April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Over lengte verlof heb ik heel lang verlof:
    Ik krijg verlof op 4 (of 5 maart) en begin pas weer begin september. :oops:
    Eerst verlof en dan vakantie erachteraan.
    Heerlijk!
    Na verlof ga ik 4 dagen werken waarschijnlijk dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag.

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha lieve man heb jij, van mij mag mijn man juist niet naar de super haha (die neemt ook altijd lekkere dingen mee) ik kan toch niet echt zeggen dat ik overdreven veel snoep, ik eet redelijk gelijk op 2 boterhammen extra na ofzo (die MOET ik hebben einde van de middag anders kom ik niet tot het avondeten uit, en ga ik lopen snoepen dus beter 2 boterhammen pakken dan)

3. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hallo dames,
    Ik ben gister en vandaag thuis gebleven met weer eens hoofdpijn. Ik had zo slecht geslapen dat ik dacht ik blijf gewoon thuis. Normaal doe ik dat nooit voor hoofdpijn maar ik mag mijn zware pillen ook niet innemen dus….Ik heb gister heel veel geslapen en vandaag ook tot 11 uur. Ik zal het wel nodig gehad hebben….Heb nu alleen nog een verdoofd hoofd!
    Maar ik ben minder moe ook, en minder last van mijn buik dus da’s mooi meegenomen. En ook heel bewust in bed met mijn kleine meid “gespeeld” en gevoeld. Heerlijk.

@Sylvie en chey : Rustig aan doen he? Harde buiken en krampen zijn niet goed!
    @Chey “Mannetje heeft gewoon aandacht nodig! Hihi Waarschijnlijk zijn je foto’s te groot in pixels. Wij hadden dat ook en gebruiken nu “Easy resize” staat nu op de computer en is erg snel en makkelijk. Je moet de instellingen wel goed zetten per foto…O mooi kamertje!
    @Sophia : Ik ken het gevoel wel een beetje. We moeten nog best lang, ik vraag me ook soms af hoe moet ik die tijd doorkomen als het nu al zo zwaar is?!? En stel ik me niet aan? Want iedereen werkt toch gewoon door etc etc…bah…O ik lees dat je toch wel veel last hebt…vervelend meid…toch even de VK bellen? O ik zie dat je dat gedaan hebt en er niet veel aan gehad hebt…pff balen joh! O de HA heb je gebeld.
    @Jodie : Succes bij de controle! Ik zie dat het best positief is verlopen, heel goed!
    @Amom : Wat fijn dat het zo goed ging met de VK! Een hele geruststelling dus!
    @Imd : Gaaf die echo! Ik dacht ook al 13/4? Is dat 4D van de bevalling dan hihi…O en onthou dat het kindje nu ook heel hard groeit hoor! Ik hoop dat je niet teveel vocht gaat vasthouden…
    @Mo : MOOI kamertje hoor!
    @WWjc : Sterkte meid. Ik hoop dat je het snel kan accepteren en toch nog een beetje kan gaan genieten van de zwangerschap….KNUF!
    @Een wondertje : Knutsel ze! Of nee dat is voor je man eigenlijk!
    @Spekkie : Ik vind 1 al zwaar! Ik heb diep respect voor je!
    @Pientje : Gewoon genieten hoor, is toch heerlijk dat je nergens last van hebt?
    @Jantsju : Wat fijn dat je je weer beter voelt! YES!
    @Danielle : Ik slik vitamine en visolie voor zwangere vrouwen van VSM….Daar zit vanalles in…
    @Thanks Lien : Wat voor oefeningen zijn dat?
    @Verlof : Ik hoop tot 9 maart vol te houden en daarna vakantie. Dan ga ik 4 aug weer beginnen….mmmm heerlijke tijd lijkt me dat…
    Nou doei…

4. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Hier ook vandaag flink gepoetst, maar ook nadien voldoende gerust en tot nu toe geen harde buiken meer dus is wel goed. Heb mezelf voorgenomen om nu de komende twee dagen het echt lekker rustig aan te doen.

Ivm de vitaminen, ik heb er ook liggen maar vergeet ze eigenlijk ook heel veel. Maar uit de bloedresultaten blijkt dat ik ze eigenlijk ook niet nodig heb dat ik voldoende gevarieerd en gezond eet dus dat proberen we vol te houden, elke dag groenten en fruit. Doe je automatisch veel sneller als je al een kleintje hebt vind ik.

rach lieve man heb je :) die van mij is ook zo, vind wel lief als ze nu zo goed voor hun vrouwtje zorgen.

coto hopelijk ga je je snel beter voelen!

5. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    @coto: alle oefeningen moet ik op een matje op de grond doen.
    1) knieen optrekken, voeten op de grond, liggen op rug. bekken kantelen en weer ontspannen.
    2) ruglig, 1 been gestrekt, 1 opgetrokken met voet op grond. been wat je op grond hebt probeer je een stukje te 'verlengen', dus druk op je voorvoet. daarna weer verkorten, dus druk op hiel. ontspannen, en dan wisselen van been.
    3) ruglig, knieen opgetrokken, knieen gespreid opzij laten zakken en zo een poos blijven liggen. ontspannen. als je helemaal ontspannen bent (kan paar minuutjes duren), dan strek je je benen een voor een, en lig je dus gewoon in ruglig. dan weer even ontspannen, en mag je opstaan.

ik ga ermee aan de slag, en laat wel weten hoe het gaat.
    verder moet ik iedere 2a3 uur 20min. plat gaan liggen om rust te pakken. ik heb al mijn banden en spieren onderin bekken/ruggebied overbelast en dat moet nu tot rust komen.

over rust gesproken: ik ga de hond uitlaten en zo naar bed. het is al laat, en morgen weer een drukke dag op de planning.

trusten!

6. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Wow, ik heb hier een aantal keren gereageerd, maar mén wat schrijven jullie véééééél. Dat is bijna niet bij te houden!

Over verlof: ik heb over 6 weken al ''verlof'', kijk er nu al naar uit haha

7. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    dames voor iedereen een heel fijn weekend want lees net dat we er vanavond uit gaan (zwangerschapspagina) tot zondag..

8. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    @Lien : Thanx! Het lijkt wel een beetje op de oefeningen van yoga. Ik ga het ook proberen!
    Welterusten allemaal!

9. ja 2 boterhammen extra doe ik ook wel denk ik (ipv snoepen dan) maar s'avonds vind ik chocola toch wel erg lekker.
    Ik heb he geluk dat ik bijna niks aankom (ben toch wel voller maar alleen nog maar mooi, want eerder was ik zo'n lat).

vraag me af op ZP er al uit ligt of dat ik als moderator nog kan schrijven?

@lien, die oefeningen had ik ook (soortgelijk), helpen wel he?

10. Ska26

Ska26 Actief lid

16 mei 2008
    148
    0
    0
    Operatieassistent
    Noord-Brabant
    Mijn verlof begint 2 maart. En eindigt....?weet ik niet precies.
    Die 10 weken na gaan toch pas in op de dag dat je bevalt? En aansluitend heb ik nog 2 weken vakantie genomen.

Vannacht rot nacht gehad...veel kramp in mijn buik én bovenbeen en da's nieuw in mijn boven been,in mijn kuit had ik wel eens maar ja niets aan te doen.

Fijn weekend iedereen!
    xxx

11. Ska26

Ska26 Actief lid

16 mei 2008
    148
    0
    0
    Operatieassistent
    Noord-Brabant
    O en ik heb gister nog een afspraak gemaakt voor nog een pretecho :p heb er eentje gehad met 20 weken en 3 dagen en nu gaan we de 21ste dan zijn we precies 28 weken, ben benieuwd hoe de kleine er nu uitziet :(:

12. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Blijkbaar kunnen we nog schrijven....

Gisteren beetje ***dag gehad (zie IMD ;) ). Overdag 2 x een uurtje licht (!) huishoudelijk werk gedaan, met tussendoor 1,5 uur rust op de bank. Daarna kwam mijn baas, uurtje gepraat. Vervolgens met continue harde buiken op de bank en in bed gelegen. Gewoon zo frustrerend. Trok ook niet weg (buik bleef hard en om de paar minuten keihard, maar gelukkig geen minuut en niet echt pijnlijk). Omdat ik dit al wel eerder heb gehad, ben ik niet in paniek geraakt, maar ik vond het wel flink balen (zachtjes uitgedrukt). Ik kan blijkbaar echt niets meer! Gelukkig gaat het nu weer beter (nachtje goed geslapen) en ik blijf vandaag en morgen maar plat hangen en liggen en laat me maar door manlief verwennen :D .

Over vitaminen: hier de Gravitamon + visolie van Puur Mama. Verder om de dag Cranberry wegens mijn blaas. En tijdelijk ijzer (lage dosis) + B12 (hoge dosis), omdat ik dat tekort kwam in mijn bloed (sinds deze week). En, ik eet ook nog gezond en gevarieerd, op 1 dag in de week na, dan heb ik SAK-dag = schijt aan koken dag.....

En ik ben vandaag 26 weken :)

13. Ska26

Ska26 Actief lid

16 mei 2008
    148
    0
    0
    Operatieassistent
    Noord-Brabant
    gefeliciteerd met je 26 weken.

