de kraamzorg heeft hier een brief naartoe gestuurt en neemt contackt op 3 maanden voor de uitgerekende datum.. hebben jullie gezien dat zwangerschapspagina volgende weekend gaat verhuizen? en fotos verloren gaan snik snik meiden ik maak me een beetje zorgen ik doe al vanaf dag 1 zwangerschap overgeven,,, het is een poosje minder geweest.. maar het word nu weer steeds erger. ook heb ik nu sinds 2 daagen diaree. en sorry voor de detais die is zo goed als wit ik heb heel vaak gezeur met me darmen. en wil niet te snel naar de dockter gaan ben zo bang datk me aanstel.. maar stel het kindje krijgt niet genieg voeding stoffen binnen, ik heb genoeg (vet) reserves maar wat moet ik hier nou mee? me voeding is gezonder als ik ooit gegeten heb op het moment
hahahah! Moet erg lachen om de karakterbeschrijving van de ram. Het is de karakterbeschrijving wat ik precies voor ogen heb bij ons kindje...
Goeiemorguuuh! @mandytjuuu gewoon bellen hoor. Als je je zorgen maakt moet je altijd ff bellen. Ik had de bevestigingsbrief direct de week na aanmelding gekregen. Kraampakket kwam wel een beetje laat vond ik. Die kwam een maand voor uitgerekende datum. Hier weer een vreselijke nacht. Heb de hele nacht wakker gelegen met "weeen/hardebuiken" die om de paar minuten kwam. Was weer precies hetzelfde gevoel als 2 weken geleden. Nou had ik gisteren overdag ook al wat harde buiken terwijl ik eigenlijk helemaal niet zo veel had gedaan, blijkbaar toch weer teveel. Zoontje was ziek, alles onder gekotst. Dus ik ben lekker uitgeslapen
@ Amom, een inleg vel is toch ook goed? en waar ben je benieuwd naar, naar onze (bijbel)tekst? die had ik je volgens mij al gegeven Acda&de munnik hebben ook een heel mooi (slaap)liedje, die tekst vind ik ook zo lief. Ik lees vanalles over sterrenbeelden: geen idee wat het word en eerlijk gezegd interreseerd dat me weinig, net zoals een sterrenbeeld Als het maar een LIEF kindje is 8) Zwangerschapspagina gaat inderdaad verhuizen, aankomende weekend kunnen we hier niet posten. dus je onderschrift en foto's voor de zekerheid even opslaan! Hier ook geen bericht van de kraamzorg gehad. Toen ik erachter aan belde, waren ze me gewoon vergeten! Gelukkig had ik de standaart bevestiging van mijn (online) aanmelding nog waarmee ik kon bewijzen dat ik me toch echt al had ingeschreven.
Hallo dames, Tijdje uit de roulatie geweest, maar had het even druk met werk afronden zo voor de kerstvakantie. Wél leuke dingen gedaan hoor en probeer laatste tijd echt beter op mezelf te passen. Las iets over zelf kaartjes printen: wij hebben dat met onze bruiloft gedaan en dat ging heel goed, maar die kun je ver van tevoren printen. Ik zou inderdaad niet op mijn kraambed nog aan die dingen moeten willen denken. Maar goed, het kan dus wel heel mooi worden hoor! Hier gaat alles z'n gangetje. Ook (nog) geen striae, maar dat had ik de eerste keer ook niet. Merk wel dat het genieten van deze zwangerschap me gewoon moeilijk af gaat. De pijn in mijn heup/bekken/rug vind ik bijzonder irritant en ik kan ook niet echt zeggen dat ik mijn lijf heel mooi vind. Raar, want dat had ik de eerste keer juist heel erg. Soms ook, als ik in de spiegel kijk, denk ik: wie is dat in vredesnaam? Begrijp me niet verkeerd: ik ben heel blij dát ik zwanger ben, maar ik geniet er niet zo van... Eigenlijk denk ik deze keer: waarom nog zoveel maanden? Ik ben er al lang klaar voor hoor! Maar waarom ik mijn lijf zo naar vind? Ik hoop niet dat ik door deze zwschap weer meer moeite heb met het controleren van mijn anorexia. Dat was namelijk juist helemaal weg na de eerste zwangerschap... En dan die bloedingen... was het maar 24 april... Sorry voor dit geklaag, maar moest het even ergens kwijt.
