Danielle ik wil je niet bang maken met mijn verhalen....als mensen het vervelend of moeilijk vinden om te lezen dan wil ik ook wel elders een topic openen.... Fijn Amom dat je vanacht pijnloos hebt doorgemaakt, volgende keer gewoon bellen, dan maar een onderzoek (weet dat je het vreselijk vind) dan heb je wat zekerheid. Rach heb je nog een thuiszorginstantie gevonden? Juud, wat vervelend dat je je zo rot voelt. Ik hoop dat je je een beetje door de komende weken heen kunt slaan en dat je daarna kunt genieten van je meisje. Zet jezelf op 1 en neem je rust en praat over gevoelens (ik vind het niet erg dat je het hier doet) Lynn dat had ik ook, had het ene nog niet op en dacht al aan het andere. Dat is dan weer een voordeeltje van het liggen, ik verbruik minder energie en kan minder op. Ik was namelijk al zoveel gegroeid (10 kilo) en ben van mezelf aan de dunne kant en kwam nooit een gram aan. Ik ben wel een beetje bang dat ik door het liggen een 10-tonner wordt, dus probeer ik er maar iets om te denken haha. En dorst, het is vreselijk wat ik op drink echt waar! Met name vanaf eind van de middag. Blijf maar drinken. Woensdag in het ziekenhuis hebben ze mijn suiker geprikt, daar konden ze ook de bloedsuikerspiegel van de afgelopen 3 maanden zien die was goed. Dus het ligt niet aan de suikers, maar gewoon weer 1 van de zw.schapskwaaltjes.
Goeie vraag, ik denk schone kleding en ondergoed voor jezelf. Pakje voor de baby (ik neem 2 maten mee 50 en 56 van elk 1) rompertje voor de baby (maat 50 en 56) Ja ik ga niet voor maat 44, 50 is het doel!Sokjes, mutsje....euhhhhhhh. Boekjes voor je man haha. Je toilettas...zoiets denk ik?
Is er nog een Priscilla of heb je het tegen mij : want ik vind het niet erg hoor om die verhalen te lezen misschien verwar je me met iemand anders (of heb ik dat ergens neergezet last van hormoon geheugenverlies)
whhahaha ik ben een megamuts! ik bedoel danielle Enne Amom bedankt voor je compliment over onze omgang met de situatie
whihi de spagaat? Gewoon eten hoor! Als je lichaam het aangeeft, dan zal het het wel nodig hebben. Maar poeh...ik wist niet dat mijn maag zo groot was! nou mijn hormonen zorgen voor meligheid, vooral 's avonds laat, zit ik hier in het donker in mijn eentje achter de pc een melige bui te hebben ziekenhuistas...geen idee, kleertjes voor baby, voor jou, fototoestel,... poeh ik ben het echt helemaal vergeten, weet het echt niet meer. snacks! mueslirepen ofzo, lekker energie!
In een ziekenhuistas stop je de volgende zaken: Kleertjes voor de baby, maat 50/56, met lange mouwen en lange broek, liefst met voetjes eraan vast. Vergeet ook niet een mutsje en jasje mee te nemen. Kleren voor jezelf om na ontslag weer naar huis te gaan, denk eraan dat je je buik welliswaar kwijt bent, maar nog niet in je kleding van voor de bevalling past. Een broek met strechband is handig. Iets om in te bevallen; nachtjapon, lang T-shirt. Warme sokken voor jezelf. Elastiekje voor je haar. Druivensuiker. Badjas. Slippers. Haarborstel/kam. Lekkere shampoo en doucheschuim. Deodorant. Tandenborstel en tandpasta. Ponskaartje van het ziekenhuis. Ziektekostenpasje. zwangerschapskaart Fototoestel/filmcamera en extra rolletjes/batterijen. Eventueel wat leeswerk voor de uurtjes dat de weeën nog niet zo hevig zijn. Een cd-tje met prettige muziek, de meeste verloskamers hebben een cd-speler die je kunt gebruiken. zoogkompressen en voedingsbh Vergeet ook niet een autostoeltje voor de baby mee te nemen!
