April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Jeetje Brenda, rustig aan hoor!

Vruchtje: wij hebben donderdag a.s. een pretecho en nemen de toekomstige oma's mee. Dus we gaan totaal met z'n 4-en. Lijkt mij niet dat dat teveel is, maar ik weet het eigenlijk niet. Fijn, zo'n midweekje weg. Veel plezier.

We hebben gister nog verf kunnen kopen, dus kamertje is nogmaals geschilderd en de schommelstoel is geschuurd en tweemaal gegrond dus die ga ik zo aflakken.

2. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Danielle, dat heb je snel bedacht! Is het een verbastering van de 1e of iets heel anders?

3. Pientje, steekt die bobbel aan het einde nog meer uit of is ie groter (of allebei?) ik voel die bobbel nu al bijna elke dag (s'avonds als ik op de bank ga liggen).

Brenda, wat schrikken zeg. zo te horen ben je ook veelste druk gewees. goed dat je rust gaat nemen. had je ook last van harde buiken?

Amom, welkom terug! hoe heeft je oma het gehad?

Danielle, je hebt pb hoor :)

eenwondertje, ik hoop dat de verloskundige vandaag al gelijk terugmailt.

vraagjes:
    - Is iedereen er al uit of de baby in het begin op jullie slaapkamer slaapt of niet? Wij doen het toch maar wel. ik heb gelezen dat het wel bevordelijk is voor de borstvoeding.

- Wie gaat er borstvoeding geven en een cursus volgen?

- hebben jullie een bepaald bedrag uitgetrokken voor de babyuitzet of niet?

4. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Goeiemorgen meiden,

Danielle, jullie hebben al weer snel een nieuwe naam zeg! Wij hebben er nog geen één.....Je maakt me trouwens wel erg nieuwgierig nu.

Kipkip&vruchtje: bij de pretecho mag je toch gewoon mensen meenemen? Beide oma's lijkt me niet teveel. Je moet het alleen zelf ook prettig vinden....

BrendaGill dat is ook schrikken zeg! Goeie prioriteiten stelen hoor, al is dat vaak erg lastig.

Ik heb vanmorgen heerlijk uit kunnen slapen tot 8 uur! Tjonge, dat is echt lang geleden . Kleine man was wel al om half vijf wakker, maar toen wilde hij 'knuffel'. Lekker in bed genomen en dan wil hij zowat in me kruipen en knuffelen. Ligt voor geen meter, maar hij viel wel weer in slaap. Tot 8 uur dus en dat is echt voor het eerst....ik voel me gewoon sloom nu ;)
    Ik ga zo aan de slag in huis, niet echt zin, maargoed......gaat gewoon door he?

5. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Rach: hier ook BV, maar geen cursus. Ik heb al een kleine man die ruim een jaar Bv heeft gehad. Maar bij hem heb ik wel een cursus gedaan en ik vind het wel aan te raden hoor. Al dacht ik in het begin dat het niks boeiends zou zijn. Maar je wordt er echt wel wijzer van (als dat nog kan ;) )
    Ik leg de baby nu niet op de kamer, zijn kamertje zit direct naast de onze en dat lijkt me nu even voldoende. Toen de eerste geboren werd woonden we nog elders, en toen had hij een eigen gedeelte in onze slaakamer. Qua BV is het wel ideaal hoor, want je hebt hem zo bij je. Zeker als de baby een paar keer wil drinken snachts is dat erg handig. Dan is het kwestie van ff aanleggen, drinken en weer verder tukken. Dan slaap je ook heel makkelijk weer in......Dus misschien doen we het alsnog wel.....Ligt er ook aan hoe vaak de kleine snachts gaat komen . Onze Tim sliep eigenlijk gelijk al door en dan vind ik het niet zo nodig.....

En geen bepaald bedrag voor de babyuitzet. Ik zie het wel....

6. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ja ik had ook harde buiken en wat krampen.

Antwoord op vragen
    - Slaapt bij ons op de kamer
    - Ga borstvoeding geven maar geen cursus volgen
    - Geen bedrag uitgetrokken...kopen iedere maand wat.

7. MiniUs, weet jij vanaf wanneer (ongeveer) ze de hele nacht doorslapen?
    en waarom zou je een borstvoedingscursus aanraden? Er is op het internet ook veel te vinden (filmpjes ed).

8. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Baby komt bij ons op de kamer.
    Ga borstvoeding geven. maar geen cursus.
    Heb bij de 1e wel zo'n thema avond bijgewoond, maar niet echt heel veel geleerd, want had zelf al een hoop gelezen.
    Geen bedrag uitgetrokken, gewoon kopen kopen kopen :p
    Al heb ik deze keer nog maar weinig uitgegeven.
    Vorige keren was het wel een hoop geld, al die kleine bedragen tikken ook aan.

