Sylvie, die foto van Rhune aan zee is trouwens wel erg schattig zeg! Stoer ventje En dan alweer 2 jaar..... Ik heb ook veel last van maagzuur (zal idd door het oogliggen komen?) en het helpt idd wel om niet helemaal plat te liggen. Nu hebben wij een waterbed en gaat dat wel redelijk, maar als ik even op de bank lig ofzo moet er echt een kussen onder, dat helpt dan al aardig. Amom, spannend om een bod uit te gaan brengen! Lastig he, waar je moet beginnen met bieden? Geen makelaar daar ofzo?
whahaha slim mannetje Maar hij weet dus al goed dat hij kan aangeven als hij naar de wc wilt, en dat is goed! Mijn moeder zei dat ik nog niet kon praten maar ook kon duidelijk maken dat ik wel naar de wc moest. Maar als je je poep en plas voelt zitten (en dat voel je met katoenen luiers) dan is zindelijk maken ook makkelijker lijkt me. Met goede luiers voelen ze er bijna niks van. Welk wc boekje is het? engels zeker? MiniUs: lekker hoor, een waterbed! Ik kan op de bank nog wel prima op mn rug liggen, maar s'ochtends alleen niet. Baby is sinds een paar dagen ontzettend beweeglijk geworden! mjin buik golft de hele tijd en ik word de hele tijd getrapt. Sinds een paar dagen niet meer op mijn blaas maar boven in. Maar rond de 27 weken draaien ze toch nog niet definitief?
Zo doen wij het inderdaad ook, het wiegje wil ik alleen 's nachts op ons op de kamer zetten en dan kan ze overdag in haar ledikantje op haar eigen kamer slapen en na een paar maanden in ze toch uit de wieg gegroeid. Weet trouwens iemand of je losse wiegbekleding kunt kopen? Ik dacht dat ik zoiets bij de Kidsfactory had gezien?
@rach ik heb "Op het potje kleine Huppel" maar we kijken plaatjes en verzin elke keer maar wat in het engels. Idd kunnen ze al wel eerder aangeven dat ze hun behoefte moeten doen. Ik zie het ook aan z'n koppie als er een poepje aankomt, loopt een beetje rood aan Mijn zoontje heeft een hekel aan de wegwerpluiers omdat ik niet snel genoeg doorheb dat er een poep in zit en het dan al opgedroogd op z'n huidje zitten, boenen dus! en wasbare zijn natuurlijk ook niet fijn als ze nat zijn, dus voor mij een voordeel! @minius Hoe klim je ooit weer uit dat waterbed? Kan me voorstellen dat dat erg lastig gaat!? Ik zit ook gewoon niet meer op de bank want kom er niet meer vanaf zonder dat ik hele toeren uithaal. Maar voor slapen lijkt me een waterbed echt super! @kipkip, watvoor wiegje heb je, een rechthoekige of meer een mandje zoals ik (zie album) Wan ze verkopen die bekleding wel los.
Vandaag een heerlijk voedingskussen gekregen van mijn tante, hoop dat ik nu beter kan slapen,het helpt zegt men,je kan er lekkerder door liggen dus ben benieuwd. Heb hem nu in mijn rug op de bank en het zit heerlijk en strakkies kan ik hem gebruiken tijdens het voeden van de kleine. moest de 31ste (dec) nog op controle bij de verloskundige en moet 2 weken volledig rust nemen mag niet werken dus zit vanaf morgen 2 weken thuis. Mag thuis ook niet veel doen,moet echt rusten. Dit ivm harde buiken die toenemen en heftiger worden hoop zo dat mijn buikkie rustig wordt. Hoef nu nog maar ff wat te doen en boem.... Collega van me zei: Misschien mag je wel helemaal niet meer gaan werken . Maar de 15de moet ik weer op controle dus ben benieuwd. Iemand hier ervaring mee? Heb snel boeken bij besteld zodat ik op de bank kan hangen en jeerlijk kan lezen. Jullie nog ideen hoe ik mezelf bezig kan houden? Liefs Jessica
Ik heb er 1 die door iemand zelf gemaakt is. (Is ook een stuk groter en heeft geen normale afmeting) Gelukkig maakt mijn schoonmama de bekleding. Heb gevraagd of het gewoon wit kon zonder teveel frutsels. Schoonpapa moet hem nog schuren en schilderen, dus ik ben heel benieuwd hoe het er straks uit gaat zien. Ik ben vooral bang voor het dunne, oude matrasje wat er inzit. Denk dat ik ook maar een aerosleep daarvoor ga kopen. Jessica, ik hoop dat je nu ook beter gaat slapen. Vorig jaar na mijn bbz moest ik ook een tijdje niets doen (ging ook niet, deed te zeer) en heb idd een heleboel gelezen, maar ook hubbie wat series laten downloaden die ik gekeken heb. Maar ben toen ook aan een kruissteekwerkje begonnen, maar daar kreeg ik snel last van. (Maar dan meer van mijn nek, die zowieso gevoelig is.)
