April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Goedemorgen allemaal!

Pretty women, gefeliciteerd met de mooie echo! Leuk dat jullie een meisje krijgen.

Mijn man en ik gaan morgen voor onze 20 weken echo. Vind het wel spannend hoor. Ben zo benieuwd of er nu een meisje of een jongetje in mij groeit! Verder hoop ik maar dat alles goed is. Al die enge verhalen die je leest en hoort....

Gisteren had ik een voicemail op mijn mobiel dat we een afspraak kunnen maken om het kamertje, de box en de kinderwagen te laten leveren. Jippie! Moeten we wel even snel door gaan met het kamertje afmaken, want dat stond even op een laag pitje.

Vandaag ga ik lekker niks doen. Beetje internetten. Ik zag een meisje uit Hoofddorp op het forum. Blimey. Kom ik ook vandaan. Leuk!

Fijne zondag allemaal en ik lees gedurende de dag nog wel mee. En morgen zal ik tussendoor even op werk melden hoe de echo was.

-x- Mo

2. Blimey

Blimey Actief lid

9 aug 2008
    151
    0
    0
    Hoofddorp
    Wat grappig Mo, dat je ook uit Hoofddorp komt! Woon je er nog?
    Ik kom hier niet vandaag (ben helemaal import vanuit Zeeland zelfs)...maar woon hier nu 3 jaar.
    Zit je ook bij het geboortecentrum?

Magickwings: zeker lief van je man!

Ik moet vanmiddag/vanavond naar een 5-jarig bruiloftsfeest. Begin me nu ineens zorgen te maken over de muziek (er gaan verschillende bandjes optreden). Hoop niet dat de kleine daar te veel last van kan hebben! Als ze erg onrustig wordt, ga ik maar naar huis denk ik... Of zou het echt geen kwaad kunnen?

3. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Blimey,

Woon er zelf ook pas 2,5 jaar. Kom oorspronkelijk uit Leiden.
    Ik loop bij het LUMC omdat ik een erfelijke ziekte heb. Dus zal je niet tegenkomen bij het geboortecentrum....
    Zeeland, dat is een stukje weg.. Ook hier beland ivm werk?

Gr, Mo

4. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Och ja..ook al zo vroeg..Hier sinds die *&^#^%&&klok terug gezet is eigenlijk.. :(
    Gezellig hoor een logeetje...En went t al een beetje?

Net Sex and the city The movie gekeken..Leuk tijdverdrijf haha..
    Ga straks beginnen aan:pS I love you..
    Heb r nog zoooveel liggen. ;) ;)

5. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Goedemorgen meiden, nog net zie ik ;)

Heb even geen tijd om bij te lezen. maar wilde toch even snel hallo zeggen :)

6. Blimey

Blimey Actief lid

9 aug 2008
    151
    0
    0
    Hoofddorp
    Mo, nee ik ben hier terecht gekomen door mijn vriendje. Heb eerst nog een tijdje in Amsterdam gewoont. Maar dat was me toch wat te druk!
    Gaat het wel goed allemaal met de zwangerschap? Of is het niet al te ernstig?
    Je gaat ook toevallig geen cursus doen bij het geboortecentrum?

7. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Ik heb ook zo'n last van verkoudheid. Ben nu alweer zo'n week of 5 aan het hoesten. Echt irritant en er zit ook steeds maar geen verbetering in.
    Huisarts zei idd ook dat je als zwangere vatbaarder kan zijn en dat het vaak langer blijft hangen.
    Nou, daar zijn we mooi klaar mee!

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ben nu constant ziek..dan weer verkouden, dan weer bijholte ontsteking, dan weer buikgiep....BIj de zwangerschap van mijn zoon ben ik nul keer ziek geweest. Dit is echt een andere zwangerschap....

Bimey: je kindje zit in een zakvruchtwater en dat dempt het geluid. die muziek kan geen kwaad hoor!

9. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Wat een superspurt weer Rach! En wat een mooi buikje zeg! Je bent goed gegroeid.

Ik wou vanmorgen op mijn buik liggen, maar voelde tot 4 keer toe "plop";)
    Beebje was het er dus niet mee eens, hahaha.. :)
    Dus dat was dat ;)
    Vanmorgen heb ik hem ook erg goed weer gevoeld, kon zijn schopjes haast volgen.

Werd er helemaal ontroerd van... Ben er nu al zo apetrots op! :-D

10. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Aha. Kan ook natuurlijk :D
    Alles gaat goed zover. We hebben 50 % kans dat ons kindje ook de erfelijke ziekte krijgt. Ik moet steeds echo's van mijn aorta en hart krijgen ivm de erfelijke ziekte. Maar alles gaat ook goed met mij tot nu toe en in principe kan ik gewoon 100 worden met deze ziekte alleen nemen ze liever het zekere voor het onzekere ( gelukkig ) In Leiden hebben ze een speciale poli voor Marfan ( de ziekte ) dus blijf liever daar dan dat ik naar het Spaarne ga hier.

