oke.. dit is de eerste keer dat ik van de thuiszorg hoor eigenlijk hoe kom ik erachter waar dit zit? of gaat dat via de kraamzorg?
Ik vind het ook wel fijn dat ik gedurende de zwangerschap thuis zit. Denk dat ik het anders ook niet echt had kunnen trekken. Vraag me alleen wel eens af hoe het na de zwangerschap is. Omdat ik nu al bijna 2 jaar thuis zit. En werken gaat me denk ik echt niet lukken. Maar het UWV pucht zo graag. De vorderingen met de sollicitaties van mijn vriend verlopen goed. Na gister een klein tegenvallertje.
even googlen thuiszorg en dan je woonplaats bij ons is dat ze zorgboog.. Vaak ga je er ook heen alsje krukken wilt huren ofzo, ik heb een lidmaatschap voor 10 euro per jaar dan kan je met korting cursussen volgen en huur klossen was geloof ik echt nog niet de moeite waard, een paar euro borg betaald en geloof geen cent bij hoeven betalen..
@ UWV: heb geen woorden voor die instantie, ja genoeg maar niks anders dan negatief helaas! ze laten me nu eindelijk met rust na veel moeite maar nadat me bevallingsverlof is geeindigd zal al het gezeur weer opnieuw beginnen en daar zie ik nu al tegenop pff.
@ Tascha, niet normaal hé! Bij mij beginnen ze nu weer opnieuw nog voor mijn bevalling. Denk dat er iets mis is gegaan ofzo. Of zijn ze nu echt zo dom dat ze denken dat ik nog voor een maandje kan werken. Werken voor de bevalling lukte al niet laat staan nu :x
Echt belachelijk toch, snappen ze dan niet dat hun acties vette stress oplevert?! en dat wil je juist niet. Mij laten ze nu wel met rust maar de periode ervoor was echt geen feest, ze hadden van het ene op het andere moment mijn ziektewet gewoon gestopt, die muts had dat helemaal niet mogen doen. moest zelfs een procedure starten om alles weer teruggedraaid te krijgen wat uiteindelijk 3 maanden heeft geduurd. heb wel me gelijk gekregen maar ja, 3 maanden geen inkomsten en alleen maar stress. En ik ben wat kwaad geworden aan de telefoon zeg maar het was net alsof je tegen een paal staat te schreeuwen, effect is hetzelfde! Zo dat was mijn klaagzang over het uwv haha
Hoi! Even snel een berichtje van hier. Flink ziek geweest.. Nog niet helemaal beter.. Had best wat koorts..en dat heb ik haast nooit..Verder zit mn hoofd en alles pot dicht..Drie dagen geleden bewoog de kleine ook niet en was behoorlijk bezorgd..Nu beweegd hij de hele dag alleen maar..Waarschijnlijk voelde hij wel aan dat mams niet zo lekker was.. en hield ie zich lekker rustig.. Kids zijn gelukkig zo goed als beter.. Manlief komt met etens tijd thuis..zodat ik naar boven kan..hij kookt en eet met de kids, brengt mij wat boven..Hij legt ze op bed en gaat dan weer werken..(S morgens werkt hij niet maar dus s middags en s avonds.).Dus dat is wel even goed geregeld..Anders kan ik niet uitrusten met twee druktemakers de hele dag om me heen. @Thuiszorg:Wordt bij mij wel vergoed..Ik leen een bed van ze..Ons bed kan niet verhoogd. Sorry weet t verder even niet meer. Heb alleen even vluchtig gelezen..Maar volgens mij geen rare opzienbare gebeurtenissen hier gelukkig.. Rustig aan iedereen .. **Knuff**
heb je het nu over je afspraak van gister of waarom je bij de gyn loopt met beetje opletten? Bedoel je met te groot, te groot om in beeld te krijgen of dat je een reusachtig kind gaat baren? Normaal gesproken geeft je vk op tijd aan dat het tijd is om klossen te gaan huren, dus een gyn denk ik ook? Alhoewel, die staat daar misschien niet bij stil? Hier begint het eindelijk ook op te schieten, man staat boven te klussen, Jennifer krijgt een mooie nieuwe kamer, dan is Jason aan de beurt, dan die van ons en hopelijk deze beeb's kamer nieuw behangetje. Ow en krijg 2 groeiecho's, in week 30 en 34, dus ben benieuwd of het weer een kleintje is. En of de placenta goed werkt en hoeveelheid vruchtwater. Hebben jullie al iets van een geboortebord? Moet daar ook maar eens aan gaan beginnen, heb al een ideetje. En ga deze week aan de box beginnen met verven. Phoe moet echt nog veel gedaan worden en we hebben het al zo druk...vraag me af of we dat wel gaan redden
Ow ons bed is op zich al vrij hoog, maar niet hoog genoeg volgens de standaard eisen, maar die van ons kan niet op klossen. En al zou dat wel kunnen dan heb ik een ladder nodig om in bed te komen De vk zei toen dat een extra matras ook voldoende is tijdens de bevalling. Al was dat op het moment supreme niet van gekomen. Synove goh, wat apart van die oogjes, heeft je zoontje er geen last van? Misschien is het juist wel handiger om juist tijdens je zwangerschap de operatie te laten doen? Dan kan je hem de volledige aandacht geven, straks met nog een kleine erbij zal dat lastiger gaan. Sophia en? Weet je nou al wat meer?
