April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hmm kan niet echt meepraten, zit gigantisch op een roze wolk, geniet enorm, (nog) geen pijntjes, kwaaltjes, klachten.
    Oke wel wat moeier, maar dan neemt manlief het even van me over.
    Maar ik vind het helemaal geweldig. Ben helemaal in de gloria :)
    Scheelt denk ik ook dat dit ons laatste kindje is, laatste zwangerschap, dus ik probeer van elk moment te genieten.
    En ben ook een stuk zekerder dan toen bij de 1e zwangerschap.
    Heb tot nu toe probleemloze zwangerschappen gehad.
    Alleen bij deze toen ik zo ontzettend misselijk was, was het zwaar en niet zo leuk. Maar toen deed mijn man gelukkig veel in huis.

Ik hoop dat jullie gauw weer dat gelukzalige gevoel hebben, 100% kunnen genieten, tis zo bijzonder.
    Het komt allemaal wel goed, niet teveel zorgen over maken hoor.
    Die band komt er echt wel!
    Ik weet zeker dat over een aantal maanden, als onze beebs er zijn.
    Dat jullie met tranen in jullie ogen hier komen vertellen dat jullie kindje voor het eerst naar jullie heeft gelachen ;)

Lijkt me ook echt vervelend als je veel pijn hebt, dat kan echt een domper zijn tijdens je zwangerschap.
    Dus doe maar lekker rustig aan en laat je lekker vertroetelen door anderen. ;)
    Werk is nu veel minder belangrijk!

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wow meiden beetje teveel tekst voor me vandaag, ik ben hier efkes snel want heb teveel pijn vandaag, mijn man vond het maar eng gisteren want hij had me zelfs tijdens de bevalling niet zo meegemaakt en wist niet wat ie moest doen..
    Arm ding was helemaal bezorgd en dan kan ie ook nog niets doen, lijkt me ook erg frusti!
    Iedereen een fijne dag dus, hopelijk met niet al teveel zorgjes en pijntjes, ik ga hopen dat ik me morgen weer wat beter voel..

3. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Jeetje meiden wat een verhalen allemaal... Zo zie je maar ieder huisje heeft zijn kruisje.

Marjanne en Kipkip: heel veel sterkte deze tijd ! Mijn schoonmoeder is begin dit jaar overleden dus voor mijn vriend wordt het ook een vreemde kerst helemaal nu hij vader wordt... (zijn vader is 3 jaar geleden ook al overleden) Begrijp dus redelijk goed wat jullie door maken.
    Meiden met harde buiken en BI heel veel sterkte ! Probeer vooral lekker rustig aan te doen.

Aanstaande maandag heb ik een gesprek bij een werving&selectie bureau die misschien een leuke baan voor me hebben, dus even duimen om 10.00 uur ;)

Ga nu mijn uitkering aanvragen, moet blijkbaar via internet en ik stond bij het CWI gisteren hahaha.

4. Blimey

Blimey Actief lid

9 aug 2008
    151
    0
    0
    Hoofddorp
    @ IMD: jeetje, rustig aan maar vandaag! Heel veel beterschap!

Weet niet meer wie het vroeg, maar de stand (ik was ook wel nieuwsgierig):
    De stand is 22 jongens tegen 19 meisjes.

5. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @Blimey: dank je wel :) ik hoop het ook echt! nooit durven denken dat ik een meisje zou krijgen en dat is toch het geval dus wie weet heb ik ook het 'geluk' om normaal te bevallen.

@eefje: lijkt me heel speciaal de manier waarop je en je man/vriend elkaar hebben leren kennen! zal wel vreselijk moeilijk voor jullie geweest zijn maar vind het wel super dat je zo een hecht gezinnetje bent geworden samen. denk dat het alleenstaande mama's wel weer hoop geeft dat je echt gelukkig nog kan worden.

@mupkuh: ik wil ons kindje ook laten dopen, maar hier bij ons word er niet elk weekend gedoopt, enkel het laatste weekend van de maand. daarom zal het bij ons einde mei worden omdat ik einde april echt nog wel vroeg vind omdat wij onze babyborrel ook op dezelfde dag doen en dan word het wat zwaar.

6. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Hoi allemaal,

Wat mooi om al jullie eerlijke en open reacties te lezen. Het zijn er zoveel dat ik niet op iedereen kan reageren.......

Ook hier heb ik regelmatig last van wisselende stemmingen (zwanger?!) en ook mijn jaarlijkse lichte december/januari depressie helpt niet mee. Tel daar overwerktheid, moeheid en harde buiken bij op en je snapt hoe stabiel ik ben :(. Ik hou mij ook maar vast aan de gedachte dat deze gevoelens en twijfels weer overgaan en ik probeer te genieten van de goede dagen, zoals vandaag! Jihoe.