Ik laat me er gewoon uitvallen Nee hoor, eruit gaat nog heel makkelijk. En voor het slapen met een dikke buik is het echt ideaal... De enige keren dat ik moeite heb gehad uit bed te komen (en me er dus wel uit liet rollen) was na de bevalling, toen had ik zo'n last van mn knip en dan is een waterbed niet fijn.....ik rolde er dan maar echt uit.....
ik heb vandaag een weer een vrolijke collage toegevoegd aan de weekfoto's! Ja als je nog geen kids hebt zijn er heel veel dingen die je nog lekker kan doen, zoals foto;s inplakken , dagboek bijwerken, foto's bewerken en digitale albums maken, series kijken (voorlopig geen tijd voor haha) vooral even eraan toegeven dat maakt het makkelijker anders word je moe van jezelf! Over luiers ik heb nog nooit opgedroogde poep gehad maar dean poept snachts eigenlijk nooit of vlak voordat ik hem kom halen (dus hij ligt nooit langer als 15 minuten in een vieze luier, ik heb ook nog nooit uitslag of iets gehad bij hem (zonder smeren zelfs) een keertje en toen kwamen er 4 tanden en 2 kiezen door (logisch gevolg dus) ik was helemaal verbaasd mijn eerste luieruitslag haha, voor zindelijke maken zijn katoenen perfect maar ik heb geen haast dan maar wat langer in de pampers ik heb nog geeneens geprobeerd eigenlijk..
Ja....er is genoeg te doen zo te lezen. En moet er idd aan toegeven dat is het grootste probleem denk,dat ik me er toch tegen verzet...baal ervan. Maar is voor een goei doel,mijn beebje dus ga heerlijk mijn reeks van Karin Slaughter uit lezen....verslavend zijn ze!
@ kipkip: Wij hebben ook een oud wiegje van mij van vroeger wat wij zelf opknappen (verven e.d.). Bij de Prenatal maken ze matrasjes e.d. op maat voor iedere wiegsoort. Kost iets van 30 euro. En daar verkopen ze ook los hemeltjes e.d. voor wiegjes. Misschien dat je hier iets aan hebt? @Ska/Jessica: wat betreft harde buiken, ik wil je wel een PB sturen over mijn ervaringen hiermee. Ik heb ze al sinds week 20 en mag sinds 1 december niet meer werken. Ik dacht ook voor een maandje, maar nu mag ik dus tot mijn verlof niet meer werken . Het is inderdaad knoertvervelend, maar het is voor een goed doel. Ook als ik echt rust houd, bijna niets doe, blijf ik ze houden. Wel minder, maar het is helaas een naar bijverschijnsel van mijn zwangerschap. Als je meer wilt weten, stuur maar een PB. Helaas heb ik te weinig concentratie voor lezen (en de hele serie van Karin Slaughter is helaas al uit), maar een Gameboy met Tetris en Patience doet het ook goed. @All: Babykamer is hier ook nog niet klaar. Helaas kan en mag ik zelf dus bijna niets doen, dus da's wel balen. Maar, manlief kan ook niet alles tegelijk. Toch? Maar het begint bij mij ook te kriebelen. Want als de kamer klaar is, heb ik weer overzicht wat we nog nodig hebben voor de baby-uitzet en da's nog een heuleboel!
