April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb vooral last van mijn linkerzij na het stofzuigen en dweilen... Heel apart maar dat kan ik amper lopen, echt zo'n pijnscheut gaat er dan doorheen... Misschien ook teken dat ik dat niet meer moet doen ?
    En met slapen krijg ik als ik te lang op een zij lig last van mijn heup/bekken, hahaha de gebreken beginnen nu aardig te komen zeg maar. Kan er gelukkig nog om lachen... Voel me net een karbonade, moet om de zoveel tijd keren en op mijn andere zij gaan liggen...
    Slaap lekker allemaal.

2. Amom22

Amom22 Niet meer actief

:)

Slaap lekker iedereen!

3. danielle, mooie buik hoor! leuk dat je steeds zo goed verschil ziet!

leeuw, fijn dat je wat van je liet horen, naar dat je last hebt van je buikje.

ik heb sinds gisteren ook weer een kwaaltje erbij, vraag me af of jullie dat herkennen. Mijn middenrif! (thanks amom voor het woord :) ). als ik te lang voorover gebogen zit komt daar denk ik een druk op te staan ofzo.. en dan voelt ie beurs aan. komt het bekend voor..?

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Dat word alleen maar erger op het laatst kon ik alleen maar achterover geleund op een stoel zitten om te ademen... erg fijn is het niet maar niet teveel voorover gebukt zitten..

5. nee precies...
    hoe gaat het met jou Imd? je zat een tijdje terug niet zo lekker in je vel, is het nu wat beter?

6. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Ik weet niet wat je precies bedoel rach, maa rik heb als ik loop dat ik daar soms ook erg last heb! Als je hardloopt ( wat ik nu niet doe hoor hah) had ik dat ook wel eens net of je verkeerd loopt haha..

Jeetje wat heb ik lekker geslapen! dat is echt lang geleden! ben maar 2 keer wakker geworden! :D Maar ben jammer genoeg nog steeds erg moe!

Wat gaan de weken toch snel he! 29 weken! woow bijna 30!

7. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Gister voor het eerst naar Zwanger in Vorm geweest. Vond het echt hartstikke leuk :p Had daarna wel ff flink last van mijn stuitje/bekken. Het rare was de oefeningen waarvan ze zei dat ze niet goed waren deden geen pijn. En de oefeningen die juist goed waren deden pijn.

8. mupkuh, mijn fysio had me oefeningen voor thuis meegegeven die goed zouden zijn tegen (bijv.) bekkenklachten. maar ze zei wel nadrukkelijk dat als de oefeningen pijn deden ik er mee moest stoppen.

leeuw, ik heb het als ik voorover gebogen zit (achter de pc dus) ;)

9. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Hi meiden,

Jullie kunnen echt onwijs veel kletsen, leuk! Ik heb echt niet alles terug gelezen. Wat ik net las waren de kwaaltjes die bij iedereen een beetje beginnen te komen. Ik heb daar ook last van. Ook te lang op me zij liggen last van huepen en bekken. Moeilijker ademen, af en toe weer harde buiken en dan onderin steken....kan dat al met indaling te maken hebben?

Ben een tijd niet geweest, omdat ik het echt zo druk heb gehad. Ben begonnen bij mijn nieuwe baan en na een week alweer een andere functie namelijk jr inkoper, echter ben ik de enige inkoper op dit moment op de afdeling haha, maar geeft niet ik kom om in het werk!

18 maart laatste werkdag en dan lekker verlof! Jullie zeker ook allemaal zo rond die tijd of gaan er al veel 6 wkn van te voren?

10. Tascha26

Tascha26 Lid

20 jul 2008
    84
    0
    0
    goeiemorgen,

vreselijke nacht gehad bahh, soort van buikpijn en heel erg benauwd wist echt niet hoe ik liggen moest. vanmiddag ff proberen uurtje te slapen nog ofzo. nou dat voedingskussen in bed doet me relatie geen goed want hij heeft dat ding echt vervloekt haha. hebben niet een heel groot 2 persoonsbed en hij lag steeds tegen dat ding aan en ik vond hem ook wat te groot voor in bed. dus gebruik hem nu maar lekker voor op de bank :)

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    gaat weer goed was effe zo'n baaldag en heb de griep gehad dus was niet echt lekker (dean deed ook "gezellig" mee dus had het er druk mee)

12. goedemorgen dames, ik heb me ziek gemeld vandaag! Het leek me verstandiger als ik eens een dagje plat ging! Gisteravond zitten brullen, puur van frustratie. Vind er niks aan zo hoor dat zwanger zijn..... :oops:

Gelukkig geniet ik wel weer als ik ons kleine ventje voel, maar op het moment van pijn is het niet leuk meer. Nu ga ik lekke rin bad!

LIEFS

13. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Eergister 28 weken yeuh!

Weet niet eens meer of ik al verteld had dat ik woensdag weer in het ziekenhuis ben geweest? Nou ja had veel pijn en veel harde buiken (meer dan zondag, toen ben ik ook geweest). Het CTG registreerde ook meer harde buiken dan zondag. Zodra ik meer last krijg meteen langskomen.
    Gister controle bij de gyn, alles nog steeds dicht dus dat is mooi.
    Wel voorzichtigheid geboden daar hij met de vinger al wel iets naar binnen kon aan de buitenkant van de baarmoedermond (dus geen ontsluiting nog, dan kun je de baarmoeder in). Beeb lag nog steeds met het hoofdje beneden, groeit goed en hartje goed.
    Over 2 weken weer een afspraak, dan ben ik 30 wkn!

