April 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Lien78, Jul 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Ik heb eigenlijk al veel in maat 50 :) ik zal maar 56 beginnen kopen.
    Maar als het kindje dan maar bv 48 cm is en je hebt alleen 56, dat is ook geen zicht he!
    Ik heb gisteren een voorraad kleine slabbetjes gekocht, heb ik ook alweer, en mijn geboortelijst aangelegd en de bugaboo besteld.
    Ik heb grijs met rood gekozen, zoals die van Lynn, alleen ben ik wat twijfelachtig over dat rood, mss past dit wel niet altijd met de kleur van kleertjes enz...
    Maar goed, hij is besteld, nu nog 12 weekjes wachten erop.

2. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Sam, wij hebben denk 3 setjes in 50/56. Ze groeien in het begin zo snel. En als het echt een klein kindje word hebben we nog zo bijgehaald. Zonde als ie flink is en het niet eens aan kan. Wij hebben ook een kinderwagen met rood, de Mura 4. Ik vind het ook wel een beetje een moeilijke kleur. Vooral als ze zo heel klein zijn. Maar zeker een mooie kleur.

3. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ja en straks komt alle visite met maat 62-68 omdat ze denken die kleine maatjes hebben ze toch al...zo denk ik nl. altijd. ;)

Ik maak me nu wel zorgen om Leeuw hoor, Imd jullie zijn buddy's, zeker ook niks gehoord?

Mamafiona jeetje wat heftig, heb je eerst een gezond kindje en dan ineens zo'n omslag.
    Was daar ook een oorzaak voor?

Ik wou nog wat zeggen, maar weet niet meer wat :(

4. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

Oct 10, 2007
    6,442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Pientje, dat is ook weer zo. Mijn vriend en ik waren allebei niet heel erg groot rond de 50cm. Dus denk dat ons kindje ook niet super groot word. Heb misschien nog wel meer dingen in die kleine maat. Weet het eigenlijk niet meer :oops: Ik van de maat 50/56, 60/62 wel genoeg dingen voor het begin. Zo niet halen we wel wat bij. Zelfs voor de maat 68 heb ik wel wat.

5. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    je kunt toch altijd als je het ECHT NIET mooi vind een nieuwe kleur kopen...en die van mij is niet rood maar oranje....hij lijkt heel erg rood maar dat is ie niet :)

6. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    weet je ik d8 dadelijk lig ik in het ziekenhuis en dan kan ik niet zomaar even naar de prenatal...ja kan mijn vriend sturen okeej....maar het lijkt me zo voorschud als ik tegen de zuster moet zeggen dat zijn kleertjes op zijn....of is dit stom om te denken...?

7. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    dit ben ik met je eens...ik heb al in een aantal boeken gelezen dat een kindje het niet fijn vind om meteen in een groot bed te liggen als het uit jou kleine baarmoeder komt...daarom bakeren veel mensen hun kindjes in...wij hebben gekozen voor de wieg....en ik heb ook al zitten denken het kindje heeft wel 9 maanden bij mij in mijn buik gezeten en nu moet hij ineens alleen op die kamer liggen weg van mij!...oe mijn moeder gevoelens beginnen al op te komen...maar goed iedereen zijn eigen mening en ervaringen er mee natuurlijk! :)

8. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Het is heel normaal om 2 pakjes mee te nemen naar het ziekenhuis, tenzij je van te voren weet dat je langer blijft.
    En stel je moet onverwachts langer blijven dan kan je vriend wel wat kopen, want die mag waarschijnlijk toch niet bij je slapen.

9. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    ow hier mag de man/vriend wel bij je slapen...maar goed het ziekenhuis is toch in de stad..of ik stuur mijn moeder ofzo...ja stom dat ik daar nu al over na zit te denken he... :oops:

10. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ja tijdens de bevalling, maar daarna toch niet meer? Als het kindje al geboren is?
    Toen met Jennifer tijdens de bevalling, mocht mijn man blijven.
    Maar na haar geboorte moesten we een dag en nacht blijven, toen moest manlief thuis slapen.

11. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    trouwens volgens mij hoef jij helemaal niks bij te halen en heb je wel genoeg ;) je hebt toch al meer dat op het lijstje staat?

12. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

Nov 9, 2007
    2,055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    :oops: Hihi ik heb tot me 8e bij me moeder geslapen! En het is toch goed met me gekomen kwa zelfstandigheid :p haha.. Maar ik ben naar the zoo!

doeggg

13. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    over dat slapen...heb al vaak hier gehoord dat manlief die nacht ook mee heeft geslapen in het zkh...maar goed dan heb ik het echt over die ene eerste nacht...maar misschien is dat alleen als het rustig is...en aangezien het april babyboom is denk ik niet dat het rustig is...hahaha..maar ik weet ook niet of ik dan behoefte heb in mijn vriend....die ligt nu al elke nacht wakker omdat hij nog alles moet regelen... (denkt ie) hij heeft vannnact wakker gelegen over de tafelindeling van het trouwen..hahah :)

14. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    heb even gespiekt in Leeuw haar profiel en ze is gister om half elf 's ochtends online geweest, maar heeft geen berichten gepost meer.... vaag, toch? zou het wel goed zijn allemaal? op hun site staat ook niks nieuws meer.
    maak me ergens wat bezorgd nu....

hier alles OK. gister veeeeel gedaan, dus vandaag een rustig dagje. ga zo wel een start maken met schuren en verven van de kasten voor de babykamer. want pas als dát af is, en droog!, dan kunnen we verder met inrichten. en dan kunnen we ook zien wat we nog nodig hebben, en het ergens laten als het gekocht is. (matrasje bijv.: die kan ik nu wel kopen al, maar waar láát ik alles dan?!).

kan haast niet wachten tot morgen 3 uur.... echoooo! :)
    denk erom hoor: we gaan shoppen en uit eten na afloop, dus het kan zijn dat ik pas of heel laat, of pas de volgende dag iets post. dan weten jullie dat vast.

jullie allemaal een fijne dag gewenst.

15. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Dat van Leeuw gister online had ik ook gezien, hoop dat ze snel wat post hier!

Ik moet ook nog een aantal meubels schuren en verven, ook maar eens mee beginnen.
    Schuur jij gewoon met de hand?

16. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Ja ik heb altijd al die rode gewild maar nu ik heel erg into roze ben ben ik bang dat dat zal afsteken.
    Dan denk ik ook weer, die roze mania zal wel wat minder worden na een tijdje haha.

De tijd gaat echt veel te traag, ik wil haar graag al bij me.
    We zitten bijna op de helft...das al iets.

Nu vraag ik me af, ik heb op 16 weken een echo bij de gyn gekregen en vorige week ook.
    Mocht er echt iets heel ergs mis zijn met het beebje zou de gyn dat toch al hebben gezien he?
    Ik bedoel moest het bv niet levensvatbaar ofzo zijn...
    Ik begin ook al doemscenario's voor te stellen.

17. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Hoihoi, leuk dat ik mee mag kletsen!

Zal me even kort voorstellen: ik ben 22 jaar (over een maandje 23) en mijn vriend is 27. Mijn vriend werkt fulltime en ik studeer nog, derdejaars hbo student nu. Ik heb 2 honden en 2 katten, ben echt gek van dieren!
    Wil je meer weten, vraag maar!

Ik zie dat jullie al druk aan het praten zijn over babyspulletjes :). Wat voor dingen hebben jullie al aangeschaft? Mijn vriend en ik hebben gister net de kinderwagen besteld, 12 weken levertijd..Poe! Verder nog niet heel veel aangeschaft eigenlijk.
    Ik zie ook al dat een aantal van jullie de baby hebben gevoeld. Met hoeveel weken?
    En zenuwachtig voor de 20 weken echo? Ik wel een beetje..Mijn buik groeit nog niet echt ofzo, hoe zit dat bij jullie? Ik heb niet echt het besef dat ik echt zwanger ben.

Nog plannen voor vandaag verder?

Hebben jullie ook een lijstje waar meer staat over de forummers of niet?

Liefs

18. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ja, want ik hoef maar heel licht te schuren. en van zo'n apparaat krijg ik meestal last van mijn armen (van de trillingen ervan, vind dat zo'n rotgevoel). ik kan alleen geen geschikte kwasten vinden, dus moet even kijken of ik zo wel verder kan. anders vd week maar. tijd zat, haha!

19. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    3,202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hoi,
    Ben ik weer. Zie weer een nieuwe erbij, gezellig! Mimi1981 houdt een lijst bij waar je wat meer gegevens terug kunt vinden over de anderen die hier meekletsen. Je kunt haar ook een pb-tje sturen met jouw gegevens, zodat je er ook tussen komt te staan. Ze vraagt je leeftijd, hoeveelste kind, en wat je denkt dat het wordt, jongen of meisje en of je dat ons ook laat weten. Ook de afspraken bij vk/gyn of echo's die je hebt kun je doorgeven. We hebben nl een lijstje waar die instaan, zodat je kunt zien wie wat wanneer heeft.

Ik heb gister de Babydumpdoos en de Etosdoos opgehaald! Hihi, beetje zooi, maar ook wel leuke, handige dingen. Ben er blij mee. Ook om hubbie wat te betrekken. Hebben samen wat dingen uitgekozen die we willen hebben en weten nu meer wat we wel en niet mooi vinden. Hij vindt het belangrijk dat het speelgoed wat we gaan kopen dat hij daar ook mee kan spelen. :) ;) LOL

We hebben ook het wiegje bij schoonouders gezien. Viel eerlijk gezegd tegen. Was vergeten camera mee te nemen, dus heb helaas geen foto. Het viel tegen omdat het eigenlijk een soort van ovale box is, maar dan heel klein en direct op de grond. Schoonpapa gaat er wel nog een verdieping inmaken dat we niet zover hoeven te reiken, want zoals het nu is slaapt beeb maar een centimeter of 15 van de grond. :(
    Schoonmama gaat m ook nog bekleden en hij wordt gewoon wit geschilderd door schoonpapa. Er ligt trouwens ook een matrasje van niks in. Vraag me stiekem af of het wel goedgekeurd gaat worden door de kraamzorg. Ik baal er ook wel een beetje van eerlijk gezegd. :(
    Maar ja, we moeten het er maar mee doen, want we moeten nog wat dingen hebben die ook nog vrij duur zijn en ons geld is al op. :(
    (En hadden zo'n mooie babykamer gezien.....*zwijmel*)

Verder gaat het hier wel goed. zo ontzettend veel ideeen en wil zoveel tegelijk doen. (vooral wat betreft babykamer enzo :) ) Vandaag lekker een dagje rust, maar denk dat ik zo ff wat dingen op ga ruimen en boven wat ruimte ga maken. Ik kan de kamer nog niet doen zoals ik wil. (In febr pas) maar kan wel opruimen en vast spullen op zijn plek zetten. Ow en de schuur opruimen, zodat daar ook nog wat dingen kunnen staan. Haha, is maar goed dat ik nog niet eens op de helft ben..... heb al die tijd nodig om te kunnen doen wat ik allemaal wil. Hihi.

Sorry voor het hele verhaal. Ik ga wel ff opruimen en houd even mijn ehm...... eh vingers stil. (Als ik mijn mond houd helpt dat jullie niet. ;) )

20. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,923
    0
    0
    Groningen
    Lynn: Meid ,het komt wel goed joh met je uitzet.. :)
    En je hebt nog genoeg tij het een en ander aan te schaffen..Maar ik snap je wel hoor.
    Ik heb dat nu niet zo erg maar met de eerste wel..Elke keer weer lijstje erbij halen..Is dit er, is dat er? ;)
    Ik heb van zolder nog wat kleertjes gehaald.. :confused: jeej..dat ze dat aangehad hebben? Onvoorstelbaar zo ieniemienie ..
    Ik heb 1 pakje die ze allebei als eerste kleertje na de bevalling hebben aangekregen..Een neutraal pakje met voetjes..Die wil ik de nieuwe beeb ook graag aan doen als het is geboren.Vind ik wel leuk.. :)
    Straks in jauari ga ik shoppen van de kinderbijslag en in April kan ik ook nog even..
    Tussendoor halen we het wiegje en kinderwagen..We hebben de commode nog en badje ..E.D..Dus heel veel hoeven we niet te kopen..Zelfs een ledikantje hebben we nog staan.

Priscilla Veel plezier in de dierentuin..Was het leuk??

En idd..nog niks van Leeuw!? :(

Share This Page