Ik gebruik altijd deze: Blijven heel lang warm..Wel gebruiken met goede kruikzakken.. en eventueel hydrofiele luiers..Tegen de warmte.
@Eefje, Ik ben wel bezig met zw-zwemmen en cursus, maar die beginnen pas rond de 6de maand. En ik ken verder ook niemand die zwanger is idd. En met jullie deel ik juist lief en leed, lijkte me dat dat toch altijd goed is. Bedankt voor je KNUF. @meerdere: Ik ben al van gyn veranderd en wil dat dus eigenlijk niet nog een keer doen. Ik zou misschien naar de ha kunnen gaan en vragen of die wil prikken, maar dat vind ik wat achterbaks, zo ben ik eigenlijk niet.... (maar heb er wel over nagedacht hoor!) @Jantsjuh, ik heb geen idee of er iets homeopatisch is wat ertegen helpt eerlijk gezegd. @Blimey, beterschap! @Imd, ik weet van mezelf dat ik te dik ben, ben ik altijd geweest en pas ook wel bij me. Maar ben ook altijd onzeker geweest omdat mijn moeder me altijd te dik heeft genoemd en het continu over dieten heeft. Ik heb zelf zoiets van: mensen weten waar het aan ligt dat ze te zwaar zijn en bij de meeste is het gewoon een kwestie van gezonder eten en meer bewegen. Daar heb IK geen dieet voor nodig. Ik moet zeggen, ik ben de laatste jaren wel veel aangekomen omdat ik van lopend naar zittend beroep ben gegaan en door mijn Lyme en alles wat er achteraan kwam zoveel moe was en steeds wat mankeerde dat ik niet meer sportte en dus ook geen conditie meer had. Vervelend trouwens dat jij ook ziets hebt meegemaakt. Idd, je bent zwanger en erg onzeker. "Gelukkig" was het bij jou maar vocht. Ik ben nu idd ook bang om aan te komen, terwijl ik eerst juist me afvroeg of het niet erg was dat ik niets aan kwam. Ik hoop trouwens dat de accupunctuur je kan helpen! En beterschap voor je mannetje.... @WannaBmum, de opmerking op zich viel idd wel mee, maar het was meer de manier waarop ze het zei die niet goed viel. Helaas kan ik zo in tekst de intonatie niet goed weergeven. Ik weeg trouwens op dit moment 95 kilo en ben 1.55 (daar zit het eigenlijke probleem. ) En ben dus nog niets aangekomen tot nu toe. Magnesium wist ik niet. Werd door de apotheker genoemd. Ijzer was de enige die ik wel wist. (Foliumzuur en kalium waren mij ook onbekend) Maar denk idd dat het bij mij in de zenuwen zit en dus niet zo heel veel zal helpen allemaal. Kan ijzer wel eens proberen. Kan dat kwaad als je dat teveel neemt? (dus als ik geen tekort zou hebben) Kuiten stretchen doe ik idd ook nog steeds. Net als soms wisseldouches of de ene keer alleen warm en de andere keer alleen koud. @Cato500, fijn dat die zw-yoga geregeld is, nog maar een paar weekjes.
4 pagina's is wel bij te lezen, haha. Het lijkt wel of ik een lintworm heb. Zo'n enorme trek, heb vandaag wel 8 boterhammen, yoghurt, evergreen, appels, mandarijnen, 3 koeken en dan moet de avond nog beginnen.
Jantsjuh heerlijk gevoel he! Ik geniet er, ondanks dat t zeer doet, ook erg van! Pientje nee bij mijn dochters heb ik eigenlijk nergens last van gehad, lichamelijk. Vind dit daarom ook echt helemaal niks haha Ja, daar heb je gelijk in, maar als ik weer overtijd ga, beland ik zoiezo ergens tussen 1 en 3 april geloof ik haha als ik zo naar mn meisjes kijk.... Maar aan de andere kant door alle bloedingen e.d. is er volgens de gyn wel kans op een vroeggeboorte... Priscilla ik heb gewoon van die metalen kruiken van de Hema geloof ik. Heb ze toen 2ehands gekocht. UWV belde me nog, omdat ik vanochtend niet thuis was. Ik legde het uit en hij begreep het gelukkig, hij zei ook dat alles 100% duidelijk was en ze nu pas weer 12 januari bellen. Dames fijne avond!
lekker hoor Kipkip die dagen heb ik ook wel is Oke dan koop ik die kruiken gewoon bedankt voor de antwoorden.
