@Indy Je darmen ken je als het goed is hoe dat voelt! Dus alles wat anders is en in de buurt va nje baarmoeder is zal dan denk ik je baby zijn! maar blijft lastig! Een lijstje waarvan IK denk dat je nodig hebt (dus tsja....dat verschilt!): 6 rompers maat 50 10 rompers maat 56 4 setjes maat 50 8 setjes maat 56 20 hydrofiel luiers (als het je bevalt kun je altijd nog meer halen) Heeeeel veeeeel spuugdoekjes, of je gebruikt de hydrofiel luiers luiers natuurlijk flesje-mits flesvoeding flesvoeding kolf (bij bv, en als je wil kolven) autostoel kinderkamer 2 badcapejes aankleedkussen stuk of 4 hoezen, kan eerst wel met minder lakentjes (hangt ervan af hoevaak je wil verschonen en wast!) 2 slaapzakjes, de ene in de was de andere schoon. sokjes poeh lastig hoor Ik vind de lijsten altijd zo overdreven! Ik heb toen al die zooi gkeocht van die lijst maar had de helft niet nodig en van andere dingen had ik juist weer veeeeels te weinig.
Indy verschil tussen darmen en kindje voelen...euh...ik voelde dat gewoon, weet niet hoe ik het moet uitleggen. Heb bij mij ook dat als het mijn darmen zijn dat ik daarna een scheetje moet laten hahaha ik voel wel duidelijk verschil, maar weet niet hoe ik het uit moet leggen. Je gaat het kindje natuurlijk steeds beter voelen en dan weet je het zeker. En over die uitzet, een hoop dingen heb ik nooit gekocht/gebruikt. Zoals bedzeiltjes en waskommen enzo. Heb nu geen lijstje voor me, zal het eens opzoeken.
je hebt zoveel nodig bij de eerste dat ik niet goed weet waar te beginnen ik geloof ook dat ergens een lijstje staat op het forum, maar vind het niet dadelijk terug.
Ik kan me herinneren dat de meeste lijsten wel ok zijn. Zou wel veel hydrofiele luiers kopen! KAn je nooit genoeg van hebben (heb er wel 40 denk ik). Mijn lijf was na de zwangerschap ook beter dan daarvoor. Door de borstvoeding kreeg ik mijn figuurtje van 10 jaar terug weer terug Was ook maar 9 kilo aangekomen.
trouwens de lijst van de prenatal vind ik nog wel meevallen wat betreft onzin! Alleen dingen als navelbanjes enzo heb ik nooit gekocht hoor, die zaten imn mijn kraampakket. En het aantal lagen dat ze willen dat je het bedje van kindje mee opmaakt vind ik erg overdreven. Ik deed altijd gewoon een hoesje om het matras en dan 2 hydrofieldoeken eroverheen
Ik heb ook een hele berg hydrofiele luiers en ook een berg spuugdoekjes, die gaan best hard. Amom nou wat een andere info ineens, ook raar dat er eerst wat anders werd gezegd. Dus nu kan je gewoon thuis met een vk bevallen?
@indy ik heb eigenlijk bijna nooit hydrofielluiers gebruikt, heb er een stuk of 5 en vind dat persoonlijk meer dan genoeg. voor onder het hoofdje gebruikte ik meestal zo een klein handdoekje (gastendoekje) in het bedje, park en kinderwagen. voor de rest vind ik de lijst van amom ook goed, ik zou er nog aan toevoegen: -babyfoon -wipstoeltje (of hoe noemen jullie dat) -koortsthermometer -tutjes -vochtige doekjes -badthermometer -matrasbeschermer -mutsjes -sterilisator -verzorgingssetje (kammetje, voor neusje te reinigen...) zo dat is het een beetje waar ik nu kan opkomen, als ik nog aan iets denk zal ik het noteren wat ik ook heel handig vond is een lodger (eentje die bv ook in de maxicosi kan maar die je ook als inwikkeldoek kan gebruiken)
dames bedankt voor jullie snelle reacties, zo ken ik jullie weer! nee zonder dollen... amom fijn dat je 't op hebt geschreven, ga ik vanavond thuis meteen even printen! IMD fijn dat je er nog even naar wilt kijken, hoor het graag nog van je! Pientje jij ook fijn dat je er nog even naar wilt kijken! Ervaring uit de praktijk vind ik wel handig! en wat die darmen betreft....dan denk ik dat de beeb gisteravond druk bezig was! rare gewaarwording hoor, had gehoopt/verwacht dat het veel duidelijker was....zit nu zo onzeker te denken van 'is dit het nou wel of niet?' enne....die hydrofiel luiers ga ik volop inslaan, da's me wel duidelijk! (vroeg me altijd al af waar je die dingen voor gebruikt...hihi)
Ik hoor ookd at je veel van die lijsten niet gebruikt en ga ook af op mijn schoonzussen die allemaal kinderen hebben! Gisteri s trouwens de babykamer binnengekomen en in elkaar gezet, was alleen wat beschadigd van de commode, babydump gebeld en word opnieuw geleverd en zelf gedemonteerd en weer gemonteerd! Ons ventje voel ik steeds meer Gisteravond in bed op me rug hand op mijn buik en hij schopte er een paar keer hard tegenaan, heerlijk gevoel. Rob geroepen en gezegd leg je hand is op mijn buik en ja hoor de kleine liet ook aan paps even weten dat hij er is
jeetje wat gaan jullie snel...ben een foto aan het plaatsen in mijn album en we zijn ineens 2 pagina's verder....
