hai allemaal, Jodie: wat fijn dat je er weer bent, en poeh meid: wat heb jij ene hoop meegemaakt! Die kamergenootjes! Echt érg... Gelukkig kon je naar een andere kamer; was ook niks voor mij geweest hoor, dat lag dus niet aan jou. Mimi: jammer dat je weggaat hier, maar wel begrijpelijk. Als je je alles zó aantrekt, dat het je harde buiken oplevert: dat is het niet waard. Sterkte jij en je beebje, en wellicht tot april dan? rest: alles goed ladies? Hier wel. Vandaag weer even bij BabyDump geweest, voor de laatste dingen. Gekocht: -matrasje+aerosleep (moest besteld) -hoeslakentjes aerosleep (ook besteld) -Avent handkolf+flesjes+magnetron-sterilisator (set) -Avent VIA-bekers+deksels -rompertje van 'Rockbaby' en sokjes. Vond vriend wel geinig, aangezien hij fan is van BonJovi en dit de babylijn is die ontworpen is door hun drummer. Verder via internet nog besteld: -luvion babyfoon met camera, bij luvion.nl -draagdoek voor mij, bij draagdoek.nl Nu hoef ik alleen nog verzorgingsproducten (ik denk van eigen merk Etos, vind ik fijn spul en het is niet getest op dieren, wat ik érg belangrijk vind. En het stinkt niet zo; ik vind Zwitsal echt stinken nu). Hoe ver zijn jullie nu met dingen in orde maken? Wij vinden het erg fijn dat we bijna klaar zijn; dan is het maar geregeld allemaal. Ohja: cool nieuws: we zijn gister naar de winter-Efteling geweest, nog voor mijn verjaardag. Zooooo'n leuke dag gehad! Ook al was het erg druk liep ik de hele dag zo: rond.
We zijn bijna klaar en dat geeft toch wel een lekker gevoel. Wil wel zelf het kamertje in kunnen richten en merk nu al dat het zwaarder wordt voor me lichaam. Dus ben er net op tijd bij om het nog zelf te kunnen doen. Trusten
Goodmorning meiden, Goeie nachtrust gehad? Hier was zoonlief weer vroeg wakker zoals altijd, maar de dag duurt nog lekker lang. Het plan is om vandaag het kamertje waar de baby komt te ontruimen en op te ruimen. Wj hebben dus nog niks klaar en ik begin er wat onrustig van te worden ......en als ik jullie allemaal al hoor hoe ver jullie zijn (en wat een mooie kamertjes, vooral die van jou Vruchtje!).....dan loop ik achter, haha. Maar: zoonlief slaapt nu wel in een groot bed sinds een paar dagen, dus het ledikantje is al vrij gemaakt voor de baby. Het begin is er En wat lijkt mijn kleine mannetje klein in dat grote bed, maar tevens werd ik er bijna emo van omdat ie zo baby-af is in een groot bed.....weird he? Mimi, heel jammer dat je stopt, maar je gaat zelf voor, met dat wondertje in je buik. Jodie, wat fijn dat je weer thuis bent! En wat moet het pittig zijn geweest. Goeie instelling van je hoor, we gaan er gewoon vanuit dat je nog wel even zwanger bent Denk je goed aan jezelf? Ik las dat iemand schreef dat de baby al zo hoog zat (Eefje geloof ik?) Hier ook hoor en dat maakt het zitten wel lastig nu al vind je niet? Ik krijg de laatste dagen zo'n pijn bovenin mijn buik als ik langer zit (door de houding neem ik aan) en vooral eind van de dag. Ik ga eens een koppie koffie maken en zo wandelen met de honden.....het is kkkkkoud geloof ik....Tot later.
Ego berichie: JIPPPPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE zoontje is zo goed als zindelijk....zowe lzijn pipi als kaka sorry maar ben zo trots op hem! Wat wordt hij groot! wat gaat het hard.... Einde ego berichtje! Goedemorgen iedereen
Jodie: wat fijn dat je weer thuis bent, kan zo fijn zijn om in je eigen bedje te slapen. Doe maar rustig aan en ik duim voor je dat de baby gewoon nog tot april blijft zitten. Wij hebben gister het wiegje gekregen (waar mijn man vroeger in heeft gelegen) maar niet echt mijn smaak. Te veel tierelantijnen en er hangt zo'n sluier overeen. Niet echt mijn ding dus, maar goed om nou een nieuwe te kopen voor die paar maanden vind ik ook weer zo wat en bovendien gaat het ook een beetje om het idee.