Danielle zo das snel, een nieuwe naam en nog leuker ook :D
    Ben wel benieuwd naar de oude naam, kan je die niet op hyves zetten? ;)

Brenda rustig aan doen hè, verder geen bloedverlies meer gehad?

9. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    ow en dat 's nachts doorslapen, verschilt echt per kindje.

10. Amom22

Amom22 Niet meer actief

@rach leuk he zo'n bobbel, ik had van de week het idee dat ik het hoofdje voelde, een heel grote ronde bal stak er uit mijn buik :) erg leuk

@pientje Ja was erg gezellig, maar het vreet echt energie. Je MOET toch steeds gezellig doen....heel zwaar hoor :)

@eenwondertje Is niet erg hoor, kan net zijn at je beeb wat meer naar achteren ligt en dan voel je hem/haar minder

@brendagill Kan me helemaal indenken dat je flink schrikt! Nu echt goed je rust nemen hoor! ;)

@danielle kan me voorstellen dat je die naam nu niet meer wilt, ze zullen dan zeker ook bij elkaar op school komen.... Wat een irritante situatie en zeker als je het al bekend had gemaakt. Maar ja misschien stond die naam bij hun ook wel echt op nummer 1!

@Rach (nog een keer ;) )
    -Het is vooral makkelijker voor de moeder haha die hoeft dan lekker niet het halve huis door, waardoor je helemaal wakker bent. Mijn zoontje is een aantal keer gestopt met ademen en had niet willen weten wat er zou zijn gebeurd als ik hem niet bij ons had liggen!
    -JAAAA, nee had ik bij mijn zoontje al gedaan
    -Nee, gewoon gekocht wat echt nodig was en de rest aan het kraambezoek gevraagd. Denk dat je toch altijd met zo'n budget in de knopp ligt.
    -Zoontje slaapt nog steeds de nachten niet door, heeft ook veel met jezelf te maken en hoeveel je toelaat qua voedingen e.d
    -cursus omdat je ook meteen je vragen kwijt kan, boekjes mee krijgt. En je leert ook over de dingen die mis kunnen gaan en wat je daardan aan kunt doen.

11. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Trouwens de bv cursus werd gewoon door de verzekering betaald destijds, weet nie hoe dat nu is!? Maar is ook weer een gelegenheid om zwangere vrouwen te ontmoeten

12. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Nee gelukkig geen bloedverlies meer gehad!

13. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Pientje, hoe is het met Jason? Hij was toch zo gevallen?

Verschilt echt heel erg wanneer ze doorslapen. Ik had hier het geluk dat ie met een wk of 3 van zeven u tot half zes sliep. Viel me heel erg mee, maar ik lees ook vaak genoeg dat er kids zijn die met 9mnd tot 1 jr nog een nachtvoeding vragen. Sommigen zijn ervan overtuigd dat als je dan een FV gaat geven ze wel doorslapen, maar ook daar zijn de meningen over verdeeld.

Ik vind een cursus aan te raden omdat het toch concreter is dan bijv een boek lezen. En je kan meteen je vragen kwijt, je kan 'oefenen'met aanlegtechnieken e.d Ook maakten ze mij heel erg bewust van de voordelen van het op verzoek voeden (ze vroegen bijvoorbeeld op te schrijven hoevaak je iets gegeten of gedronken had die dag.....voor de meesten was dat meer als 12 keer. Waarom zou je baby dan maar 8 keer per dag iets mogen, jij neemt ook iets als je dorst hebt enz enz. Hier was het trouwens een voorlichting van 2 avonden en ik vond het dus wel echt zinvol.) Het was hier verder ook gratis ( kwam van het kraamzorgbureau in dit geval)en ik had zoiets van 'baat het niet, dan schaadt het niet '.

14. GOEDEMORGEN!

Ik ga ook BV even en in januari een cursusavond voor volgen. Heb er ook al veel over gelezen, maar lijkt me erg interessant.

Wij hebben geen budget, we kopen iedere maand iets. Veel via MP gekocht en dat scheelt wel! Gisteren waren we in de stad en bij LIEF! heben we een leuk setje gekocht!

Een vriendin van mij is zaterdagaovnd bevallen van een dochtertje RUE, ik heb haar nog niet gesproken dus ben erg benieuwd hoe het gaat. Zal van de week eens gaan bellen.

LIEFS

15. mamaFiona

mamaFiona Fanatiek lid

7 nov 2008
    1.155
    0
    0
    Noord-holland
    Goeie morgen dames,

Ben de laatste tijd niet echt veel langs geweest , ging erg slecht met onze zoon. We kregen zijn aanvallen niet meer onder controle met extra medicatie, dus zeer veel contact deze dagen met de neuroloog. Zijn standaard medicatie nu 2,5 keer verhoogd nu is hij zo duf als een konijn echt heel zielig.

