April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Hoi hoi,

Lekker gekletst dames? Het wordt nog eens een dagtaak om bij te lezen ;)

Ik las het e.e.a over huisdieren: ik zou ook niet zonder kunnen. Hier 2 honden (sharpei's), 2 katten en 2 konijnen. Je bent er druk mee, maar dan heb je ook wat....

En over gewicht/aankomen: ik ben alweer 10 kg aangekomen. Maar ik kwam bij mijn eerste juist ook veel in het begin aan (enorme hongerrrrr gehad steeds). Hopelijk wordt het niet nog heel veel meer. Ik moet wel zeggen dat ik bij mijn eerste de kilo's er ook bijna gelijk weer af had (borstvoeding schijnt eraan bij te dragen....)

Slapen: ik ben s'avonds snel moe, slaap snel, maar als ik snachts wakker wordt lig ik ook wel een tijd wakker. En dan hoef ik niet eens te plassen ofzo, ben gewoon wakker....

Vruchtje: wat balen dat je het gezichtje niet goed hebt kunnen zien. Wel fijn dat je ervoor terug mag komen!

Sophia: ik heb geen ervaring met ballonnen in de box, maar het schijnt wel prima te werken. Over het algemeen bleven ze er hier goed uit. Ik 'jaag ' ze er idd meteen uit als ze erin gaan en dat werkte aardig.
    Aluminiumfolie schijnen katten ook vreselijk te vinden, dus dat zou ook nog kunnen.

wwjc: haha, je kaarten kwijt? Kijk eens in de koelkast ofzo? :) Ik ken het hoor, ik wilde ze donderdag schrijven en kon het dus mooi niet vinden. Ik heb nieuwe gekocht.......erg he?

Hebben jullie trouwens al last van striae? Bij mijn eerste heb ik geen striemetje opgelopen, ik ben benieuwd of dit dan bij de tweede ook zo is.....we zullen zien.

2. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    minius....ik heb al wel striea..niet heel erg maar wel wat streepjes...eerlijk gezegt zit ik er nog niet mee want ze zouden onder mijn bikini komen....maar ja ik ben nog niet uit gegroeid...:(

3. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Ik zou er ook niet mee zitten, Lynn....je krijgt er wel iets heel moois voor terug (cliché he? ;) ) En het schijnt dat het straks ook wel weer wat vervaagt toch?

4. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    LOL :) :) :) , heb gekeken, maar daar lagen ze helaas niet. Ik heb nog wel andere, maar had juist bij Zeeman van die leuke van Pooh gekocht.

Hier vandaag trouwens ook weer teveel gedaan. Ook pijn in mijn heupen en rug.

Vandaag voor iets van 60 euro aan boeken gehaald. :) Allemaal cadeaus voor kerst. (Ook 1 voor mezelf. ;) )

5. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Nou, de neuspeuterfoto's staan in mijn album, als je ze alledrie achter elkaar bekijkt is het net of ze het wegschiet met de vinger :) :) :)

Omdat de echoscopist zei dat ze wel extreem druk was in mijn buik ben ik erg benieuwd hoe dat gaat als ze eruit is...dat wordt nog wat met onze druktemaker!

Oh ja, nog meer leuk nieuws, we kunnen de babykamer ophalen (dik 4 weken eerder dan gepland!)

Nu ga ik eerst is even teruglezen hoe het met jullie gaat :oops:

6. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Die duidelijke eigen wil blijkt nu al

Het vurige rammetje, een kindje met een sterke wil

Al als kleine baby geeft het rammetje blijk van een duidelijk eigen wil. Met een hoog en luid stemgeluid geeft baby mama aan dat het honger heeft. Dat is meestal het geval en dat met name in de nacht wanneer papa en mama proberen bij te slapen. De stem van baby klinkt dan ook nog doordringender dan overdag. Het is dan ook het beste een geluiddichte kinderkamer in te richten, waar het rammetje zijn woede kan uitbrullen wanneer lieve, zachte woordjes van mama geen effect meer hebben.

