April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    ik vind het net makkelijk als de baby even slaapt om buiten de was op te hangen, te strijken, te poetsen.... mijn zoontje zal bij mooi weer ook wel altijd buiten willen spelen dus dan ga ik de baby niet altijd meenemen als die zalig ligt te slapen in het park. of s'avonds als de kinderen slapen gezellig wat met je man buiten zitten ofzo?

2. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    amom okay, fijn te horen dat je het nu naar je zin hebt! leefde al zo met je mee met al die regels etc daar...

babyfoon ga ik idd zeker kopen....daar was ik meteen al uit. Ook als je kleine keer meeneemt naar vrienden ofzo en je legt 'em daar te slapen boven, terwijl je beneden zit..

waar gaat trouwens jullie voorkeur naar uit....kindje meteen op eigen kamer in ledikantje of eerst in wiegje op je eigen kamer? Ik zit zelf beetje in tweestrijd....heb aan ene kant zoiets van 'gewoon meteen laten wennen aan eigen bedje in eigen kamertje' of is dat te 'bruut' ?

3. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Zo ik ga maar wat doen, vandaag staan de slaapkamers op het programma.

En ondertussen hopen dat mijn broertje snel belt met de uitslag van de 20 weken echo.

4. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    slaapzakje vind ik ook handig maar inderdaad als het niet echt koud is de eerste weken niet nodig. bij mijn zoontje was het begin januari dus echt vreselijk koud bij hem vond ik het dan wel nodig. denk dat ik nu zo een dun slaapzakje ga halen van koeka ofzo die vind ik leuk

5. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    de eerste 5 dagen in het ziekenhuis ligt de baby hier normaal gewoon bij je en ik heb dan dadelijk vanaf ik thuis kwam hem op zijn eigen kamertje gelegt s'nachts. dit heeft altijd super goed gegaan, hij snapte ook dadelijk zijn dag en nachtritme hierdoor (door de dag in het park, s'nachts in zijn kamertje) denk voor jezelf hoe langer je de baby op de kamer houd hoe moeilijker het is om hem alleen te leggen.
    maar dat is natuurlijk mijn mening!

6. Amom22

Amom22 Niet meer actief

zoontje heeft ons ritme, of nou ja misschien hebben wij wel zijn ritme :p Als hij slaapt overdag heb ik juist ff tijd ovor mezelf, ff borduren ofzo. vind het heerlijk even een tijd waarin ik "verplicht" wat stiller moet zijn. Erg goed voor me anders raas ik gewoon door. Hij gaat tussen 9 en 10 slapen 's avonds en dan gaan wij ook slapen, dus daarom vond ik het voor ons niet echt nodig om een babyfoon te hebben. Overdag slaapt hij overigens gewoon op de bank, dus heb het meteen door

@indy Vind het idd een beetje bruut (sorry mensen die het wel doen!) Kindje heeft net lekker 9 maanden bij mama mogen zijn en ineens moet het zelfstandig zijn! vind het een beetje erg snel....

7. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    zoals jullie thuis bevallen zou ik ook wel denk ik het niet dadelijk doen hoor, maar die situatie ligt zo anders bij ons

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Hier in het ziekenhuis mag je hem alleen op je schermpje zien en ligt de baby op de kinderafdeling (heel naar voor jezelf want je wilt natuurlijk je beeb bij je hebben ipv op een scherm zien) maar moet zeggen dat het goed voor hem was, wat ik vind maakt niet zoveel uit, onze kids verdienen hun rust en ik vind dat op een eigen kamer met een schema waar iedereen in zich kan vinden en ja dat soms iemand zich ervoor moet aanpassen hoort gewoon bij het gezinsleven.

met 1 kindje is aanpassen nogal makkelijk maar met 2 word het wel wat anders.. je andere kindje wil ook weleens wat doen of naar buiten bv... vind het juist ontzettend onrustig overkomen als je baby heel de tijd bij je moet hebben (dat is niet alleen puur voor hem of haar maar meer voor je eigen gemoedsrust en dat vind ik niet echt gezond klinken eigenlijk)

9. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    wij hebben er ook voor gekozen om de baby de eerste tijd bij ons op de kamer en dat is dezelfde rede wat amom aangeeft..

10. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    bij onskomt de baby op de kamer omdat we simpelweg geen andere plaats hebben! zodra we verhuizen krijgt de kleine natuurlijk een eigen kamertje enm oet hij indd weer wennen! Maar dat is weeree zorgvoor later

Ik hebook al een slaapzakje cadeau gekregen van een vriendin! ben ik heel blij mee :D

En babyfoon ben ik wel va plan te kopen ook als de hij bijv bij mijn schoonouders of schoonzus is!

11. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik heb zo iets van..mijn kindje heeft 9 maanden bij mij gezeten en het hoeft van mij niet meteen alles alleen te kunnen..maar hier kiezen wij dan voor iemand anders zou het weer anders doen!

dat is hetzelfde als bv en fles voeding ieder heeft zijn rede of die nou goed of minder goed zijn...dat is aan hun dan...

12. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    de babyfoon word er hier eentje met camera..lekker luxe...en ook daar hebben mensen weer hun voor en tegens tegen...

13. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    ja ik denk er ook zo over als jij eigenlijk
    vind het net belangrijk dat je voor je andere kindje ook wat tijd kan maken als de baby ergens rustig ligt te slapen.
    ik vind ook van ok je bent ouders geworden maar dat is toch niet meer het enige dat telt dan? je moet je kind toch ook even rustig op een plekje kunnen laten slapen zonder dat je er altijd langs zit denk ik dan

14. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    mijn vriend wil ook met camera, maar voor mij hoeft dat niet zo nodig, ben er nogniet helemaal over uit eigenlijk...

15. Amom22

Amom22 Niet meer actief

een babysling? als mijn zoontje dan buiten wil spelen kan de kleine nog steeds lekker bij me zijn....

16. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    maar ik zeg toch niet dat ik altijd bij mijn kindje ben.....of er altijd naast zit..bij ons is het alleen in het begin de nacht...en heb het dan over een baby die net geboren is... :)

17. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    nee hoor zo bedoel ik het ook niet, want dan zou ik hetzelfde als jou doen hoor

een babysling wat is dat voor een ding?

18. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ik denk dat ieder voor zich bepaald waar men de baby laat slapen etc! Het ishoe jij je erbij voelt! Als ik een groter huis had gehad hadden wij ook een ander wiegje erbij gekocht omd e baby de eerste tijd op dekamer te hebben! Voor ons voelt het fijn!

En idd wat jij zegt lyn je bent niet heel detijd bij je kindje!

19. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    En ik bedoel het goed hoor, zie innens al mijn uitroeptekens hahaha...:oops:

20. Amom22

Amom22 Niet meer actief

een draagdoek of zak. Ik merk dat mijn zoontje veel langer en rustiger slaapt als hij gewoon in de woonkamer slaapt met geluidjes en al dan wanneer ik heb boven in een ledikantje zet.

Deel Deze Pagina