Jippie, de baby heeft weer even van zich laten horen. Poeh, toch weer een prettig gevoel. Het waren maar een paar schopjes (ik was er echt voor gaan liggen), hij zal inderdaad wel moe zijn van de afgelopen dagen . @Amom: jeetje wat een activiteiten op een maandagochtend. Krijg je dan geen last van je harde buiken of gaat het nu weer wat beter? @Lynn: da's inderdaad schrikken zeg. Blijf maar even lekker uitzieken. Ik ga ook maar eens wat nuttigs doen; er komt echt niets uit mijn handen. Begin toch maar eens aan de administratie archiveren (lekker klusje altijd). Oh ja, heb ook CZ. Volgens mij krijg je bericht. Ik heb trouwens nog niets vernomen van Etos, Prenatal enzo voor de cadeaudozen. Wel mag ik het Kruidvat eind januari ophalen. Ben benieuwd.
@ een wondertje. Ik heb de blije doos van prenatal pas opgehaald en mag ook eind januari bij de kruidvat halen ben benieuwd hihihi.
Mooi huis Amom! Ik mag ook eind jan. pakket van kruidvat ophalen. Ben benieuwd wat er allemaal inzit. Of die net zo leuk is als die van de Etos.
heb net anderhalve week rust gehad en niks gedaan, dus toen ook ff geen harde buiken, dus beetje dom dat ik nu weer door het huis raas, maar kan het gewoon niet laten hier hebben ze helemaal niet van die dozen, helemaal niks eigenlijk. Wel veel kadootjes bij een tijdschrift ofzo, dan hoef je alleen de verz.kosten te betalen....
@amom da's niet slim he om heel je huis schoon te maken. vandaag is mijn 1ste dag verplicht thuis ivm harde buiken en ik begon vanmorgen om 06:00 ook te poetsen hoor,de keuken en de wc's en 2 wassen gedraaid....en t resultaat is natuurlijk harde buiken.... eigenwijs zijn we toch. Maar ga het nu rustig aan doen.
Ik heb nog helemaal niets gedaan vandaag en heb al flink buikpijn. Misschien van gister nog of van verkoudheid (steeds niezen en snotteren)? Jammer Amom, ik vond het juist zo leuk om toen ik net zwanger was die dozen aan te vragen. Ben ook dol op cadeautjes en onverwachte verrassingen.
AMOM! Leuk huisje joh, ziet er mooi uit zo op de foto! Had jij voorgevormde luiers of gewoon die je zelf moet vouwen? Als je voorgevormde hebt, van welk merk? LIEFS
ik gebruik nu een engels merk little lamb maar heb ook bambino mio gebruikt, maar die zijn een stuk duurder, wel erg makkelijk. Voor de kleine ga ik straks gewoon eerst doeken gebruiken omdat dat neit zo dik tussen de beentjes is en daarna pas de voorgevormde. Handig is wel om te kijken welk materiaal je wil. Bamboo neemt bijvoorbeeld erg veel op maar droogt super langzaam. Katoen neemt niet zoveel op maar droogt wel weer lekker snel.
Er zitten 5 flessen in; haarlotion,schuimbad,bodymilk,baby-olie en babyshampoo. Van het merk Natalis, vind het wel lekker, ruikt minder sterk dan zwitsal. En als extraatje zit er een apenknuffeltje en een lijnzaadkruikje (die je in de magnetron moet verwarmen) in het kraampakket, heb em vorige week al gehad.
Haha, hoezo zwanger? (zwangerschapsdementie) Ik dacht dat ik me nog niet voor bv-cursus had opgegeven en heb dat gister alsnog gedaan. Kreeg ik net telefoontje dat ik me allang voor 18 mrt ingeschreven had. Hihi. En mijn cursus van zuidzorg (Zwanger en in vorm) begint op ma 19 jan.
Ik zag iets over katoenen luiers zoveel scheelt het uiteindelijk niet als je aanschaf, wassen, drogen meerekent. Ik zit op een tientje per week (altijd al gezeten) (want in het begin zijn de pakken groter, meer luiers erin en gebruik je meer maar gebruik je nog steeds 1 pak, nu gebruik ik nog steeds 1 pak) Al het wassen en drogen kost ook een hoop geld hoor , onderschat dat niet, en dan nog niet te vergeten (als je een eerlijke vergelijking wilt maken tenminste) de uren die je erin moet stoppen met het schoonmaken, en niet te vergeten de constante poepstank die het afgeeft, een vriendin van mij gebruikte het ook we hebben het toen berekend en zij was duurder uit op de lange termijn (behalve als je voor 2 kids gebruikt maar dan ziet het er zo verwassen en smoetzig uit dat ik dat niet meer zou doen) Oja en dan nog het nadeel van veel sneller luieruitslag hebben... (want ze lopen constant met een nat kontje ipv lekkere droge en schone billen) Dus wel een eerlijk en goed vergelijk maken en puur voor je eigen gevoel doen en niet voor het geld want dat maakt vrij weinig uit. OJA dan nog het milieu je kan tegenwoordig luiers laten recyclen in sommige gemeentes als dat gewas en gedroog is ook heel slecht voor het mileu.. De kosten voor het wassen en drogen van kleding; droger is ongeveer 75-80 cent per droogbeurt (luchtafvoer/condens) wasmachine; 40 graden; 0,10 - 60 graden; 0,20 - 90 graden (wel gebruikelijk met poepluiers) is 0,30 cent per wasbeurt. Samenvatting voor luiers is ongeveer 1 euro per wasbeurt... (exclusief slijtage machines) @AMOM; mooi huisje zeg, ziet er gezellig uit! lekker licht, netjes errug mooi!
