April 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Lien78, Jul 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,204
    432
    83
    Female
    home sweet home
    kipkip: leuk hoor pretecho :) zeker wel heel bijzonder? Wij gaan morgenochtend en ben heel nieuwsgierig.

mamaFiona: tjemig wat leuk zeg die beestenboel. Hier allen 2 katten.

Verder alles goed met jullie?

2. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

Apr 3, 2008
    3,515
    1
    0
    Hoi dames!

Ik kan vanavond fijn alvast "oefenen", want mag oppassen bij mijn nichtje van 2 jaar, en neefje van 12 weken!
    Erg leuk maar ook wel spannend, want om 23.00 uur krijgt hij weer leuk een flesje, maar vind het ook best wel een beetje spannend.
    Hoop dat hij daarna wel weer in slaap valt.
    Ach, we wachten maar af, zal vast goed komen?

Maar wel erg gek, dat we over een half jaartje zelf een kleine van deze leeftijd hebben! Kan het me echt nog niet voorstellen... Erg leuk!

3. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    bijzonder is dat, he? mijn vriendin heeft een dochtertje van bijna 4 maanden nu. ook zo leuk als ik die weer zie. kan me er inderdaad ook nog niks bij voorstellen dat ik straks ook zo'n humpie heb. :oops:

maar ik vind het wel prachtig! (i.t.t. vroeger; vond ik kleine kindjes niks aan, met name onopgevoede peuters. al krijg ik daar nog steeds wel eens moordneigingen van :( ).

de hond is naast/op me in slaap gevallen. ligt te snurken tenminste, dus ik neem aan dat ze dan ook slaapt.
    ga ik ook zo doen; vind het mooi geweest voor vandaag!

dus: slaap lekker allemaal!

4. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

Apr 3, 2008
    3,515
    1
    0
    Ben jaloers... ;)
    Grapje hoor, morgen zaterdag, dus kan fijn mijn eigen tempo bepalen.

Wat een schatje is de kleine toch... Viel tijdens de fles al bijna telkens weer in slaap, aah zo sneu ;)
    Maar o wee als je het durft of de fles uit de mond te halen, daar was meneer het niet mee eens...:)
    Slaapt nu gelukkig weer als een roosje.

Werd helemaal ontroerd toen ik hem de fles gaf..(vast weer de hormonen? :rolleyes:)
    Wat moet het geweldig zijn om je "eigen" kleintje te hebben waar je voor mag zorgen!

Zucht.. nu nog even de laatste 2 uur zien vol te maken..

5. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

Nov 9, 2007
    2,055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Goeiemorgen,

kipKip: Mooi zeg die foto van de pretecho :D Je ziet het echt duidelijk.

6. Gek is dat he, ik wilde vroeger geeneens kinderen. Ik ben echt ouder moeten worden om die klok aan de gang te krijgen.

7. Hier zelf het behang gemaakt en een wandschildering. Had wel graag lampjes willen maken maar is er niet van gekomen, ben ook veelste onrustig. Ik heb namelijk ook last van nesteldrang dus ga niet geen extra troep maken!

Amom: :confused: jij ben echt dement hahaha. Kan je niet iets terugsturen? (of doorsturen.. er past hier vast nog wel iets onder de boom 8) )

Over huisdieren kan ik niet meepraten, want wij hebben die niet (meer).

mamafiona, woon je op een boerderij? (domme vraag.. koeien houd je niet in een flat op 12 hoog..)

Vannacht 2,5 uur wakker gelegen! nog meer last van?

8. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Ik wilde vroeger ook nooit kidneren en nu heb ik er al bijna 2 zo dicht op elkaar hahahaha Neem niet weg dat ik nog steeds niet veel met babies heb. Ik hield meteen vreselijk veel van ons zoontje, maar vind het feit dat ze zelf dingen kunnen en zich steeds verder ontwikkelen toch veel leuker!

Wij hebebn 2 katten. Onze zoon vindt ze geweldig,maar zij hem niet zo hahahaha Vinden hem te druk. Ze liggen wel altijd bij ons en zijn heel aanhankelijk. Als ze op mijn buik liggen dat schopt de baby (deed ons zoontje in de buik ook) ze graag, maar dat interesseert hen niet zoveel.