@Mimi: ik ben degene met de harde buiken, om gek van te worden (en ik heb geen blaasontsteking). Ik ben alles bij elkaar nu bijna twee weken thuis en ik heb nog steeds veel last hiervan. Ook met een boekje op de bank, bed/bank/tv; ze blijven komen. 's Ochtends is het wel minder (slechts 2 per uur...).

Ik heb uitgebreid overleg hierover gehad met mijn eigen vlos en ook een bericht gestuurd naar de vlos op dit forum (zie topic "21 weken zwanger en heel veel harde buiken"). Beide reacties kwamen op hetzelfde neer: sommige vrouwen hebben nu eenmaal meer last hiervan, probeer het te accepteren anders gaat het je zwangerschap overheersen (je gaat piekeren = stress = ook niet goed voor de baby) en pas als het pijn gaat doen of je verliest bloed dan..... Verder rust houden, maar probeer wel iedere dag wat te doen (niet te zwaar), gewoon voor de afleiding en neem daarna weer rust. En probeer te genieten.

Ik weet, het is makkelijker gezegd dan gedaan, want bij iedere harde buik schrik je toch weer. Gisteren had ik een plasdag = veel harde buiken. Ik heb alleen boodschappen gedaan en toen was het weer goed mis. Vandaag gaat het weer wat beter. Ik probeer dus nu iedere dag een uurtje wat te doen en verder niet. Ik slaap overigens heel erg veel en goed (ca. 9 uur 's nachts en 1 uur 's middags). Zal het wel nodig hebben....

@all: nog een leuk boekje, ook van Daphne Deckers; "de geboorte van een moeder" en inderdaad de opvolger "de geboorte van een gezin". Oh ja en erg leuk "Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" van Kluun. Echt een humoristische aanrader voor jou en manlief. Allemaal lekker makkelijk om te lezen.

7. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hallo allemaal
    @eefje : Wat een mooi verhaal zeg! En je kan inderdaad trots zijn op je mannetje!
    @een wondertje : Ik hoop dat het beter gaat als je wat gerustgesteld bent en dat je je een beetje kan ontspannen...misschien is zwangerschapsyoga iets voor je?

Verder had ik vannacht weer hele rare dromen! Mannetje had er ook nog een ander bij en vroeg aan mij of hij haar ook zwanger moest maken? :confused: Wat raar dat je dat allemaal in je dromen kan oproepen? Ik was daarna helmaal eng en misselijk en heb weer een uur wakker gelegen...Wel tegen hem aan gaan liggen en hij pakte me lekker vast, dus toen was ik wel weer gerustgesteld....
    Dus ik maak me blijkbaar ook wel over van alles zorgen, onbewust dan....

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Kindersterfte in Nl tijdens en net na de bevalling is ook de hoogste van heel Europa in Nl...vind ik ook altijd een beetje zorgelijk....

9. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    De zus van mijn schoonzus heeft in het ziekenhuis gewerkt en gaf al aan dat er ook veel kindjes zijn van moeders die juist te lang lopen (na 42 weken) die overlijden, terwijl als ze met bv 40wk gewoon geboren waren/gehaald waren, er niets aan de hand was geweest. Vind ik ook eng klinken.....

10. HOI DAMES!

Wat een verhalen allemaal weer, en ik kan alleen maar beamen dat ik nu ook effe niet op die rose/blauwe wolk zit. Ik heb zo'n vreselijk pijn in het midden van mijn rug :confused: lig 's-nachts gewoon te huilen van de pijn. Gelukkig kan ik woensdag bij de fysio terecht!

Ik herken ook dat piekeren hoor, alleen had ik dat toen we besloten om aan kids te beginnen, nu gaat dat wat beter. Ik heb daar toen weken mee gelopen en dat dus al een plaatsje gegeven denk ik.

Voor diegen die het voor het eerst zonder vader/moeder moeten doen met kerst een enorm dikke knuffel. Probeer er in de de geest van die persoon wel iets gezelligs van te maken. Vergeet nooit dat ze stiekem meekijken en ook jullie heel graag zien genieten!!!!

Wij laten ons kindje dopen op 25 juni, dat is onze trouwdag en we zijn dan 5 jaar getrouwd EN we gaan ons dan ook kerkelijk laten huwen. Dat was nog steeds een wens en nu valt alles mooi samen.

@SUSHI! Succes maandag ik hoop dat je niet lang zonder baan zit. :thumup:

Zo ik schei er even mee uit!

LIEFS

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    eef wat een prachtig ontroerend verhaal! Mooi hoor!