Ik vind het ook helemaal niet erg om de minder fijne verhalen te lezen! Of om te horen dat niet iedereen het even gezellig vindt, dat zwanger zijn. Sterker nog, ik kan me ook bij het clubje voegen van meiden die geen giga roze wolk ervaren, denk ik... Ik word in deze zwangerschap iets te vaak met mijn neus op de feiten gedrukt af en toe. Ik vind het zwaar, en al die extra controles en gesprekken over mogelijke complicaties maken me ook niet echt vrolijk. Wat bijv. mijn wensen zijn bij overmatig bloedverlies. Ja joh, wat denk je, dat ik in leven blijf ofzo? Want dat is vaak een van de risico's die een 2-lingbevalling met zich mee kan brengen. Nee, echt zorgeloos ben ik niet geweest tot nu toe. Maar ik vind het juist zo lekker dat iedereen hier haar verhaal kwijt kan, of dat nu super positief is, of juist niet! Aan de positieve verhalen kan ik me zelf ook weer even ophijsen, dat is gewoon altijd fijn om te lezen. En als het met iemand wat minder gaat, is het juist weer fijn dat je even elkaars steun op kan zoeken... Moet kunnen, toch? En het mooiste is, we zijn allemaal rond dezelfde tijd uitgerekend, dus ongeacht wat we wel of niet gemeen hebben, dat is in ieder geval een feit. Nu nog even zien hoe lang alle beebsjes blijven zitten, want ook hier is er een vergroot risico op vroeggeboorte. Ik doe mijn best om positief te blijven, maar dat lukt ook niet elke dag even goed. Maar we slaan ons er wel door heen, we zullen wel moeten Over het ziekenhuistasje: ik neem in ieder geval leuke bedkleding, ondergoed, sokken, ochtendjas, pantoffels en toiletspullen mee. Maar ook de camera's en een mapje met alle belangrijke telefoonnummers en papieren (kraammap enzo). Verder kleding voor de babies, de maxi cosi's laat ik nog even thuis, die kunnen alsnog gehaald worden en ik denk niet dat ze gelijk mee mogen. En frisse gewone kleding voor mezelf, mocht ik er snel weer uit mogen. Eten: gewoon normaal eigenlijk! Maar ik heb wel belachelijk veel trek in gezonde dingen. Brood, fruit, musli enzo. Heeeerlijk! En af en toe een snoepbui, maar dan heb ik na 3 snoepjes echt genoeg. Ik ga dit weekend wel een fruitbowl maken, daar ben ik nu echt verzot op. En gewoon lekker warm eten is ook geen straf, hihi! Ik begin trouwens wel gruwelijk vocht vast te houden zeg... Mijn voeten en vingers, niet leuk! En ook in mijn gezicht en benen... Nou ja, niks aan te doen. Veel drinken zeggen ze, want mijn bloeddruk is ook nog steeds te laag. Dus dat doe ik dan maar. En nu ga ik nog even lunchen. Zoontje zit op school, en ik heb nog een aflevering Grey's Anatomy liggen. Even relaxen met de voetjes op de bank.
thanx ik ga die dit weekend maar eens klaar maken...je weet maar nooit helaas.... ik ga boodschappen doen....ff gezonde dingen in slaan tot straks
@Jodie; nee joh! Dat zal toch wel gek zijn, dat jij jouw eigen verhalen om anderen hier niet meer neer kan zetten? We hoeven natuurlijk niet alleen maar de hele mooie dingen te delen, er zijn uiteraard ook de mindere momenten..! Die horen er ook bij!
Las ook ergens iets over lipbalsem in je tas meenemen, je kan in het ziekenhuis nogal last krijgen van droge lippen en dan is het wel lekker als je een labellootje bij je hebt.... Lieve meiden met mindere tijden of depri gevoelens gewoon lekker blijven schrijven hoor. En een hele dikke knuffel voor jullie allemaal ! Ga nu even lekker badderen, en vanavond naar de musical...hoop dat ik het droog hou moet overal om huilen haha of het nou mooi, zielig, vrolijk, of wat dat ook is zit op mijn emowolk hahaha http://nl.youtube.com/watch?v=uchP8YL6GYA Dit is ook zo'n mooi liedje, krijg er elke keer een brok van in mijn keel... (als je slaapt van glennis)
Hier ook met de anderen eens. Ik hoor graag zowel positief als negatief. Ik heb op zich niet zoveel heftige dingen meegemaakt, maar wel ongemakken die lang duren en niet minder worden. Bovendien wat sommige hier al aangeven ben ik ook een denker. Nu ik dus wat meer thuis moet zitten en niets mag/kan doen; denk ik veel teveel na en is meestal ook niet positief. Maar ik ben gewoon blij dat ik het ook gewoon neer kan zetten als ik niet lekker in mijn vel zit. En merk dus ook dat ik niet de enige ben die niet op die roze wolk zit. Ik zal ook zo ontzettend blij zijn als het april is en ik mijn mannetje in mijn armen kan houden. Die zwangerschap kan me eerlijk gezegd gestolen worden. Wat betreft eten: Heb ik helemaal niet! Ik heb juist steeds geen honger en moet mezelf steeds dwingen om iets te eten. En als ik dan eet dan zit ik ook vrij snel vol. En als ik dan fruit eet (het enige waar ik vaak wel zin in heb) dan krijg ik daar weer last van mijn maag van en heb ook vaak een vieze smak in mijn mond. Heeft iemand anders dat laatste ook? Sophia, hoe was het bad? Kun je nu al merken dat je een ruime ochtend niet gewerkt hebt? Voor de anderen die het op het moment niet gemakkelijk hebben: Hele dikke knuf ! We komen er wel doorheen.
