neejoh das toch een compliment juist dat je een mooie grote buik heb vind ik, ach een groot kind is niet erg (zolang het maar spek is haha) dat hoofd moet alleen niet zo groot zijn
Goedemiddag allemaal! Jodi gecondoleerd en heel veel sterkte voor jou en je familie en beterschap met poeslief! Imd Heb je de VK al gebeld?Al wat gerustgesteld?Komt er ook allemaal maar weer bij, he *knuff* Iedereen met goede echo's en met de girlzz Gefeliciteerd Sylvie Oeh wat een lange dag voor jou!Hoop dat de tijd voorbij vliegt en veel plezier met de echo!!! *Grote buik zegt niks over hoe groot je kindje is, hoor Hoop dat het voor iedereen meevalt straks *Hier hebben wij ons meisje de 1e 2 weken op onze kamer gehad in haar wagen/reiswieg!Niks geen wiegje op de kamer en extra kosten uitgeven en moest mama even bijkomen en extra slapen, nam kraamverzorgende haar al rijdend uit de kamer Na 2 weken is ze zonder problemen in haar ledikantje gaan slapen op haar eigen kamertje.Ze sliep al heel snel de nachten door en nog steeds slaapt ze uitstekend! Onze poezen slapen ook altijd bij ons, maar die 1e 2 weken, hielden we de deur 's nachts dicht en sowieso de babykamer altijd dicht, ook voor de geboorte nog, dus ze weten heel goed dat ze daar niet mogen komen, ook als de deur nu gewoon open staat (overdag als ze niet slaapt). *Iedereen die verder vandaag ook een echo hebben of afspraak bij gyn/vk, succes! Ik vergeet ongetwijfeld een boel nu, vergeef me..Maar leef met iedereen mee!
Zag wat opties voorbij komen om je kindje de eerste weken toch bij je op de kamer te kunnen houden, zoals goedkoop wiegje van 40 euro van Prenatal of laten slapen in de reiswieg van de kinderwagen. Maar is dat wel goed voor je kindje? ik dacht dat ze altijd adviseerden om je kindje niet te lang in de reiswieg te laten slapen (of heb ik dat verkeerd?) en zo'n goedkoop wiegje kabn nooit een goeie matras hebben, toch?
De kraamverzorgende kwam zelf met die optie..Ik neem aan, dat ze mij anders wel op de nadelen had gewezen toentertijd. Wel met slapen, altijd de "klep" naar beneden houden en persoonlijk weet ik wel dat je een kindje het liefst niet te lang in het maxicosi autostoeltje kan laten zitten, maar de reiswieg nooit over gehoord...Hoe vaak ouders niet gaan wandelen en het kindje al slapend erin laten? Qua ontwikkeling en alles gaat alles goed iig met ons dochtertje, geen last gehad daarvan. Ze is volgens het boekje gaan zitten, rollen, staan en lopen. Het is maar wat je gevoel je ingeeft!Als je het geen prettig idee vind, moet je het niet doen, maar ik las het zo en dacht, laat ik eens vertellen hoe het hier is gegaan. 40 Euro is natuurlijk idd ook niet zo duur voor zo'n wiegje! Succes met jullie keuze! Misschien heeft er iemand een andere tip.
Ik heb begrepen dat een reiswieg van de kinderwagen 'niet mag' vanwege de veiligheid. Dacht omdat dat voor een hele nacht niet goed ademt. Weet het niet meer precies, moet eens opzoeken. Matrasje is niet superdik nee, volgens mij kan je er wel een andere in doen. Wij hebben em maar een maand gebruikt, ging prima, misschien als je kindje zwaarder wordt, dat dat matrasje niet meer volstaat.
@Sylvie; vind het zo spannend voor je! Ben zo benieuwd.... Ik ga vanavond ook even op het forum kijken! Net mijn eerste babydoos opgehaald bij de Etos! Joepie!
Leuk is die shopaholic hè! Ik vraag me af of ons wiegje mag. Zit een superdun klein matrasje in. Wij zijn eigenlijk verliefd op het volgende kamertje.... (heeft er nog iemand 1000 euro over? ) http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... =109&m=109
Leuk kamertje, Wendy! Over die reiswieg, de meningen verschillen nogal, ook op internet. Als ik bv dat wiegje zie die je kan ophangen of die op van die stokken staan in 3punt, dan is dat hetzelfde idee als een reiswieg, ook helemaal dicht. Kraamverzorgende gaf zelfs de tip om die bak in het ledikantje te zetten, zodat ze aan haar ledikantje kon wennen en haar eigen kamertje, maar nog niet meteen in zo'n megagroot bedje lag. Bovendien wordt je van elk zuchtje kreuntje en steuntje als nieuwbaken mama echt wel wakker en heb het zelf als heel prettig ervaren zo de 1e 2 weken van haar leventje.
Pfff, wie werkte hier in de kinderopvang? Wat is de ideale hoogte van de commode? Er is een standaard voor (heuphoogte? ellebooghoogte?), maar weet niet meer welke... (En ik ben maar 1.55, dus meeste zijn volgens mij te hoog)
Reiswiegp deze pagina wat gevonden http://www.zwangerschapspagina.nl/about24953.html Wendy, je kan wel de ideale hoogtes ed nemen voor de gemiddelde NL, maar je moet kijken welke het beste bij jou past vooral qua hoogte dan.Als er verder nog een kussen op kan is het prima en misschien nog daarnaast een mandje met spullen en de billendoekjes. Ben zelf ook maar 1.52 en de commode die wij hebben is eigenlijk NET iets te hoog, maar het is te doen en mijn vriend is ook erg lang, dus een lagere zou voor hem ook niet prettig zijn.
bedoelde ook niet ideale hoogte van het gemiddelde, maar kdv's hebben meestal verstelbare (omdat er meerdere leidsters mee moeten werken) en die kunnen dus ook heel laag. Maar weet niet meer waar je die hoogte op moet baseren.
heb wel in de kinderopvang gewerkt, maar die afmetingen heb ik zelf nooit meegekregen...dat zijn dingen, die worden gewoon standaard geplaatst en je werkt ermee, that's it.Ben er nu ookal anderhalf jaar uit, dus misschien is er op dat vlak alweer een boel veranderd, dat gaat soms zo snel. bij het laatste verblijf waar ik werkte hadden we zelfs 1 die helemaal naar beneden kon!maar dat kwam omdat ik een collega had, die-zoals je het noemen wilt-een klein mens/lillie putter is.
Ik heb er ook gewerkt, vandaar dat ik weet dat er een standaard is. En wij hadden idd ook een lilliputter, maar die moest het bij ons helaas met een opstapje doen. Priscilla, waar staat de hoogte waarop ik m in zou moeten stellen?
geen idee hij gaat van 85 tot 105 maar dat staat er niet bij. Zag alleen dat tie verstelbaar was sorrie! Zal is even verder zoeken
tsjah, als je die centen hebt, kan het heeel handig zijn, zo'n commode oh, toevallig, Wendy!hebben we het misschien wel over dezelfde collega!