@leeuw; dank je wel Lijkt of mijn buik nu weer even met de dag aan het groeien is, heb soms zelfs moeite om het bij te houden @WWJC19; wat lief dat je zo eerlijkover je eigen gevoelens bent. Het is niet dat ik negatieve gevoelens heb over mijn zwangerschap, absoluut niet. Moet alleen af en toe nog zo wennen, en het lijkt me af en toe iets te snel te gaan. Ik kan het gewoon soms niet geloven dat ik echt zwanger ben, en heb het idee of ik zo weer wakker word. Vind het heel erg moeilijk om het goed te omschrijven. Ook ik denk dat het idd een mix samen met mijn eigen gevoelige ik is, en die rothormonen. Ik ben altijd al een piekeraar en gevoelig iemand geweest. Het versterkt het allemaal wel moet ik zeggen. Maar evengoed worden de geluksmomenten ook versterkt! Ik kan ook echt wel op de roze wolk zitten...! Juist die wisselvalligheid vind ik moeilijk, wil "gewoon" stabiel zijn...
@Eefje; complimenten voor jouw eerlijkheid! Wat zul je het moeilijk gehad hebben... Ik heb daar enorm veel waardering voor, en vind het super dat je het gedeeld hebt. Wat fijn dat je idd zo'n fijne buur getroffen hebt... Bedankt voor je eerlijke en lieve reactie! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook enorm veel vertrouwen heb in mijn vriend. Hij is de rust zelve, en ziet totaal geen hindernissen. Probeer altijd veel met hem erover te praten, en eerlijk zijn over wat ik voel en denk, en waar ik mee zit. Na het "luchten" is het vaak al een stuk beter moet ik zeggen. Denk dat alle dames dat hier ook regelmatig moeten doen, gewoon vertellen waar je mee zit! Het is echt niet gek. En idd; er wordt wel van je verwacht dat je op de roze wolk zit, maar ik heb best wel geleerd, dat dat echt niet altijd zo hoeft te zijn... Het is niet niks, zwanger zijn. Dat heb ik al wel door!
Kan ik me voorstellen Danielle. Gelukkig wel dat je geluksmomenten ook versterkt worden. Moet er met een kleine glimlach toevoegen dat zwangere vrouwen niet bekend staan om hun stabiliteit. Maar blijft vervelend. En we zijn pas op de helft! Maar goed, misschien komt er binnenkort ook wel weer een periode dat het goed gaat en we ons gewoon top voelen met onze kleintjes.
@mimi; overleg even met de VK dan? Als je je zorgen maakt erover, is natuurlijk ook niet echt bevorderlijk voor het wegnemen van de harde buiken?
Hahaha Nee, idd! Kan me toch een partij boos uitvallen zeg, niet normaal, om vervolgens weer keihard te gaan janken omdat ik zo gemeen was...
Lieve meiden, wat een ontzettend rotbericht van supersiva zeg......echt vreselijk....Een kaartje vind ik een heel mooi idee en dan lijkt het me idd goed om daar eventjes mee te wachten. @Sushi: wat naar dat je dan nu ineens zonder werk zit! Dan sta je ook raar te kijken.....succes met solliciteren dan. Komt ook rauw op je dak kan ik me indenken, zeker nu je zwanger bent! @Danielle: wat jammer dat je zo piekert! Maar....het hoort er wel een beetje bij. Er gebeurt nu vanalles met je en er staat nog het e.e.a bij te komen, daar mag een mens onzeker over zijn hoor! Maar geloof mij ook maar: alles valt straks op zijn plek. Vertrouwen in jezelf en je vriend/man hebben hoor. @Eefje: wat heftig ook zeg! Het lijkt me echt heel pittig om er alleen voor te komen te staan......Maar als ik het goed begrijp heb je je huidige vriend dus nog wel voor de bevalling leren kennen? Is hij dan nu een soort papa nu voor Noa (of is dat een te persoonlijk vraag? Sorry dan.... ) @Juud: geniet van je weekend weg! @Blimey: wat fijn dat je je goed voelt. Heerlijk toch? geniet ervan! Ik heb gelukkig verder ook geen kwaaltjes e.d en als ik de ervaringen soms lees weet ik heel goed dat het ook anders kan. Maargoed, we moeten nog even..... @Lien lekker geshopt Genieten is dat he? En dan te bedenken dat je de spullen straks nog echt gaat gebruiken voor je eigen baby ook! @Tup: wat vervelend beginnende BI! Moet je dan nu ook al minder gaan werken? @Mimi: wat vervelend die harde buiken. Ik ken het niet, maar het lijkt me doodvermoeiend en lastig? Heb je al met je VK overlegd hierover? En verder weet ik het even niet meer..... Ik heb weer braaf gewerkt vandaag, morgen weer dus ik ga zo mijn bed in. Tegenwoordig ga ik wel echt erg op tijd naar bed, herkennen jullie dat? Ik kan de hele dag gewoon door, maar s'avonds kak ik dus wel echt in.....Maargoed, ik sta ook erg vroeg op, dus dan is het misschien ook wel logisch! Ik ben in bed de boekjes van Daphne Dekkers aan het lezen over gezin en moederschap enzo. Niks nieuws, maar toch leuk en leest heerlijk weg! Weltrusten allemaal, niet teveel piekeren
idd ja. (p.s mijn mannetje schijnt er ook last van te hebben hoor, die is zo geïrriteerd de laatste tijd en om het minste of geringste boos word.)