Pientje: ik sluit me aan. Ben ook zo blij als ik in verwachting ben, en dat terwijl ik me bij de zwangerschap van mijn zoontje heel slecht heb gevoeld tussen 18 en 26 weken, die zwangerschap maakte me toch erg gelukkig! Dit zijn echt geweldige maanden voor mij. Ik voel me zo bijzonder en wat er komen gaat maakt me vreselijk gelukkig....

Angst is heel normaal. Het is allemaal nieuw. Gek genoeg valt alles op zijn plaats als het kind er is. Je moet vooral vertrouwen hebben in jezelf en accepteren dat je leven er nu eenmaal anders uit gaat zien, maar het komt echt goed!

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ook idd al vaker gehoord. Zo was mijn man er bijna niet meer geweest omdat ze mijn schoonmoder tot 43 weken hadden laten lopen....

Ik heb maar 1 advies: wees zelf mondig genoeg in wat je wel en niet wilt en trek op tijd aan de bel bij vk/gyn.

13. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ik hoop dat ik dat kan. Normaal ben ik niet zo mondig. Maar anders laat ik dat hubbie doen. :)
    Van de ene kant zeggen ze nl dat de eerste altijd wat later is, maar de gyn zei dat het bij mij ook juist eerder kon zijn ivm mijn te hoge bloeddruk. Dus we wachten maar af...
    Maar goed. Ik ga maar eens werken. Gelukkig maar 4 uurtjes, want ik ben nu alweer moe. :(

14. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Ach en als je vandaag dan een goede dag hebt, dan geniet ik des te meer. De zon schijnt, de baby groeit goed en ik word moeder! Wat me wel opvalt is dat als ik de baby bijna niet voel, ik ook niet vaak hoef te plassen en dus ook duidelijk minder harde buiken heb. Gelukkig heb ik AngelSounds, dus ik weet dat alles goed is binnenin de buik. Maar, ik denk dat hij even gedraaid is, met de voetjes richting de rug. Dan heeft mama een rustdag :) . En yoga is niet aan mij besteed, heb ik al eens geprobeerd. Geef mij maar een goed boek, een lekker wijntje (boehoe, mag niet) of een stuk chocola en dat werkt voor mij ook goed.

15. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    ja hier in belgie moet je de laatste maand om de week naar de gyn voor controle en dan op de uitgerekende datum krijg je een grondig onderzoek en word je aan de monitor gehangen om te zien of de baby het nog goed maakt. dan pas mag je overtijd gaan en word je om de aantal dagen opnieuw gecontroleerd.
    gebeuren er bij jullie dan geen onderzoeken?

16. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    :) ik had laatst gedroomd dat mijn man vreemd ging met Angelina Jolie :)
    En toen ging een andere man mij troosten, die legde zijn hand op mijn onderrug en toen liet ik per ongeluk een harde scheet, hahaha sloeg helemaal nergens op.

Vannacht droomde ik dat we een pretecho hadden en dat we een piemeltje zagen, spannend ;)

17. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    brrr lijkt me zo erg, heb je je kind 9 maanden gedragen en dan op het eind gaat het mis.

Bij Jason was het ook op het randje.
    De woorden van de vk "hij had geen dag later moeten komen" gaan nog heel vaak door mijn hoofd.
    Dus als het goed is, krijg ik een extra groeiecho op het laatst, dat geeft me toch wel meer rust.

18. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Trouwens nog maar 16 weken \:D/ (of als het tegenzit 18 ;) )
    Vandaag gewoon al 24 weken.
    Gaat zo langzaam en tegelijk zo snel!

19. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb vannacht gedroomd dat ons meisje al op 18 maart geboren werd, ben zelf 16 maart jarig en vond het helemaal leuk. Wel 2 weken te vroeg maar dan maakte niets uit. Alleen was de kraamvisite drukker met zichzelf dan met mij en de baby.... Kan je toch raar dromen hè ?!

20. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Vind het mooi verwoord dat alles op zijn plaats valt als de baby er is!
    Dat heb ik ook meer gehoord, ben heel erg benieuwd naar hoe dat voelt als de baby er is, en wat voor gevoel ik voor hem/haar hebt!

De babykamer is vanmorgen om 10.00 uur gebracht, dus als ik thuis komt, is het al klaar!
    Heb nu alleen de angst dat schoonmoeder koffie komt drinken bij mijn vriend, en dat ze hem eerder ziet als mij..:(
    Heb mijn vriend wel heel erg duidelijk aangegeven dat ik graag de eerste (nou ja, tweede, na mijn vriend) wil zijn, wie de babykamer voor 't eerst ziet.
    Ga ervan uit dat het goed komt, maar het zou me vreselijk boos maken als ze het (per ongeluk) al wel gezien heeft...

Zal nu even lezen wat er verder vandaag allemaal geschreven is!

Deel Deze Pagina