April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Het verdriet van Supershiva is onvoorstelbaar groot. Toen ik het las gisteravond was ik echt even van slag. Een E-card is een prima idee! En ook vandaag spookt haar verdriet door mijn hoofd heen......

Maar, dat neemt niet weg dat wij hierdoor ook weer met onze eigen angsten en twijfels worden geconfronteerd. In combinatie met hormonen en nuchtere mannen (hier loopt er ook 1 rond) is dat gewoon niet altijd even prettig. Toch?

@Danielle: meid, ik heb ook echte piekerdagen. Niet zozeer om straks, maar meer om nu en de komende tijd. Mijn gedachten varieren van "oh, als die harde buiken maar niet leiden tot...... " en "wat nou als het kindje te vroeg wordt geboren" en "wat nou als het Down heeft (is het ook welkom, maar het verandert zoveel)" en ondertussen maar een beetje surfen op het net, waar je dan op de een of andere manier alleen maar de verdrietige verhalen tegenkomt. Het hoort er echt bij, al die verwarrende hormonen. En bij de een is dat het 1e trimester en bij de ander is dat nu. Gewoon maar accepteren en genieten van de goeie dagen en momenten. Stress is inderdaad niet goed, maar ja, da's makkelijker gezegd dan gedaan ;) . En daarom is zo'n forum ook zo fijn, net als goeie vriendinnen. Je kunt je hart luchten, zonder dat je voor neurotisch wordt versleten door manlief (al ben je dat soms wel nu, maar zoals gezegd, dat hoort erbij). Overigens, die nuchterheid van manlief is soms wel nodig voor mij; relativeert de boel goed.

Dus, lucht je hart, want er mee rond blijven lopen, daar wordt het volgens mij alleen maar erger van......

2. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Wat zijn jullie toch lief! Bedankt meiden!

En Juud; ik denk regelmatig aan jou! Moet niet niks zijn om bloedingen te hebben...

3. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik zal later op de avond nog wat meer reageren, zit nu op mijn werk,en dan kan dat niet echt...

Liefs voor jullie!

4. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Hoi hoi!

Internet doet erg lastig dus net al heel veel verhaal getypt, wil ik het verzenden valt internet uit. Echt zo balen!

Wat betreft kaartje vind ik het ook een goed idee om het wat later te doen.
    Ik zou het best uit willen zoeken en willen versturen maar op het moment loopt internet heel de tijd vast dus wordt dat lastig.
    Misschien wil iemand anders nog?

Danielle, ik kan me het helemaal voorstellen. Ik heb nu ook bijna elke avond zo iets van gaat me/ons dit wel lukken... Nu kunnen we leuk leven maar dadelijk missen we een gedeelte van het inkomen, hoe zal dat gaan? Weet ik wel hoe alles moet enz. Kan me echt helemaal in je twijfels/zorgen vinden.
    Ik probeer er maar op te vertrouwen wat vele zeggen, ook hier op het forum, dat het allemaal goed komt en dat het uiteindelijk vanzelf ook gaat lopen op onze eigen manieren.
    Maar ja, blijft lastig om daar bij te blijven als je in zo'n zorgen moment zit!

Sushi, wat ongelooflijk rot dat je nu ontslagen bent! Dat zijn zorgen die je er helemaal niet bij wilt hebben.
    Op het moment vallen er echt veel ontslagen,hier een paar en ook paar vrienden. Weet het komt door de kredietcrisis. Maar had niet verwacht dat het zo dicht bij ook allemaal zou gebeuren. Is wel wat naiëf maar ja.

5. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ga weekend weg met grote man, om even bij te komen van ziekte en bloedingstress...

Tot daarna!

6. Geniet ervan Juud!

7. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank voor jullie lieve berichtjes !

We zagen het niet echt aankomen, ik werk als office manager bij een werving&selectie bureau en we merkten wel dat het rustiger werd en dat er een aantal opdrachtgevers vacaturestops inlassen nu. Maar dat het zo slecht ging dat we ontslagen gingen worden wist ik niet....

Ga wel proberen een baan te vinden, ook al is het lastig. En inderdaad extra genieten van mijn zwangerschap en lekker de babykamer helemaal klaar maken.

Daniell: ik pieker ook heel wat af hoor maar probeer wel positief te blijven en alles komt heus wel weer goed. Zijn genoeg mensen die ons voor zijn gegaan toch ;)

8. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Danielle, denk ook dat het een beetje erbij hoort rond deze tijd. Ik heb er namelijk ook last van. Maak ik me zo druk dat mijn darmen er raar van gaan doen. Ik heb ook zo'n nuchtere vriend, soms super fijn maar soms ook even niet.

9. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Hallo!
    Danielle: Heel herkenbaar en het hoort er wel bij hoor!
    Helemaal met een eerste..alles is nieuw..je krijgt met allemaal nieuwe dingen te maken..
    Maar geloof me: Het komt goed..Echt waar!
    Toen ik zwanger was van Noa , stond ik er eerst alleen voor..(weet niemand hier nog)
    Haar 'vader'wou en wil er nog steeds niks mee te maken hebben..
    Ik heb mijn huidige vriend leren kennen toen ik net zwanger was van Noa..(Hij kwam tegenover me te wonen..)
    Dus ik heb ook flink in de stress gezeten....Veel gepiekerd..en getwijfeld en bang dat ik net zoals mijn moeder zou worden..
    Mijn moeder is Manisch-depressief en heeft psychoses gehad..Miijn broertje en ik zijn uit huis geplaatst (Ik was 3 hij 1/12)
    Maar goed..uiteindelijk is alles goed gekomen...Ook met de tweede en weet zeker ook met nummer 3..
    Dat is wat ik je eigelijk probeer uit te leggen.haha..Heel verhaal.
    Vertrouw op jezelf en je hubbie. ;)

10. Blimey

Blimey Actief lid

9 aug 2008
    151
    0
    0
    Hoofddorp
    Hoi meiden!

Supershiva: heel veel sterkte! Vreselijk...

Zo, ik ben even niet geweest, veel nare berichten zeg... Iedereen heel veel sterkte!
    Heb wel meegelezen en leef ook echt met iedereen mee! Kom alleen even niet aan reageren toe. Erg druk op werk, waardoor ik 's avonds ook niet echt meer puf heb.

Sushi: hoop echt dat het je lukt om een nieuwe baan te vinden! Lijkt me ook zo moeilijk, met een dikke buik solliciteren. Maar wie weet, lukt het wel gewoon! Succes in ieder geval!

Met mij gaat alles op zich goed, wel veel last van brandend maagzuur, maar verder mag ik niet echt klagen eigenlijk. Ja ook wel snel last van mijn bekken en onderrug, maar dit is met rust goed onder controle te houden gelukkig. Dus ik mag niet klagen...

11. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    @juud: meis, geniet van je weekeindje weg, dat heb je zó verdiend! ik hoop echt voor je dat je vanaf nu echt onbezorgd van je zwangerschap kunt genieten. tot na het weekeind!

@sushi: jeetje, heftig... sterkte! ik weet wel dat een vriendin van me zwanger en wel toch haar droombaan heeft gekregen, dus wie niet waagt... ;)
    en inderdaad: even bijkomen, en genieten van je zwangerschap nu.

@eefje: poeh, dan heb je het taai gehad bij je eerste kindje! wel fijn dat je zo'n fijne buur trof. ;)

@rest: ik ben dus were thuis van shoppen met vriendin en haar baby. was erg leuk! de score:
    - twee dekentjes, 1 geblokt ecru/beige/bruin, en 1 vrolijk gekleurd gestreept.
    -3 hoeslakenjes, 2 wit, 1 aqua
    -2 waskussenhoezen; 1 wit, 1 aqua
    -hoes voor voedingskussen, vrolijk geblokt (was niet voorradig, maar wordt me gratis toegezonden).
    -twee shirtjes (kon het niet laten, 1 was echt zo leuk: opschrift 'I'm so cute'. smelt...)
    -nappy wrapper luieremmer + 1 cassette voor erin
    -twee setjes cadeautjes voor 1 zwangere vriendin en 1 net-bevallen vriendin

dus ik liep met een groooote tas de deur weer uit daar, hihi. :) heb alles net op z'n kamertje gelegd, en het staat allemaal zooooo schattig!
    en nu wachten, wachten, wachten tot meneer er eindelijk in kan liggen....

12. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Lien, leuk hé al dat babygeshopt. Als je het gestreepte dekentje bij Prenetal hebt gehaald dan heb ik die ook :)

Hier word de kinderkamer begin januari geleverd. Kan niet wachten totdat het zover is.

