Hier mag je ten alle tijden bevallen waar je wil ik heb gekozen met 36 weken, maar ik vind het een belachelijke reden, straks gaan er mensen met 30 weken thuis bevallen Klossen onder het bed, tsja, rond 35 of 36 weken idd, tenzij je alles eerder klaar wilt hebben of het makkelijker vind @sophia oh lekker zeg, heb je dat gedoe iig niet. ik moest zo'n lomp kraambed huren...hij wiebelde en kraakte, heb er nooit opgelegen
@eenwondertje: ja dan is het maar goed ook dat je rustig aan doet enzo. valt het jou zwaar zo vroeg al thuis te zitten? Mij wel namelijk, soms mis ik echt werk of meer mensen om me heen maar ja, kan wel zeuren maar dat helpt toch niet maar ben wel blij dat ik nu de laatste 3 maanden inga. ik sliep hiervoor graag tegen me vent aan maar nu al een tijdje helemaal niet juist *schaam* kan er niks aan doen maar ik word wakker van ze gesnurk en hij ligt me soms in de weg haha
ze kunnen bepaalde diensten weigeren omdat het arbo technisch niet verantwoord is voor hun.. geloof ik mee in werkelijkheid zal het wel meevallen denk ik ?
hangt per vk af en per kv. De een wou mij gewoon wel laten bevallen op een lage tweepersoonsbed, de volgende zei dat ik perse een verhoogd een-persoonsbed moest hebben. Dus ff vragen!
Nazorg enzo gebeurd idd thuis bij de meeste normale bevallingen, ik weet niet of het het dan verplicht op klossen moet maar het zou best kunnen. Ik heb het bed hier al lang en breed hoger gezet, omdat de fysio mij dit aanraadde met mijn bekken- en beenklachten. Echt, heerlijk! Ik kan me gewoon redelijk pijnloos uit bed laten glijden of er in schuiven, superfijn!
hier is het sinds 1 jan verplict om in het ziekenhuis te bevallen,als je in vlissingen woont. ze hebben hier de kraamafdeling in het ziekenhuis gesloten. met complicatie moet je naar goes toe om te bevallen. zo is hier dus begin jan de eerste A58 baby geboren. als er dus geen complicatie's zijn,mag je hier dus nog wel in het ziekenhuis in vlissingen bevallen. de vk hier hebben nog een verloskamer tot hun beschikking,zodat niet iedereen verpilcht is,om naar goes te gaan. baal er dus wel van,dat ik niet meer thuis kan bevallen. hier kan ons bed trouwens niet op klossen. we hebben een waterbed. tijdens de kraamtijd van dévana,heeft mijn vriend ons bed verschoond. verder was het geen enkel probleem. ik had wel een logeer bed op onze kamer staan,die op klossen stond,maar heb er alleen gebruik van gemaakt,toen de vk voor het eerst kwam,om te toucheren,en de vliezen te breken. toen had dévana in het vruchtwater gepoept,en moest ik als nog naar het ziekenhuis toe. dus hier was het niet echt nodig,om het bed op klossen te hebben. nou meiden. ik ga weer verder met verven. ben met de babykamer bezig. nog een fijne dag voor jullie.
Klossen zijn volgens mij i.i.g. nodig als je thuis wilt bevallen. Ik beval in het z'huis en ga geen klossen onder mijn bed doen. Ik ben nl. 1.60 en dan kom ik er helemaal niet meer uit. Manlief mag dan het bed verschonen, want ik geloof dat de kraamzorg dit dan weigert (rug/arbo). @Tascha: het begin te wennen, maar ik verveel me soms wel. Mijn grootste hobby is lezen, maar op de een of andere manier kan ik me slecht concentreren (schijnt door de hormonen te komen), dus dat lukt niet echt. Ik werk af en toe wat vanuit huis (mail, overleg hier thuis), omdat ik leidinggevende ben en niet zomaar de boel de boel kon laten. En het biedt wat afleiding. Verder ben ik heeeeeeel erg blij met mijn laptopje met draadloos internet. En ik probeer iedere dag maar wat lichts te doen. Beetje pruttelen in huis, weer slapen enz. Maar, doordat ik niet zoveel mag doen, heb ik ook meer tijd om te piekeren en da's ook niet goed. Dus, ik probeer wel binnenshuis afleiding te zoeken die niet te zwaar is. En soms heb ik goeie dagen en dan geniet ik des te meer! Waarom zit jij thuis? Bekken? Ik ben ook blij hoor dat ik de laatste maanden in ga, echt wel. Straks lekker mijn lijf weer terug en nog veel belangrijker; mijn kleine mannetje in mijn armen houden!