Ik twijfel nog over een cursus. wel of niet. Ken heel veel meiden die helemaal geen cursus hebben gedaan. Ga jij er wel een volgen?

Willen jullie het geslacht weten? Of weten jullie dat misschien al? Gaan jullie nog een pretecho laten maken? Wij wel. Ergens rond de 26ste week denk ik. Het liefst zou ik elke dag een echo willen hebben, maarja... ff checken of alles goed gaat hahaha

11. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hallo allemaal, zo, ik ben er ook weer. vriend kwam vannacht om een uur of half twee thuis pas, dus hebben flink uitgeslapen net. was wel nodig... hij slaapt dan zo in 's nachts, terwijl ik nog tijden wakker lig. zwanger, he? ;)

zag dat iemand haar kamertje etc. al op mag komen halen; leuk joh! wij hebben alles al staan, staat zoooo schattig!

verder nog iemand die morgen echo heeft: succes, en geniet ervan. wij vonden het héél bijzonder!

ga zo even wat foto's maken van dingen die ik nog wil verkopen (te kleine kleding mn.) op MP. dan heb ik weer centjes om baby-spul mee te shoppen, hihi. :)

en wat dames die vlak bij elkaar wonen: leuk! wie weet komen jullie elkaar dan straks tegen als je allebei met de beeb gaat wandelen in het lentezonnetje.
    ik woon in Leusden; niemand uit die buurt hier, toch?

heb trouwens mijn chique esprit-jurkje besteld voor de feestdagen (en afscheid van mijn vaders werk; die gaat in jan. met pensioen). mama betaalt! jeeeh! :D
    had bovendien nog ergens een kortingscode op internet gevonden, wat wer 5e scheelde. blij, blij! nu hopen dat ie past...

vandaag verder rustig dagje. straks even naar mijn paard (hond gaat dan gezellig mee). ik wilde naar het bos met paard, maar er ligt hier best nog wat sneeuw, dus dat doen we dan maar niet... ga geen uitglij-risico's nemen nu! brrr....

jullie nog plannen vor vandaag? appelflappen scoren ergens misschien? ;) -sorry-

12. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Hangt ervan af hoe hard de muziek is.... maar ja mijn mening is dus ook dat echo's niet oke zijn....Iedereen heeft opmerkingen dat toevallig elke keer bij de doptone of de echo de baby gaat stuiten. Datzelfde gebeurd ook bij harde muziek. Er zijn genoeg onderzoeken gedaan die op google welte vinden zijn over echo's en harde muziek, dat het niet goed is voor de kleine. Ik wil niet weer een discussie beginnen, maar gewoon even een antwoord geven op jouw vraag,mijn mening erover geven.

Trouwens Goedemorgen nog iedereen (hier mag ik nog goedemorgen zeggen :) )
    Lees dat er weer een meisje bij gekomen is, gefeliciteerd!
    Ook weer een paar buiken, mooi hoor! En wwjc, jou buik komt ook echt nog wel hoor ;) beloofd hihi

Mijn zoontje heeft vannacht voor het eerst in zijn eigen bedje geslapen, we hebben het bedje zo verbouwd dat het maar drie kanten heeft, de vierde kant staat nu tegen ons bed aan, dus een soort verlengde van ons bed. Hij past er echt niet meer bij, met die dikke buik. en zo went hij er nog op tijd aan voordat zijn broertje of zusje arriveerd. Ging echt super, wel af en toe ff spieken of ik er nog was en hij kwam zelfs een keer nog ff een kusje brengen *smelt* :D

13. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Blimey; wat leuk om een gezicht bij de naam te zien!
    Ik heb ook het idee dat niemand met mij meeleest, dus ik durfde het ook aan...;)
    Ach, mocht iemand me kennen; zet weinig schokkends op het forum/

We waren gister na een feestje nog doorgegaan naar de kroeg.
    Was erg leuk, maar toen gingen ze door naar een andere kroeg, en daar was het superdruk.
    Dat voelde helemaal niet goed, dus ben om 2.00 uur naar huis gegaan.
    Eerst nog ff lekker een broodje shoarma gehaald, hmmm! :)

We gaan zo naar mijn zus en man & kids, gaan we lootjes voor kerst trekken.
    Mijn zus is 9 weken terug bevallen van haar zoon, dus kan weer even lekker babysnuiven..-)
    Het zijn zulke schatjes de kindjes van mijn zus.
    Moest voorheen niets van kindjes weten, wist zelfs niet eens zeker of ik ze uberhaupt wel zou willen.
    Na de geboorte van mijn nichtje, ging de knop om..:)

14. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat hele harde muziek voor mijzelf nu ook niet echt lekker voelt.
    Ik voel me er niet goed bij zeg maar, dus ga ik ervan uit dat de baby het ook inderdaad niet zo prettig vind.
    Weet niet waarom dat zo voelt..