@Supershiva; had het in het andere topic ook al gezegd, maar wat vreselijk... ... geen woorden voor, behalve heel veel sterkte.. @Juud; geniet ervan! @De dipdames; ik herken het helemaal.. hier ook geen gelukzalig gevoel, alleen af en toe.. heb het deze tijd ook extra moeilijk met het overlijden van mn paps dit jaar, werkt ook niet mee.. @Tup; bah, voorstadium BI.. ik begin hier ook aardig problemen te krijgen met lopen (lees: waggelen) terwijl ik amper buik heb om mee te zeulen.. Dinsdag weer naar de VK; en dan ff navragen @Sushi; wat balen van je baan zeg... hopelijk komt het snel weer goed (op de manier die jij wilt) @de rest; ik moet nog even verder lezen; want ik loop alweer 50 pagina's achter; ik heb gewoon echt de tijd niet om mee te babbelen en te lezen; en daar baal ik behoorlijk van ...
@MiniUs; lekker toch! Geen kwaaltjes? Ik heb verder gelukkig ook geen lichamelijke zwangerschapskwaaltjes, herken er (gelukkig) helemaal niets van. Hopen dat het zo blijft! Slaap lekker zo, je hebt het goed dat je lekker naar bed gaat. Je hebt je energie hard nodig! @Wwjc; hier hetzelfde :-D Denk meer dat het ermee te maken heeft dan hij bij mij 9x tot 10 heeft geteld, en dat het de 10e keer niet meer is gelukt om te tellen.. Hij is echt superlief voor me, maar kan het me goed voorstellen dat het bij hem ook af en toe ff moeilijk is om samen te leven met me...
zo ben er maar ff voor gaan zitten om te proberen op iedereen te reacheeren haha wwjc19:heerlijk he dat de mannen nu ook langzamerhand de kindjes kunnen voelen mijn mannejte zag ik bijna een meter groeien toen die de kleine voelde en ik weet zeker dat ook die band met je kindje er voor jou gaat koemn ook jij word een super mama op jou super mama manier! Sylvie:jammer dat het bij jou pijn doet om bloed te prikken.. hoop dat de uitslag voor jou goed zal wezen Tup:vervelend dat je je ziek moest melden maar kan het me goed voorstellen en zeker even voor je eigen lichaam kiezen daar heb je der maar 1 van en zeker met bi goed uitkijken word meestal toch erg onderschat Sushi:jeetje wat naar je baan kwijt.. ik ben echt bang dat een hoop mensen toch last gaan krijgen van die finiancieele crises probeer juist nu toch te gaan genieten van je zwangerschap en de aankomende feestdagen al die stress is niet goed voor de baby haha Mupkuh:borstvoedings info avond ik zit nog heel erg te tweifelen om te gaan het is hier zo dat je verplicht ben een aantal avonden te gaan.. maar wat denk jij toch maar gaan? Sophia:ik deel jou mening zondag word niks doe dag hihi zeppie:gefeli met je goede 20 weeken echo en weer een meisje erbij wat is nu de stand?weet iemand dat? Danielle1982:verschrikkelijk he al die onzekerheidjes.. ik heb daar ook last van en denk dat er vast wel meer meiden zijn die hier last van hebben gelukkig maar dat we dit forum hebben om lekker onze zorgen te deelen en verschrikkelijk he die mannen die zich nergens druk om maken maar je zal zien straks als we het kindje op ons borst hebben dat we alles vergeten zijn en we allemaal super mamas en papas worden.. Juud:hoe gaat het nu met jou? genieg van je lekkere weekendje weg! verdien je zeker met zo veel tegenslag! Lien78:wow ik ben jaloers hihi ik wil ook zoveel shoppen hihi wij hebben deze maand ff de knip erop jammer genoeg