Goeiemorgen, Je hebt nog de tijd MiniUs voor het kamertje. een vriendin van mij heeft het kamertje nog niet eens binnen en wij zijn al bijna klaar. Verschilt gewoon per persoon denk. (ik heb namelijk geen geduld met dat soort dingen haha) Amom Yeaahh altijd leuk een mama proud moment Hier heerlijk geslapen maar niet heus. Ik kon gewoon niet lekker liggen me buik ligt in de weg en me rug doet zo'n pijn. Heb maar op een kussen gelegen met me rug en toen viel ik dan wel in slaap. En mevrouw was lekker druk aan het oefenen karate denk ik haha. Gisteren lag ze dwars zo ik had een harde bobbel links en een rechts dat was geen lekker gevoel. Maar ze ligt nu weer lekker normaal gelukkig.
@minius grote plannen voor vandaag! Komt wel op tijd af joh! Ik ben tijdens (!) de bevalling verhuisd en heb de hele nacht dozen uitgepakt tijdens de weeen en was ook op tijd klaar, dus dat moet lukken bij jullie Gek he dat je kind zo groot wordt, word er zelf ook wel verdrietig van, je krijgt het niet weer terug. @Priscilla Vervelend he, niet lekker kunnen liggen. Nadeel van al die kussens is als je wil omdraaien, moet je al die kussens weer verplaatsen,vind ik. Trouwens, we hebben gisteren een woning bezichtigd en als we de hypotheek rond kunnen krijgen gaan we die kopen, hij is gewoon perfect, maar dat betekent dat we waarschijnlijk weer rond de bevalling gaan verhuizen. Er moet het een en ander aan gebeuren, dat gaat mijn man dan doen, maar ja...hoop wel dat het af komt voor April!
amom: wow en zo jong al! snel hoor zal vast wel door de katoenen luiers komen? (euh.. ik bedoel: zal vast wel door die goede opvoeding komen ) MiniUs, dat wat jij omschrijft met pijn in de bovenbuik heb ik ook! denk dat het allemaal wat vol word in onze buikjes Succes vandaag met klussen! Ik merk ook dat het steeds zwaarder word voor mijn lichaam. Gelukkig zijn alle grote meubels al in elkaar gezet. Maar als ik denk: even snel door het huis geen razen (zoals ik altijd doe) dan krijg ik toch een harde buik. Ook ben ik s'ochtends wat misselijk als ik opsta, heeft dit met maagzuur te maken? ik word vooral misselijk als ik op mijn rug lig dan.
Hey meiden, Hoe gaat het met jullie? Hier begint het ook steeds zwaarder te worden. Kan al een paar nachten helemaal niet lekker slapen. Mijn buik zit echt in de weg. Heb ook veel last van het zuur. Maar alles voor het goede doel
hoi hoi Jodie wat fijn dat je weer thuis bent en wat naar zulke meiden op je kamer gelukkig ben je verplaatst en nu idd maar rustig aan doen en je kleintje blijft vast wel zitten Mimi jammer dat je gaat stoppen ,maar idd ik sluit me aan bij de rest je moet doen wat voor jou en je baby het beste is ik hoop dat je wel laat horen als de keleine geboren is Wwjc ik heb al overgewicht voor de zwangerschap en daarom krijg ik die 30 wkeen echo dus als jij dat ook hebt zou ik er toch eens na vragen een extra echo is altijd leuk natuurlijk ik merk nu ook aan mezelf dat winkelen teveel voor me word mijn vriend en ik gaan altijd op zaterdag even naar de stad boodschappen doen en dan even wat eten en drinken en gistern zeimijn vriend al nou we gaan maar naar huis ik zie dat je er erg veel last van hebt nou idd ik kon bijna niet meer lopen ik loop dan net zo langzaam als een oud vrouwtje echt heel lastig dus ik ben wel heel benieuwd hoelang ik mijn werk nog ga volhouden ik heb nu een anderhalve week vakantie gehad dus morgen weer beginnen en ik werk in de zorg als zorghulp dus ben de hele tijd druk aan het lopen bukken zuigen en noem maar op maar ik ga mijn best doen ik wens iedeereen een fijne zondag Liefs Tup
