis is afgelopen zomer verbouwd voor hem dus slaapkamer en badkamer beneden echt dat is een zege...

Groetjes Fiona

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    oei zo'n babyschommel hebben wij ook DE UITVINDING van de eeuw!

Wij hadden hem op kantoor staan, heerlijk rustgevend voor de kleine, savonds moet je aanleren om niet in slaap te wiegen of in je armen houden tot ie in slaap valt (vanaf dag 1)

Wij deden altijd lekker in badje, soms massage met die slaapolie, laatste flesje en dan WAKKER op bed leggen dat is DE methode om ze zelf goed te leren inslapen zonder hulp van mama en dat geeft een hoop rust meeste mensen beginnen hier pas na een paar weken mee en dan lukt het opeens niet meer als je zo vanaf het begin doet is de kans op een slechte slaper wel een heel stuk kleiner.. omdat je je baby zelf leert rustig maken en leert inslapen, als ie dan wakker word snachts kan ie zichzelf opnieuw laten slapen (ipv weer mama nodig hebben hiervoor)

10. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    mamafiona Sjonge wat heftig zeg.
    Wisten jullie het voor de geboorte al of pas erna?
    En krijg je voor dit kindje extra onderzoeken ofzo?

11. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Haha nachtmerrie's.
    Waarover dan?
    :) :)

12. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Goedemorgen!

We hadden voor Len ook een baby schommel/hangmat!
    Opzich ideaal..dachten we totdat meneer alleen nog maar daarin in slaap wilde vallen en dus drama...
    Weet wel dat ik het nu anders aan wil pakker want dat scheelt enorm veel tijd en slapeloze uurtjes..
    Dus IMD ik neem je advies van harte aan...Hahaha.. :)

@mamamfiona Welkom en ook gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Wat heftig zeg ..Helemaal omdat je dan zo moeilijk contact krijgt met je kindje..Lijkt me heel moeilijk..Maar aan de andere kant is het belangrijk dat het kindje zelf gelukkig is..en geen pijn heeft. (of klinkt dat nu een beetje raar? :( )

@leeuw Ben nu toch wel errug benieuwd hoe de echo was...
    Hopelijk niks erg naar voren gekomen?

Leuk dat veel van ons al zo snel het geslacht weten ... Ik waarschijnlijk niet eerder als januari ofzo.. :cry:
    Ik krijg geen 20 weken echo...Misschien de volgende keer wel even een vlugge ivm de groei van de baby..
    Dat hoop ik dan maar :)
    Anders zal ik hem even heeeeeeel lief aankijken.. (ja ik heb de volgende keer en mannelijke VK)

Mijn dochter mag me zo even schminken...ben dus nog niet gedouched.. :)
    Daarna even naar buiten denk ik...Komende week veel regen voorspeld.. :cry:

13. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Heb vannacht gedroomd dat we zagen bij de 20 weken echo dat we een jongetje kregen en dat die een hazelip had (geen idee of dat uberhaupt te zien is op de echo?!) maar nu maar hopen dat het geen voorspellende droom was.

Ik hoorde iedereen altijd over plopjes, heb nog steeds geen idee hoe dat voelt, maar heb wel "vervelende" steken 's avonds in bed.

14. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    ik had vannacht gedroomd over klompvoetjes en open ruggetje :( leuk die dromen :(

eefje waarom krijg jij geen 20 weken echo dan? Iedereen heeft toch de keuze om die wel of niet te doen?

15. pientje, de oorpijn is ietsjes beter, bedankt! ik doe nog wel rustig aan ;)

eefje waarom krijg je geen 20 weken echo? dat is toch voor iedereen verzekerd? leuk dat je je laat sminken haha :D

kipkip, voel je nog steeds helemaal niks?

erg idd die nachtmerries. komt omdat we er zoveel mee bezig zijn denk ik ;)

16. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Tja, ik voel van alles maar geen plopjes, wat ik zeg het zijn een soort van steekjes.

Het is voor het eerst dat ik over het kindje droom en dan ook nog zo'n droom.

Ik ga even lekker de stad in, het is nu nog heerlijk weer!

17. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    hallo dames,

Ik ben net klaar met de douche schoonmaken. Die schoonmaakmiddelen slaan wel een beetje op mijn keel :( .

Het bed is verschoond, 3e wasje zit er in en verder ga ik niks meer doen.

18. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    ik heb afgelopen week (volgens mij) ons kindje gevoeld. Het was een soort zuignapje dat losging.

19. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ben ik weer....wij zijn naar de prenatal geweest en heb natuurlijk weer eens te veel geld uitgeven...
    heb een spencer van mexx en een spijkerbroekje van noppies...daarbij natuurlijk een leuk blouse...en een romper met aller aller aller liefste papa...en toch een pakje meegenomen voor meteen aan...ik vind zwart een mooie kleur vriend niet dus hebben we toch de bijna witte meegenomen maatje 52 met een leuk mutsje.....heerlijk dat winkelen alleen niet goed voor je banksaldo...

20. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Nou omdat ik daar niet optijd voor gekozen heb ;)
    Maar vind het niet erg , omdat ik toch al meer echo's dan normaal zou krijgen..En vond het daarom ook minder nodig.

Ja dat schminken was een succes..haha :) gelukkig kindvriendelijk en op waterbasis. ;) ...Maar ben alweer gedouched..

@Sniffy:Leuk dat je je beebje nu ook hebt gevoeld...Mooi he?!

@Lynn:Lekker hoor dat geshop..Ik wil ook zo graag maar we zijn ff blutjes.. :(

Deel Deze Pagina