April 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Lien78, Jul 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sorry geen sneakprevieuw :)
    Wij doen een los inlegvelletje (doorzichtig papier) met alle vaste gegevens, naam, onze gegevens, gedicht en peetoom en peettante.

Na de geboorte moet er nog een velletje ingeplakt worden met de ontbrekende gegevens (datum, tijd, gewicht en lengte). Dit gaat de buurvrouw samen met manlief doen.
    Alles staat al klaar in de computer qua formaat. Alleen de juiste gegevens moeten worden aangepast.

Zelfs de envelop krijgt een persoonlijk tintje, die gaan we ook al vooraf printen.

We zijn er he el trots op moet ik zeggen. :oops:

2. Hallo allemaal, heb de puf niet om op iedereen te reageren, voel me behoorlijk grieperig :cry: 's nachts daardoor helemaal niet meer slapen, zodra ik ga liggen krijg ik het ontzettend benauwd en zodra ik ga hoesten, kan ik meteen naar wc rennen, want dan moet ik overgeven, waarbij ik ook nog eens in mijn broek plas.
    vanmorgen voor de benauwdheid eerst naar HA geweest, daar medicijnen voor gekregen, daarna meteen door na VK, bloeddruk was 105/50 , de kleine ging meteen met zijn kont omhoog, volgende week maandag groeiecho en echo ligging placenta, en dan meteen weer een dagcurve laten maken voor de suikerwaardes.

Tot zover mijn ego berichtje

3. Leonie27

Leonie27 VIP lid

Dec 1, 2007
    5,540
    0
    0
    Sophia, zou ik ook niet geven hoor! Maar kon het toch proberen.. :)
    Het klinkt in ieder geval al super leuk!

Wij nemen een bestaand geboortekaartje, maar laat er van tevoren ook helemaal niets over los. Geduld is een schone zaak zeggen ze toch?!

4. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,923
    0
    0
    Groningen
    :) Lynn Ik kan er ook wel erg om lachen..

imd weer mooi gedaan zeg!! :D (collage)
    Rach :) dank je..Maar ehmm...denk doordat ik flink geturnd en gedanst heb.. ;)
    Lien Beterschap meid..Ik weet hoe je je voelt..k heb het nu zo'n beetje achter de rug.(Al had ik geen wortelontsteking oid).**knuff**
    indalen hmm nee volgens mij hier niet...Maar weet je wat ik gister had?? Het gevoel alsof ie zo zn handje door mn muts zou steken..Zo laag zaten zn handjes (of voetjes) Was heel vreemd om te voelen..
    Maar hij zit vooral erg naar voren..regelmatig rare 'bulten'.. :)

5. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

Nov 20, 2005
    1,733
    0
    0
    Belgie
    alweer heel wat geschreven...

hier nog geen problemen met ringen, bij mijn vorige zwangerschap eigenlijk ook geen last gehad van vocht, pas na de bevalling plots maar dat was ook snel weer weg.

@lynn: vroeg ik me ook al af wie de lijst nu bijhoud want moet mijn nieuwe afspraak ook nog doorgeven. oh ok ik lees dat pientje het nog doet..

ivm geboortekaartje, hier waren onze trouwuitnodigingen met foto en het geboortekaartje van Rhune ook, vandaar dat we nu gekozen hebben om hetzelfde te nemen als de doopsuiker, zo is het eens wat anders voor ons

@mamaFiona: gelukkig zijn jullie weer beter! veel plezier met het kamertje inorde maken

@pientje: veel plezier met de echo! hopelijk weten jullie het geslacht al vandaag ;) spannend! wil je voor mij 20 februari nog op de afsprakenlijst zetten (gyn, echo+controle)

@MiniUs: ik ben thuis van tijdens de zwangerschap van mijn zoontje en ben ook van plan om het zo te houden tot ze allebei naar school gaan. misschien dat ik thuis wel wat ga doen ofzo daar ben ik nog niet uit. terug onthaalouder zie ik niet zo dadelijk zitten met zelf 2 kleine kinderen in huis.

bij mijn zoontje ben ik bevallen via keizersnede en enkele uren later waren mijn ouders er, mijn man zijn ouders, mijn broer en mijn man zijn broer met hun gezin, dit was echt véél te véél en véél te snel! wil het nu absoluut niet meer op deze manier, eerst even tijd voor mijn man en ik en de nieuwe baby en dan als eerste mag de grote broer natuurlijk naar zijn kleine zusje komen kijken :D kijk zo uit naar dat moment! de rest van de familie word hier uitgenodigd op de babyborrel. de echte naaste familie en vrienden die komen meestal ook al wel een kijkje nemen in het ziekenhuis.

@Blimey: foto's kan je ook heel makkelijk via deze site van zwangerschapspagina verkleinen!

@mupkuh: hopelijk loopt de solicitatie van je vriend goed af! veel succes

@sam: hoe is het nu met je? wat goed dat je het nog altijd volhoud en je meisje nog in je buik zit! hier nog geen ingedaalde baby

@lien: veel beterschap! hopelijk gaat de pijn snel weg!

