April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @Sylvie, Ik begrijp dat je het graag anders wilt zien. Ik duim met je mee dat je een natuurlijke bevalling mag meemaken.

Ik heb het vorige keer toen al tegen de vk gaegde dat ik zo last heb van harde buiken. Het enieg wat ik eraan kan doen is rustig aan doen en wrijven over mijn buik en wachten tot het over is. :confused: Rustig aan. Uhm als ik op de bank zit of lig met een boekje is dat niet rustig aan dan.

Ik moet 22 december weer dus ik wacht nog even. Als het echt niet gaat bel ik toch wel hoor. Hier hebben ze alleen telefoon spreekuur s'morgens en op vrijdag NIET. Dan zou ik zoiezo wachten tot maandag. Hmmmz.
    Zolang ik geen pijn heb hoef me geen zorgen te maken zeggen ze.

Ik ga weer lekker bank hangen zo want zitten op de stoel is niet zo bevordelijk voor mij voel ik.

@@Mandytjuu, ik wil je toch even heel veel sterkte wensen meis. Ik weet hoe het voelt last van je bekken te hebben en blaasontsteking. Ik hoop dat het met oefeningen beter gaat worden met je. knufffff

2. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Heeft bij mij waarschijnlijk ook wel invloed, het wordt de eerste kerst e.d. zonder mijn vader, maakt het extra lastig :cry:

3. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Sylvie; ik geloof dat geen enkele vrouw eigenlijk een keizersnede in haar hoofd heeft bij de gedachte aan bevallen.
    Kan me heel goed voorstellen, dat het even een enorme omschakeling moet zijn.
    Ook lijkt me de directe periode nadat de kleine geboren is, anders op een operatietafel dan gewoon op bed.
    Kan me voorstellen dat je dan het idee hebt dat je wat hebt gemist ofzo?...

Hoop dat ik de juiste woorden gebruikt hebt, vind het vandaag moeilijk om duidelijk te zijn..:rolleyes: (hormonen? ;))

4. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @mimi: vind je een warme kruik 's avonds niet prettig?
    Ik merk dat mijn buik heel rustig ervan word als het iets harder is dan normaal.

5. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    ja het is inderdaad dat stuk missen waar ik het moeilijk mee had. heel mijn leven had ik dat romantische beeld al in mijn hoofd van als de baby geboren word dat ze dat bij je leggen ... en dat is plots weg.
    volgende controle kunnen ze me al wat meer zeggen of ik kans maak op een natuurlijke bevalling of niet dus nog een beetje geduld.
    sorry als ik mensen 'bang' maak met mijn gevoelens dat is echt niet mijn bedoeling ! allemaal erg bedankt voor jullie lieve reacties

@kipkip en mirjanne: veel sterkte met jullie gemis :( kan heel goed begrijpen dat jullie het moeilijk hebben daarmee.

@mimi: hoop voor je dat e harde buiken wat gaan afnemen, zijn ze ook pijnlijk eigenlijk? lekker rusten meid!

6. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Ja, ik herken het helaas.. hier ook de eerste kerst zonder paps.. heel kaal, kerst was bij ons altijd heel warm en gezellig; en nu is er ineens zo'n groot gemis.. Draagt niet bij aan een lekker humeur nee.. :cry:

7. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Sylvie; niks sorry! dat hoort erbij!
    Anders zou het betekenen dat we alleen de leuke dingen op het forum mogen zetten...
    Als je dit soort dingen niet wilt lezen, kun je beter niet op een forum gaan schrijven vind ik..
    Je moet de ogen ook niet sluiten voor zulke dingen vind ik.

Ik duim met je mee dat je een natuurlijke bevalling mag meemaken!

Lieve dames, ik ga douchen en heerlijk tv in bed kijken.
    Morgen komt de babykamer, en als ik thuis kom, heeft mijn lieve vriend hem als het goed is als opgezet!
    Helemaal zin in, en ben er ook een beetje zenuwachtig voor!

