ja het is natuurlijk wat je kind gewend is ik vind het een persoonlijk gewoon een beetje zielig om je kind overal bij je heen te sleuren (ik heb het nu helemaal niet over de nachten ofzo) laat het toch gewoon rustig in een bedje liggen slapen en zo kan je wat qualitytime met je ander kind hebben, vind ik zelf heel belangrijk maar ieder zijn keuzes natuurlijk
Hoe kom je erbij dat als je beide kinderen bij je hebt je ze allebei geen aandacht kunt geven? Dat betekent dat kinderen die met 20 kinderen in een verlbijf zitten gewoonweg de hele dag verlaten en alleen zijn? wij laten hem zelf aangeven wanneer hij ergens klaar voor is en merken nu dat hij zelf zijn tijden regelt en zelf aangeeft wanneer hij moe is of honger heeft e.d. Hij kruipt dan op schoot en is binnen een minuut in dromenland...
iedereen zijn idee erover natuurlijk , we voeden allemaal onze kinderen op wat wij de beste manier vinden en dat is toch normaal. denk dat we er nu best over ophouden want zo kunnen we nog wel uren erover doorgaan vrees ik
camera is heel makkelijk juist dan kan je zien of het echt huilen is of gewoon je uittesten haha alleen meeste mensen worden een beetje paranoia ervan omdat ze hem verkeerd gebruiken maar een camera zelf is juist superhandig! Ik vind trouwens bij je laten slapen snachts nog heel wat anders als heel de dag meesleuren, dat vind ik erg onrustig voor je kindje.... Een baby zou bijna verlatingsangst krijgen omdat jij het zo angstvallig heel de dag bij je moet houden.... nog niet te spreken over niet met emoties leren omgaan omdat ie altijd zijn zin krijgt e.d.
have fun (een van de leukere dingen van zwanger zijn, ik heb nu een shopverbod tot kerstmis gekregen ) Wel even showen he wat je allemaal hebt geshopt!
niet verkeerd begrijpen hoor: Maar als je het nooit met je kind hebt geporbeerd is dit een reactie die ik me kan voorstellen! Hij is gewoon een normaal vrolijk kind hoor! Hij heeft geen verlatingsangst, maar wel een hecthing met zijn ouders... Hij wil niet achtergelaten worden, maar ja dat vind ik ook normaal voor een kind van 16 maanden. En emoties? Waar is dat op gebasseerd? Hij kan prima omgaan met zijn emoties Mensen zeggen ook dat hij super weinig huilt, ze snappen er niks van, en nee hij is niet verwend. Ik geef hem niet zijn zin, als hij zich aanstelt stelt hij zich aan.... en dan zoekt hij het maar ff uit.
weet iemand wanneer coto moest gaan of wanneer ze iets ging laten weten? zien jullie eigenlijk mijn banner nog?
nee ik zie je banner niet meer... heb al poosje niks meer alten hooren hier lees wel mee.. maar heb er gewoonweg ff geen tijd voor jullie gaan zo ontzettend snel! heb echt al een flinke buik heb zelfs al 2 x te hooren gekregen draag je er toch geen 2 bij je? zo vervelende vraag ik hou idd ook de lijst van de prenetal aan.. en kijk goed wat er op forums veel naar vooren komt wat handig en flauwekul is haha hier ook gewoon een babfoon ga echt niet heel de tijd het kind mee zeulen heeft toch zeker in het ebgin voldoende rust nodig.. en zo druk als ik van mezelf ben.. gaat dat niet lukken bij mij haha morgen eindelijk weer een controle echo ben best een beetje zenuwachtig voelt niet helemaal lekker eigelijk van binnen tot sne weer!
raar dat mijn banner weg is, heb thans helemaal niets veranderd. ach dan laten we hem zo maar tot morgen en dan kan ik hem lekker roze of blauw maken ineens ! @mandytjuuu: hier ook morgen de echo, ben ook al helemaal zenuwachtig! niet omdat ik bang heb dat er iets mis is (voelt allemaal heel goed) maar vooral voor het geslacht!
hier gaat de kleine ook meteen naar het eigen bedje! WIj willen een babyfoon met camera, dat lijkt me wel handig, pecies wat IMD bedoelt kijken of het echt huilen is. Ik denk dat het voor jezelf veel rustiger is en dus ook voor het kindje.
okay, de meningen zijn nogal verdeeld....had ik ook wel verwacht Je volgt natuurlijk altijd je eigen gevoel. Waar ik met name benieuwd naar was/ben, zijn de ervaringen....als je 't kindje eerst op je eigen kamer in de wieg hebt, went ie dan na een tijdje wel makkelijk aan eigen bedje in eigen kamertje? Ik vind het enerzijds ook nogal wat om idd de kleine meteen apart te leggen, nadat ie 9 maanden lekker in je buik heeft gezeten....vandaar ook mijn tweestrijd...en hoopte dat mensen uit ervaring hier iets over kunnen zeggen...wellicht alsnog?
inderdaad, waar jij en je man je goed meevoelen ! in het begin is het allemaal wat uitzoeken maar voor je het weet gaat het allemaal vanzelf
Het ligt natuurlijk ook aan het kindje. Ik wou ons zoontje lekker lang bij ons op de kamer houden. Maar door zijn kiss syndroom werd hij gek van alle prikkels en huilde daardoor alleen maar meer. Met pijn in mijn hart heb ik hem na een maand op zijn eigen kamertje gedaan, maar hij sliep veel beter, overdag ook in zijn eigen kamertje en niet beneden, dat was voor hem veel beter. Ons dochtertje sliep overal, met of zonder herrie. Toen ze ongeveer door ging slapen, ging ze naar haar eigen kamertje. Maar als ze 's nachts overstuur wakker werd, mocht ze lekker bij ons, dan werd ze rustig. Tuurlijk krijg je dan te horen, pas maar op, straks wil ze niet meer in der eigen bed. Maar ik vind een kindje dat bang of overstuur is, best lekker veilig bij paps en mams mag liggen. Ik vond dat vroeger ook fijn. Nooit geen problemen met in eigen bedje slapen hier. En hoop nu dit kindje zeker een half jaar op de kamer te hebben.
is bij mij kwestie van verschil tussen gevoel en verstand volgens mij... gevoel zegt eerst in wiegje lekker op de kamer en verstand zegt 'nee gewoon meteen lekker laten wennen aan eigen bedje en eigen kamertje' dus als iemand met ervaringen nog iets kan toevoegen, hou ik me aanbevolen
ik zou zeggen, je kunt je kindje altijd nog wel laten huilen..... of dat bij de geboorte is of als hij twee is