Mocht het vandaag niet beterder gaan moeten we morgen weer met hem naar het ziekenhuis (of eerder natuurlijk als we het niet vertrouwen). Elke nacht vanaf zo'n 2 uur wordt hij heel onrustig, hij slaapt dan bij ons op de kamer maar zelf slapen kan je dan echt niet je blijft maar luisteren of "hij het nog doet"zeg maar en weer medicijnen geven.... (kan het niet beter omschrijven). Dus ben errrruuuug moe!

Vandaag heb ik nog een crematie van de zus van mijn oma.

EN... vandaag de 20 weken echo...heeeeeel erg spannend allemaal. Sinds een week niet meer misselijk maar dat is even een opluchting pff. Voel de baby erg goed trappelen zo leuk. Nog een kamertje gekocht op marktplaats en een box een maxi-taxi boxkleden draagzak enz enz..

Sorry voor het "ego"berichtje maar moest even mijn ei kwijt. Zal de voldende keer weer reageren op jullie hoor.

Dikke knuffel voor jullie allemaal!
    Veel plezier vandaag.

Groetjes Fiona

16. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Hoi,

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen....Ik ben er ook weer...heb natuurlijk niet alles na kunnen lezen....

mama fiona...ik hoop dat je zoontje weer snel erboven op komt....

bortvoedings cursus als ik tijd heb ga ik er zeker heen...

op mijn zelf.....ik heb veel pijn in mijn bekken door de bi...ik ben minder gaan werken...nu werk ik 3,5 uur per dag 3 dagen...en geloof me dat vergt ook veel van me...
    Ben nog wat dingen aan het regelen voor de bruiloft...en we zijn al een paar keer lekker uit eten geweest..

ook ben ik bij de fonyts geweest...dat was leuk voor 1 keertje....ik had 3 dames....1 tje kon er niets van de 2 e ook niet en de laatste wel maar die had ik maar 5 min....mijn bekken deden nog meer pijn van de plank...maar heb wel mijn kindje weer kunnen zien...

vriend/ bijna man....heeft de baby gisteren voor het eerst gevoeld....ik zag de twinkel in zijn ogen...zo mooi...

einde ego bericht.....

17. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik zal idd de naam op hyves zetten, dat kan wel!
    Want miss gebruiken we hem nog wel een een keertje over een aantal jaartjes, dus vandaar dat ik hem liever neit hierop zet. Miss zijn er wel bekenden..;)

18. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Goedemorgen meiden,

Hier ben ik ook weer even. Heb echt even een dippie gehad. Zo maar eens lekker douche en mijn huispak aan. Even lekker helemaal niks.

19. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hmmm, alweer verschillende dingen om op te reageren, maar ben de helft alweer vergeten....

Ik ga ook BV geven en wil ook cursus gaan volgen. Gewoon omdat het de eerste is, ik van sommige hoor dat het heel interessant is en omdat het gratis is. ;)

Ook wij hebben geen prijs aan de uitzet gehangen. We kijken wel een beetje per artikel (vooral de grote natuurlijk) wat we het max vinden om uit te geven.

BrendaGill, maar goed dat je nu even wat minder kunt/moet gaan doen. Wat iedereen zegt, jij en beeb komen nu op de eerste plaats!

MamaFiona, wat vervelend van je zoontje. Hoop dat ze snel de juiste medicatie vinden, zodat je zoontje weer gewoon vooruit kan en jullie weer een beetje kunnen slapen. Ik kan me voorstellen dat je helemaal op bent! Dikke knuffel.....

Ik weet nog niet of beeb de eerste nachten bij ons op de kamer slaapt. Het wiegje is denk ik wel klein genoeg om nog in de kamer te passen en lijkt me idd wel handig om niet steeds naar een andere kamer te hoeven lopen. Maar moet ik het nog met hubbie over hebben.

Dadelijk ben ik wel weer 2 dagen weg. De laatste (duo) intermediairsdagen. Vannacht blijf ik nog overnachten, maar morgen ga ik erna lekker naar huis. (Rond een uur of 11 thuis hoop ik) Wo vrij, alleen rond half 10 even naar de gyn. Gelukkig weten te regelen dat ik do en vr maar een halve dag hoef. En klinkt misschien stom, maar heb erg zin in mijn kerstpakket! Hihi.

20. Amom22

Amom22 Niet meer actief

veel mensen gaan wel op pufles maar dan niet op bv-les. Maar de bevalling duurt meestal maar een dag terwijl bv geven veel langer duurt ;)

@mamafiona hopelijk gaat het snel wat beter met je zoontje, idd lijkt het me dat dan echt niet lekker slaapt! Succes bij de echo

Deel Deze Pagina