Kinderen in het teken Ram willen al op vroege leeftijd in het middelpunt van de belangstelling staan. Toch zijn ze ook heel gevoelig en erg kwetsbaar. Al snel zal het, immer op onderzoek uit zijnde rammetje, in veel te hoge bomen klauteren, of op archeologisch onderzoek gaan in de tuin van een van de buren. Zijn nogal onstuimige natuur zal voor de nodige builen, schaafwonden en blauwe plekken zorgen, bij zichzelf maar ook bij anderen. Straffen heeft dan totaal geen zin; wel een liefdevolle en duidelijke uitleg.

Ram-kinderen kunnen goed leren; ze mogen alleen niet te veel uit hun concentratie worden gehaald. De juf waaraan het kindje op school is toevertrouwd bereikt er meer mee wanneer zij haar psychologisch inzicht inzet in plaats van haar autoritair optreden. Een goed getimed schouderklopje en u zult zien, de soms tegendraadse Ram verandert in een lief en zacht lammetje.

Ram-kindjes lopen snel warm voor nieuwe dingen. Zorgeloos en razend enthousiast pakken ze nieuwe dingen aan. Dat hebben ze van Mars, die in dit teken zowel de positieve als de negatieve karaktereigenschappen versterkt.

7. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    @menstruatiepijn : Daar heb ik geen last van, maar wel om de 4 weken hoofdpijn wat ik ook had als ik ongi moest worden echt raar!
    @lynn : Ja ik pas die broeken ook nog! Dus het zit alleen in boobs en buik! Hihi
    O en veel plezier en geniet van je trouwdag!
    @kipkip mooi die echo-foto’s! Ik heb ook wel mooie maar het is moeilijk ze te fotograferen, of doe je dat anders?
    Verder hier alles ok, behalve hele rare pijn tussen mijn benen, de spiertjes of bandjes die van mijn bovenbenen (binnenkant) naar mijn muts lopen zeg maar.. :oops: …herkent iemand dit?

8. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Wij hebben de dvd op de laptop met Windows Movie Maker afgespeeld en daarin kan je het beeld stilzetten en dat stilstaande beeld opslaan als jpeg bestand (onder "extra"en dan "foto nemen van voorbeeld"). Wij hadden namelijk niet zo veel foto's die goed waren om af te drukken omdat ze te druk was om die beelden goed te kunnen vastleggen. En die andere foto is met mijn telefoon genomen van een afgedrukte foto.

9. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Nog even een laatste berichtje voor ik ga slapen. (Ja, heb het veel te laat gemaakt!)
    Een jaar geleden (20 dec) ben ik aan mijn bbz* geopereerd......

Zo, wilde ik toch even hier bij stilstaan.

10. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Kipkip hahahha het lijkt er inderdaad op wel grappig zeg :)

Wwjc gelijk heb je hoor is niet niets. Denk dat dat je toch wel bijblijft. Sterkte

Ik heb helemaal geen zin de kerstdagen en dat gebeurt echt nooit. :eek: misschien even een moment vandaag ofzo. :rolleyes:

Fijne zondag

11. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Hallo,

Ik ben in 24 weken 4 ons aangekomen!Das nie veel, maar niet erg zegt de Vk.Striea heb ik nog niet veel....gelukkig, maar wat niet is kan nog komen..hihihi heb beetje last van oude striea van men vorige zwangerschap!

En Ik voel de kleine heel goed, mijn man ook.De kleine ligt ook hoog tegen men maag.Als ik iets op men buik leg dan zie je het helemaal bewegen als ie begint te schoppen echt schattig!

Heb hem nog niet voellen hikken!

Slapen gaat idd wat slechter, en vooral op men zij!Lig normaal op men buik, en nu op mijn rug!verschrikkelijk....

12. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Goedemorgen dames,

Wij zijn een midweekje naar Zeeland geweest. Het was heerlijk! Gisteren hebben we de babykamer opgehaald en in elkaar gezet. Hij is nu klaar :D .

Vorige week hebben we ook de kinderwagen besteld, een maxi cosi mura 3. Die krijgen we in januari.

Ik heb trouwens vrijdag nog een echo gehad van een uur lang. In het ziekenhuis hebben ze echoscopistes in opleiding en die willen graag zo veel mogelijk echo's maken. Ik had me gelijk opgegeven als proefkonijn ;) .

Heb ik nog iets gemist?

13. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Lekker geklets zie ik. Ik moet ook wat vaker langskomen wil ik het bij houden he. In iedergeval mis ik altijd wel 1 of 2 dagen. Heb niet altijd zin om mijn pc aan te zetten.

Ik zag over gewicht. uhm ik woog voor mijn zwangerschap geloof ik 62 en de laatste keer 71. Morgen weer vk dus dan weet ik de schade.
    Eerst kwam ik ook niet aan op mijn buik maar alleen mijn boobs en billen :confused: . Gelukkig groeid mijn buik nu ook beetje mee.

Over huisdieren. Die van ons (poes van 9) kan ik ook niet missen hoor. Misschien binnenkort weer een andere poes erbij ook een oudje van jaar of 10 geloof ik. Moet ik even navragen. Mijn oma moet naar een verzorgingshuis en als dat gebeurt zouden we haar poes opvangen. Mijn oma kan nu niet veel meer. Het lopen naar de toilet lukt haar niet meer. Omdat ze niet wil dat haar poes naar het asiel gaat doet ze maar net of alles haar lukt. Wij hebben haar beloofd dat als het ooit nodig mocht zijn dat beestje naar ons kan komen. Dat hebben we 3 jaar terug gezegd. Vorige week werd ik erover gebeld door mijn pa. Weet nog niet wanneer het beestje komt meer omdat er wachtlijsten zijn.

Over zelf knutselen. Ik heb al 50 zelfgemaakte roze doosjes gemaakt. Dat is gewoon met los dekseltje. Moet er nog 30. Het uitknippen was al een h*l. :rolleyes: . Ik heb op een site met allemaal kraamkadootjes dingentjes besteld voor in het doosje. uhm nou ja veel. Roze witje hartjes. Gaan er 6 in het doosje. Donkerroze lint. het doosje zelf is lichtroze. en speentjes hele kleine die vroege zo'n rage waren met kettingen en oorbellen. Die is voor om het lint op het doosje. Ook roze. Ze hebben op de site ze ook in het blauw. kosten 10 voor een euro. Als het klaar is maak ik wel een foto. Ik heb ook nog kaartjes geknipt met bedankt en haar naam :) .

Over bewegen van ons meisje. Tegenwoordig vind ze het leuk om te bewegen rond 11 tot 1 s'avonds. heel bewegenlijk is ze. Ach net als haar moedere he ;) .
    Heel veel last van zuur. Zolang ik geen vet eet gaat het goed en de sinas laat staan. ( o zo moeilijk van de sinas).
    Ook last van buikkrampen. Ik was alweer bang dat het weer blaasontsteking kon zijn. Nu ik dit gelezen heb vind ik het niet erg meer.

@Sniffy, welkom terug meis. Lekker hoor zo'n midweekje weg. Wil ik ook wel nu.

14. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Sniffy, leuk, dus de babykamer is nu klaar? Heb je ook nog foto's ?

15. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Sniffy, ben ook wel benieuwd naar foto's van je babykamer.

En Rach naar jouw kamertje blijf ik ook nieuwsgierig. Maar ja nog maar een 3/4 maanden en we weten het.

Wendy, Knuffel voor jou.

Ik ga vandaag ook maar eens mijn kerstkaarten schrijven. Dan zijn ze toch nog een beetje op tijd voor de kerstdagen.

16. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Grappig. Ik was gister zo laat opgebleven oa omdat ik een bod had lopen op mp en de aanbieder zei dat ie naar de hoogste bieder ging op za. Begin van de week had ik al 2 boden gedaan, maar die heeft ze weggehaald omdat ze te laag zouden zijn. Na het bieden van gister zou ik maar 20 cent meer kwijt zijn dan wat ik origineel geboden had. :( :)
    Ben benieuwd of ze het nog wel wil verkopen nu....

Ik heb net de kerstfilm die gister opgenomen was gekeken. Heb nu juist zin in kerst. Maar er moet nog zoveel gebeuren. Zelfs de boom moet nog gezet worden. En het raam versierd. En, en, en...... :)
    Zal ook straks even de kaarten weer gaan zoeken en schrijven dat ze idd vandaag nog op de bus kunnen. Hopen dat ze er nog net voor kerst zijn. :)

Ow en ik zou zo willen dat babykamer klaar was.... Nu weet ik dat we vr de commode en bedje van mijn ouders krijgen en wil ik helemaal dat het boven klaar is. Maar er moet nog zoveel gebeuren. :( En zelfs dan kunnen we het nog niet opzetten omdat ze hier bij de ramen die luchtroosters gaan maken. :( Zucht.........

17. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    die zal ik deze week proberen te maken en dan zet ik ze op de hyves. Hier krijg ik ze nl. niet goed op.

18. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    goedemorgen alle te samen!

hier alles wel goed...

leuk dat horescoop ding...heb je hem misschien ook van vissen? Het word of net zoals ik een vis of net zoals vriend/man een ram...ben benieuwd..

gisteren was vriend nog naar de mac geweest na de bios...en hij had een lijst mee genomen van de calorieen....ik ga nooit meer wat eten bij de mac...een big tasty is 835 callorieen doe daar nog eens een frietje bij en een ijsje dan heb je genoeg op voor heel de dag.....490 cal en een mc flurry 500 cal.....ik wist die echt NIEt....

Nu ga ik lekker geboorte kaartjes kijken en zoeken!

19. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Ja de mac is een vette hap! Als ik daar vandaan kom ben ik ook gelijk ziek! (wc ziek ;) )

20. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Wwjc:**KNUFF** Zulke dingen blijf je altijd even bij stil staan idd..Is ook niet niks..
    Succes met je MP koop! :)
    Pien O leuk een vader/kind momentje..en mama had niks door.. :)
    Pris Heb soms ook van die dagen hoor dat ik hoop dat t snelvoorbij is die dagen...Maar vandaag verheug ik me er weer helemaal op.. ;)
    mimi Zo je neemt er de tijd voor..Knap hoor..Momenteel heb ik helemaal geen geduld voor knutselpraktijken....terwijl ik dat normaal altijd heel leuk vind..Maar vind die zelfgemaakte dingetjes wel heel leuk..
    sniffy Heerlijk een paar dagen weg... En leuk zeg dat je de kamer al klaar hebt...Ben benieuwd naar fotootjes ;)
    kipkip Wat super echo!! :D Echt heel scheetig en duidelijk...En die vieze gewoontes houden we maar op die van paps idd... :)

Menstruatiepijn:Hier ook regelmatig...Ook een pijnlijk gevoel soms in spieren ofzo...Dan voelt t of de boel in een stand blijft staan en dat voelt vrij ongemakkelijk (Netjes uitgedrukt)
    En ook soms in mn onderste vrouwendeel...BV als ik opsta en ga lopen ...
    Een vervelend gevoel.. :(
    Verder gaat t prima en heb geen klachten...Wel een erg beweeglijk ventje..Haha..erg leuk..
    De hik heb ik ook niet vernomen...Ik dacht een paar dagen geleden van wel...maar dat was het toch niet..

Opzich lijkt het 'nieuwe jaar ' nog een beetje ver weg..
    Besef me net dat het met anderhalve week al zover is en het dan echt niet meer lang duurt allemaal...

Deel Deze Pagina