Nu vroeg ik mij af: als je ervan overtuigd bent dat je in het ziekenhuis / poliklinisch wilt bevallen, moet je dan toch die klossen regelen voor het geval de bevalling heel snel gaat (zal wel niet bij de eerste maar you never know....) Pientje - mag ik vragen waarom jij nog zoveel extra groei-echo's krijgt? Rach - ik snap het ookniethelemaal met thuiszorg. Ik weet dat ik verzekerd ben voor kraamhulp via mijn ziektekosten verzekering, maar heb nog nooit iets via thuiszorg gedaan. Kun je je daar gewoon ook voor opgeven, naast je verzekering?
Zo ik ben net terug van het ziekenhuis, tering wat en fabriek zeg bah bah! We hebben 1 uur moeten wachten, belachelijk gewoon! Maar goed......... ik heb een liesbreuk, omdat deze niet ingeklemd zit doen ze er niks aan. Het is een vaak voorkomend probleem bij een zwangerschap. Ik hoef niet poliklinisch te bevallen, mag ik dus zelf gewoon bepalen. Tijdens de bevalling moet er iemand tegendruk op die bult geven en dan zal hij waarschijnlijk na die tijd verdwijnen. Mocht hij tijdens de bevalling ingeklemd raken dan zal ik helse pijnen gaan krijgen (ze zij letterlijk; "dan zit je echt te kotsen van de pijn") en dan wordt hij uiteraard geopereerd. Maar het risico van die operatie is groter dan dat ze er nu iets aan zullen doen. Gewoon rustig aan doen, om niet teveel last ervan te hebben. Ik ga dus maar de baas benaderen! Die heeft n.a.v. mijn mail van gisteren nog niet gereageerd. LIEFS
najaa Sophia wat een verhaal hoe ze het ook vertellen, ik zou dan wel in het ziekenhuis willen bevallen STEL dat dat gebeurd en je moet nog ernaartoe (en iemand erop drukken? lekkere begeleiding..) pfff fijn hoor.... NOT!
Pientje: het echo apparaat is eigenlijk ebdoeld voor het meten van follikels (voor vruchtbaarheidsbehandelingen) dus meer op de details, en tja.. daar past ons grote kind niet meer op ik vraag het wel aan de kraamzorg als ze komt voor de intake over de klossen, zij zal wel weten waar en hoe. sophia wat een naar verhaal zeg
Nou, ze drukte me echt op het hart om me geen zorgen te maken. En die tegendruk geven is alleen maar als ik er last van zou hebben. Want het gebeurt nauwelijks. Het is gewoon een vervelend iets zeg maar. Ja ik weet het ook niet hoor. Maar goed we kunnen altijd nog kijken, we wonen er niet ver vandaan.
Wat goed, dat idee van het geboortebord. Ik zou het gewoon vergeten! Ik wil m ook zelf maken. Het wordt iig iets met Winnie de Pooh (joh! ) Hier vandaag wat opgeruimd. Even een nieuwe telling gemaakt van de voorraad van mijn winkeltje. Wat heb ik toch nog veel pakjes hangen! En heb ook nieuwe administratie gemaakt. (2009) En net lekker tomaat met ei en ui gemaakt. Merk nog niet dat ik teveel gedaan heb, maar dat merk ik meestal veel later pas. We zullen morgen zien. Heb nu wel al flink last van RL. Heb trouwens Zwanger enzo misschien wel gehad, maar meeste wat ik moet doen met RL weet ik wel en heb ik al geprobeerd.
Oh jas en het allerbelangrijkste is dat het nog geen ingeklemde liesbreuk is. Hij is alleen maar groter als ik wat meer druk heb, bijv een volle blaas!
wwjc19: zou idd wel willen zwemmen maar hier kun niet per keer komen maar moet je meteen 15 of 20 lessen nemen. En daar is het nu alweer een beetje laat voor. Moet na de bevalling maar weer gauw naar de sportschool (dat mis ik toch wel). Voel me steeds slomer, trager en witter worden Wij hebben een boxspring, denk dat ik er gewoon bierkratjes onder zet. Een geboortebord, wat is dat? Morgen een weekendje naar de Ardennen, dus alvast voor iedereen een goed weekend!