@rach ik bedoel je kaartje @juud snap je wel hoor met het wachten. Heb het zelf ook. Bij de eerste is die 9 maanden wel fijn, kun je je goed voorbereiden op mama worden. En nu denk ik: waar wachten we nog op, kom maar op! Wat vervelend dat je je lichaam nu niet mooi vind. Wacht als het nodig is niet te lang met hulp vragen he na de bevalling, zeker omdat het helemaal weg is zou het jammer zijn als het weer terug zou komen en probeer te genieten van het kleine meisje in je buik Goed dat je nou iig goed op jezelf past
@juud: klagen mag ook wel eens hoor Als ik nu in de spiegel kijk denk ik, oei er is wel aardig wat spek op mijn billen en heupen gaan zitten. Maar mijn borsten vind ik juist weer mooi nu ze groter zijn. En dat terwijl ik begon met een goeie C cup Aan de ene kant denk ik, was het maar april. Dan kan ik ons kindje zien. Maar nu geniet ik van het groeien van mijn buik en het bewegen.
Mijn borsten zijn er inderdaad op vooruit gegaan Maar ik ben eerlijk gezegd helemaal niet veel aangekomen als het gaat om vet. Dat was ik bij Siem ook niet, totaal maar 9 kilo. Daar gaat het ook niet echt om. Het is meer die bolle toeter, waar ik geen kleding meer mooi op/bij vind staan. En daarom vóel ik me wel vettig... Het zullen wel hormonen zijn, maar leuk is het niet. Vorige zwschap vond ik intiem zijn ook totaal geen probleem. Nu wel...
Ach ja wat is mooi en wat is lelijk. Ik vind de meeste volle vrouwen mooier dan dunne dames. Die hebben veel meer vrouwelijke vormen. Wat ik liever zou willen hebben is een gezond lichaam dan een mooi lichaam en het perfecte lichaam bestaat toch niet hoor iedereen heeft wel een schoonheidsfoutje. Gewoon lekker zelfvertrouwen hebben weg met die onzekerheid. Zou gewoon net wat Amom zegt met iemand erover praten. Dat kan nooit kwaad. En lekker hier klagen en van je af schrijven
moet effe bijlezen hoor heel het weekend niet achter de pc gezeten hier thuis haha (afkickuh!) Over de kraamzorg die is hier al geweest voor de intake heel netjes en klein bureau had er een heel goed gevoel bij! Ik ben gisteren naar Breda geweest moesten nog wat kadootjes halen onze zoon voor het eerst gisteren alleen gelaten bij opa en oma had dat nog nooit gedaan dus beetje scary maar heb er niet om gehaast ofzo (gaat ook niet met die buik haha) Vanavond hebben we kerstviering .... blegh Martin heeft gezegd dat ie zich ging inhouden dus daar ga ik maar op vertrouwen er is iemand bij die abortus als anticonceptie ziet en zijn vriendin (die er ook bij is) gedwongen heeft tot abortus, een heel onzeker meisje met geen familie of vrienden hier in de buurt. Heel sneu want zij had het willen houden... ik weet zeker als die jongen wat zegt over zwanger zijn of kids dat ie uit zijn vel springt, hij had ook al aangevraagd of ie even een paar weken niet met hem samen hoefde te werken want mijn mannetje vind niet dat je respectloos met vrouwen omgaat dus kan zich daar erg druk om maken. MAAR hij zegt tegen mij dat ie er niets van gaat zeggen (moet nog maar afwachten ) straks hebben we nog ouderwets kroegengevecht bij ons op kantoor maar vind het wel heel lief dat ie zo voor dat meisje opkomt! Wat betreft je figuur meeste van tijd vind ik mezelf mooier dan normaal dus mag niet klagen ik had alleen gisteren zo'n dag, dan past er een bepaald shirtje niet, ben ik moe en dat heeft het me te pakken haha, ik heb ook een hele andere buik als bij de eerste dus is soms effe wennen haha, iedereen heeft weleens o'n moment ik zit normaal heel zeker in mijn vel maar die hormonen doen wel eens rare dingen hoor, gelukkig heb ik een man die dat meteen de kop indrukt en me laat zien hoe mooi hij me vind...