Rach die huur je bij de thuiszorg. Hoe was de controle bij de gyn? Nog een echo weten af te snoepen? Waarom zit je eigenlijk bij een gyn, nog steeds vanwege isci? Imd en WannaBmum superleuk die pretecho's, kan niet wachten totdat wij em hebben, vooral we nu gaan weten wat het is. Wwjc heb je toevallig dat tijdschrift van zwanger en zo in de post gekregen? Daar staan wat tips in voor RL. Spekkie ow wat goed dat jullie uit de namen zijn, kan je lekker verder met het kaartje. Fijn dat de echo laatst helemaal goed was, zo leuk om te lezen hoe ze tegen elkaar aan liggen, hoe zou dat na de bevalling zijn. Amom vervelend zeg die krampen, heb je niet veel te druk gedaan? Als ik zo lees dat alles schoon en gewassen moet zijn Sophia moest je nou vandaag heen voor die eventuele liesbreuk? De rest ben ik alweer kwijt joh...
Ja ik heb om 15.30 uur een afspraak. Ben erg benieuwd, heb er veel last van. Lijkt met de dag erger te worden
ja, wat betreft het oogziekenhuis: ik voel me dan dubbel schuldig, omdat het misschien toch wel echt nodig is dat hij geopereerd wordt, maar dat ik het niet doe omdat ik zwanger ben en er nu niet tegen kan. Voel me zo'n egoist nu...ik bedoel dat ik een misschien noodzakelijke ingreep niet laat doen omdat ik zwanger ben. Het is alleen dat zijn oogjes ietsje naar binnen staan nog. merk je alleen als hij moe is. Hij is al geopereerd toen hij een jaar was, maar het is niet helemaal naar tevredenheid van het oogziekenhuis, dus ze willen hem weer opereren nu. Het is dus niet zo dat hij half blind wordt ofzo, want anders hadden we het natuurlijk gelijk laten doen..... Voel me toch wel een muts nu hoor. Zullen de hormonen zijn ....
ben ik ook weer, heel wat moeten bijlezen gisteren een hele leuke dag gehad, zoontje is 2 geworden. dagje naar plopsa indoor geweest en hij vond het helemaal geweldig zondag zijn verjaardagfeestje voor de familie word hij weer lekker verwend. met mij gaat het wel wat minder goed. heb heel felle pijn in mijn buik. gisteren ook enkele pijnlijke harde buiken gehad (ohja die pijn herken je onmiddellijk terug ) kon s"avonds ook bijna niet meer lopen van de pijn aan bekken, liezen, rug... dus vandaag weer verplicht een rustdagje houden. morgen toch maar even weer aan de gyn vermelden. heb ook zo zin om te beginnen met kleertjes wassen enzo maar zal me maar even rustig houden en haar kamertje is ook nog niet klaar dus dan moet ik de kleertjes voorlopig in mijn zoontje zijn kleerkast leggen.
thuiszorg.. mm en word dat vergoed? waarom verteld niemand mij over dit soort dingen? pientje, jaaa nog een echo gehad hoor! alleen baby was veelste groot, was niet echt duidelijk. maar wel leuk (maarrehh... had ik dat niet hier al neergezet? wel een beetje opletten he ) ik heb zin in chocola.
@eenwondertje: Ik zit thuis vanwege mijn hart. Gaat wel goed hoor, maar mag me niet al teveel inspannen. Daar komt bij dat ik tijdelijk werk had en niet meer terug hoefde te komen omdat ze gewoonweg iedereen nodig hadden dus ik zit al tijdje in de ziektewet nu. Voordeel is wel dat ik thuis meer me rust kan pakken tussendoor. Ook wel lekker dat jij vanaf thuis wat werk kan doen, zo blijf je toch nog beetje betrokken maar als het even teveel is kan je het laten liggen tot morgen ofzo. Grappig, ik hou van lezen maar ook hier een concentratieprobleem wanneer ik het boek opensla