April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @MARIJKE! Oh dan zal het wel kloppen...... vind het zelf gewoon jammer, heb er namelijk zin in :)

2. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Tegen mij is gezegd dat die cursus pas bij rond 26 zou beginnen. Heb nog niets gehoord. Misschien moet ik ook maar eens bellen net als wat jullie gedaan hebben.

3. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    He Lien!
    Ja, ik ben afgelopen maandag begonnen, ik ben de op 1 na jongste... :(
    En ik ben ook nog eens als een na laatste uitgeteld, dus heb het niet zo getroffen.
    Alle vrouwen zijn rond de 35 jaar, had gehoopt op een wat jonger groepje eerlijk gezegd!

Ik kijk wel even, lijkt me dat het in elk geval een nuttige cursus is. Ik doe "zwanger, fit en compleet" van de Yunio...

4. Sophia Van mij mag die zwangerschapscursus nu ook wel beginnen, vind het ook erg laat hoor, ben dan al 30 weken zwanger.
    Heb er ook zin in, misschien leer ik nog wat leuke mensen hier kennen in de buurt, woon hier namelijk nog maar net.

5. Ja, dat zou leuk zijn!

Ik ben dan 28 weken en het duurt 10 weken. Vind het net op het randje eigenlijk :confused:

6. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik ben denk ik ook 28 weken als ik begin. bij ons is het 8x vóór, en 6x na de bevalling.
    het heet 'Ft en gezond zwanger' en wordt door de thuiszorg georganiseerd. leek me wel nuttig. vriendin heeft het gedaan, en had er veel aan gehad (en mazzel met docent en groep).

nadeel: de prijs: 182 euro! :confused: het is dat vriendlief het belangrijk vond dat ik toch zou gaan, want ik had al zoiets van 'laat maar'.
    bv cursus (2 avonden) kost 20 euro, dat vind ik wel OK.
    en zwemmen kost 22 euro voor 4x. ook prima te doen.
    maar die gym.... kwam wel omdat de subsidie er per 2009 af is (jeeeuh, wat boffen we weer....), maar dan nog.

7. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Pffff. Duur allemaal. Mijn cursus Zwanger en Fit was gratis en BV ook, beide door thuiszorg. Zwemmen is hier maar 2 euro per keer (+ eenmalig 32 euro (dan betaal je jaar lang maar 2 euro entree per keer).

8. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Allemaal braaf aan de cursus meiden?
    Ik heb het bij mijn eerste wel gedaan, maar ik vond het echt waardeloos. De groep lag qua uitgerekende datum best uit elkaar. En we zouden 10 lessen krijgen, maar het werd in 5 gepropt, waarvan ik al 2 avonden niet kon. Niet leuk, want zo bouw je ook geen leuke band met de andere meiden op en dat had ik dan wel weer leuk gevonden. Ik heb niet zoveel bekenden of vrienden met kinderen......

Ik wilde net eindelijk mijn kerstkaarten gaan schrijven, maar ik weet gewoon niet meer waar ik ze gelaten heb.....shame on me.....
    Wordt dus wat later versturen ben ik bang, want heb pas zaterdag tijd om eventueel nieuwe te kopen.....

9. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Danielle 1982: Yunio is Oost Gelderland? Nu ben ik wel heeeel nieuwsgierig naar waar je dan woont?

10. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Oh ik bedenk me ineens dat het niet meer alleen oost gelderland is....excuse me ;)

11. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

hoi meiden,

nou dit kneusje had ook weer wat. Vanaf vanmorgen 8 uur kreeg ik hartkloppingen met pijn op de borst en duizeligheid. Dit heb ik wel vaker maar meestal s'nachts en gaat na een uurtje of zo weer over. Ik dacht zelf dat ik last had van hyperventilatie. Ik dacht dit gaat vandaag ook wel weer over. Half vier s'middags nog steeds pijn en kloppingen. Mijn vriend belde mij toevallig en heeft mee verplicht naar dokter te gaan. Kwart voor 5 kon ik nog wel komen.Hartfilmpje gemaakt, 123 slagen per minuut. Veel te hoog. Maar hart was gezond. nu blijk ik volgens de dokter een goedaardige hartkwaal te hebben. Wat veel voorkomt bij jong volwassenen. Dan zit er een plekje in de bovenkamers van het hart (boezems), en als dit geprikkeld wordt (waarschijnlijk doordat ik gister zo gejaagd gefietst heb met een lekke band) krijg je hartkloppingen wat compleet goedaardig is. Behalve als je het elke dag hebt. Zijn medicijnen voor om het hart rustig te houden maar die mag ik nu niet hebben. Wel heb ik oefeningen meegekregen die je kunt doen, 10 sec persen (hij grapte kun je straks mooi oefenen met de bevalling), of 10 seconden beide oogleden indrukken. Raar en vaag haha. Ik moest dit ook doen terwijl hij luisterde naar mijn hart, maar het werkte niet LOL. Apart he? ik had er zelf nog nooit van gehoord, en het heet ook erg ingewikkeld maar dat ben ik vergeten. iets met tragy nog wat :D
    Nou jah mijn zus grapte al famillie kneus met een grote K. haha. Ik was erg bezorgd om te kleine maar dokter zei dat ze genoeg zuurstof kreeg. En toen was ik al blij.
    zo dat was mijn ego verhaaltje voor vandaag weer (ik weet dat ik misschien vaak ego's plaats ;)). Dikke knuffel voor allemaal!

oo jah Imd; jammer meid van het huissie, maar er komt vast nog wel eens een mooi knus plekkie voorbij ;).

12. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Goeiemorgen,

Kom ik me bed uit. En ik hoor me poes miauwen ik denk oh die heb weer honger hoor. Liggen er twee lieve kleine kittens bij der zo lieffff. We wisten het al dat er uitbreiding aankwam maar niet dat het al vannacht ging gebeuren. De kleine schat heeft het helemaal alleen gedaan. En dan zit ik te mekkeren over een bevalling van 1 baby ;) Haha

Groetjess FIjne dag iedereen

13. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Jantsjuh das wel even schrikken dan. Maar gelukkig niets ernstigss!

14. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik woon wel in oost gelderland! in de achterhoek... :)

15. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Jantsjuh hmm lijkt me ook eng zeg. Maar gelukkig niks ernstigs.

Ahhhhh Priscilla how cute, kittens, lief, FOTO'S!!! :D
    Wel weinig?
    Onze poes had meestal nestjes van 5.

16. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @Jantsjuh: gelukkig is het niets ergs! verzorg jezelf maar goed!
    @Priscilla: oh wat lief twee kleine poesjes!

hier niet veel nieuws, namiddag kerstshoppen als mijn zoontje wakker is na zijn dut. heb nog veel cadeau'tjes nodig.
    voor de rest gaat alles zijn gewone gangetje.
    heb besloten om geen cursussen te doen, heb ik bij de vorige zwangerschap al gedaan dus vind het nu niet nodig.
    voor de rest begin ik echt al zooo uit te kijken naar de geboorte! ben zo benieuwd hoe ze eruit gaat zien, of ze op haar broertje gaat lijken... ja voor mij mag het soms echt al wel enkele maanden verder zijn hoor.

17. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Zal de foto er even opzetten. Ja de poes is zelf ook niet zo groot ze had al zo'n dik buikje ahh. :D

18. Oh wat schattig 2 kittens

Vannacht had ik een kind dat overdwars in mijn buik ging liggen, EEKKS. Dat voelde heel raar, had opeens een bolletje of een kontje in de palm van mijn hand :)

19. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

oe dat doet mij eraan denken, zien jullie je buik ook al bewegen?
    zag het gisteravond voor het eerst :)
    zo cute.
    Nu als ze steeds beweegd, doe ik meteen mijn shirt omhoog om te kijken haha. Het blijft fantastisch allemaal :)

20. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    echt Sophia ik heb ook wel is ineens ergens een harde bal zitten voetl inderdaad echt raar. :D hahaha

Deel Deze Pagina