Eeh,,ja.. Mensen kunnen heeeel raar reageren..Ook al de nodige ervaringen mee gehad! -Zwanger zijn is geen ziekte hoor! -Ik had er al 4 lopen en was toen weer zwanger..dat is pas zwaar! -Och ..een beetje rugpijn..Hoort erbij.. -Och ..een rekkend gevoel..Hoort erbij.. Och..Ja dat had ik ook, maar ik deed alles gewoon nog..(En dan zo laagdunkend kijken) -Maazuur? Joh..dat is toch niet zo erg? -Enz..enz...enz... En als je op het laatst loopt...Och die opmerkingen die je dan te horen krijgt -Er is er nog nooit een blijven zitten hoor! -En? Is er al wat? (Heel de zwangerschap hoor je niks...totdat je moet bevallen...dan weten ze dat en vervolgens hoor je weer niks..nadat ze even zijn wezen kijken..) -Als er wat is kun je altijd bellen...Ja en bel je als er echt hulp nodig is...wordt er flink moeilijk gedaan.. -Er zijn je al zoveel voorgegaan...(GOH..Echt? ) -De vorige keren deed je het ook goed...(Ja en? ) Dat betekend niet dat ik er nu zin in heb..(bevallen) Juist omdat ik weet wat me te wachten kan staan.. -Goh ben je nog niet bevallen? -Enz Enz.... Ik zit ook even niet lekker in mn velletje.. Baal van het koude weer..baal ervan dat ik de deur nu niet uit kan..baal van maagzuur..laatste tijd continu...krijg weinig binnen zo.. Baal van vroeg op elke ochtend..(Lees: kwart over 6 ...Lange dagen als je de deur niet uit komt.. Dus meiden ik begrijp jullie allemaal beregoed.. Ik heb een hekel aan de winter..en heb ook vaak last van een soort winterdepressie...Niet heeel heftig maar merk het wel... Het heeft zn charmes maar ik ben blij als de lente zich weer aandient.. Ik ga mn meisje op bed leggen en er dan zelf achteraan.. xx
hihi dat zijn een hoop ´fijne´ opmerkingen zeg! petje af hoe je het uberhaupt doet allemaal :S ik zou zeggen, slaap lekker!
hoi allemaal, jee, wat een onbegrip is sommige mensen, he? mijn bazin kan er ook wat van helaas, maar ik probeer het van me af te zetten, en me te richten op wat belangrijk is (kindje op komst!). ik had gister toch gebeld met Menzis over mijn kraampakket, en gehoord dat het in week 33 van mijn zw.schap zou komen? nou: er stond dus net een postbode met een ENORM pakket op de stoep. juist: kraampakket! in een soort krat zit alles wat je nodig hebt (schrik een beetje van de enorme kraamverbanden; hoe erg ga je bloeden an? ) en ook die verzorgingsproducten voor de beeb, en een knuffeltje en een lijnzaadkruikje (kun je in de mangetron opwarmen) met fleecezakje erbij. luxe! ben er blij mee dat ik zo goed verzekerd ben. en dan ga ik nu mijn paard een dikkere jas aandoen (-18?!?) en aaien en wortels geven. is ie vast blij mee! arme beest heeft ook zwangerschapsverlof. kijken of de hond nog mee wil; die vindt het wel best op de convectorput, geloof ik. beesten zijn zoooo grappig soms! word er helemaal vrolijk van. fijne avoind nog ladies!
wat een opmerkingen zeg, ik moet er nu om lachen maar op het moment zijn ze niet zo leuk! -Goh heb je harde buiken, je moet ook wat meer bewegen! -Je kunt niet lange wandelingen maken, ja dan moet je maar eens wat meer bewegen -Zo wat ben jij dik! -Heb je nou al eens een afspraak gemaakt met een vk -Alweer zwanger!? -Ik had NOOOOOIT harde buiken, raar hoor -Jij hebt een miskraam gehad...oh, je let toch zo goed op je gezondheid? (sarcastische blik!) proberen om te lachen en die mensen maar negeren..... Wat een mooie buik vruchtje!
