April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Oja de 20 weken echo van schoonzusje was goed :D en ik krijg een neefje :D
    ben benieuwd of het straks 2 neefjes zullen zijn of dat wij voor een nichtje zorgen :)

2. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik snap em niet :oops:

3. Amom22

Amom22 Niet meer actief

nou er wordtveel geschreven over dat kindjes later niet meer op de eigen kamer willen slapen. maar meestal huilen pasgeboren babietjes ook als ze alleen op de kamer liggen en ze moeten daar leren slapen....

4. wij hebben besloten het kindje lekker in het eigen bedje en eigen kamertje te leggen. Voelt het op dat moment niet goed, dan zien we wel waar we ons wel prettig bij voelen ;)

5. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    da's ook nog een idee! :)
    hoest trouwens met je? begint jouw buik al te komen inmiddels? en jij al spullen gekocht?

6. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Dag dames,

Ik lees nog wel mee maar heb niet altijd de puf om op iedereen te reageren. (sorry)

@IMD; fantastische uitslag heb je gekregen. Er zal een grote last van je schouders zijn gevallen.

Mijn dochter is meteen in haar eigen bedje op haar eigen kamertje gaan slapen. Dat werkte voor ons hier prima en gaat zo bij deze ook zo zijn.
    Meteen in eigen bedje.

Onze babyfoon heeft geen camera functie maar dat geeft voor ons niet.

Wat weten al veel mensen het geslacht. Wij hebben 3 december onze 20wkn echo. Wij willen dan ook het geslacht weten maar houden het geheim. Ook hier zal ik het niet vertellen :oops:
    Denk dat er mensen uit mijn omgeving meelezen.

Buik groeit hier al goed. Maar dat is te verwachten met een tweede denk ik.

Nu ben ik nog in dubio of ik zwangerschapsgym of yoga ga doen. Iemand anders al ervaringen met het een of het ander?

groetjes Brenda

7. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Sylvie, ik zie je banner al wel weer hoor!

En nog even over wel of niet op slaapkamer. Ik heb ook nog geen ervaring maar wij leggen het kleintje ook meteen in eigen kamertje.
    We hebben namelijk poezen, die 's nachts bij ons in de slaapkamer liggen. Poezenharen zijn zeker in het begin heel gevaarlijk voor kleine kindjes. Daarom op eigen kamertje en kunnen de poezen er ook niet meer bij. Ook niet het gevaar dat ze op het kindje kunnen gaan liggen, dat schijnen poezen blijkbaar ook graag te doen. Niet verkeerd bedoeld natuurlijk!

Ik moest in het begin wel erg wennen aan het idee niet op onze kamer, maar vind het nu wel een rustig idee.
    En wat rach al schreef als het niet bevalt veranderen we het tegen die tijd wel weer.

8. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @leonie: heb mijn banner toch maar snel weer voorlopig zo gezet, morgen maak ik hem terug mooi inorde met foto enzo maar vond het zo vervelend zonder

9. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik heb er eigenlijk helemaal niet zo over nagedacht, heb altijd gedacht dat het normaal is om het beebje de eerste 2 weken op de "ouders" slaapkamer te leggen...?

10. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ik doe zwangerschapsyoga en vind het heerlijk ontspannend. Tenminste 1,5 uur in de week dat ik me daadwerkelijk kan ontspannen...ik val zelf in slaap :oops: Daarna voel ik me altijd heerlijk rustig! En de yoga lerlares is niet zo spritueel scheelt ook weer, hele leuke vrouw! Vanavond weer heb er zin in!

11. Wij hebben sinds een paar maanden een poes, ze glipt af en toe het kamertje binnen als ik er iets aan het doen ben. Is het waar dat het helpt om balonnen daar te leggen waar ze niet mag komen?

12. Amom22

Amom22 Niet meer actief

mijn katten deden niks met die ballonen....beetje snuffelen en that's it. Manderijnen schillen bij de ingang van het kamertje leggen werkte bij ons erg goed! Wat een hekel hadden die beesies daar aan!