9. Leonie27

Leonie27 VIP lid

Dec 1, 2007
    5,540
    0
    0
    Rach, ik heb dat ook. Moet dan naar de wc en lig daarna echt een hele tijd wakker. Eerst kon ik daarna gewoon doorslapen maar de afgelopen week lig ik dan echt tijd wakker. Heel vervelend!

Boom, wij ook altijd echte. Wil geen nepboom, heb wel plastic ballen in verband met de poezen.

Wat betreft dieren: wij hebben 2 poezen. Maar van dat ontvlooien enz. heb ik geen last, poezen gaan niet naar buiten.
    Alleen in de zomer in eigen tuin, verder komen ze niet.
    Oh, en heel aquarium vol met vissen. Mooi om te zien!

Vruchtje, veel plezier vandaag bij pretecho! Ben benieuwd. Ik moet nog afspraak maken voor die van ons.

Kipkip, wat een mooie afdruk van echo. Echt heel duidelijk!

Heb nu lekker vakantie, even helemaal bijkomen. Heerlijk!
    Wat zijn eigenlijk jullie plannen voor de kerst?
    Wij kerstavond samen naar kerk, 1ste kerstdag schoonfam. hier en 2e kerstdag naar mijn ouders.
    Heb er wel zin in.

10. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

Aug 25, 2008
    1,016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    :) Wel dat is niet veel he! 3,5 kilo aangekomen... :)
    Ik ben dinsdag gewogen bij de gynaecoloog. Ik ben 5 maandjes ver en ik weeg nu 62,8 kilo.
    en mijn normaal gewicht is 50 kilo! Er zijn dus 12,8 kilo's bijgekomen :D
    Ik hoop dat die er snel afgaan na de bevalling [-o< *hihi*

11. mo1977

mo1977 Actief lid

Aug 13, 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Goedemorgen!

Hier hebben we 1 kat. We hadden er twee, maar helaas hebben we er eentje in moeten laten slapen een paar maanden geleden nadat hij een beroerte had gehad en verlamd was aan zijn achterpoten :cry:
    Deze zit wel eens naar de boom te kijken en wil wel eens tegen een bal aan tikken, maar ik heb ze er zo stevig ingeklemd dat hij ze er never nooit uit krijgt hahaha. Wil die een bal breken dan moet die de hele boom omgooien. Knappe kat als die dat kan. ;)

Wij hebben vorige week een pretecholaten maken en ons mannetje ligt steeds met zijn voetjes tegen mijn navel aan en duwt zich dan af. Lekker druk dus. Verder was hij volop vruchtwater aan het drinken ( ik hoop dat hij niet alles opdrinkt ;) ) en wat echt super was, was dat ik duidelijk kon zien dat zijn gezichtje veel kenmerken van mijn man heeft. Mondje en de oogjes, sprekend gewoon!

Van de week ging mijn man koken en haalt iets uit de vriezer vraagt hij aan mij wat het bakboter in de vriezer doet. Nou, ik kon me niet herinneren dat ik dat erin gelegd had. Wat blijkt, meneer had zelf eitjes gebakken die ochtend en de bakboter in de vriezer gelegd... En ik maar denken dat zwangere vrouwen rare dingen doen...

Maandag krijgen we het kamertje. Moeten we even opslaan, want het weekend na de kerst wordt er behangen en dan kan alles in elkaar. Druk met kerstcadeautjes kopen hier. Gisteren drie uur op pad geweest, ik was kapot daarna.

Vandaag waarschijnlijk weer naar Amsterdam.... Manlief wil een jas en eerdat hij die heeft uitgekozen...
    Nou, allemaal een fijne dag!

Gr, Mo

12. LEONIE! Hoe doe jij datmet de katten in de tuin? Wij hebben sinds 4 maanden een poejse en ik wil ook niet dat ze de tuin uitgaat. Ze loopt dus aan een tuigje. Maar ja loopt zich dus steeds vast :rolleyes: Hoe doe jij dat?

Slapen......... als ik geplast heb kan ik wel wer slapen, maar mijn rug :confused: au au au! Echt een drama...

13. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    3,202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Vroeger wilde ik ook geen kinderen. Denk dat dat komt omdat ik altijd onzeker ben geweest en je wilt kinderen toch goede ouders bieden en blijkbaar vond ik dat ik niet goed genoeg was. Nu (mede door mijn werk in de kinderopvang) denk ik dat ik in vergelijking met sommigen helemaal niet zo'n slechte moeder ben en wil daarom wel graag een kindje opvoeden.

Heb net ook ontzettende lol gehad met mijn neefje en nichtje die hier even waren. Ik heb voor hun (2,5 en 3,5) geen speelgoed, maar ze hebben zich uitstekend vermaakt. :) (Ikke ook trouwens. ;) ) Haha, mijn nichtje wilde niet eens meer naar huis!

We hebben van mijn broer trouwens een nieuw gasfornhuis gekregen. Althans, hun oude. We hebben er hier nog 1 over. Is wel een heel oude, maar werkt nog prima. Dus mochten jullie nog iemand weten die in regio Eindhoven woont....Mensen die hem goed kunnen gebruiken mogen hem gratis af komen halen!

Verder slaap ik hier al veel langer 's nachts slecht, maar vooral door die rusteloze benen. Maar idd soms ook gewoon omdat ik ineens niet lekker kan liggen. De ene keer kan ik nl wel op mijn rug liggen, andere keer weer niet... Ligt misschien aan hoe beeb ligt?

Ik zou willen dat ik ons mannetje wat vaker goed voelde bewegen als zijn papa erbij is. Lijkt me zo leuk als hij het ook kan voelen.... (Volgens mij heeft hij er helemaal nog geen notie van dat hij binnen 4 mnd papa wordt nl.)

Zo, mijn verhaaltje weer... :) Ik ga zo maar ff wat boodschappen doen. Ff nog wat cadeaus halen en gewoon eten.

14. Leonie27

Leonie27 VIP lid

Dec 1, 2007
    5,540
    0
    0
    Sophia, wij hebben eerst ook tuigjes geprobeerd maar daar werd er eentje echt gek van. Werd helemaal wild en trok vanalles omver, dat werkte dus niet. De ander bleef alleen nog maar op 1 plaats zitten, de meeste tijd. Was dus ook niet geweldig.
    Wel liep ze op dezelfde manier terug als ze een keer vastgelopen was.
    Toen tuigjes afgedaan en hebben we eigenlijk gewoon heel veel geluk.
    Ze blijven gewoon in de tuin, kijken soms wel naar de schutting maar als we dan roepen dan zijn ze weer afgeleid.
    Hoop dat dit zo blijft, want dit is super fijn.
    Kan dus uit eigen ervaring geen echte tips geven.
    Poezen rennen en springen trouwens binnen wel heel wat af dus had anders verwacht.

Mijn tante heeft een aantal draden gespannen waar heel licht spanning op staat. Als de poes dan omhoog spingt, krijgt ie klein schokje en zal hij het niet meer doen.
    Ik vond dat wat zielig klinken maar onze dierenspeciaalzaakverkoper (wat een woord!) vertelde me dat het heel diervriendelijk is en poes nergens last van heeft als het gebeurt. Maar het niet meer zal doen.
    Werkt bij haar ook goed, poezen blijven op de grond of hooguit op tafel/stoel.

15. Daar had ik ook al van gehoord inderdaad, gelukkig is ze wel rustig met dat tuigje. Alleen moet ik haar steeds uit benarde posities halen hihihihihih

Zal eens kijken voor zo'n systeem, volgens mij zijn die heel duur. Wij hebben ook nog eens een erg diepe tuin :rolleyes:

16. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    3,202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hebben wij hier ook idd. En bij ons liep ze zich ook steeds vast. En toen hadden we er 2 en dat was helemaal niet te doen. ;) Dus nu mogen ze gewoon buiten en komen als we ze roepen. Meestal gaan ze dus niet ver weg. Dat is wel fijn. En 1 blijft helemaal binnen als de achterdeuren niet open blijven staan...