13. Tup

Tup Lid

9 nov 2008
    92
    0
    0
    hoi hoi

Danielle

heel herkenbaar,ik heb dat ook wel eens dat ik denk gaan we het wel redden
    en kunnen we dat wel ,maar gelukkig heb ik een hele positieve vriend wat dat betreft en die zorgt er vaak wel voor dat ik ook weer positief word ,maar het komt vast allemaal goed

IMD

jij bent ook wel een positieve vrouw zo te lezen
    mooi is dat om te lezen
    mag ik vragen wat voor ziekte jij hebt?

Juud

het lijkt mij ook heel moeilijk als je bloedingen hebt
    maar geniet van je weekend weg het is je van harte gegund

Sushi

jeetje dan is het wel even schrikken
    ik hoop voor je dat je snel weer een baan hebt,maar ga idd eerst maar lekker van je zwangerschap genieten

Eefje

jij hebt dus ook al heel wat voor je kiezen gehad
    wel fijn dat het nu goed met je gaat
    en je lekker van je kindjes kan genieten

Blimey

pas maar wel goed op met je rug en bekken
    ik heb er ook last van en ik moet nu halve dagen gaan werken

Lien

je hebt goed ingekocht zo te lezen
    leuk hoor en het klinkt ook heel leuk allemaal
    en idd nu wachten tot jullie manetje komt

Mupkuh

jij moet dus ook nog wachten op het kamertje
    wij krijgen hem eind januari pas
    dus dat duurt nog wel even,maar lijkt me wel leuk om hem al te hebben

nou ik kom net van de fysio weer en ja hoor ik zit in het voorstadium van BI
    en ik moet mijn werk nu gaan halveren en ik moest mijn baas maar vast gaan inlichten dat ik vanaf week30/32 waarschijnlijk volledig zal moeten stoppen
    ik heb ook oefeningen meegekregen van haar dus die gaan we nu maar trouw doen en ik moet elke week bij haar komen
    het is nu eenmaal niet anders en wat moet dat moet
    ik moet mijn baas nog gaan inlichten morgen
    ik heb gelukkig een brief van haar meegekregen voor mijn baas

nou ik ga het eten maar klaar maken

gr Tup

14. Blimey

Blimey Actief lid

9 aug 2008
    151
    0
    0
    Hoofddorp
    Lien: leuk he, lekker shoppen! Maar het wachten lijkt wel langer te duren he? Hoe meer je hebt liggen, hoe meer zin je krijgt om je kindje in je armen te hebben! Het wordt zoveel echter met al die spulletjes vind ik!

Tup: he bah! Voorstadium...hoop dat je het met de oefeningen en rust in de hand kan houden. Veel sterkte, ook met het inlichten van je baas.
    Ja, ik doe ook erg voorzichtig, zodra ik pijn voel, neem ik gelijk rust. Gelukkig heb ik zittend werk, dus dat scheelt veel. Sterkte!

15. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    goedemiddag,

@supershiva: heel veel sterkte!

16. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Dacht even, onder het genot van een opgebakken zuurschotel, lekker bij te lezen en dan lees ik het vreselijke bericht van Supershiva! Wat moet dat verschrikkelijk zijn.

Het ontbreekt me meteen aan zin om verder te schrijven over "onbenulligheden". Maar lees ik ook wat over je zorgen maken en dat herken ik wel. Alleen niet of we het zodirect allemaal gaan redden maar denk heel vaak als ik zodirect maar wel wat voel voor de kleine meid. Soms als ik nu in bed lig irriteer ik me aan het bewegen in mijn buik en kan dan niet slapen. Zwanger zijn vind ik tot nu toe ook niet zo'n roze wolk ervaring (terwijl ik er toch zo lang op heb moeten wachten... misschien juist daarom...heb ik er teveel van verwacht). Voor de rest mag ik helemaal niet klagen hoor, qua klachten kom ik toch goed weg tot nu toe. Maar goed, ik heb dus slapeloze nachten van het gevoel "als ik zodirect maar wat voel voor de baby" en ik haar niet kwalijk ga nemen als ik bepaalde dingen niet meer kan doen ofzo.

Ik wil Juud nog even veel succes wensen, hoop dat je dit de rest van de zwangerschap niet meer hoeft mee te maken en veel plezier het weekend!

17. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Juud; Superveel plezier met het weekendje weg! Heel goed van je!