@danielle: goed dat je een beslissing hebt genomen voor de opvang! komt wel allemaal goed en je kan het natuurlijk altijd nog aanpassen als het niet goed moest lopen

@rach:mooie buik! echt een mooie punt naar voor :D

@juud: goed dat het toch wat beter met je gaat! nog even volhouden meid... komt vast wel allemaal goed. hier soms ook de angst hoor hoe ik het ga redde met 2 kleintjes in huis

@amom: wat goed van de hypotheek! hopelijk kan je snel beslissen of je dat huis echt wil of op zoek naar een ander.

hier valt de vergetenheid best wel mee, bij mijn zoontje had ik het veel erger.. maar kan nu soms ook wel domme dingen uithalen hoor :D
    concentratie is dan weer een ramp! en geduld heb ik ook al helemaal niet! als ik denk van ik wil dat dit nu gebeurt dan zal het ook NU gebeuren :D

@tasha: wat goed dat alles inorde was en je je kleintje hebt kunnen zien!

ivm de bevalling: probeer ik gewoon niet over na te denken, kleine moet er toch uit denk ik maar :)

@eenwondertje: gelukkig was alles goed en voel je je wat beter!

hier vandaag al lekker druk gehad. dadelijk de was nog ophangen maar dan maar wat rusten want had net weer veel pijn. komt toch altijd veel bij kijken als je een verjaardagsfeestje hebt gehad.

zo ik ga nog een beetje verder doen

6. sophia, wat super leuk dat je het zelf maakt zeg!
    ik ben ontzettend benieuwd. trouwens, volgens mij heb je een hele lieve buurvrouw!

hier ligt baby wel met het hoofdje al naar beneden. ik word telkens in mijn maag geschopt, dus ik voel het goed.

vanaf welke week daalt het ongeveer in dan?

7. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

Apr 3, 2008
    3,515
    1
    0
    Bevallingsverhalen hoef ik helemaal niets van te horen.
    Ik word er alleen maar naar van, en bedenk dan telkens weer wat erbij wat er fout kan gaan, waar ik zelf nog helemaal niet aan gedacht had...
    Mijn moeder en zus beginnen in elk geval nu al zenuwachtig te worden... :rolleyes: :)

Verder zit ons beebje ook erg hoog op dit moment.
    'S avonds als ik zonder bh zit, rusten mijn borsten op mijn buik..Sexy.. :rolleyes: ;)

8. Danielle1982

Apr 3, 2008
    3,515
    1
    0
    Verder voel ik trouwens de baby vandaag niet zo heel vaak, en vind dat totaal niet fijn.
    Dan heb ik liever beurse ribben eerlijk gezegd..

9. Ik heb zeker een hele lieve buurvrouw, ze is ook zo enthousiast hiermee. Ik vind niet alles mooi wat ze maakt, maar ze heeft pecies begrpen wat wij willen. Een beetje chique!

10. Tascha26

Tascha26 Lid

Jul 20, 2008
    84
    0
    0
    @danielle: ik voel me al paar weken totaal niet sexy meer moet ik zeggen haha.

@sophia: crea hoor zelfgemaakte geboortekaartjes :)

Wil ook weleens weten vanaf welke week het beebje zo'n beetje indaalt! Hier ligt ze nu nog dwars en draait volgens mij ook nog regelmatig want voel haar echt overal in de buik nog.

11. Danielle1982

Apr 3, 2008
    3,515
    1
    0
    @Tascha; nee, idd... dat doe ik ook al vrij lang niet meer...

12. SEXY VOELEN! wat is dat :confused: Ik begin toch echt te verlangen naar de zomer. Dan kan ik mijn mooie kleertjes weer aan.
    Maar ik verlang het meeste naar mijn eigen lijfje terug, geen pijn meer.......

13. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Even snel, want moet Jen van school halen.

Het kindje is iets kleiner dan gemiddeld, maar ze kon de groei niet goed beoordelen want daar moest ze de groeigegevens van de 20 weken echo voor hebben.
    Ze zag al wel wat kleine kalkplekjes in de placenta.
    Over 4 weken terug komen en dan weten we meer.

Owja en we weten wat het is :baby:

14. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,923
    0
    0
    Groningen
    Sexy voelen?
    Hmm daar heb ik niet zoveel moeite mee..
    Ik weet gelukkig dat die buik er niet eeuwig zit.. :)
    En....mn borsten zijn mooier geworden.. :) Dus dat is wel een pluspunt..
    Straks weer platte buiken dames met volle boezem..dat is toch leuk de lente ingaan.. ;)

15. Dat is waar Eef, ik heb wel een mooiere boezem :)

16. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nou ik zou er niet van uitgaan dat je alle leuke dingen weer kan dragen met de zomer of je bent zo'n mazzelpik waar de buik weer meteen weg is (en alle ongemakken haha) word echt een teleurstelling als je daarvan uitgaat.

Ik voel me zo redelijk sexy alleen worden het wel veel strepen elke week erbij (wat minder)

17. Danielle1982

Apr 3, 2008
    3,515
    1
    0
    Mijn borsten zijn eigenlijk ook niet echt gegroeid naar mijn idee?
    Ik hoop eigenlijk wel een klein beetje dat ik zo in juni wel weer mijn eigen broeken en kleren aan kan.
    Is in elk geval wel mijn streven..

Dames, zijn jullie ook zo vreselijk moe?
    Lijken wel mijn eerste 12 weken nu..

18. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,923
    0
    0
    Groningen
    O Pientje..
    Is dat erg slecht?
    En waar komen die kalkplekjes vandaan ?
    Heb het even opgezocht en begrijp ervan dat dat slechter doorbloede plekjes zijn en niet altijd te achterhalen waardoor t komt..Bah wat vervelend zeg..
    Wel leuk dat je nu het geslacht weet.. ;)

19. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,923
    0
    0
    Groningen
    Ja IMD dat had ik de vorige twee keren wel..En zie er nu niet zoveel anders uit..Ben zo'n mazzelpik denk ik.... :)

20. Ik weet nog niet of ik zo'n mazzelpik ben. Maar ik heb heel veel leuke jurkjes en die kunnen altijd. Ben alleen maar om mijn middel uitgedijt en de rest is nog steeds mager......
    Behalve die borsten, tja die kunnen natuurlijk nog roet in het eten gooien bij mijn jurkjes.

Maar dan gaan we toch gewoon shoppen :)

Share This Page