Ik had ook wel gehoord dat er Vk's zijn die tegen thuisbevallingen zijn en je dus eigenlijk "tricken" en doen alsof je op die manier een thuisbevalling krijgt! Maar ik wist niet hoe het wel moest zeg maar! Laat ik het zo zeggen. Ik heb het recht om thuis te bevallen, betekent niet dat ze niet alsnog moelijk kunnen gaan doen. Maar ja ik weet nu wat ik wel mag, en sta dus nu ook sterket in een discussie. Mochten ze erg moeilijk gaan doen dan mag ik dus ook die instantie inschakelen en dan gaan zij mij helpen. Ziekenhuizen hier komen nogal vaak met de smoes dat er geen genoeg Vk's available zijn en dat je dus alsnog naar hetziekenhuis moet. Maar dat is dikke onzin want dat zou betekenen dat er in het ziekenhuis dus ook geen vk voor me is! hihi herken die hangbuik helemaal! geweldig! Mijn fotocamera is nog steeds onvindbaar, echt heel jammer!
sylvie jij ook nog bedankt voor je reactie, ga ik vanavond ook meteen even printen amom fijn dat je gewoon thuis mag bevallen! wat een gedoe daar toch elke keer bij jou....eerst al met die VK/echo, nu weer met thuisbevallen.....en dan die enge buurman....maar verder is het wel leuk wonen daar?
had ook een babyfoon gekocht, dacht het nodig te hebben. Maar ja wist eigenlijk daarvoor al dat ik dat ding toch niet wou gebruiken, vind het niks, zo'n kleintje alleen op de kamer. Dus het is ook bij elk product op het lijstje goed afwegen van "ga ik dit echt gebruiken?" Jek unt het wel kopen omdat het op het lijstje staat, maar om het vervolgens in de kast te lten staan is natuurlijk ook jammer
ja ik vind een babyfoon echt nodig, je bent toch niet elk moment van de dag constant bij je baby? bij ons gaat de baby ook dadelijk alleen op de kamer als we thuis zijn uit het ziekenhuis. En zeker in de zomer ga je toch echt wel een keer buiten terwijl je baby'tje binnen ligt te slapen? Dan zou ik me niet gerust voelen als ik geen babyfoon bij me had.
Die was ik idnerdaad aan het zoeken. Het lijstje van Prenatal heb ik vorige keer aangehouden en dat was idd prima. Kijk idd ook wat er in je kraampakket zit.
ja, ik geniet echt hoor van hier wonen. Veel beter dan in Rotland(schotland!) Ik had nooit ergens zin in daar, had zelf het huisje nooit leuk ingericht. Nu is alles hier al zo goed als klaar en overal leuke prutsels e.d. Is nu echt een leuk gezellig huisje geworden. Het regende daar altijd en werd er gewoon helemaal depri van. Ging laat slapen en stond laat op....nu sta ik om 7 uur op en begin meteen lekker met opruimen, schoonmaken e.d. Heerlijk!
hihi jawel als ik naar buiten ga gaat hij mee. als hij slaapt blijf ik nog ff binnen. Hij heeft geen eigen kamertje dus is ook gewend om bij ons te slapen en is gewend om gewoon door geluidjes heen te slapen....meestal
Ik vind de babyfoon wel ideaal. Vooral overdag als de baby boven ligt te slapen en ik beneden zit. Op zich hoor je het wel, maar met babyfoon beter en sneller
ja slaapzakken staan op de meeste lijsten niet maar vind ik heel handig alhoewel voor de eerste paar weken niet echt nodig.. babyfoon heb ik nooit gebruikt, wij hebben zo'n klein huis alles op de benedenverdieping als het erg genoeg is hoor ik het wel