April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loeka12

loeka12 Actief lid

9 aug 2008
    253
    0
    16
    Utrecht
    hey hallo,
    Hier ben ik ook weer eens (lees altijd wel mee, maar niet altijd reden of fut om ook te reageren)

Maar dit is nog wel een grappig filmpje (alleen wel enge strepen op buik, is dat nou strae? nee toch?)
    http://www.liveleak.com/view?i=df3_1217112000

En verder: ik ben ook superbang voor de bevalling (was ook altijd reden om lang niet aan kinderen te denken) maar nu het echt dichterbij komt ben ik er gelukkig nog niet teveel mee bezig. WEet wel dat ik in het z'huis wil bevallen omdat ik minder snel in paniek zal raken als alles iig voorhanden. Is iig beter voor mijn gemoedsrust. En wellicht ook pijnbestrijding - heb gehoord / gelezen over TENS, misschien dat dat wat is en is niet zo ingrijpend als een ruggeprik.

Verder: heb nu on 3 a 4 x per uur een harde buik, is dat normaal of veel? Vind het een erg apart gevoel telkens moet ik zeggen.....
    En de baby gaat ontzettend druk tekeer soms, zie ik mijn helem buik op en neer geschut worden (nog niet zo erg als in dat filmpje haha)

2. Ik vind het filmpje echt vies om te zien, bah!

Bij ziet het er toch echt wat schattiger uit..... :rolleyes:

3. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    wow :eek: dat zag er erg fascinerend uit op het filmpje :) Lijkt me toch wel gaaf hoor om mee te maken!

4. Amom22

Amom22 Niet meer actief

ik vind het eng om te zien bij een ander :(

trouwens ik heb wat filmpjes op youtube gevonden van HELE relaxte bevallingen (niet eng) maar denk niet dat ik ze hier mag plaatsen, kan ze wel pb-en naar ieder die geinteresseerd is.

5. sophia: whaha :) ff je ongecensureerde mening :)

ziet er heel leuk uit dat filmpje!

amom, je mag die filmpjes hier wel plaatsen hoor. heb ook even shock doc gekeken, en ik ben echt verbaasd :eek: over dat die mama haar dochtertje van 5 maanden een hamburger geeft en zich totaal niet schaamt! :(

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ojee meisje je moet echt leren loslaten anders gha je je bevalling als iets zeer onprettigs ervaren denk ik.. geen enkele bevalling valt in te schatten / plannen / onder controle te houden e.d.

Ik moet ook veel dingen onder controle hebben (kan niet goed tegen als dat niet zo is haha) maar met de bevalling heb ik maar losgelaten dat is echt zoveel makkelijker..

Nou ik voel me vandaag weer wat beter ik ben heel het weekend flink ziek geweest samen met onze Dean (buikgriep denk ik?) scheelt wel weer 3 kilo! maar eerlijk is eerlijk een paar dagen alleen maar drinken kunnen binnenhouden werkt wel wat extra vocht weg (in elk geval nu geen pijn in mijn benen, armen en vingers haha BETERZZ!)

Leuk filmpje nu is het nog niet zo erg hier maar ik had gisteren de afstandsbediening erop liggen en die ging alle kanten uit was een leuke opkikker!

7. Ja sorry hoor, ik vind het maar jakkie!

8. door die bulten of door die strepen of die glimmende buik? of allemaal? ;)

9. loeka12

loeka12 Actief lid

9 aug 2008
    253
    0
    16
    Utrecht
    Ik vind vooral die strepen eng - wat IS dat? geen striae toch? hoop ik

10. Tascha26

Tascha26 Lid

20 jul 2008
    84
    0
    0
    striae pfffffffffff hou maar op hahah. had het juist verwacht op mijn buik maar daar is niks te zien, alleen op me heupen!

heb trouwens tot nu toe nog niet 1x een harde buik gehad denk ik? dus heb geen idee hoe het voelt.
    de eerste 5 kilo zitten er nu wel aan tot mijn spijt hihi.

11. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Over hamburgers voor baby's gesproken....