Mandytjuuu ik zou voor de zekerheid toch ff bellen hoor. Juud balen dat je je zo voelt. Hoop dat je toch ervan kan genieten. Wachten duurt idd lang dan. Amom je kan het ook op pergamano (volgens mij heet het zo, van dat doorschijnende papier) uitprinten, vind dat ook wel mooi en staat netter dan een gewoon papiertje als je dat in het kaartje legt. Weet iemand hoe het met Synove gaat? Hmm ga toch maar eens kramzorg checken dan denk ik.
Da's juist het probleem Priscilla: als je eetstoornis hebt, kun je niet meer zo helder en logisch denken. Maar ben het helemaal met je eens hoor, en dat geeft ook goed gevoel: ik zit nog niet echt diep in de problemen. Ik kan rationeel echt nog wel zien dat ik er helemaal niet slecht uitzie. Ik voel het alleen niet zo. Tis moeilijk uit te leggen, maar je geest doet gewoon vreemde dingen met je spiegelbeeld... Gelukkig durf ik het erover te hebben en eet ik nog gewoon. Ik ga wel weer in gesprek met deskundigen, want ik wil niet terug naar af. Dank voor julie steun meiden. Ga nu even iets leuks doen: ieniemienie-kleertjes van zoontje van zolder halen en sorteren. Ik heb er namelijk echt wel zin in dat er een kleintje komt hè! Tis gewoon dat lijf en mijn hoofd die niet echt samenwerken en dus niet echt meewerken. Erover gepraat te hebben hier lucht gelukkig al enorm op. Thanks!
@pientje dat is wel een idee, dat ziet er wel luxe uit en kan tenminste door de printer Ben idd ook wel benieuwd hoe het nu met Synove is.... hopelijk gaat het goed @IMD oh wat sneu voor die meid zeg, wel lief dat je man voor haar wil opkomen alleen idd tijdens een kerstviering is misschien niet het beste moment Bah de harde buiken beginnen alweer
Fijn idd. En wat naar zeg! Mijn beste vriendin heeft ook zo'n partner gehad. Die zwangerschap eindigde helaas in MK, nog voordat ze naar het ziekenhuis ging. Ze denkt zelf dat de negatieve gedachten en de stress daartoe hebben geleid en is ergens blij dat het kindje zo'n thuissituatie gespaard is gebleven, maar het blijft een klap in het gezicht, dat je partner er zo over denkt. Het is toch ook 50% van hem? Vriendin is niet meer bij die kerel. Hoop dat dit meisje wat zekerder wordt over zichzelf en heft in eigen hand durft te nemen. En way-to-go vriend van IMD!
Zo, even bij gelezen. Ondertussen ben ik ruim 7 kilo aangekomen en de vk was daar tevreden over. Ik ook. Ik ben van mezelf nogal klein (1.60), met normaal een BMI van 20. Ik had altijd best een goed en vrouwelijk figuur en dat vind ik nog steeds, ook nu ik zwanger ben. Alleen kom ik nu niet alleen op mijn buik en borsten aan, ook op mijn heupen en kont! Ik moest vanaf week 12 al over op zwangerschapskleding. Slik. Maar, maakt me eigenlijk niet uit. Ik ga ervan uit dat ik na de zwangerschap toch een maatje groter moet en dan blijft de schade redelijk beperkt. Je schoonheid en zelfvertrouwen komen van binnenuit, maar er leuk uitzien draagt aan dat gevoel zeker bij. Toch? Verder hier een leuk weekend gehad. Zaterdagavond ouderwets met vrienden afgesproken in ons vroegere stamcafe. Was ik al maanden niet meer geweest. En ik had van te voren geslapen, want anders....... Ik hield het nog maar tot 23.00 uur vol, maar ik vond het erg gezellig. Gisteren vrienden over de vloer gehad met hun kleine man (2,5 jaar oud) en dan smelt ik toch wel....... Babykamers en babykaartjes. Slik. Babykamer schiet niet op. Verkeerde kleur verf op de muur en nog meer tegenslagjes. Baal. En geboortekaartjes..... Daar begin ik pas in januari aan. Oh ja, half januari hebben we een pretecho, nu al zin in!