@lynn: wat erg dat je zo ziek bent! hopelijk voel je je nu al een stuk beter! Gelukkig was alles goed met jullie mannetje! Rust maar lekker uit! @rach: ja vind het ook geweldig om mijn buik te zien bewegen! zou zo graag eens kunnen kijken om te zien wat ze daar binnen allemaal uitspookt @ska & wondertje: hele mooie buiken! @amom: ja hoop ook dat ik hem snel zindelijk krijg! vanmorgen nog geen tijd gehad om er mee bezig te zijn, heeft wel al op het potje gezeten maar nog niet zonder pamper laten lopen. ben ook druk bezig met de was, stofzuigen, opruimen... Dat huis ziet er heel mooi uit! Hier ook niet van die dozen eentje ja die krijg je als je zwanger bent, dan als het kindje geboren is, 1 jaar word, 2 jaar word. Hier ligt ook wel zeker 10cm sneeuw, zo mooi! Rhune vind het helemaal geweldig en als hij dadelijk wakker word van zijn dutje gaan we even buiten met hem spelen. Vind hij helemaal geweldig! Zo ik ga nog een beetje verder, was plooien..
Ik heb in maat 3, 9 tot 17 kilo voor 40 luiers 200 euro betaald met hoesjes en alles er op en eraan. Die was ik rond de twee keer per week en laat ik luchtdrogen. Ik hoef ze neit schoon te schrobben, Er zit een klein papiertje in (afbreekbaar dus gewoon door de wc kan ie) die je dus wegmikt, met drol en al. en die zorgt er ook voor dat de plas naar de luier gaat en niet teruggaat naar de huid van de baby. Daarna mik ik ze in een luieremmer, waar je een zak in hebt. Als de lueiremmer vol zit haal je de zak eruit en mik je in de wasmachine en maak je hem open (zak kun je gewoon zo erbij laten) Dan hang ik ze op in de badkamer en de volgende dag zijn ze droog. Voor een pak luiers (ik wil eco) betaal ik zeker 8 euro voor 28 luiers, dus het heeft mij al honderden gescheeld. Ze zien er verwassen uit maar ja het is onder de broek toch? Dus 2 wasjes per week en ik hoef niks te kopen.....scheelt mij zeker geld. En werk....de lueirs uit de luieremmer halen en de wasmachine aandoen is het werk niet echt. Ze zitten in een luieremmer dus stank heb je echt niet hoor! Luieruitslag heb je ook niet sneller want ze voelen eerder dat ze een plas hebben gedaan en dat papiertje zorgt dus dat de huid droog blijft. Er worden inde gemeentes is nederland zoveel luiers aangeboden voor recyclen dat ze nu niet meer weten wat ze met die hoeveelheid aanmoeten en kunnen er dus ook niks mee. Ze halen het nog wel op, maar veel moeten ze alsnog wegsmijten.
IK weet het nog niets besloten, denk dat het gewone pampers (van de kruidvat ) gaan worden. Maar ik wilde het wel graag vergelijken. Ben namelijk ook bang dat het teveel werk is.
ja ik heb altijd de duurste luiers gepakt (met die 10 euro per week) Ik vind het erg cute staan die katoenen dingen DAT WEL, veel leuker als zo'n papieren pamper haha Maar ik vind het teveel werk, te duur (voor het werk wat je eraan hebt) en onhygienisch voor mijn gevoel, dean heeft 1 dag bij mijn vriendin die dingen aangehad, zoiezo 2 keer gelekt (want met dunne poep blijft het niet in dat opvangdingetje zitten) en meteen rode billen en heeft ie normaal echt nooit.. voelde ook helemaal klam aan als ie alleen had geplast terwijl bij pampers alles gewoon aanvoelt alsof ie niet heeft geplast maar wel een zware luier heeft.. Kruidvat gebruiken ze hier op het KDV en kan Dean ook al niet tegen helaas dus neem altijd eigen luiers mee voor ze.. Luiers is iets heel persoonlijks voor de een werkt dat merk super en de ander vidn het vreselijk en lekt altijd (bijvoorbeeld) meisjes / jongens verschillen heel erg en de bouw van het kindje..
Ik ga gewoon beginnen met het goedkoopste merk en dan steeds duurder tot ik fijne gevonden heb. (Ik hoop alleen dat ik wat monsters kan krijgen, want als je een heel pak hebt wat al niet bevalt blijf je met de rest zitten.)
Idd maakt het wel uit welk merk katoenen luiers je hebt en moet je wel letten op de bouw van je kindje. Sinds ik deze luiers heb heb ik nooit een lekkage. En ja je moet wel bij elk plasje verschonen want het blijft idd wel klam. Die rode billen kan komen omdat ie er aan moest wennen, het huidje wordt dikker als het gewend is aan katoenen luiers