April 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Lien78, Jul 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

Nov 20, 2005
    1,733
    0
    0
    Belgie
    Heel irritant inderdaad, maar ja je kan er niets aandoen natuurlijk. Hij kwam net ineens heel lief me een dikke zoen geven dus dan zijn we alles weer vergeten he ;)
    Het is ook meestal zo dat ze net zo een moeilijke fase hebben als je je zelf niet goed voelt vind ik.

2. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

Jun 28, 2008
    2,056
    0
    0
    Zo, je mannetje is dus niet zo vaak ziek geweest!
    Ons madammeke ook niet...Hooguit 3x nu en maar 2x in haar hele leventje tot nu toe een zetpilletje gegeven.
    Maarja, dat haalt ze vast wel in, als ze over een jaartje naar de peuterspeelzaal gaat ;) Nu is ze thuis bij ons, wij werken nl beide aan huis.

Wat grappig idd, dat jij de 20wkn echo ook op je verjaardag hebt en dicht bij elkaar ook! :) Als alles picobello is (waar ik vanuit ga!-positive thinking), kunnen we ons geen mooier verjaardagscadeau bedenken, niet? :D Willen jullie het geslacht weten?

En, gewoon vreten waar je zin in hebt, joh ;) :p haha

3. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

Jun 28, 2008
    2,056
    0
    0
    ouderschapsverlof bestaat hier ook, maar ik weet niet hoe die regels meer precies in elkaar steken.ligt volgensmij ook geheel aan het aantal uur wat je op contract hebt.

loopbaanonderbreking, wow-dat is een goede regeling!dus dan krijg je er wel een soort uitkering naast, zeg maar?

ow, wat schetig datie je een kus kwam geven! *smelt*
    kan op 2 manieren werken als je zelf niet helemaal lekker in je vel zit...of ze zijn megalief, of ze gaan echt regelrecht tegen alles in!

4. MiniUs

MiniUs Bekend lid

Aug 5, 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Ik (vr)eet nu maar even een stuk kaas.....schandalig.
    Inderdaad Mienime: ik kan me geen mooier verjaardagskado wensen. En dan ga ik er gewoon vanuit dat alles goed is, al weet ik verstandelijk best dat het ook niet goed kan zijn. Maar: we hebben afgelopen maandag al een pretecho gehad waarop alles goed leek. En we weten al wat het wordt ja. Een lief, leuk, klein, schattig maar toch stoer mannetje :D
    Grappig dat we zo dicht op elkaar zitten. Jij dus ook boogschutter! Erg leuke mensen ;)

Sylvie, als die kleine weer zo leuk en schattig doet ben je alles weer vergeten, nietwaar?
    Is hij ook in een knuffelfase? Tim knuffelt ineens zo graag.....die kleine armpjes zo stevig om je heen en dan zegt ie 'ooooooooooh mama mama mama '.

BrendGill: succes met je vlek. Weer wat geleerd!

5. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

Nov 20, 2005
    1,733
    0
    0
    Belgie
    ja ik krijg een kleine uitkering per maand, maar veel moet je je er niet van voorstellen :D

ja hij is de twee manieren aan het uittesten vandaag, de ene moment super lief de andere heel hangerig, toch een teken dat die zicht niet goed voelt.
    echt ziek is hij ook nog maar heel weinig geweest maar vreselijk veel last van de tanden. voor elke tand die erbij hem doorkomt is het minstens een week slecht slapen, koorts... ga héél gelukkig zijn als ze er allemaal zijn en hoop echt dat ons meisje dat niet gaat hebben.

ik ga hem wat te eten geven. doeidoei

6. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    2,957
    0
    0
    He lieverds!
    bedankt voor alle felicitaties met onze goeie echo! Moet eerlijk zeggen dat, na al die opgekropte spanning doordat het vorig keer met 12 weken toch nog mis ging, er nu een last van me afvalt. En dat ons kruimeltje de hele dag aan het trappelen is help ook wel :) Voel het wel iedere keer op dezelfde plek, rechts onder in de buik, zou het toch een voorkeurshouding hebben? (als het straks maar weer met hoofd naar beneden draait :) )

