April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    ;) I know..Ach het heeft ook wel wat humoristisch! :)

2. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Ghehe gaat hier ook al waggelen me heupen kunnen het denk ik niet aan hehe zijn van zichzelf al heel erg onstabiel. Maar inderdaad heel leuk gezicht hihi

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik probeer er echt op te letten dat ik zo normaal mogelijk loop en mijn billen aanspan zeg maar dan heb ik het minste pijn aan mijn bekken als ik echt loop hoe ik "lekker" loop en niet bij nadenk dan heb ik zo ontzettende pijn en kan ik geeneens mijn been optillen ik kan zo gelukkig erger leed nog voorkomen.

Ik heb opeens het gevoel sinds een paar dagen dat ik slechter kan ademen achter mijn pc (en daan zit ik nogal wat uren haha) dan moet ik even naar achteren leunen en diep ademen haha (de VK zei ook al dat ze goed omhoog was geklommen dus was toch niet gek aan het worden.

Bij de VK vandaag was alles goed, bloeddruk 125/75 en gemeten was mijn baarmoeder 22 cm wat hetzelfde was als bij dean met 23-24 weken... dus gewoon netjes. Echt waar soms irriteer ik me dood aan mijn VK hebben we het de vorige keer ergens over gehad begint ze er gewoon weer opnieuw over, hoe het zit e.d. kan je weer alles overnieuw vertellen daar kan ik echt slecht tegen het is dat mijn zoontje erbij was (en ik dan een stuk rustiger ben en blijf) vervelend vind ik het...

Nu mag ik 27 januari weer... (ach das zo alweer als ik kijk hoe snel alles gaat)

4. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Lekker dat alles goed was bij de vk :D
    Ik heb steeds een andere verloskundige er zijn er 4 geloof ik. Maar vind het geen probleem want ze zijn allemaal echt heel aardig.

5. Ska26

Ska26 Actief lid

16 mei 2008
    148
    0
    0
    Operatieassistent
    Noord-Brabant
    ik waggel ook zegt men haha.
    Ach ja hoort erbij he en het zal wel lekkerder lopen denk ik,ik weet het niet doe het namelijk niet bewust wat sommige denken.
    Ik zeg dan , wacht maar tot je zelf zwanger bent haha.
    liefs
    Jes

6. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    het ergste is dat je ook op het laatst niet eens meer in gewonen schoenen kan!Ik had instappers en denk deze weer nodig te hebben!Hahahah

7. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Dames, ik wens jullie alvast een hele fijne jaarwisseling!Voordat ik het vergeet!ahahahah....mijn geheugen is beetje traag de laatste tijd!En uit kijken met vuurwerk!Lol

8. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    :) ow echt brr dan hoop ik niet dat het dan nog zo hard vriest anders moet ik maar even geitenwollen sokken kopen als ik instappers nodig heb

9. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    hahahaha...nou ik hoop dat het in april wat beter weer is als nu!De vorige was in mei geboren en toen was het snikheet!Niet erg fijn als je in de auto richting ziekenhuis moet!hahahaha

10. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Zou nou inderdaad dan heb ik liever dat het koud is dan dat je met een dikke buik in de hitte loopt pfff lijkt me ook best wel vermoeiend.

11. mamaFiona

mamaFiona Fanatiek lid

7 nov 2008
    1.155
    0
    0
    Noord-holland
    Zo, vandaag even bij de prenatal geweest, nou het heeft wat mogen kosten hoor........ En dat zelfs in de uitverkoop...haha. Kleertjes voor de kleine baby, kleren voor mijzelf en nog leuke spullen voor het kamertje. Helemaal blij mee.

Moet snel weer eens foto's gaan maken wel leuk voor in het album. Heb ik alleen al vaker gezegd maar het komt er maar niet van. Maar wie weet nu wel als ik me zo goed blijf voelen en niet meer zooooo misselijk wordt.

@die pinguin...haha erg leuk EN herkenbaar;)

12. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    De pinguinloop...... Begint me hier ook bekend voor te komen ;) . Ik loop ook steeds minder charmant.......