Ik hoorde vandaag van een vrouw die 1,5 jaar geleden met 26,5 weken was bevallen van een dochtertje. Oorzaak: zij rookte tijdens de zwangerschap stevig door, terwijl ze wist dat ze weinig vruchtwater had :evil: . Kindje (meisje) heeft het overleefd, maar omdat haar longetjes niet gerijpt waren (vooral doordat roken en gebrek aan vruchtwater), is ze na 5 maanden aan de vele long- en luchweginfecties overleden.

Nu is de moeder weer zwanger en wat denk je? Ze rookt nog steeds, wel minder, nu slechts 1 pakje per dag :evil: :evil: :evil:

Oh ja, 1 voordeel van op oudere leeftijd zwanger raken: veel midner kans op striae. Dus, hier geen last :D .

12. ja dat is striae

13. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Iew, dat filmpje! :) Ik vond 'm ook eng, het lijkt wel alsof die baby zich een weg naar buiten wil klauwen door de buikwand heen :confused:

En jemig, is dat striae? Wow... ik heb er tot nu toe ook nog geen last van, maar wie weet wat de toekomst gaat brengen hier.

Eenwondertje, zo iemand verdient toch een schop onder d'r zwangere hol? Sorry hoor, kan het niet netter zeggen... Maar ik vind roken echt een grote no-no, zeker als je al een dergelijke voorgeschiedenis hebt. Maar sommige mensen lijkt het haast niks te interesseren wat er met hun ongeboren kindje gebeurt :(

14. Tascha26

Tascha26 Lid

20 jul 2008
    84
    0
    0
    @eenwondertje: hahah wist niet dat dat zo werkte met de striae qua leeftijd, anders had ik nog ff gewacht :p

pffffffffff wat een gek zeg! dan ben je toch niet goed wijs als je gewoon alsnog stug door blijft roken!
    Ik ben blij dat ik toevallig 2 maanden voordat ik zwanger raakte gestopt was met roken maar zo niet dan was ik alsnog meteen gestopt.

15. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hier gelukkig ook nog geen striae... Ben wel erg benieuwd hoeveel ik nu aangekomen ben eigenlijk!
    Mag woensdag weer naar de VK, dus ben benieuwd!

Verder lijkt mijn buik soms ook net een alien..:)
    Als je zo ineens iets ziet bewegen, moet er echt om lachen dan!

16. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Sophia; vind het buikfilmpje ook eng om te zien hoor! Vind het bij mijzelf er in elk geval een stuk gezelliger uitzien! :)

Komt denk ik ook dat ik het naar vind om te zien, omdat ik het bijbehorende gevoel ken.
    Dat geschuif vind ik niet echt een prettig gevoel eerlijk gezegd...

17. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Zo, vandaag het werken overleefd. Wel nog steeds pijn, maar niet meer dan dat ik thuis zou zitten denk ik.
    Heb hier niet het idee dat mijn buik zo op en neer gaat, maar misschien dat als het allemaal wat groter wordt enzo, dat het dan ook duidelijker gaat worden. Zit ook niet vaak naar mijn blote buik te kijken overigens. ;)
    Ik ben ook een controlefreak en wil zoveel mogelijk op alles voorbereid zijn, maar idd wat iemand al zei, voor de bevalling heb ik dat helemaal losgelaten omdat je er van tevoren echt helemaal niets over kunt zeggen. (Wie weet komt het druk maken nog wel hoor....)
    Hier ben ik dus juist een kilo afgevallen ipv iets aangekomen. :(

18. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    IMD Je hebt helemaal gelijk ik probeer het nu ook gewoon op me af te laten komen. En niet alles in de hand proberen te hebben. :D het lukt al aardig voor mijn doen. Vind het wel moeilijk maar voel me ook weer beter om dingen los te laten.

19. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Echt waar, het zal wel per verzekering verschillen en natuurlijk ook hoe je verzekerd bent maar je hebt een gedeelte dan eigen bijdrage en volgens mijn VK kan dat oplopen tot 400,-- euro.... Echt absurd !

20. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Ik krijg trouwens strae op me rug :eek: me moeder zei het zaterdag bij de pretecho hehe aparte plek of hebben nog meer meiden dat?

Deel Deze Pagina