April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Lynn Wanneer ben je jarig??? Ik ben ook een Vissen.. :D

2. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Nou echt hoor dat hoop ik ook. (word je gewoon gek van jezelf) :D
    Heb als ik me aankleed dat ik druk voel op me doos, ook niet echt prettig te noemen. hehe

3. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Ja.. dat is precies wat ik bedoel...Erg onprettig... :)

4. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ik ben ook Vissen, 12 maart jarig.

De romantische vissen, een kleintje met een warm hart

Daar ligt het dan in zijn wiegje, blij, kleine kreetjes slakend: het Vissen-babytje heeft een klein en warm hartje en zal alles geduldig over zich heen laten gaan. Het Visje knoeit niet met zijn eten, trappelt vrolijk met de beentjes bij het verschonen van de luier en als het eenmaal in zijn ritme is kunnen papa en mama rustig doorslapen.

Toch, zodra het kleine visje op de eigen beentjes gaat staan willen ze net als alle kindjes de wereld gaan ontdekken. Jongetjes en de meisjes kruipen overal op en onder, natuurlijk met de nodige geschaafde knieƫn en bulten op het voorhoofd. Nu zitten ze daar niet echt mee, want ze gaan gewoon door met hun onderzoek naar de wereld. Wanneer de stem nogal heftig gebruikt wordt tegen dit kleintje, zal je het voor je ogen zien verschrompelen van ellende. Vissen-kindjes zijn heel gevoelig en hebben er zelfs moeite wanneer een ander kindje een uitbrander krijgt. Geef ze zoveel mogelijk de ruimte, ze zijn heel speels en dat blijft hun leven lang zo. Onderbreek het spelletje waar ze mee bezig zijn niet zomaar, daar kunnen ze nogal recalcitrant op reageren. Ook op school zijn ze zo. Maak van hun huiswerk een spel en ze zullen het met alle plezier van de wereld maken. Dwing niet, daar bereik je niets mee bij deze kindjes.

Vissen-kindjes zijn heel opgewekt en hebben veel fantasie wat doorwerkt in hun nachtelijke dromen. Kijk dus niet raar op wanneer er midden in de nacht een schaterlach uit het kinderkamertje schalt. Wanneer ze zich niet geborgen voelen kunnen ze daarentegen geteisterd worden door nachtmerries over monsters en andere enge wezens. Haal hun angsten en onzekerheden weg door stimulerende vrolijke verhalen te vertellen. Natuurlijk heeft ook een Vissen-kindje de nodige kuren: het wil graag de zin door drijven en maakt daarbij gretig gebruik van de traanklieren. Laat dat je er niet toe brengen het toch te doen, want dan is het einde zoek.

Wanneer een Vissen-kindje niet voldoende leiding krijgt kan het een klein verwend nest worden en zal dan later voortdurend het gevoelige hoofd stoten. Het Vissen-kind is een laatbloeier maar zal er in de loop van de tijd aan wennen dat het leven niet alleen uit spelen bestaat, maar dat er ook plichten in voorkomen. Wanneer het er op aan komt zijn vissen klaarwakker. Veel Vissen liggen geen moment wakker van dat ene proefwerk, terwijl andere kinderen al een week geen oog dicht doen. Deze kinderen kennen geen examenangst wanneer ze niet teveel prestatiegericht zijn opgevoed. De persoonlijkheid van een vis moet zich op een vrije manier kunnen ontplooien, zo zullen ze als volwassen vis zeker hun weg vinden.

Deze Neptunus-kinderen zijn redelijk makkelijk opvoedbaar, maar ze willen wel op beslissende momenten in hun leven alleen dat doen waar zij zelf achter staan. Dat getuigt van karakter. Dit alles is op zowel meisjes als jongetjes van toepassing. Een klein verschil is, is dat de meisjes wat minder fel reageren als hun sterrenbroertjes. Hoewel, soms lijkt dat alleen maar zo.

5. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Wat leuk die uitleg over de sterrenbeelden! Weet iemand misschien ook de juiste datums voor wanneer ze een vis zijn en wanneer een ram?

6. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    babyhoroscoop

7. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    dank je wel :D

8. hallo, gelukkig is het hier in het weekend altijd rustig, kan ik makkelijk bijlezen. ;)
    Grappig om te lezen dat iedereen zo verschillend al is aangekomen.

Nog een vraagje: smeren jullie je elke dag in (je buik dan) en heb je last van striae? Ik doe het 2 maal daags en heb nog niks, maar volgens mij heeft het meer met aanleg te maken. Mijn buikvel staat wel steeds erg strak gespannen. denk dat ik weer een groeispurtje hebt ofzo.

Kipkip, leuk die 3 foto's achter elkaar! heel mooi zeg.

9. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    @Striae: Je kunt er niet tegen smeren...Je hebt er aanleg voor of niet..Heeft ook niet met je bouw te maken..
    Ik smeer wel Weleda zwangerschapsolie, maar puur omdat het lekker voelt en dat trekkerige gevoel een beetje weg neemt..
    Ik heb het zelf bij beide zwangerschappen niet gehad...Nu ook (nog) niet...

10. Amom22

Amom22 Niet meer actief

rustig in het weekend...vind ik dus niet :p maar dat komt omdat ik nu pas weer kijk sinds vrijdag ;) sorry ga het ook neit allemaal lezen, geen tijd, geen zin....sorry :)

Ik smeer me niet meer in. Bij de eerste wel gedaan, en heb daar vier streepjes aan overgehouden die pas na de bevalling zichtbaar werden. Die strepen zijn nu weer flink zichtbaar en zijn ook weer verder gaan rekken. Ook veel kleine streepjes die erbij zijn gekomen rond mijn heupen en in mijn zij.... Denk dus dat smeren wel helpt.

Mijn man wil de geboortekaartjes zelf gaan printen...iemans tips, wordt dat wat? Ik zie het niet zo zitten, je hebt het al druk genoeg na de bevalling lijkt mij.

11. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ik smeer 's ochtends maar ik heb ook wel eens gelezen dat als je wat ouder bent je zowiezo minder kans op striae hebt omdat je huid toch al wat minder elastisch is. Nou dat is dan weer een mazzeltje! En inderdaad geen sporen te bekennen.

12. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hebben wij voor onze bruiloft ook gedaan. Wil ik nu eigenlijk ook doen. Zorgen dat de buitenkant af is en je alleen een wit papiertje met de nog onbekende gegevens erin hoeft te doen.

13. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Mijn huid is ook elastisch door me ziekte die ik heb maar heb toch echt striae vooral op me benen! En 1 klein streepje op me buik die smeer ik altijd in dus misschien met me benen ook maar doen.

14. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Ik heb dat ook, op mijn bovenbenen heb ik striae. Buik nog eigenlijk niet.

15. Amom, zelf printen is wel handig (en goedkoper) denk ik, maar misschien heb je wel helemaal geen zin om je daar nog mee bezig te houden (geeft niet, ik wacht geduldig het kaartje af 8) ).
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het kaartje opeens helemaal niet zo belangrijk meer vind en ik heb helemaal geen zin meer om iets uit te zoeken :eek:
    Had mezelf vanmiddag even achter de pc gezet om iets te zoeken en zag wel een leuke. denk dat als mijn man het leuk vind we maar voor die gaan, zijn we daar lekker klaar mee! ;)

16. Amom22

Amom22 Niet meer actief

ik bedoel dat hij wel een blanco kaart wil kopen maar die dan zelf wil printen. Zie het niet zo zitten want wij zijn niet van die computer helden.... en hoe krijg je ooit zo'n dik stuk papier door de printer..... :(
    Misschien idd een idee om de kaart te kopen en daar dan een inlegvel voor te maken ofzo...

@ Rach heb het ook hoor...gewoon geen zin meer om me met al ide dingen bezig te houden. Hbe de naam, heb de tekst, moet het alleen nog vormgeven enzo, maar oh ik ben zo lui. Nou ben ik ook wel nieuwsgierig welke jij hebt gekozen ;)

17. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Hey meiden!

Jee, wat een herkenbaar stuk over de 'ram' zeg. Mijn zoontje is dus echt een typische ram (van 14 april). Nog zo'n ram(p) in huis en je kan me opvegen ;)

Over striae: ik heb niks van mijn eerste zwangerschap en heb niks gesmeerd. Nu ook nog niks.....we zullen zien wat er nog komen gaat.

Zelf printen van kaartjes zal een stuk goedkoper zijn, maar of het ook mooi wordt? Geen idee, dan moet je toch wel een hele goede printer e.d hebben lijkt me?

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik heb bij de vorige zwangerschap pas in de laatse week striae gekregen. Heb wel vaak gelezen dat smeren weinig zin heeft, dat het genetisch bepaald is.

19. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Wij hadden voor ons trouwen gekleurd papier en hoefde alleen maar tekst/afbeelding op in 1 andere kleur. Maar wij hebben idd wel een goede printer en je moet echt uitkijken dat je niet te dik papier neemt!
    Ik ga naar bedje toe. Veel teveel gedaan vandaag. Morgen weer een dag...

20. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hier tot nu toe ook geen straie, dus hoop dat het deze zwangerschap ook bespaard blijft :p

Hoorde vandaag weer een ander leuk (christelijk)liedje, wat ook eigenlijk best wel leuk is voor op het geboortekaartje, dus dat wordt weer twijfelen.

Heeft iedereen trouwens een bevestiging van inschrijven van kraamzorg gehad?
    Hier eigenlijk niks, maar was vorige keer volgens mij ook zo?
    Dus ben benieuwd wat normaal is.

Deel Deze Pagina