@IMD fijn dat je je weer wat beter voelt.
    @Sophia klinkt eng van je liesbreuk, hoop dat je er niet al teveel last van krijgt tijdens de bevalling
    @ Tascha leuk he van die slapeloze nachten, ik kan ook al niet meer met een voedingskussen slapen. Ik heb nu een opgevouwde handdoek onder mijn buik, dat gaat beter.
    @ Rach ik mocht de oefeningen die pijnlijk waren ook niet doen van de fysio, het is even uitzoeken welke oefening tijdens een zwangerschap comfortabel is.

Euh nu moet ik weer lezen want ben de rest alweer vergeten :)

14. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Goed dat je je ziek hebt gemeld, aan jezelf denken is heel belangrijk.
    En je gevoel dat je je niet fijn zwanger voelt ken ik maar al te goed, bij mij is de roze wolk ook ver te zoeken. Eerlijk gezegd vind ik niet eens dat die bestaat zoals hij in alle boekjes staat.
    Neemt niet weg dat ik wel enorm geniet van mijn kindje als hij beweegt en dat ik ernaar uitkijk als hij er is.

15. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    goeiemorgen,

Dames met de kwalen en pijnen sterkte! Dat is weer even minder. Maar aan iets leuks zitten ook weer minder leuke dingen. Nog een paar weken volhouden

Hier zo nu en dan last van me ribben mevrouw gebruikt ze als boksballen. :D hahaha ik voel der echt gewoon achter mekaar tegen aan trappen.

16. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Rach, degene die het gaf is een fysiotherapeute. Zal het er de volgende keer wel met haar over hebben. Dat ik liever zelf even aankijk wat me wel en niet gaat lukken. Ken mijn lichaam door het buikdansen daarvoor goed genoeg.

17. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Hi, ga jij 18 maart met verlof? Ik ben vandaag ook 28 weken en mijn verlof gaat in op 14 maart. 4 weken van te voren. Hoe kan dit nu verschillen?

Moeilijk met ademen heb ik ook. Maar het kindje ligt nu als het goed is ondersteboven en drukt lekker je maag tegen je longen aan... En pijn bij het middenrif heb ik ook. Al een tijdje. Werk achter de pc en halverwege de dag krijg ik er al last van en dat duurt dan tot ik ga staan of liggen. Dan is het gelijk weg.

Zijn er meiden hier die verzekerd zijn bij zilveren kruis achmea? Ze zeiden dat ik 100 dagen van te voren mijn kraampakket zou krijgen, maar tot op heden nog niks. Meer meiden die nog niks hebben?

Wat gaat het snel he? Nog maar 12 weken.... Ik weet nog wel dat we 12 weken in spanning zaten voor de eerste echo. en dat ik buiten bij de sportschool tegen mijn sportmaatje zei dat ik dacht dat ik zwanger ben... tjee... dat lijkt als gisteren...

18. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Even een kort ego-berichtje: het gaat even niet zo lekker met mij. Zit in een dip. Eigenlijk al weken, met af en toe een goede dag. Ik moet nog ruim 13 weken en de roze wolk is echt ver te zoeken (heel herkenbaar Sophia en Jodie!). Donderwolk is een beter woord langzaamaan. Heb ik een goede dag, ga ik leuk iets doen, met als gevolg heel veel harde buiken. Ik weer in de stress, dus weer piekeren en nog meer harde buiken. Enz..... Ik zit echt in een cirkeltje en raak ook steeds sneller geirriteerd door wie of wat dan ook. En dan al die blije mensen die steeds zeggen " je moet ook niet zoveel binnen zitten, ga wat leuks doen, ga vooral genieten". :evil:

Ik heb zo een telefonische afspraak met de verloskundige en daarna ga ik naar de huisarts. Want al die onrust en stress lijken mij ook niet goed voor de baby. Helaas voel ik hem ook wat weinig (misschien door de dip en de stress?), dus dat bevordert mijn humeur ook niet. Ik wil geen pillen of zo, maar ik wil het wel bespreekbaar maken, want ik heb nu 7 van die weken erop zitten en nu nog 13 te gaan?!

Sorry voor de klaagzang, maar ik moest het even kwijt :oops: .

19. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ik ga de 18e met verlof omdat ik tussen de 10e en de 15 ben uitgerekend. Op alle echo's die ik heb gehad komt de 10e duidelijk naar voren, maar de VK wil toch de 15e aanhouden..dus vandaar de 18e...helaas! Maar als ik wel de 10e beval heb ik daarna dan nog 13 weken of gewoon 12?

Het gaat zeker snel, nog maar 12 weken echt bizar. Ook een raar idee dat we straks moeder zijn hoor...

20. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Als ze de 15de aanhouden dan heb je als je eerder bevalt gewoon 12 weken vanaf de 15de. Later bevallen dan komt erbij, eerder bevallen dan gaat er niets af. Zo heb ik het begrepen... toch?

Moeder zijn... ja ik moet er ook nog aan wennen. Maar ze zeggen dat je gelijk moeder bent zodra het geboren is. Daar gaan we dan maar van uit. Nu vind ik het allemaal nog onwerkelijk en soms vraag ik me nog wel eens af of ik het straks allemaal wel kan? En dan een moment later ben ik weer helemaal in mijn nopjes en kan ik niet wachten tot hij er is en ik lekker met hem buiten kan gaan wandelen enz enz enz. Zal er allemaal wel bij horen die gemengde gevoelens...

Deel Deze Pagina