@ Jodie: fijn dat je weer lekker thuis bent! Blijf voor je duimen, maar met zo'n instelling moet het gewoon goed komen! @ Mimi: hopelijk tot april! Rust lekker uit! @ Lien: wow, jij bent echt al ver. Ik zit nog met alle 'moeilijke' dingen...Zoals dekentjes? Dekbedje mag niet, maar dekentje in een hoesje wel? Vind ik zo raar? En kan geen goede kleur dekentje vinden... Flesje enzo vind ik ook zo lastig? Hoeveel moet je er halen als je bv wilt geven? Moet me overal nog eens goed en rustig in gaan verdiepen geloof ik... Kamertje is in ieder geval bijna klaar ! Zal zo eens kijken of ik een foto kan plaasten! moeten nog een lamp en gordijnen uitzoeken...en wat spulletjes ophangen enzo. En de plintjes worden vandaag gelegd! @ Spekkie: hoop dat de griep niet door is gezet! Beterschap! @ Leonie: lekker toch dat je er zo snel uit bent? Meisjesnaam stond bij ons zelfs al vast toen ik nog niet eens zwanger was! Gewoon genieten van je geluk joh! @ Amom: gefeliciteerd met je zoontje En je huis! @ Priscilla: ooo die harde bobbels...zo herkenbaar! Zit soms te twijfelen of ik dan een harde buik heb, maar het is dan te plaatselijk! Gelukig gaat ze bijna altijd wel verliggen als ik mijn (warme) handen tegen haar aanleg...Werkt dat bij jou niet? @ Rach: ik word niet misselijk van het maagzuur, maar wel erg weeiig...kan het niet heel goed omschrijven. Voelt wel naar in ieder geval! Neem je er iets tegen?
@rach komt idd daardoor, hij heeft een hekel aan luiers maar hij voelt ook wat beter wanneer hij plast omdat het niet wegtrekt in de luier. De baby drukt waarschjinlijk als je op je rug ligt tegen alle ingewanden aan dus ook je darmen en maag, dus dat kan wel ja. @tup knap hoor dat je dat werk tot nu toe nog hebt gedaan, ik krijg mijn eigen huis al niet voor elkaar @pientje. zie ben ik die foto toch nog vergeten...als mijn zoontje wakker is ga ik meteen een foto maken....als ik het niet vergeet
MiniUs, daar heb ik ook last van. Ik moet nog steeds wat opruimen, dan moeten de kamers qua meubilair verwisseld worden, dan moeten ze die luchtroosters maken en schoonbroer extra aansluitingen voor stroom. En dan pas kunnen we het kamertje echt afmaken. En eigenlijk wil ik ook nog zeil of laminaat erin leggen. Ik word er net als jij erg onrustig van. Als ik nl het kamertje klaar heb, dan heb ik ook een beter overzicht over wat ik wel en niet nodig heb. Alhoewel ik er gister achterkwam dat ik toch ook al zeker zo'n 20 rompers mt 50/56 heb. Ik heb trouwens ook last met zitten. Moet echt wat naar achter gaan zitten, anders krijg ik ook een harde buik en gaat meneer ook schoppen. (Dan zit ie wat knel ofzo?) KipKip, dat probleem hebben wij ook. Ik vond het wiegje erg tegenvallen waar mijn man in gelegen heeft. Toch wil ik mijn schoonouders ook niet voor het hoofd stoten. Wij hebben nu een ledikantje van mijn ouders (wat ik supermooi vind) en die zetten we op de babykamer en het wiegje gaat dan bij ons naast het bed. En dan kunnen we kijken wanneer ie waar gaat slapen. En hebben dan toch een mooi kamertje bij elkaar. Amom, wat een gedoe bij jou tijdens deze zwangerschap zeg. Dat stomme gedoe met ha/vk/zh etc en dan ook nog zo'n rare buren nu je net verhuisd bent. Ik hoop dat vanaf nu alles gewoon lekker gaat lopen! Ik zal zo eerst eens foto die mijn moeder gister gemaakt heeft van mijn buik hier in het album zetten. Die zijn iets beter dan die ik zelf heb gemaakt. En dan vertrek ik weer naar boven om nog wat op te ruimen.