Vandaag uitgebreide reguliere controle bij de verloskundige gehad (heb ook 4 verschillende). Het gaat allemaal goed, bloeddruk 110/65, baby groeit goed, hartje goed, schopt ook goed :) en ....... mijn harde buiken zijn sinds een paar dagen eindelijk minder! Het is een mirakel. Blijkbaar was ik zo oververmoeid, dat ik bijna 5 weken rust nodig had om dit te bereiken. Gewoon weinig doen, iedere dag wel wat leuks proberen te doen en heel goed luisteren naar mijn lichaam.

Mijn hb was wel te laag (omdat ik zo vermoeid bleef, is dit getest). Was maar 5,8! Nu verder prikken uit de arm om verder te kijken waar ik precies een tekort aan heb, zodat ik pillen kan gaan slikken, zodat ik me hopelijk ook snel fitter ga voelen.

Alles bij elkaar dus goed nieuws. Wel werd mij geadviseerd om de baby belt te gaan dragen, overdag, voor steun in mijn onderrug en tegen de harde buiken. Gelukkig ook een winkel gevonden waar deze te koop zijn en het zit heerlijk! Ik voel echt mijn onderrug minder. Waarschijnlijk omdat ik zo klein en tenger ben, dat de baby echt op mijn buik en onderrug teveel druk uitoefent. Dus rustig aan blijven doen en de baby belt om!

Hebben jullie trouwens ook last van de onderrug? Beetje zeurende pijn (doet een beetje aan de menstruatie denken)? De pijn straalt overigens niet uit naar billen/bekken. Gewoon een beetje vervelend gevoel.

Gisteravond op kraamvisite geweest bij een meisje van 7 weken. ZOOOOOOO LIEF....... Nog even en dan mogen wij ook!

Vandaag ook bij de Prenatal geweest; kostte inderdaad een boel geld, ondanks uitverkoop ;) . Maar wel heel schattig allemaal. Het wordt steeds echter. De babykamer begint eindelijk een beetje op te schieten.

Jullie ook allemaal een fijne jaarwisseling en dat het maar snel april mag zijn!

13. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    @Jodie : Ik ben heel blij te horen dat het goed gaat met jou en je kindje….Doe rustig aan! En heel fijn dat je ons op de hoogte houdt!
    @Tup : Fijn he vakantie? Ik heb straks lekker 4 dagen!
    @Eefje : Ja ik smeer ook al vanaf het begin met zwangerschapsolie van weleda, net weer een nieuwe fles gekocht. Voor de boobs gebruik ik van zwitsel de borstencrème..gelukkig (nog) geen striae….
    Wij gaan naar mijn ouders in Den Haag…lekker rustig maar wel gezellig.
    @mamafiona : Fijn dat je je weer wat beter voelt….beetje jammer dat je zoon nu ziek is…
    @Ska : Vervelend zeg, die harde buiken….ik heb ze alleen nog maar ’s nachts gevoeld als ik lig te draaien…ik ga dan op mijn rug liggen en doe beide handen op mijn buik en adem heel bewust….dan gaat het weg….en voel ik mijn meisje bewegen…smelt!

Vandaag bij VK geweest. Bloeddruk 120/70 dus goed. Gewicht ook netjes zei ze (ben dus 9 kg aangekomen vond het zelf best veel) en het hartje gehoord (meisje gaf dat ding gelijk een schop, zo grappig). Ik heb gevraagd naar mijn pijn in lies/schaambot/zitbotten en stuitje. Volgens haar was het meer pijn van de "dracht" door al het gewicht wat op het bekken rust. Ze raadt me de buikband aan. Nou had ik die bij me (gekocht bij prenatal) en ze heeft laten zien hoe die om moet. Dus als ik loop/slenter of sta moet ik deze gebruiken. Zitten is lastig omdat mijn meisje zo laag ligt, dat krijg ik protesten...hihi.
    Bij Bekkeninstabiliteit heb je veel meer last met lopen en traplopen en omdraaien in bed. Bij mij is het 's morgens veel minder als 's avonds...
    Nou rest was goed. Het groeit als kool! Ja dat dacht ik ook al...hihi Ben weer gerustgesteld.
    Doei

14. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    hihi dat pingiunloopje komt me ook bekend voor :D zo voel ik me ook al regelmatig !