Tjonge jonge jonge, wat een egocentrische mensen zijn er toch! Trek het je niet aan en luister naar jezelf, echt dat is het beste. Maar, verdrietig is het zeker wel! Ik moet zeggen dat mijn vriendenkring ruim 8 jaar geleden al gehalveerd is, toen mijn toenmalige man ernstig ziek was en daaraan is overleden. Ieder gaat op zijn manier met verdriet om (ik ook) en dat beviel niet iedereen..? Ik ben daardoor wel behoorlijk harder geworden en heb toen mijn echte vrienden leren kennen! Een handjevol, maar wel echte vrienden. Gelukkig blijven mij nu allerlei negatieve opmerkingen over mijn zwangerschap bespaard. Sterker nog; mijn vrienden en werk steunen me echt en mijn familie (na een goed gesprek van mijn kant) ook! Niemand is hetzelfde en kan in jouw lichaam en geest kijken. Juist nu moet je je eigen emotionele grenzen stellen, er is geen ruimte voor meer dan dat. Blijf alsjeblieft trouw aan jezelf!
105 euro incl garantie dat je 4d beelden krijgt.. moet je eens kijken op www.kijknou.net is echt een leuke vent! @vruchtje ik zat net je album te kijken mooie kamer en errug mooie buik meid!
@ amom Jaa bizar toch tegen mij zeggen ze dat ook dat ik meer moet bewegen terwijl de verloskundige juist wil dat ik dat niet doe! Vind het wel irritant hoor dat men het allemaal beter weet. En dat dik worden grrrrr,duhhh ben zwanger zeg ik steeds maar goed. je heb gelijk eigenlijk moet je er gewoon om lachen
@ska er zijn natuurlijk ook wel die het "goed bedoelen" en het gewoon niet begrijpen, dat vind ik soms nog irritanter man ligt ziek op bed, ik harde buiken na het bericht over de vk, heb me er flink druk over gemaakt..... ga ik maar niet meer doen (ehm....zal dat lukken?) hypoheek gaat niet door.... tijd om naar bed te gaan. Hopelijk morgen een betere dag
Fijn he meiden al die goed bedoelde adviezen... ik heb niet zoveel meiden om me heen die al een kind hebben dus gelukkig houden zij hun adviezen wel voor zich. Verder luister ik lekker naar mijn eigen gevoel en doe ik wat ik denk dat goed is. Amon: beterschap en balen van je hypotheek joh. Wordt ook gek van dat maagzuur... slik wel maalox maar werkt niet zo heel goed meer naar mijn idee hier misschien iemand met een advies wat helpt ? Gele vla werkt ook maar 5 minutjes helaas...
Dat is toevallig, zeg net tegen man dat ik zo gek word van het brandend maagzuur. Gebruik ook maalox. En gele vla en melk helpen ook niet meer. Vandaag heel de dag op werk melk lopen drinken, behalve dat ik het niet meer kan zien...werkt het ook idd max 5 minuutjes. Baal nu even, luchtsysteem geeft een grote foutmelding aan. Moet er dus monteur langs komen om te herstellen. Helemaal geen zin en zal ook weer genoeg geld gaan kosten. Meestal betaal je ze al iets van 35 euro voorrijkosten en dan hebben ze alleen de auto geparkeerd voor het huis! GRRR! Oh, wel ander leuks. Heb ook pretecho gepland op 20 jan. 3D en kost 85 euro. Weet eigenlijk niet precies wat ik daar allemaal voor krijg.
Zo ben ik weer relaxed terug van de yoga lekker hoor. Heerlijk om even te genieten van geen pijn in me rug denk dat ik het na de zwangerschap maar blijf doen goed medicijn En het vloertje ligt er dus de kamer zal deze week zeker wel klaar zijn en dan maak ik wat foto's Trusten dames!