ja dat overzicht vind ik wel zo fijn inderdaad, daarom hadden wij zo vroeg de kamer al helemaal klaar. Met Dean hadden we hem zelfs al met 12 weken klaar. Ik dacht met mijn lichaam zit ik voor hetzelfde geld 40 weken op de bank en kan ik niets doen daar ben ik vanuit gegaan en dacht doe het nu het nog kan en achteraf werkt dat gewoon super, ik werkte dan steeds mijn lijst bij op onze site zodat mensen konden zien wat ze konden kopen (is erg fijn voor kraambezoek een online lijst) ik laat nu speciaal dingen over die ik nodig heb omdat ik ze toch wel ga krijgen, moet alleen nog een extra deken, en lakensetje halen , wielen voor het wiegje) die moet ik nog zelf halen, maar de basis heb ik al dus ze kan zo geboren worden haha (liever even wachten natuurlijk qua gezondheid)
Lijkt me idd fijn die controle te hebben. Dat mis ik nu heel erg. Ik weet dat ik er niets aan kan doen (overmacht), maar het voelt niet fijn. Ik ben zo blij dat ik nu mijn deel iig bijna klaar heb. Nu de andere nog..... (Ik ga morgen een bellen of ze een idee hebben wanneer ze hier komen slopen enzo. Ow en ik heb net pretecho 3D gepland voor 28 jan. (20.15) Heb ik echt superveel zin in! Ons mannetje weer zien....
Zo veel geschreven zeg! Ik zag kamertjes al klaar en sommige nog niet begonnen, wat een verschil zeg. Hier de stickers geplakt op de muren en de klamboe opgehangen...ik heb wel foto's maar de nieuwe camera moeten we installeren op de computer...hihi. Dus komt! Verder gaan we vroeg naar bed....dus welterusten!
truste coto hihihi Mijn pa komt dinsdag weer,gaat ie verder met de muurschildering En dan volgende week beetje opruimen want de 16de komt het kamertje....dan kan paps weer op zijn gemakkie verder schilderen. ik en mijn mannetje gaan binnenkort ook gordijnen uitzoeken voor in het kamertje
ik kan trouwens gaan aftellen ik zit onder de 100 dagen nog te gaan.. vind ik altijd toch weer bijzonder een soort extre mijlpaal Ik ga ook naar bedje toe, eigenlijk alweer te laat voor me
hier ook veeels te laat. Ik ga mijn voedingskussen uitproberen...hopen dat ik er beter door slaap en hopen dat mijnbuikje rustig wordt. liefs Jessica
@amom: mijn zoontje gaat ook al op het potje sinds die een jaar is dus hij heeft er ook geen bang van. hij geeft ook al aan dat hij kakka moet doen maar dikwijls net te laat .. dus denk dat we hem deze week eens zonder pamper laten lopen, dan gaat hij ook beter beseffen als hij plast. ben benieuwd hoe het gaat lopen. zou hem toch graag overdag zindelijk hebben tegen dat de baby komt. van appel krijg ik spijtig genoeg net het zuur heb vandaag zoveel mogelijk proberen te vermijden waarvan je het zuur krijgt want begin echt pijn aan mijn maag en slokdarm te krijgen. @minius: dank je wel voor je reactie op mijn zoontje zijn foto this echt een klein spookje @rach: dat is hier de afgelopen week ook gebeurt, ze is precies gedraaid waardoor mijn buik echt flink op en neer kan gaan en ook het vervelende gevoel op mijn blaas is weg. ik hoop dat ze zo blijft liggen ! toen mijn zoontje eens goed lag, ook rond deze tijd is die wel blijven liggen. @Ska26: filmpje kijken, pc, online shops afschuimen op zoek nr leuke spulletjes voor de baby .. lekker rusten meid en ik hoop voor je dat je toch nog aan het werk mag! @imd: hele mooie foto's ! ook die van vorige week, had ik nog niet gezien, echt mooi! slaapwel allemaal
Zo ff snel gelezen allemaal, Amom wauw wat goed al zindelijk Lekker joh! Leuk een huisje kopen, is het vlak bij waar jullie nu wonen? Of moet je dan kwa vk en ha weer alles opnieuw aanmelden? Blijft die foto nou? KipKip ik hou ook niet van die truttige tierlantijntjes maar vind jullie wiegje eigenlijk wel schattig. Jodie wat fijn dat je weer thuis bent zeg! Lekker in je eigen omgeving. Nog wel lekker rustig aan doen maar! Wanneer moet je weer op controle? Kamertje hier vlot het ook niet echt supersnel, tenminste babykamer is in principe klaar, maar de andere kinderkamers nog niet.Dat moet wel, want de babykamer moet vrij. En onze kamer willen we eigenlijk ook doen. Slapen ik slaap eigenlijk nog superlekker, op mijn buik/rug en zij, heerlijk! Oeps, had niet door dat het al zo laat was, ga maar gauw naar bed want de vakantie is voorbij!