Sylvie; ouderschapsverlof is hier ook mogelijk voor vader en moeder (onbetaald natuurlijk, weet niet precies hoe lang) maar loopbaanonderbreking ken ik niet. Hou je dan het recht op de baan die je voor je zwangerschap had en krijg je dan een uitkering?

kapper had het te druk, heb geen zin in drie kwartier wachten, dus probeer het morgenvroeg nog wel even. Nog wel even bij de hema schattig hemdje en broekje gekocht (en twee werkelijk ENORME zwangerschapsonderbroeken, hahaha ;) Rest begint me nu naar te knellen.

7. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

Jun 28, 2008
    2,056
    0
    0
    Achja, gewoon eten.Je lijfje vraagt er toch om?
    Owww, wat leuk dat jullie al weten dat jullie een zoon verwachten en dat jullie eigenlijk al grotendeels gerustgesteld zijn!

Jah jah jah, ook een hele lieve boogschutter hier :) Sylvie ook btw, die is 1 dag eerder jarig dan mij ;)
    Mijn vriend is nog NET schorpioen, die is zaterdag jarig :D
    Wij willen ook graag weten of het een jongen of meisje is..Ergens hoop ik op een jongen, maar ons beide gevoel zegt een meisje, hoewel ik de laatste weken wel steeds meer twijfel.Maar gezondheid staat voorop uiteraard en als het een meid is, ook errug leuk voor ons meisje!2 Kattenkoppies die de haren uit elkaars hoofd kunnen trekken, maar ook elkaars beste vriendinnen zouden kunnen zijn tegelijkertijd :D

Sylvie zal het vast herkennen, maar ow, idd, je smelt helemaal weg, als ze je een kus en/of knuffel komen geven :D
    Ben ook superblij dat ons meisje al heel snel een echte knuffelkont blijkt :D Ze pakt ons echt stevig vast, met die armpjes zo heerlijk om je nek! :)

8. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

Jun 28, 2008
    2,056
    0
    0
    Sylvie: Och, maar uitkeringen in NL zijn ook niet alles, dus dat verwacht ik idd niet :) Maar toch fijn, dat die mogelijkheid er bij jullie is!

Misschien heeft Rhune wel toch ook een beetje slaapgebrek opgelopen, door elke keer zo vroeg wakker te zijn en dan 's middags zo kort slapen.Anders kijken, of hij zo weer eventjes wil slapen?

Hoop ook dat zijn hele melkgebit snel door is! Voor hem en jullie fijn!

Idd, de vraag van WannaBmum..Kan je na die doorbreking terugkeren naar je oude baan?

Eetse met je mannetje

WannaBmum:Fijn dat alles goed is he en dat je je kleintje lekekr voelt bewegen!Kan het ook niet aan de ligging van je placenta liggen. dat je frummeltje vaker op dezelfde plek voelt?

Heb die onderbroeken zelf niet, maar draag graag strings en mijn vorige zwangerschap toch wat normale onderbroeken gehaald en geloof me, die heb je vooral in je kraamtijd echt wel nodig, want zo'n kraamverband zal echt niet in een stringetje passen :)

9. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    WannaBmum ow helemaal super dat de echo goed was :D Kan me voorstellen dat er dan een last van je schouders valt, dat had ik ook wel, kon alleen nog maar glunderen met een smile van oor tot oor :D
    Elke keer als de baby schopt, word ik helemaal warm en blij van binnen...

10. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    2,957
    0
    0
    Mienime: hahaha, zie het helemaal voor me, zo'n pak verband in een sexy string proberen te proppen :) Maar die enorme tenten die ik nu draag zijn ook niet erg flatteues (maar zitten dus wel een stuk lekkerder)
    Mijn placenta lag netjes aan de achterkant, liep wel vrij ver door naar onderen zei ze, maar dat kwam wel goed als de baarmoeder hoger kwam (of zoiets) Doordat ons kindje iedere keer het hoofdje helemaal in de linker bovenhoek tussen de placenta aan de achterkant en de baarmoeder aan de voorkant drukte, kon ze niet zo goed een profielfotootje maken (beste poging in mijn album) Maar in een onbewaakt ogenblik toch gelukt om even neusje en lipjes van voren te zien en dat zag er goed uit.

11. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    2,957
    0
    0
    Pientje: hahaha, dat heb ik ook! Liep net in de stad aan 1 stuk door als een idioot te grijnzen :) Je zag van die mensen echt kijken "wat is er nou zo grappig? Het is pokkeweer!" (en ik maar lachen!)

12. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

Jun 28, 2008
    2,056
    0
    0
    Sjow, toen ik de 1e zwangerschap voor het eerst een kraampakket opendeed...Je schrikt je dood, whahaha Ik dacht HELP, wat gaan ze met me doen hahaha Hoewel ik nooit bang ben geweest voor de bevalling, hoor :) Maar nee, heb het niet geprobeerd, kraamverband in een string...zag die verbanden en ben toen naar de winkel gerend voor normale onderbroeken hihi
    Kan me wel voorstellen dat ze erg prettig zitten die zwangerschapsonderbroeken!

Hihi, zie jullie al lopen over straat :)
    Heb het zelf ook regelmatig, maar mensen denken dan gelukkig wel dat ik gewoon erg vriendelijk lach en dan krijg ik er 1 terug-wel leuk, beter dan al die chaggo hoofden ;)

13. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,439
    0
    0
    Noord-Holland
    Je hebt speciale suedeborsteltjes maar of die ook vetvlekken eruit krijgen weet ik niet... succes !

14. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Met mij gaat het redelijk goed, behalve dan dat mijn werk echt teveel van mijn energie en fysiek vraagt. Ik heb gewoon een rotrooster, dat technisch ook helemaal niet kloot. Ik moet nog uitzoeken of het wel mag, mij zoveel in te zetten.

Ik heb last van mijn onderrug en heupen, maar dan vooral 's avonds. Lijkt wel of mijn lijfje dan aangeeft: dat was weer net teveel Juud...

Wij hebben de eerste ook geheim kunnen houden maar willen dat deze keer niet weer. We willen nu juist gewoon lekker delen. Gewoon, omdat we dat leuk vinden. De spanning en nieuwigheid is nu toch anders dan bij de eerste.

Dat van dat slaapje vraag ik me ook vaak af. Siem is nu ruim 15 maanden en slaapt nog 2x 2 uur. Hij lijkt het ook écht nodig te hebben. Het is alleen een aanslag op je eigen tijdsindeling. Echter, tussen 12 en 15.30 uur hebben we veel tijd om er even tussenuit te gaan. Als hij één keer gaat slapen, zal dat ergens midden op de dag zijn. Da's misschien nóg lastiger.
    Wij houden het voorlopig bij 2 slaapjes.

15. MiniUs

MiniUs Bekend lid

Aug 5, 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Oh die kraamverbanden!
    enorm flatterend :D
    Maar ach, als dat het enige ongemak is....

16. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

Jun 28, 2008
    2,056
    0
    0
    Juud: Ongeacht of ze jou op die mnaier wel of niet mogen inzetten, als het voor jou teveel is, zou ik toch stappen ondernemen om het gewoon rustiger aan te doen, hoe moeilijk die beslissing ook is.Je zegt zelf, dat je lijf -nee- zegt, misschien toch verstandig om ernaar te luisteren?