amom, goede lijst, wat ik er aan toe zou voegen: hoge onderbroeken! 8) kan me voorstellen dat als je een KS krijgt en je onderbroek snijd precies daar, dat dat best naar is! ik heb ook zin om de tas in te pakken. Maar heb niet van alles 2.
Maar je krijgt in het ziekenhuis van die netbroekjes...toch? die kreeg ik wel. Ideaal die dingen, heb er later nog meer gekocht want zo'n kraamverband past voor geen meter in een gewone onderbroek
wou even komen melden dat we echt wel voor 200% zeker een meisje krijgen ! was super duidelijk te zien op de echo vandaag. ook had ik vermeld van de pijn, moet nu magnesium nemen en regelmatig een uurtje gaan liggen op de zij met de benen opgetrokken. en als ik echt felle pijn heb een lekker warm bad nemen. als het volgende week nog niet beter is kon ik best even een verstevigende buikband gaan halen. voor de rest was alles nog goed toe, lange baarmoederhals... dus ben gerustgesteld! lees dat er nog veel mensen last hebben van pijn... allemaal veel sterkte! en iedereen die het moeilijk heeft een dikke knff hopelijk kunnen jullie toch nog een beetje gaan genieten van de laatste weken.
Amom; hahaha, die netbroekjes zag ik tot mijn schrik vorige week in het kraampakket van de zorgverzekeraar bovenop het pak kraamverband liggen. Schrok me rot. Wil echt niet als zo'n incontinente bejaarde met zo'n netbroekje aan gaan lopen. Maar ik heb nog wel heeeel grote onderbroeken, doe het daar wel mee
nou ga weer proberen ff op iedereen te reacheren *Sophia hoe bevalt het nu lekker een dagje thuis? heeft het warme bad geholpen? beetje positiever nu weer? het zwangere wereldje is soms toch zoooo zwaar he.. jammer genoeg *mo1977 ik ben niet bij die verzekering maar hier ook nog niks binnen hoor.. dus van cz zijn ze ook sloom haha *eenwondertje leuk he al die mensen die denken dat ze alles beter weeten met ga lekker naar buiten enzovoort.. ba heb daar zo een hekel aan alleen jij weet hoe jeje voelt en niemand anders alsof het lekker weer is om naar buiten te gaan ik hop dat het gesprek met je verloskundige en huisarts iets meer duidelijkheid zal geven aan jou die stres en alles is ook niet alles.. probeer ondanks alles toch een beetje te genieten *jodie ik vind het zo knap hoe jij emt de dingen omgaat. echt respeckt voor jou het is allemaal niet niks *juud fijn weer wat van je te leezen..maar ook voor jou niet alles kan roozengeur en maanenschijn zijn dus ook de donderslagen kun je hier gewoon deelen.. voelt juist alleen maar fijn dat niet iedereen een super zwanegrschap heb voel ik me teminste niet zo alleen *Imd lekker Jamaica wat zullen ze bruin zijn haha kwa weer hadden ze beter daar kunnen blijven denk ik ? *Amom22 hier ook eeten eeten eeten en nog is eeten (A) alleen het nadeel is datk overal maagzuur van krijg echt verschrikkelijk gewoon.. maar dat honger gevoel blijft bedankt voor de ziekenhuis tas lijst.. die zal ik uit gaan printen waneer zetten jullie die eigelijk klaar? *lynn1986 haha geweldig samen een spagaatje doen? aangezien ik een spierziekte heb en erg lenig ben kunnen we het samen wel proberen? * Sushi heel mooi liedje! * Spekkie ik vind het idd ook fijn van andere negatieve verhalen te hooren.. dan voel ik me teminste niet zo alleen.. een vriendin van mij is ook zwanger van een 2 ling.. en het is echt duidelijk dat zei het een stuk zwaarder heeft als 1 ling mamas hoor.. maar we krijgen er gelukig iets bijzonder moois voor terug! en ik hoop zo dat ik niemand vergeten ben.. ow en metmezelf gaat het ook wel ok voel me alleen net een wagel eend af en toe hihi