17. coto500

coto500 Bekend lid

Jul 23, 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    @TitaRa : Gefeliciteerd en welkom!
    @Imd : Jammer van dat huis, maar wel verstandig inderdaad. Ik moet er ook niet aan denken te gaan verbouwen etc!
    @lynn : denk je wel aan jezelf? Gewoon rust nemen hoor als je lichaam daarom vraagt?
    @amom : Wat een gedoe zeg! Om gewoon een VK te krijgen!
    @lien : Klinkt gaaf die kleding. En ja ik ben afgelopen woensdag met zwangerschapsyoga begonnen. Nog niet veel gedaan, maar het was heerlijk en erg gezellig!
    De eerste is al 28-2 uitgerekend en ik ben de laatste met 5-4. De rest zit er tussen.
    @Jantsju : Doe je wel voorzichtig? En je moet juist al je berichtjes zetten hoor!
    @Priscilla “Jonge katjes o wat lief! Foto? O heb je gedaan! LIEF!
    @eenwondertje : schoonmaken, geen last van! Stom he?
    @tammy77 : Fijn dat het goed was bij de VK! En lekker toch dat je niks bent aangekomen?
    O ik ben al 10 kg angekomen denk ik! Maar het zit allemaal in mijn buik en boobs!
    @amom : Jee , lekker zeg al die dubbele kerstkado’s! Nou ja beter teveel dan helemaal niks!

Gister echt een leuke dag! Het kamertje/kinderwagen/box zijn geleverd (400 kg spullen!) en ’s avond een pretecho gehad. :D Geweldig!
    Mijn placenta ligt dus echt voor, vandaar dat ik het nog niet zo duidelijk voel. Mijn meisje ligt ondersteboven net net haar gezichtje in de placenta, beentje omhoog. Je zag haar echt drinken en geeuwen! Ook ineens een beentje/voetje (voetje 4.5 cm) naast haar gezicht (lenig!) en ze zag er echt mooi uit! Ik heb een DVD en foto’s. Ik zal vandaag wat plaatsen.
    Verder vandaag heerlijk naar de kapper geweest, ben weer toonbaar. :) Nog even boodschappen doen en de rest uitpakken…
    Fijn weekend allemaal! :p

18. jodie

jodie Bekend lid

May 20, 2008
    817
    0
    16
    Hay, even snel een vraagje....

Hebben jullie nu ook meer last van buikpijn? Het voelt als menstruatiegevoel, gister schopte de baby ook ineens heel laag, lekker hard trappelen in mijn blaas, heel pijnlijk. Vorige week urine laten checken maar was niets....moet wel vaak plassen....

Ben niet zo heel fit, lees vanmiddag of vanavond wel even bij!

19. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    3,202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Eerlijk gezegd heb ik dat de laatste dagen idd ook. Zo'n vaag menstruatiegevoel wat soms redelijk zeer kan doen. Maar het komt en gaat steeds.

20. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

Nov 20, 2005
    1,733
    0
    0
    Belgie
    ben ik ook weer..
    ivm het slapen, hier ook rampen. vannacht meer wakker gelegen dan geslapen :( als ik een half uurtje in bed lig moet ik er alweer uit om te plassen om dan vervolgens nog een uurtje wakker te liggen. Gemiddeld de laatste nachten er 3x uit om te plassen en telkens ongeveer een uur wakker dus veel slaap schiet er niet meer over. dan mijn zoontje die vannacht ineens 2x begon te brullen, he he was me dat verschieten!

hier soms ook dat menstruatiegevoel en bij mij is het inderdaad als de kleine daar beneden ligt te wroeten.
    hier tot nu toe een 4,5kg bij gekomen, doe er niets speciaal voor maar eet ook niet anders of meer dan voor de zwangerschap.

ik heb een hele mooie echo foto voorbij zien komen! (weet alleen niet meer van wie :oops: )
    coto ben ook benieuwd naar die van jou!

zal eens verder gaan poetsen. man is werken en heb samen met mijn zoontje :D het hele huis al stofgeveegd en gezogen, nu de wc's en badkamer nog en het volledige huis dweilen. geraak alleen niet meer van mijn stoel :D

Share This Page