Hoop dat je vandaag een betere dag hebt.
    liefs
    Jes

14. Tascha26

Tascha26 Lid

20 jul 2008
    84
    0
    0
    zooo ik heb eindelijk weer een goeie dag vandaag :D
    vanochtend zelfs met me buuf naar het winkelcentrum gelopen en leuke dingetjes gekocht (voor ons beebje natuurlijk hihi)
    straks ff op me gemak stofzuigen en dweilen en tussendoor lekker relaxen!
    zin in volgende week en die week erop, lekker allemaal leuke dingetjes op de planning staan en ook pretecho :D

fijn weekend allemaal

15. Tup

Tup Lid

9 nov 2008
    92
    0
    0
    hoi hoi

nou idd word hier wat afgeschreven
    leuk hoor
    ik lees wel alles ,maar heb niet echt de puf om op iedereen te reageren
    wel leuk voor de dames die nog een 3d echo gaan laten doen

gisteren weer bij de fysio geweest
    en ze zag al aan mijn lopen dat het niet goed ging
    dus het was volgens haar beter om nu al helemaal te stoppen,maar ja ik ben niet het typ om hele dagen thuis te gaan zitten
    dus heb met haar afgesrpoken dat ik nu nog 3 x 3 uur per week ga werken
    en ik moet donderdag met de VK overleggen wat zij verstandig vind
    maar ze zei al over 3 weken lig je er helemaal uit hoor,want je gaat nu toch groeien dus krijg je nog meer belasting van je bekken
    dus ik ben over 3 weken helemaal thuis en mijn verlof gaat daarom dus ook 6 weken voor die tijd in
    op 21 feb en dan ergens halverwege juni weer aan het werk
    ik ga denk ik 12 tot 18 uur werken
    kreeg vandaag mijn kraampakket dus dat is ook alweer in huis
    en ik heb vandaag de doos van de kruidvat opgehaald
    erg leuk hoor al die dozen :D

dames fijn weekend allemaal
    en geniet van jullie wondertjes

Groetjes Tup

16. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Vandaag hubbie jarig. Nu even stilte voor de storm. Iedereen komt pas later op de middag of vanavond. Vond ik wel jammer. Had gehoopt in 2 etappes en wat rust voor mij tussendoor. Maar ja, als het niet gaat, verdwijn ik gewoon ff een uur naar bed.
    Heb nu eigenlijk al teveel gedaan, pijn in mijn buik en rug.... Ik maak me ook gewoon veel te druk. Van de ene kant bang dat ik straks niet meer mag werken, van de andere kant is het ook wel fijn om thuis te zitten, zodat ik thuis iig tijd genoeg heb en de dingen kan doen die ik wil doen. (alleen dan verspreid over meer dagen) Ik vind het zo ontzettend moeilijk. Wat iemand al zei, zie er erg tegenop om nu nog thuis te moeten gaan zitten.
    Mijn verlof gaat 4 mrt in en ik wil nog vakantie (of iig minder werken) erachteraan plakken. Ik werk nu officieel 24 uur en wil dan 20 uur gaan werken en komend 1,5 jr 4 uur per week als ouderschapsverlof opnemen. (wordt bij ons nl 70% doorbetaald)
    IMD, hoe voel je je vandaag?
    Kraampakket nog niets van gehoord. Geen idee wanneer ik die krijg. Ik zit bij Interpolis. Meer mensen hier?

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Tup: heb je last van bekkenklachten? Nou doe maar rustig aan en goed naar je fysio en je lichaam luisteren. Wat niet gaat gaat niet helaas.

Chey: goed om te horen dat je weer een betere dag hebt vandaag. En alvast veel plezier met de pretecho van de week

wwcj: gefeliciteerd met manlief. Ik kan me goed voorstellen dat je de visite liever iets verspreidt zou hebben. Hier ook nog geen kraampakket geen idee ook wanneer ik die kan verwachten. Ik dacht dat je die van de kraamzorg zou krijgen? Ik zit overigens bij Zilverenkruis achmea.

all: gisteren mochten we voor pretecho terugkomen omdat ze het gezicht van de baby vorige keer niet in beeld kregen. Nou nu werkte het prima mee :). Zie foto in mijn album zijn zoooooooooooo trost.

Als het allemaal goed blijft gaan ga ik tot 4 weken van te voren doorwerken. Mijn verlof gaat dan 5 maart in en moet eind juni weer werken mits de baby niet later komt. Ik heb er zo een zin in!

Fijn weekend allemaal.

gr vruchtje

18. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Mooie foto van de 3D echo vruchtje. Kon jij ook al dingen herkennen van jou of je partner in het gezichtje van de baby? Wij wel. Hij heeft echt het hoofdje van mijn man.

19. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    vruchtje hele mooie echo :D zo schattig! ik wil ook :) maar hier in belgie word dat niet zoveel gedaan, en een echobureau die het doet ligt hier veel te ver vanaf. Maar ik krijg maandag een gewone echo dus is toch ook iets he :)

20. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hoi dames...

Ik zit met een probleem even.. Ik sta voor een dilemma, en vind het best moeilijk.

Mijn keuze is om mijn moeder 1 dag in de week op te laten passen, en verder de kleine 2 dagen achter elkaar naar de kdv te brengen.
    Mijn vriend's keuze is echter om 2 oma dagen in te lassen, en 1 dag kdv.

Mijn idee is dat een kleine van 1 dag kdv niet echt kan wennen? En ik vind een kdv supergoed voor de ontwikkeling.

Wat is jullie idee hierover...? Zucht.. ik baal er echt een beetje van.

Deel Deze Pagina