heb je al regla=ph geprobeerd ? die werkt niet meteen de eerste keer maar op wat langere termijn beter als alle andere (ander soort insteek en samenstelling) was het enige wat hier hielp ik ga het morgen ook halen (met dit weer heb ik eigenlijk geen zin om te rijden dus vandaag niet gedaan maar blegh heb het zuur dus MOET eigenlijk nu wel) Melkproducten werken heel even maar komen daarna nog erger terug dus probeer te vermijden, net als teveel fruitzuren, vet, kruiden e.d. en probeer savonds zo min mogelijk te eten (dus na avondeten niets meer behalve water het liefst) dranken met koolzuur, vruchtensappen e.d. maken het ook erger.. Bijna alweer 1000 pagina's vol met berichten kletstantes! ik ga nu naar mijn bedje toe (het is alweer veel te laat maar word savonds onrustig (terwijl ik wel gewoon heel moe ben, is echt vervelend!)
sinds ik zwanger ben heb ik heel erg last van mijn maag gehad...en nog steeds hoor...maar ik heb een middel voorgeschreven gekregen van mijn gyn: Ulcogant...een zakje uitstrijken in mijn mond en het gaat snel beter...misschien helpt het bij jullie wel...je moet er wel een recept voor krijgen van je huisarts of gyn.... fijne avond
Hallo, Foto's van kamertje en kinderwagen geplaatst. Is nog niet af, maar het begin is er! @Ska : Ja ik probeer er 4 te nemen. Omdat ik daarna nog 5 weken vakantie neem. Anders moeten dat er 7 worden en dat is wat veel. MAAR als het niet anders kan jammer dan. Ik luister naar mijn lichaam! Wat een rare reacties allemaal zeg! Maar inderdaad je hoeft je niet tegen over hun te verantwoorden! @babykamers : Ik wil fotos zien! @wwjc : Luisteren naar je lichaam : dus rustig aan! @tammy : Ik heb echt nog nooit de hik gevoeld volgens mij, wat voel je dan? En heb je je VK al gebeld over je buik? @baby voelen : Ik voel haar niet zo vaak. s Nachts als ik wakker ben, s morgens en dan pas weer tussen de middag en dan eind vd dag/avond lijkt al wel een ritme in te zitten @jodie : ja dat is wel een raar idee, dat de kleine er had kunnen zijn. Maar goed dat het nog lekker bij je zit! En ik denk dat 56 wel goed is hoor! En gewoon lekker zeuren hoor! @chey : Volgens mij is dit de beste tijd. Heb zelf er 1 met 25 weken gehad, was gaaf. Na 30 weken wordt het erg groot om op beeld te passen.. @amom : Jeetje wat een gedoe daar zeg! En wat balen dat de hypotheek niet door gaat! @Juud : sterkte ermee meid! @lynn : ik snap wat je bedoelt hoor! Ik wil me ook weer even sexy en slank voelen ..Maar dan voel ik die schopjes en dan weet ik waar ik het voor doe .Ga vanaf aug gewoon weer Sonja bakkeren! @Sushi : Sorry hoor! Ik had het even niet onthouden! (zwanger?) @Eefje : Inderdaad een aantal herkenbare reacties! Maar ik maak me er niet druk om hoor. Er zijn ook veel lieve en positieve reacties! En jij sterkte deze koude weken. Straks als ons beebje er is, is het al weer lente!
Goedemorgen, Wat vervelend dat jullie zo last hebben van het maagzuur. Ik heb er maar soms last van,niet genoeg om er wat voor in te nemen en hoopt dat dat zo blijft. Drink ook literssss melk,misschiend dat dat bij mij voldoende helpt en vind het ook lekker haha...melk dan he. Liefs Jes
Goedemorgen.. Zoontje had vanacht zichzelf onder gespuugd..Manlief hem verschoond en ik zijn bed..(01:00) Wel zielig..Maar hij blijft zo lief..Helemaal niet huilen of klagen.. Hopenlijk is ie snel weer beter.. Ach tuurlijk...Ik weet wel dat het vaak ook goedbedoelde adviezen / opmerkingen zijn.. Maar als je even niet in je hum bent is het soms al even te veel. En ik trek me er eigenlijk ook niets van aan..Ik weet aan wie ik WEL wat heb.. En ik wil helemaal niet klagen, want in principe loopt alles gesmeerd en heb ik weinig klachten. Morgen weer naar de vK..