hihi okee hoopd at ik op iedereen gereacheert heb ik vond het erg moeilijk om het rot nieuws van Supershiva maar heb het toch geprobeert ik heb vandaag al uitlsag gehad van de onderzoeken.. ik heb toch gevorderde bi ik was ok aardig kwaad dat er niet eerder op ingehaakt was ik sta namelijk goed onder controle.. en verder ook een flinke blaas ontsteking en er waaren spoortjes van bloed in me urine te vinden... dus nu nog maar een stapje terug(kan dat nog)? en kuurtje gekregen zucht verschrikkelijk dat de dockters me eerst vertellen dat er niks aan de hand is en dan ondertussen dus echt wel iets aan dehand is en ik kapot ga van de pijn
Ik kan me gelukkig goed inhouden, maar ik verwacht misschien wel teveel steun van hem, terwijl hij het op zijn werk ontzettend druk heeft, net eindverantwoordelijke is geworden en ook straks over 4 maanden papa wordt. Hij zal zich vast op zijn manier ook wel druk maken. Probleem is altijd dat hij een binnenvetter is en dat dus nooit tegen me zal zeggen. Maar hij kan idd ook heel erg lief zijn hoor!
Verschiet ervan hoeveel onder ons het eigenlijk best moeilijk hebben, de één mentaal en de ander dan fysiek, of beide. Voor iedereen een dikke knff ! Bij mij begint dan vooral de angst om opnieuw een keizersnede te krijgen elke dag meer te worden en vooral het gevoel dat niemand me snapt waarom ik het er zo moeilijk mee heb. Mijn man is wel super voor me maar denk dat een man zo een dingen gewoon niet kan aanvoelen zoals een vrouw.
@Mandytjuu: ach jee! wat een rotuitslag zeg... En dat nu al, we zijn pas halverwege...? Rustig aan! Geloof dat we allemaal ff een een beetje een "hetgaatevennietzolekker" periode hebben?...
Dat is idd ook niet fijn. Mannen blijven idd toch anders dan vrouwen en niet elke vrouw is hetzelfde. Had je niet gesprekken met vk dat ze je met die angst kon helpen?
@Sylvie, ja idd.. Denk dat het besef er ook langzaam aan voor iedereen komt dat het nu niet zo heel erg lang meer duurt? Ik vind het heel erg moeilijk om iets goeds te zeggen over je angst over de keizersnede. Omdat ik dat zelf (gelukkig) nog nooit heb meegemaakt. Ik kan natuurlijk welk snappen dat via de natuurlijke weg bevallen veel fijner is, en beter is voor het herstel. Heb je er nare ervaringen aan jouw keizersnede over gehouden?
hier in belgie hebben we geen vk. alleen afspraken bij de gyn en huisarts. en die zeggen altijd allemaal gewoon, als jullie er beide maar gezond uitkomen dat is toch het belangrijkste en daarmee is het weer gedaan. ok dat is zeker het belangrijkste maar toch..
Hmmm dat is dan ook niet fijn. Wel jammer, want ik heb iemand op een topic gehoord van iemand wiens vk haar dus een groot deel gerust heeft kunnen stellen die ook bang was voor keizersnede. Ik kan er helaas ook niet over meepraten, ook nog nooit keizersnede gehad. Maar moet er ook even niet over nadenken, want lijkt mij ook helemaal niets. Hoop dat je iemand vind met wie je er wel over kunt praten (misschien iemand hier van forum?).
@danielle: de keizersnede zelf is eigenlijk wel goed verlopen maar had me er totaal niet aan verwacht en kwam even als een schok. ik lag namelijk ook al een tijdje te persen en had er tijdens de zwangerschap gewoon nooit rekening mee gehouden. heel dom maar ik voelde me gewoon 'gefaald' als vrouw/mama.