@minius: dat was ik die zei dat de baby al zo hoog zat vervelend he, maar zo merk je echt wel dat die echt al wel groot aan het worden is vind ik! hier ook nog bijna niets klaar van de babykamer hoor, krijgen heel weinig gedaan omdat mijn zoontje er langs slaapt dus er bijna nooit lawaai kunnen maken. maar ik begin er inderdaad ook erg onrustig van te worden! weten nog niets eens juist wanneer het kamertje geleverd zal worden! @amom: wat goed van je zoontje ! wij zijn ook bezig met Rhune om hem zindelijk te krijgen. zetten hem nu heel vaak op de pot en wilde vanaf morgen eens proberen zonder pamper, benieuwd wat dat gaat geven! Hoe heb jij het gedaan? en hoe lang heb je erover gedaan? ik duim voor je dat je de hypotheek voor het huis inorde krijgt! hier vannacht niet zo goed geslapen. had zo vreselijk het zuur! ik werd op een bepaald moment gewoon wakker met braaksel (sorry niet erg smakelijk ) in mijn mond vreselijk gewoon! ben toen maar even recht gaan zitte, wat water gedronken en een rennie genomen en dan toch redelijk doorgeslapen.
syvlie: ow klinkt heel erg naar! kan je geen kussen onder je matras leggen dat je iets hoger ligt? amom: ik had ook katoenen luiers en met 1 jaar al zindelijk *trots* als je verhuist krijg ik wel je nieuwe adres he? (ivm kaartje) wwjc: ik heb precies hetzelfde als jij, moet ook naar achter zitten ja. niet echt een lekkere houding. Maar ik leg nu een trui achter mn onderrug, dat zit beter, dan zit je automatisch met je bovenrug al naar achteren.
Jodie: Wat erg zeg dat je tussen zulke mensen hebt moeten liggen. Tijdens de zwangerschap van mijn eerste kindje, lag ik een aantal weken in het ziekenhuis (met een hele gezellige meid naast me). Later is zij naar huis gegaan, maar helaas moest zij kort erna weer opgenomen worden. Toen lag ze helaas ook op een kamer met zulke types. Een van die meiden behandelde de koffiejuffrouw als haar sloof. Iedere keer bestelde ze iets waarna ze na twee minuten weer op haar knopje drukte dat ze weer wat anders wilde drinken en dat trucje hield ze zeker nog een paar keer achter elkaar vol zodat het arme mensje wel vier keer achter elkaar terug moest omdat deze meid toch weer iets anders wilde drinken. Ze liet de arme vrouw ook dingen (zoals een pen) van de grond rapen die ze expres op de grond had gegooid. Echt heel erg. Gelukkig heeft de koffiejuffrouw een klacht ingediend en is de betreffende dame er fijntjes op gewezen dat ze niet de enige is die in het ziekenhuis ligt en dat de koffiejuffrouw niet voor haar prive bedoeld is. Een andere meid uit diezelfde kamer lag daar inderdaad ook vanwege een veels te klein kindje. Op een gegeven moment merkten we dat ze gewoon het ziekenhuis "uitsloop" voor haar "rokertje" zoals ze zelf zei. "Want ze kon echt niet zonder haar rokertje". Familie smokkelde zelfs rookwaar voor haar naar binnen....Echt erg. Wij stonden echt paf van verbazing. We moesten wel een beetje lachen toen een van de verpleegsters haar snapte tijdens een "uitbraakpoging" (madam ging dus gewoon de straat op terwijl ze een zgn. "bed advies" had). Ze werd als een klein kind streng toegesproken en ze moest haar bed weer in. Gelukkig lag diegene die altijd naast me lag al weer heel snel bij mij op de kamer want ook zij had om overplaatsing verzocht. Een andere keer hoorde ik een man tekeer gaan tegen een baliemedewerkster omdat zijn vrouw last had van de baby van haar kamergenote. de baby huilde en zijn vrouw kon daar niet tegen. Of ze even de baby wilde verwijderen uit de kamer. Toen de man duidelijk werd gemaakt dat baby's in principe niet zomaar bij de moeder weg worden gehaald (en zeker niet voor deze reden), ging de man helemaal uit zijn dak. Tja, dan moet zijn vrouw maar naar een prive-kliniek hoor.
