Wow wat een geklets hier... met mij alles oke, ik ga volgende week de gyn bellen. Voel me goed, ben alleen enorm moe na een dag werken. Ben goed aan de pies voor Moeders voor Moeders!
ik kijk net bij maart dames en die zij al bijna bij 300 honderd die gaan wij zeker weten zo wel inhalen...
Hallo meiden, @lynn: Ik heb het stukje niet gelezen van amon, maar ik las wel een berichtje van jou dat je nu een beetje bang werd van een keizersnede. Ik heb bij Nils een onverwachte keizersnede gehad en die is me echt 100% meegevallen. Zelfs zo erg, dat als ik nu de keuze zou krijgen tussen een natuurlijke bevalling of een keizersnede ik meteen teken voor een keizersnede. @Mirjanne (dacht ik ) veel plezier bij Tarzan, wij zijn ook pas geweest en het was geweldig! @Amom22 (en de rest ook een beetje): Ik vind het knap dat je zulke keuzes maakt. En zoals iemand hier al zei, we willen allemaal het beste voor onze kindjes alleen doet ieder dat op zijn eigen manier! Maar ik vind niet dat we elkaar hier moeten aanvallen op onze keuzes, ik zou het jammer vinden als sommigen zich niet 'gerespecteerd' voelen hier. @IMD: Sow wij wonen behoorlijk dicht bij elkaar! Zo ik ben net klaar met werken, pff ik ben kapot. Morgen weer om 6:00 beginnen en dan weekend. Tjonge jonge dat weer hier in nederland daar word je toch niet goed van, wat een plensbuien. Nou ik ga even op manlief wachten totdat hij thuis is en dan gaan we naar opa en oma. Die passen om de vrijdag 's middags op Nils en dan blijven we daar eten, lekker makkelijk hihihi.
Ik heb er eigenlijk nooit over gedacht om geen echo te laten maken, ben veel te benieuwd naar mijn kindje. Wil het ook graag weten als er iets met mijn kindje zou zijn. Maar iedereen zijn eigen keuze. Je kunt voor alles voor- en nadelen opnoemen om het wel of niet te doen. Zolang je ergens goed over na hebt gedacht en voor je zelf op een rijtje heb staan, is het goed denk ik. Iets anders, vandaag mijn schoonmoeder vertelt dat ze oma wordt. Ze was helemaal blij! Echt een hele leuke reactie!
bedoel het niet vervelend naar jou persoonlijk, maar ik zou zelf met mijn mama samen hartstikke de pijp uit gegaan zijn bij zo'n bevalling. dat is mijn grootste angst dus ongeveer, omdat ik wéét hoe onwijs fout het kán gaan (ik was heel groot, kon er amper uit, en mijn moeder bezweek bijna tijdens de bevalling. ben dus héél blij dat zij koos voor een ziekenhuisbevalling!). tsja, en dat hele inenten-niet inenten verhaal: hoe verantwoord is het om niet in te enten? als we dat allemaal niet zouden doen kwamen er allerlei middeleeuwse ziektes terug. niet zo'n tof idee, toch? misschien kijk ik er anders tegenaan omdat ik zelf in de zorg werk. en dus de gevolgen van dit soort zaken geregeld tegenkom in mijn werk. en ik ben erg vóór 'voorkomen is beter dan genezen'. even wat anders: ben kapot moe, maar kan ook niet slapen nu. hebben julie dat ook? irritant wel. mijn schoonouders komen vanavond, en die weten van niks nog, dus moet mijn pens inhouden (haha, lachen! ) en gewoon opgewekt gezellig doen. poehhhh.... dat wordt lachen!
Hey ladys! Pagina 100 alweer dat gaat snel zeg! Over de wel/niet echos, tja iedereen moet denk ik zelf doen wat zij denkt dat goed voelt. Zelf wil ik wel echo's. Niet vaccineren kan ik me echter moeilijk in vinden, op deze manier zijn er al heel wat ziektes klein gemaakt.....wat betreft het niet spelen met niet-gevaccineerde kinderen kan ik op zich begrijpen, maar als je eigen kind is geënt dan kan het geen kwaad toch? Vind het zielig dat andere kinderen niet met niet-geënte kindjes mogen spelen (zielig voor de niet geënte) als ouder zou ik zeker hierbij stil staan als ik de keus zou maken. Nu over mezelf en de kwaaltjes hihih. Jeetje mina wat ben ik misselijk, nog niet overgegeven, deed ik dat maar dan was het gevoel misschien weg. Verder moe, prikkelbaar, 's nachts stuk of 3x plassen, 's nachts honger maar misselijk. Geluukig neemt mijn mannetje heel veel over, we hebben beide vakantie. Beetje jammer dat ik me zo voel, maar is voor een goed doel. Af en toe buikpijn, maar iets minder vaak dan afgelopen week, nu meer een zwaar gevoel.
ja, dat vind ik ook wel moeilijk. maar als je kindje gevaccineerd is, duurt het even voordat die bescherming is opgebouwd (ligt aan soort vaccin). dus: direct na het inenten is het nog niet beschermd ertegen! je weet niet precies wannéér die bescherming er wel of niet is, dus ik ga daar geen risico's mee nemen, sorry. sneu inderdaad voor de niet-gevaccineerde kindjes, maar de gezondheid van mijn kindje gaat toch echt voor daarin. @ rest: poeh, moet mezelf echt een schop onder m'n k*nt gaan geven, want ik moet hier nog een beetje opruimen voor de visite die vanaaf komt, maar kan me er maar niet toe zetten. lui..... tukkie doen is echt mislukt, en had me er zó op verheugd (stom hè?). zijn jullie al aan de positiekleding trouwens, of ben ik de enige die haar broeken echt niet fijn meer dicht krijgt?
@inge1983 ja wij wonen idd bij elkaar haha Over enten, mensen die niet enten kan ik zoiezo niet mee omgaan omdat ik qua normen en waarden niet op 1 lijn zit dus daar zou ik zoiezo mijn kind ook niet mee om laten gaan en ik zou geen risico willen lopen met kinderen dieniet ge-ent zijn. Als die mensen in de middeleeuwen willen blijven leven moeten hun dat vooral doen maar niet waar ik bij ben. Over dat bevallen zonder assistentie, das ook fijn als je placenta niet eruit komt ofzo (of er springt een ader, of het kindje zit vast in de bekken (mijn kindje had een 37! cm groot hoofd wat nogal groot is, ga je "gezellig"allebei dood omdat je zelf te eigenwijs bent om hulp te vragen (net zoals in de middeleeuwen) Mensen leven niet voor niets NU langer dat is vanwege het enten, zwangerschapsbegeleiding bv. ik snap niet dat je graag naar de tijd terug wilt waar mensen doodgaan aan vreselijke ziektes. Dat doe je toch je kind niet aan?
@Lien ja ik kan ook al 1 broek niet meer aan (wel 1 maat groter die ik nog had liggen omdat ik af was gevallen) ik heb nog van de vorige zwangerschap liggen dus die ga ik even uit de kast halen!
Nog een nadeel van niet geente kindjes. Als zij zo`n ziekte hebben, zijn die meestal voor openbaring besmettelijk, fijn als je als zwangere vrouw hier mee in aanraking komt, zonder dat je dit weet, want de ongeente variant op zo`n ziekte is toch enkele malen erger en vaak dodelijker ( voor het kind) dan de geente.