Siem lekker 2x laten slapen alsie het duidelijk aangeeft, hoor! is idd wel erg prettig zo als bij Siem...Hier heb ik zaterdag een kinderfeestje-dat zou dan precies de tijs zijn, dat ons meisje slaapt, als ze 1x gaat, maar proberen 2x te slapen, als ze niet wil, tsjah dat kan je ook niet dwingen.Mevrouwtje gaat wel door hoor, ze wordt door veel mensen (zelfs afzonderlijk) het duracelkonijntje genoemd-als je die niet weglegt, blijft ze doorgaan.daarom vind ik het in haar geval vaak moeilijk, dan lijkt ze moe, maar slapen wordt dan 1 compleet drama-als ik het dus 2x probeer.
    Komt wel goed :D Ze gaat nu soms 1x en soms 2x..Probeer het per dag te bepalen, maar soms is dat verkeerd ingeschat.

Ze is nu wakker..Heeft ong. 2 uurtjes geslapen.
    Meestal gaat ze dan rond half 7/7uur 's avonds weer naar bed en slaapt dan meestal tot gemiddeld half 8.'s Nachts, doet ze het dus voortreffelijk.
    Maar ben har snel uit bedje halen nu :)

Fijne middag nog allemaal!

17. Shopaholic

Shopaholic Actief lid

Wij vertellen het dit keer wel aan iedereen! Ik kan en wil het simpel weg niet voor me houden!
    Vorige keer hebben we het alleen aan naaste familie en beste vrienden verteld. Vond ik toen prima, al vond ik het wel moeilijk om te praten over de kleine zonder dat ik het zou verklappen wat het zou worden.
    Nu mag van mij heel de wereld het weten! Moet ook zeggen dat iedereen zo super enthousiast reageert!

18. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    @Mienieme: Fijn hè, als het 's nachts zo goed gaat. Hier dus ook. Siem gaat alleen wat later, omdat hij overdag 2x slaapt. Hij gaat er om 20.00 uur in. Dan slaapt hij - als het aan hem ligt - tot ca. 8 uur, maar we halen hem er doordeweeks eerder uit, anders komen we niet op tijd.

Wat is jullie standpunt nu over het geslacht wel/niet geheim houden? Is bij jullie deze zwangerschap ook zo anders?

19. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    3,202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ouderschapsverlof is heel ingewikkeld. Je hebt een algemene regeling, maar erg veel varianten erop. Bij ons (onze CAO) krijg je bv bij ouderschapsverlof 75% van je loon doorbetaald, maar hierop geldt dan weer een ouderschapskorting van een bepaald percentage, waardoor je niet per maand 75% krijgt, maar veel minder. Dit zou je dan aan het einde van het jaar bij de belastingdienst terug kunnen vragen. :(
    Bij ons kun je idd 3 maanden 100% ouderschapsverlof opnemen.
    Nu is dat 1/4 van het aantal uren wat je in een jaar werkt, volgend jaar wordt dat 1/2 van het aantal uren wat je werkt. (Ik werk 24 uur, dus mag een jaar lang 12 uur opnemen. Dus totaal 12x 52(wk)=.... )
    Maar goed, ik ben er nog mee bezig om dit alles uit te zoeken, want volgend jaar veranderd er dus nog wat en de regeling is op zoveel manieren op te vatten. :(

Hubbie heeft trouwens nieuwe bril, ik kon alleen geen onderbroeken en bh halen, want de winkel waar wij waren had die niet. Alleen de grote zaken en die zit midden in de stad. Aangezien we net pas thuis zijn had ik daar geen zin in om nog naartoe te gaan.

Ik heb wel echt steeds zo'n pijn en gevoel van harde buik BOVEN mijn navel. Het is daar ook veel harder dan eronder. Zou ik hiervoor naar gyn moeten bellen? Ik heb volgende week afspraak bij haar.

20. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,439
    0
    0
    Noord-Holland
    even echo berichtje: Net maar even maalox gehaald bij de apotheek, maagzuur begint erg vervelend te worden. Heb heel verstandig een stuk bonbonbloc afgeslagen net :( en ik vind chocola zoooo lekker nu ! Maar het schijnt niet zo goed te zijn als je maagzuur hebt.... hoop dat het snel weg gaat ! Zo even lekker geklaagt, sorry meiden ;)

Share This Page