Jee, Amom, nu al zindelijk? Wauwie.....mooi zeg en heeeel knap! Wat worden ze dan al groot he? Enerzijds ben je dan heel trots kan ik me indenken, maar je sluit wel weer iedere keer een hoofdstuk af....Hoort ook zo, dat wel......maar toch.....zucht.... Je houdt de spanning er wel in als je wéér wil gaan verhuizen rondom je bevalling. Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die nog niet zo ver is met de kamer e.d. @Tup: als zorghulp heb je het idd lichamelijk wel redelijk zwaar kan ik me indenken. Ik heb 'gelukkig' redelijk afwisselend werk zonder dat het lichamelijk zwaar belastend is. Ik moet er alleen een heel eind voor rijden en dat gaat me straks wat moeilijk af denk ik als die buik in de weg gaat zitten. Thuis doe ik ook alles gewoon nog zelf, maar dan kan je je eigen tempo bepalen he, ik kan me voorstellen dat het op jouw werk anders is. @Blimey: ik herken je 'dekentjesprobleem'. Ik heb voor mijn zoontje vrij dure dekens in kleur van zijn kamer. Maar om nou nieuwe dekens voor de baby te gaan kopen vind ik ook weer zo wat, want ze zijn nog hartstikke goed. Kleur past echter absoluut niet bij het nieuwe kamertje, dus ik zit al met mijn moeder te brainstormen om er toch een hoes omheen te maken die wel in kleur is. @wwjc: oh, jullie hebben du ook nog wel wat te doen Maar: zoals Priscilla net al ergens zei: we hebben nog wel even. Maar het is lekker om het vast af te hebben, dan kan je weer verder en dan heb je wat overzicht. Rompers zal jij wel niet te kort komen denk ik zo Sylvie: o ja, dat zei jij! Ze worden vast al groot nu idd....en ik denk idd ook wel dat het uitmaakt of je hoog draagt of niet (klinkt wat raar....). Ik zag laatst iemand die de baby heel laag droeg, die had 'm zowat tussen dr benen hangen en dat lijkt me weer heel onprettig lopen. En dat zuur is erg vervelend he? Gelukkig dat een rennie dan nog helpt? Wij hebben hier al heeeeerlijk opgeruimd! Nog even en dan is het kamertje leeg en kunnen we beginnen. We beginnen met het oude laminaat eruit te halen, maar daar ga ik morgen eerst de Ara voor bellen wanneer het opgehaald kan worden. Nu even pauze, want Tim ligt toch te slapen nu en die rust gun ik 'm dan wel even
@minius: auw klinkt me inderdaad ook niet erg prettig als ze zo laag liggen ! die van mij ligt inderdaad wel hoog, volgens mijn moeder toch daarom ook misschien dat ze zo op mijn maag duwd waardoor ik zo fel last heb van dat maagzuur. @rach: bedankt voor de tip om iets onder de matras te leggen, ga ik vanavond eens proberen! over 10dagen word mijn mannetje al 2 jaar ! niet te geloven !
@sylvie we hebben een boekje over op het potje gaan, die lees ik hem elke keer voor als hij op het potje zit. Hij is eigenlijk altijd meegegaan naar de wc zodat hij de wcpot met plassen en poepen ging associeren. En elke keer als hij tsss zegt, luier af en op het potje... wel een gedoe want hij vond het ook leuk om gewoon tssss te zeggen en dan het boekje weer te lezen Ik laat hem ook veel zonder luier rond lopen en het gaat ook wel mis als hij niet snel genoeg bij het potje is, maar hij probeert het wel, is wel lief Denk dat het enige is wat je echt hoeft te doen is, het leuk te maken...dan willen ze wel Heb het ook gehad dat ik 's nachts moest overgeven van de maagzuur, bij mij helpt een appel voor het slapen gaan en roggebrood echt super. We hebben net te horen gekregen dat we maar een bod moeten uitbrengen want de hypotheek komt wel goed....maar ja wat moet je bieden... ik heb er echt geen verstand van. @rach you go girl! Ik denk idd dat het ook wel eerder kan, had er alleen nooit zo bij stil gestaan, omdat de meeste kinderen pas op latere leeftijd aan pottytraining gaan. Raar joh ik moet juist naar voren zitten met mijn benen wijd, lekker mannelijk