wwjc; je hebt ook cremes die wel lekker aanvoelen, bijvoorbeeld de antistax cooling gel. .Of de arnica creme van kneip is ook heel fijn, lekker verkoelend. of van gewhol die cremes zijn ook heel fijn. heel wat cremes. De venal capsules van bional moet je in overleg met je arts doen. Dus dan kan je altijd de huisarts een belletje geven of dat wel mag. Weet ook dat je soms moet opassen met homeopatische producten tijdens zwangerschap. Bamjolan; soms denk ik wel eens zou ik mij die bewegingen niet verbeelden, maar zoiets heb ik ook nog nooit gevoeld dus het moet haast de baby wel zijn ik zeg ook wel eens net alsof iemand een balletje tegen je buik gooit maar dan aan de binnenkant, hahaha wat een vergelijking toch Die kruik die eefje liet zien, daar heb ik ook twee van. Bij prenatal heb ik twee badstoffen zakken ervoor gekocht. Heb mij als kind lelijk gebrand aan zo'n ding, vroeger kregen wij een sok eromheen op bed. Maar bij mij zat toen blijkbaar een gat in de sok Zo'n blaar heb ik nog nooit gezien Heb nu nog een groot rond litteken op mijn been. Dus geen sokken eromheen doen
WWJC: zie dat wannabemum al heeft gereageerd met hetzelfde als ik wilde zeggen. De (meeste) medicatie hiervoor mag je niet als je zwanger bent. Maar je zou wel even met de HA kunnen overleggen en ook een vrwijs voor steumkousen kunnen vragen. Ik heb ook zo'n metalen kruik. Toentertijd bij Prenatal gekocht. Blijft lang warm. Wel even een kruikenzak er omheen Bevalling filmen? Nee dank je. Ik vond dat een van de meest onscharmante dingen die er bestaan, dus hoef dat niet terug te zien. Ik doe het in april nog een keer voor het echie . Mijn man en ik hebben vreselijk veel lol gehad en we hebben goede herinneringen. Dat vinden wij genoeg!
Me2, Dat was idd het probleem, dat ik de medicatie niet mocht hebben. Mijn ha weet er te weinig vanaf, dus apotheker had het uitgezocht. (alleen idd niet naar homeopatische middelen gevraagd) Jullie enig idee waarom steunkousen helpen?
hallo iedereen even een update,mn kindje heeft geen chromosoomafwijking,alleen het heeft een groeiachterstand ze weten ook niet precies wat er aan de hand is voor de rest..de groeiachterstand is wel behoorlijk maar ik pieker er niet over om de zwangerschap af te breken,ik draag het gewoon uit, wel is mn placenta vergroot en woekerd ie,ze staan voor een raadsel in het amc. kindje krijgt ook niet voldoende zuurstof en voedsel is al gezien maar ik hoor voor de rest niks van hoe dat zou kunnen komen dus lekker onzeker allemaal...maar ja dat was mijn update ik wens jullie een toffe tijd toe en geniet lekker van je kleine veel liefs shiva
Sjonge Supershiva nog steeds één en al onzekerheid, wat moet dat zwaar zijn. Hoe erg is die groeiachterstand dan? weken? Sterkte hoor en een dikke knuffel!
@supershiva Tjeej meid..Wat een toestanden.. Weet niet goed wat ik moet zeggen... Ik wens je super veel sterkte..in deze onzekere tijd.. Dikke **Knuff**
Ook een hele dikke knuffel van mij voor de komende perioden! Ik hoop dat ze straks een goede reden vinden en dat je toch een mooi (maar misschien klein) beebje in je armen mag houden.....
@supershiva: wat vreselijk die onzekerheid! hoe groot is de achterstand in groei? ik hoop voor je dat je heel snel goed nieuws mag krijgen! knff
Lekker zoveel zekerheid hebben, krijg je nu elke week een echo? onderzoek? wat raden ze je in het ziekenhuis aan om te doen? Ik zou zoiezo van een buitenstaander nou eens goed uitgelegd willen krijgen wat het is en wat je kansen zijn als het binnen nu en zeg 5 weken niet bijtrekt (dus erger word) is misschien een idee om een second opinion aan te vragen voor betere uitleg e.d.?
Supershiva, fijn om iets van je te horen al is het absoluut niet het nieuws wat we wilden horen. Maar blijf voor je duimen en geef je dikke knuffel. Het is ook al geschreven, hoop dat je over een tijd met een klein, lief kindje in je armen ligt waarvan je nog heel veel jaren mag genieten. We denken allemaal aan je, hoop dat dat jullie nog wat extra kracht geeft.
Jeetje Supershiva...wat een onzekrheid.....wat zeggen ze er van in het ziekenhuis? Wat is hun prognose en is er een kans dat je kindje gezond op de wereld komt? Hebben ze wel een beetje goed begeleid? Idd misschien een second opinion.....
@Supershiva, Veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat je binnenkort toch meer zekerheid kan krijgen...mss idd een second opinion aanvragen!