van striemen heb ik gelukkig nog geen last, bij mijn zoontje ook niet gehad, net enkele op mijn heupen en nadien na de bevalling van de stuwing op mijn borsten een paar.

wij gaan het morgen gezellig maken, mijn ouders komen gourmetten/steengrillen. om middernacht zal het wel weer langs alle kanten knallen buiten dus gaan we gewoon fijn op straat (wonen in een heel klein straatje) naar het vuurwerk kijken terwijl rhune hopelijk gewoon lekker doorslaapt. we houden het lekker rustig maar daarom niet minder gezellig.

heb vanmiddag een zware bak met hout gedragen tot binnen en heb sindsdien steken door mijn buik :( zal me leren zeker, hopelijk gaat het snel beter. voel gelukkig ons meisje goed bewegen.

ik weet niet of ik er morgen nog ga op geraken dus alvast voor iedereen een hele fijne jaarwisseling gewenst ! op naar 2009... op naar onze gezonde baby's :D !

15. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    En in April kan het ook ineens snikheet zijn! Ik ben ook bevallen van mijn zoontje in april en net op een dag dat de warmste dag in april ooit was....
    Maar: ik heb er geen last van gehad, ik was echt met iets anders bezig zullen we maar zeggen.....

@Eefje: ik heb hetzlefde gevoel als jij: hoe hou ik mezelf wakker morgenavond, vreselijk he? Luikjes gaan hier vaak ook om half tien wel dicht. Wij doen dus ook niet zo veel....

En nu ga ik helemaal op tijd, zoonlief is ziek dus ik ben benieuwd wat de nacht me gaat brengen. Vannacht was ie ineens zo koortsig en aan het overgeven, zo sneu.....
    Ik ben dus weer weg. Weltrusten meiden en alvast een goeie jaarwisseling gewenst (al ben ik morgen nog wel even online denk ik)!

16. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    ja meestal wordt het eind april wel weer lekker. Dan begint net de lente lekker hoor.

17. Ska26

Ska26 Actief lid

16 mei 2008
    148
    0
    0
    Operatieassistent
    Noord-Brabant
    Ja we treffen het wel met onze bevallingsmaand meiden.
    Net voor de warmte denk heerlijk,lekker buiten lopen met de kleine, heb er zo'n zin in.

We hebben net tegen mijn ouders gezegd wat het wordt, boy...girl?
    Kon het toch niet voor me houden is me een maandje gelukt haha.

Liefs
    Jessica

18. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    :) ik zou het ook niet kunnen hoor me mond houden zo me denk ik toch wel verspreken ofzo haha :baby:

19. Ska26

Ska26 Actief lid

16 mei 2008
    148
    0
    0
    Operatieassistent
    Noord-Brabant
    ja had het al tegen één vriendin verteld echt m'n beste vriendin.
    Maar wil het zooo graag delen maar ook weer niet snap je,echt heel raar.
    liefs
    Jes

20. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ik ga proberen mezelf wakker te houden door een middagdutje te doen. Wij gaan na mijn man zijn werk naar schoonouders om daar te gourmetten en daarna door naar de vriendengroep van mijn man in Amersfoort. Dus ik moet het wel ff tijdje volhouden.

Wat het weer betreft in april, heb wat leuks gevonden op een site: Gemiddelde temperaturen gedurende de eerste 3 weken van april: "Reisperiode : 01.04 - 22.04
    gemiddelde weer
    Het gemiddelde weer in Eindhoven was als volgt:
    De gemiddelde maximumtemperatuur bereikte waarden tussen de 11°C en 18°C. De nachtelijke minimumtemperatuur schommelde tussen de 1°C en 7°C.
    Gemiddeld viel er in deze periode op 9 dagen dagen neerslag. Gedurende uw reisperiode waaide er een zwakke wind van 3 Bft. Voor deze analyse zijn de waarnemingen van de afgelopen 9 jaar gebruikt."

Dus ben idd benieuwd wat het gaat worden.

pffff, ik haat die stomme benen. (Restless legs) Ik weet nu al dat als ik naar bed ga, ik niet kan slapen, maar ben gewoon zooo moe. Ik ga het gewoon proberen. Kan ik iig beter liggen, want van dat zitten krijg ik pijn in mijn rug.

Tot morgen!

Deel Deze Pagina