15. Blimey

Blimey Actief lid

9 aug 2008
    151
    0
    0
    Hoofddorp
    Ik heb tot nu toe nog niet in harde muziek gestaan...ga het gewoon proberen, en als ik weerstand voel in mijn buik ga ik gelijk lekker naar huis terug! Babytje gaat voor. Als ik naar voor leun als ik op een stoel zit (buik op benen zeg maar) krijg ik ook gelijk schopjes, dus ik ga ervanuit dat ze het ook aangeeft als ze de muziek niet fijn vindt ;)!
    En misschien gaat het helemaal zo hard niet...moet ik ook nog afwachten natuurlijk! Thanks voor de antwoorden in ieder geval. Jullie horen het morgen, of als het niet gaat straksjes alweer!

Mo, ooo was spannend... Wel erg goed en fijn dat je zoveel controle krijgt hoor!
    Ik ga yoga doen, begin 3 dec. Vind het toch wel fijn om iets te doen. We krijgen trouwens een meisje!
    En ik ga nog wel een pret-echo doen, bij een bedrijf op schiphol. Daar kan ik het namelijk gratis laten doen, omdat het bedrijf in de aparatuur handelt en graag modellen wilt. Moet nog een afspraak maken, ga ze morgen bellen. Ik weet niet hoe het verder precies werkt daar, maar zal vragen voor je of ik nog meer modellen aan mag 'leveren'.

Ik ga er vandoor nu, moeten ook nog even op visite eerst.

Fijne dag allemaal verder!

16. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Blimey, leuk een meisje!
    Dat adres op Schiphol heb ik al. Van een collega gekregen. Ik zat nog te twijfelen of ik daarheen zou gaan. Is gewoon een kantoorpand begreep ik. Maar gratis is nooit weg natuurlijk, we blijven hollanders :D
    Misschien doe ik er met 30 weken ofzo nog wel een en dan daar. Als jij geweest ben wil ik graag weten hoe je het vond.

Ik fitness nog, dus yoga vind ik dan niet echt nodig. Maar kijk nog wel even.

Fijne dag vandaag. Ik ga lekker tosti's eten nu :) Heeft m'n mannetje gemaakt.

Doeg!

17. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Balen die misselijkheid, hopelijk alleen een dagje, heb dat nog weleens met tandenpoetsen.
    Fijne dienst gehad? Wij wel :D

Hoofddorp grappig, woon zelf in Aalsmeer, vlakbij :)

Harde muziek zal wel meevallen, een baby hoort het gedempt.
    En dat een baby ineens drukker wordt, betekent niet automatisch dat ie het niet fijn vindt.
    Net in de kerk ook staan "swingen" :)
    Ander verhaal is natuurlijk als het echt super mega hard is of naast een enorme box gaat staan haha
    Maar op een bruiloft zal dat wel meevallen, mensen moeten toch ook kunnen praten.

Buikjes mooie buikjes weer hoor! Blijft toch wel heel bijzonder, dat er gewoon een kindje in je leeft. Je loopt gewoon rond met een baby in je buik, wat een wonder ;)

Gelukkig hebben onze kids geen last van dat uurtje dat verzet is, vanochtend kwamen we er om half 9 uitrollen, best netjes :)

Zo ga der gauw weer vandoor, naar een verjaardag!

18. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Mijn man komt uit Leusden, mijn schoonouders en broers wonen er, dus wij zijn er nog best vaak. En de vrienden van mijn mans kant komen allemaal uit Amersfoort. De afgelopen 4-5 weekenden zijn we meer in Amersfoort en Leusden geweest dan in Eindhoven! :)

Degene die in Den Bosch was gaan shoppen, hadden ze ook gewone zwarte buikbanden voor een euro ofzo?
    Ik moet echt dringend bh('s) gaan halen. 't hangt er aan alle kanten langs. :) Ow en een zwempak, anders kan ik nog niet gaan zwemmen. Hihi.

Muziek, ik kan me voorstellen dat hele harde muziek niet leuk (en ook niet goed!) is voor het kind, maar ik vind ook wel dat je het niet teveel moet beschermen. Ik wil dan ook aan zoveel mogelijke soorten muziek en geluiden laten wennen. Mooi dat dat nu al kan. :) Maar laat ik idd maar eens beginnen met een speeldoosje wat ik heb. (Vind ik zelf tenminste ook mooi. ;) )

Zo, ik ga er ff een pot thee bij zetten. Moet echt wat meer gaan drinken.

19. Niet meer actief

Dames, even een vraagje..
    Bij veel van deze topics lees ik over buddy's..
    Wat is dit en wat houdt het in?

Liefs
    Een juli-mama

20. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    "Een Buddy is een contactpersoon die je kunt laten weten wanneer je je niet lekker genoeg voelt om op het forum te komen een tijdje, of dat er iets aan de hand is waardoor je even niet op het forum kunt komen, plotseling opgenomen moet worden, weeën hebt gekregen, bevallen bent etc.
    Dit kan op diverse manieren: per pb, sms, belletje, email...etc. etc. Wat jullie zelf prettig vinden...! "

p.s Gefeliciteerd met de zwangerschap ! :)

Deel Deze Pagina