@Kipkip; Ik vind dit zelf wel de mooiste periode in mijn leven tot nu toe.
    Al had ik idd wel meer van het zwanger zijn "verwacht", of hoe zeg je dat.
    Ik had idd verwacht dat ik gelijk al een soort "band" met de kleine in mijn buik zou krijgen.
    Ik kan het niet helemaal uitleggen eigenlijk wat ik bedoel. (lekker vaag dus.. :rolleyes: ;))

Geloof meer dat ik nog moet wennen aan het zwanger zijn, aan mijn nieuwe lijf, en alle veranderingen.
    Net of ik in een trein zit die maar doorhobbelt, maar dat ik zelf moeite heb om het bij te houden.
    Zoiets gelooof ik.

Vind de tijd ook supersnel gaan nu, en dat benauwd me soms ook een beetje. Vind het zo'n leuke periode, en zodadelijk is deze alweer voorbij.
    Al weet ik wel; er komt dan een hele mooie nieuwe periode voor in de plaats!

Morgen komt gelukkig de babykamer en kinderwagen.
    Maakt het allemaal wat echter denk ik, want soms lijkt het net of het 1 grote droom is... ;)

@IMD; ik vind je ook een enorm positief persoon, wie ontzettend veel eigenwaarde uitstraalt. (ben vandaag niet goed met woorden, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)
    Je weet in elk geval heel goed wat je wel en niet wil, erg knap!

Verder moet ik steeds zo aan SuperShiva denken, wat een k*tzooi toch... :( (sorrie voor mijn taalgebruik..)

18. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

woow dannielle!
    ZAt is in jou album te kijken en jij hebt toch ook echt een mooi buik zeg!
    :)

19. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Zit hier alweer bijna te huilen....
    Daniële en Kipkip, jullie gevoelens komen mij zo bekend voor en ik weet nog dat ik een paar dagen geleden (di?) zo'n zelfde verhaal wilde typen. Er wordt toch van je verwacht dat je op een roze wolk zit en op zich de zwangerschap gaat goed en dus wilde ik niet klagen. Toch heb ik net als jullie de afgelopen tijd soms negatieve gevoelens gehad tegenover de zwangerschap.

Mijn vader is ook al vaak depressief en ik weet van mezelf dat rond nov ik vaak ook zo'n depressieve periode heb. Dat probeer ik me ook zoveel mogelijk voor te houden dat het dus ook weer overgaat. Maar gewoon de combinatie van zwangerschapshormonen, de normale depressiviteit, het feit dat hubbie het zo druk heeft en geen tijd voor "ons", ikzelf druk, kamer waar we voorlopig nog niet aan kunnen beginnen en misschien een druppel dat het een jongen was ipv een meisje. Stiekem heeft dat er best ingehakt.

Ik merk dat ik op het moment echt veel moeite moet doen om niet in een depressie terecht moet komen. Ik maak me echt druk om alles.... wat jullie ook zeggen: zal ik wel van mijn kind houden, hoe gaat het met opvoeden, is het wel gezond, mankeerd het niets, gaan we het met geld wel redden, kan ik de verantwoordelijkheid wel aan, etc.......En net wat je zegt Daniëlle, de verwachting dat je van het begin een band hebt met de baby. Ik heb dat nu nog steeds niet. Idd een droom. Net of ik helemaal niet zwanger ben. (Misschien omdat je het bij mij ook nog niet ziet)

Gelukkig hoor ik van andere ook dat het vaker voorkomt en dat alles uiteindelijk goed gaat komen. Daar ga ik me dan ook aan vasthouden. En maar ff proberen wat meer met hubbie te praten en te knuffelen. En natuurlijk hier ook die gevoelens maar eens uiten. :)

Voor de anderen een lekker dikke knuffel van mij en we gaan het wel redden!

20. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @Supershiva, heel veel sterkte meis.

Ik lees hier het net en ga zo even bij haar berichten zelf kijken.

@Wendy, Kipkip en Danielle, hier ook wel eens last van depri gevoelens hoor. Niet dat ik echt dan depri ben maar dan zit ik maar te malen en malen en word er helmaal gek van.

@Blimey, hier nog 1 met heel veel brandend maagzuur. Pfffff. word er gek van. Ik drink liters melk en dat werkt wel zolang ik het blijf drinken :confused: anders binnen 10 minuten weer terug.

Er was hier iemand die vertelde over dat ze veel harde buiken had. Ook voor het plassen en na het plassen.
    Heb ik ook weer heel erg vandaag. Ik heb de hele dag niks anders gedaan dan zitten op de bank met een boekje en nog harde buiken krijgen. Vooral als ik naar de toilet moet.
    Hier ben ik bang dat ik weer blaasontsteking aan het kweken ben als ik dat heb omdat ik dat namenlijk vorige keer ook had.

Deel Deze Pagina