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ballonnen kan maar ook van dat zilverpapier (dat folie) dat deden wij vroeger op plekken waar ze niet mochten komen nu heb ik gelukkig geen katten meer maar vroeger hield dat bij 4 van de 5 katten (je hebt altijd eigenwijze hahah)

14. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar. Mijn lieve schattige katje slaapt ook bij ons op de slaapkamer, maar mag straks niet meer bij ons als de kleine er is en wil ook wel weten hoe ik haar dat nog ga leren :D Dus reaties zijn zeer welkom :)

15. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0

Zilverfolie helpt bij ons dametje niet...gaat er doodleuk mee spelen. Hadden het over de aarde van de planten gedaan, ze haalde het er van af en aarde alsnog door het huis :rolleyes:

16. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Hoi!

Zo even weer 8 blz.ofzo bijgelezen..klessebessen.. :)
    Ons kindje komt eerst bij ons op de kamer..Vind dat makkelijk met nachtvoeding..en ook voor de andere 2 kids..dan blijft het niet een heen en weer gestommel..
    Verder wat nodig is: Denk dat t belangrijkste wel genoemd is..Ik had zelf nog wel een extra kruikje en kruikzakken gekocht..Voor alsik naar buiten ging..Deed ik er 2 in bedje..is die lekker warm..en deed ik er 1 in de wandelwagen bij de voetjes..Maar dat alleen als het niet warm is buiten..

Ik ben net met mn buik op het voorzitje van de fiets geknald..Ik wou opstappen en deed dat net iets te snel ...kledengg stuiterde mn buik zo op t zitje.. :oops: Voelt nu een beetje als een blauwe plek..Verder gelukkig geen pijn..Maar dat was even schrikken..

17. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Oh dat met de fiets had ik vorige keer ook bijna...ik doe nu maar wat voorzichtiger hihi...gelukkig heb je niks erg en dat is idd schrikken, toen hetm ij bijna gebeurde zat me hart ook in me keel!

18. supershiva

supershiva Actief lid

9 jul 2008
    172
    0
    0
    flevoland
    ik doe gewoon de deuren dicht als ik ergens geen katten binnenwil,
    wij slapen boven en de baby\kamer is ook boven en de deur is altijd dicht.
    8)

19. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Eefje, vervelend dat je zo bent gevallen. Kan me voorstellen dat je daar even van schrikt!

Wat betreft de poezen, bij help het folie ook absoluut niet. Gingen ze ook gewoon mee spelen. Wij doen de babykamer een paar maanden van tevoren dicht. Dan leren ze al dat ze daar niet mogen komen. Al zal er uiteraard wel eentje mee naar binnen slippen als we naar binnen gaan. Want ja net zoals bij kinderen geldt bij onze poezen als iets niet mag is het wel heel leuk om het uit te proberen.
    Vriendin gaf me de tip om een apart fleecedeken in de box te leggen als de baby er niet in ligt. Dan is het niet erg als de poezen er bijvoorbeeld overheen lopen of zo. Je haalt fleecedeken weg als kindje in de box komt en probleem is opgelost. Bij haar werkte dat goed, leek me wel een zinvolle tip.

Amom, trouwens fijn dat je gewoon thuis mag bevallen met je eigen vk. Heb je nu eigenlijk wel controle's om te kijken of baby groeit of laat je dat ook allemaal natuurlijk gaan zonder (medische) controles?
    Ik vind het namelijk erg leuk en interessant om steeds te lezen hoe iemand ergens overdenkt en waarom je iets op een bepaalde manier doet. Dan spiegel ik dat weer naar mezelf en ik maak ik wellicht ook bewustere keuzes dan iets doen omdat het aangeraden wordt of zo.
    Hoop dat het nog duidelijk is wat ik bedoel!

20. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    nou dames...ik denkn dat ik nu ook een verbod ga krijgen op kleding kopen
    ik ga het nu allemaal in min album zetten wat ik net heb gekocht...zo'n gaaf blouse van tommy...zo blij mee...hihi

Deel Deze Pagina