Ik ben heel blij met dit forum moet ik zeggen, in het dagelijks leven val ik liever geen mensen "lastig" met mijn verhalen.
    Heb ook vaak helemaal geen zin om het te vertellen... ;)

Hoop dat alles voor iedereen gauw weer een positieve wending gaat krijgen!

Slaap lekker alvast, en een knuf voor iedereen van mij en ons beebje, want hij is nou ook goed wakker... ;)

8. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Denk aan jullie! *knuf*

9. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @danielle: slaapwel straks! en veel plezier met het kamertje morgen! wij moeten nog wachten tot begin februari! maar volgende week gaan we wel beginnen om alles inorde te maken! Nog bedankt voor je lieve antwoorden, wil gewoon niemand bang maken en had wel wat bang op negatieve reacties erop.

10. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Trusten jullie 2 ;)

11. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hallo lieve dames!
    Wat fijn dat iedereen gewoon zijn blijheid en verdriet hier met iedereen kan delen! Ik heb gewoon heel stil al die blz gelezen! Mooi al die eerlijkheid en goede raad!
    Iedereen sterkte met alles en inderdaad vooral het delen is erg prettig!
    Welterusten allemaal! X

12. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Ben het helemaal eens met coto.. :)

Weltrusten allemaal

(en hopelijk vind ik wat meer tijd om hier meer te posten en te lezen )

13. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Goedemorgen.

Wat een emoties allemaal dames..Good luck iedereen..!
    Ik heb alles bij gelezen en vind het fijn dat jullie je 'ei' hier kwijt kunnen.
    T is ook niet niks soms allemaal..

Ik zal nog even kort mijn situatie uitleggen:
    Tijdens mijn zwangerschap van Noa heb ik hem idd leren kennen..(Ik had hem al eens bij een vriendin gezien..maar dat was dat)
    Ik had veel steun aan hem in die periode, maar het was voor mij in eerste instantie puur vriendschappelijk..Ik stond achter mijn keuze om het alleen te gaan doen.
    Voor hem was het erg 'bekommeren om'..En hij werd verliefd..Heeft me uiteindelijk gekust...En toen wist ik het ook niet meer..Ik bedoel , zwanger, emoties en gevoelens en dan ook nog eens realistisch nadenken..
    Daarom hebben we het ook heeel rustig aan gedaan eerst.
    Hij is NIET bijde bevalling geweest van Noa..Hij was net zo onzeker als ik en bang om ons uiteindelijk weer kwijt te raken, nadat hij een band met ons had gekregen..Wat je tijdens een bevalling echt mee maakt!
    Stapje voor stapje kwamen we steeds dichter bij elkaar...
    En ja..nu zijn we nog steeds samen..Hebben samen een zoon en straks nog een..
    Enne Noa weet niet beter dan dat hij haar vader is en zo noemt ze hem ook..
    Al met al was het voor ons beide een pittige tijd maar we zijn er alleen maar sterker door geworden..Hard gevochten (ondanks dat ik er regelmatig een punt achter wou zetten hoor) en ik ben toch stiekem wel super trots op ons.. :) ..Veel commentaar ook gehad vanuit de buiten wereld..Maar we hebben het wel gered.. ;)
    Wie het laatst lacht.....
    Ik ben nu super gelukkig en dankbaar voor alles wat ik heb ontvangen en gekregen..
    Dit was dat een beetje in grote lijnen..Raar om op te schrijven hoor...Open zijn is soms best lastig.. ;)

14. Tup

Tup Lid

9 nov 2008
    92
    0
    0
    hoi hoi

Minus

ja het is echt vervelend en ik moet idd gaan halveren,maar dat is ook wel omdat ik in de huishouding werk bij oudere mensen en moeilijke gezinnen
    en ik moet dus heel vaak bukken,tillen stofzuigen enz
    dus de fysio zei al je hebt best zwaar werk dus rustig aan
    wel fijn dat jij je verder goed voelt
    en dat moe zijn dat heb ik s avonds ook wel ik lig vaak om 9 uur ahlf 10 te slapen op de bank

Mirjanne

ik zou er idd maar voorzichtig mee zijn
    ik dacht ok het gaat zo goed ik doe dit wel even en ik wilde 4 weken voor de bevalling stoppen
    nou dat zit er dus niet meer in
    dus ik zou het zeker even navragen,want ik heb al een paar weekjes last van mijn rug,maar woensdag kon ik bijna niet meer lopen van de pijn
    dus ineens is het heel erg zeg maar
    sterkte ermee

Mandy

dat is idd zo,maar ja het voelt niet fijn om je ziek te melden
    ik weet dat ze mensen tekort hebben bij ons
    en zooral in deze periode dus ik voel me dan best schuldig,maar wat je zegt je hebt maar 1 lichaam
    wat naar zeg dat ze het bij jou zo laat pas erkennen en dat je zoveel pijn hebt
    ik heb gelukkig een hele fijne fysio ik heb eerder dit jaar een miskraam gehad en toen kreeg ik heel erg last van mijn lies/banden
    en toen moest ik ook naar de fysio
    en ik belde haar gisteren en ik mocht gelijk van haar komen en ze maakt er gelijk werk van
    ik snap sommige dr niet hoor
    asl jij al aangeeft dat je zo n pijn hebt dan kunnen ze toch wel even goed kijken
    ik hoop dat de pijn bij jou ook minder word en dat je toch nog lekker kan genieten van je zwangerschap

Mimi

wat naar dat je zo n last van harde buiken hebt
    ja dan moet je het idd rustig aan doen,maar ja als je op de bank zit met een boekje doe je al rustig aan idd

Danielle

veel plezier vandaag met het kamertje
    ben wel benieuwd als je hem hebt staan maak je er ook een foto van ?
    kan ik ook alvast een beetje kijken hoe het eruit gaat zien :D

Eefje

jeetje dat is nogal wat ,maar wel een verhaal met een mooi einde
    geniet maar lekker van je gezin het is toch super dat het zo kan
    mijn zus heeft ook alleen gestaan met haar dochterje ze leerde toen ook een jongen kennen die wel voor haar en mijn nichtje wilde zorgen
    ze zijn na een tijd gaan samenwonen en ze wildetoch wel graag een kindje samen
    dusna verloop van tijd is mijn zus zwanger toen heeft hij de dochter van mijn zus op naam gezet en erkend als zijn dochter
    echt heel leuk allemaal
    totdat mr bedacht om 5 weken voor de bevalling mijn zus en haar kindjes alleen te laten en terug te gaan naar zijn ex
    dat was echt heel heftig en moeilijk ik ben toen bij de bevalling geweest
    en heb daar de 1e week geweest ,maar jeetje wat een moeilijke tijd voor mijn zus
    dus het kan ook heel anders gaan ,maar gelukkig heb jij een geweldige vriend getroffen en zijn jullie heel gelukkig

nou ik zal zo mijn baas eens gaan bellen
    ze zal wel niet zo blij met me zijn ,maar ja ik kan niet anders ook al vind ik het heel vervelend voor hun
    maar ons kindje en mijn lichaam gaan toch voor
    en dit zal waarschijnlijk ons enigste kindje blijven dus ik wil er nog wel van kunnen genieten
    nou dames wens me succes

gr Tup

15. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Even snel een antwoordje; moet aan het werk zo

@Tup; bedankt voor je wijze raad.. Het kan heel goed 'gewoon' bekkenpijn zijn; maar dat 'amper kunnen lopen' herken ik helaas wel.. Als ik 's ochtends een rondje met de hond heb gedaan (en arm beestje, dat zijn maar korte rondjes) begin ik al weer moeilijk te lopen en te waggelen.. Nou heb ik van mezelf al een beenlengteverschil; dus alles staat al scheef; en het schijnt dat eerdere stortbevallingen ook niet bevorderlijk zijn.. Ik zie wel hoe het loopt; dinsdag VK, dan ga ik eens even overleggen, wil alleen niet overkomen als een 'aansteller'.. :S

16. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Mandytju, bij ons was het gelukkig maar 1 avond. Maar als je het wil gaan geven zou ik zeker wel gaan. Ondanks dat ik al veel dingen wist heb ik er toch nog veel van opgestoken. Geeft ook een stuk meer vertrouwen :)

17. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    mupkuh ik zag jou trouwens bij een hyves-vriendinnetje van me staan..Grappig!! de wereld is klein.. :D

18. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Eefje, dan is de wereld heel klein jah. Ben stiekem wel benieuwd wie het is?

@ all, ik zit een beetje in dubio. Ik wil straks ons kindje laten dopen als het ongeveer 4 weken is. Nu moet ik alvast wat datums gaan reserveren voor de doop. Ik moet er rekening mee houden dat ie te vroeg kan komen maar ook dat ie te laat kan komen. Welke datums zouden jullie dan reserveren. Ik ben 6 april ongeveer uitgeteld.

19. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Dat is wel moeilijk Mupkuh!
    Ik zou het niet weten..

Heb je een PB gestuurd. ;)

20. Blimey

Blimey Actief lid

9 aug 2008
    151
    0
    0
    Hoofddorp
    @kipkip (en ook de rest eigenlijk) ik heb een boekje gehad, van Miriam Stoppard, ‘in Spannende verwachting’ heet het. Dit gaat redelijk veel over de angst die jij nu beschrijft, misschien heb je er wat aan! Ze komt met tips wat je kan doen om nu al te beginnen met het ontwikkelen van een band, en stelt je gerust dat deze gevoelens niet ongewoon zijn zeg maar…

Voor die band ben ik zelf niet bang, voel nu al zo enorm veel voor dit meisje, ieder beweginkje in mijn buik maakt me blij. Waar ik het zelf wel weer heel moeilijk mee heb, is alle veranderingen in het algemeen zeg maar…Hoe gaat het straks met vrienden? Met werk? Financieel? Familie? Ik voel me nu heel vaak erg alleen en onbegrepen zeg maar…en daar kan ik best wel door in een flinke dip raken…Heb wel 2 vriendinnetjes die zwanger of net bevallen zijn, maar deze staan wat verder van me af. Mijn echte ‘close vrienden’ zijn nog allemaal single of in ieder geval nog niet van plan aan kindjes te beginnen…Ik voel nu al een kloof zeg maar, erg moeilijk. Er wordt nog zoveel gestapt enzo…ik ‘hoor’ daar gewoon niet meer helemaal bij… Maar zoals jullie ook zeggen, moeilijk te omschrijven allemaal..
    Iedereen veel sterkte!

@mimi: ja melk is leuk voor heel even he? Daarna lijkt het weer extra hard terug te komen. Ik slaap wel met mijn bed een beetje omhoog, helpt wel ietsje…

@ Minius: ja ’s avonds ben ik er ook vroeg klaar mee! Ga lekker vroeg slapen, en als ik ’s avonds nog wat moet doen ga ik eerst even slapen, anders red ik het niet

@ Sylvie: als ik het zo lees, snap ik precies wat je bedoelt. Ik heb nu ook heel erg dat romantisch beeld…ik vind het eigenlijk wel fijn om er zo even bij stil te staan dat het best wel eens anders kan verlopen. Dus in plaats van bang maken, is het eigenlijk wel een goede ‘waarschuwing’ zeg maar…
    Heel veel sterkte in ieder geval! Duim echt voor je dat je de 'romantische' bevalling ook mee mag maken!

@ Marjanne en kipkip: heel veel sterkte deze kerst! Hoop dat jullie er toch iets moois van kunnen maken...

@ Danielle: veel plezier met het kamertje!

@ Tup: succes met baas!

Deel Deze Pagina