April 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Lien78, Jul 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    wwcj...wat een leuke buikfoto met het eendje..je hebt me op een idee gebracht...

thanx dames voor de complimenten...ben er ook echt 3 uur mee bezig geweest..en nu pluk ik de vruchten ervan...(heb het staand gemaakt) dus ik ga lekker in bad..hoe ik eruit kom zie ik straks wel!

Tup ik zie je kamer nu pas...sorry mooi hoor!
    Hier alles in de was!

fijen avond ladies!

2. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    3,202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Hoop voor je dat het mee gaat vallen! :)

En dank je. Bij mij is dat eendje oa om die inham te verbloemen. ;)

3. kipkip

kipkip Fanatiek lid

Feb 11, 2008
    2,578
    0
    36
    Lynn86, wat leuk zeg die schilderijtjes!

Over de baby voelen...constant! Als dit het ritme gaat worden kan ik mijn borst nat maken. Ik heb soms het idee dat ze nooit slaapt. VK vond het alleen maar goed, een teken dat ze in goede conditie is en het naar haar zin heeft (alleen mijn conditie gaat er wel onder lijden :rolleyes: )

4. coto500

coto500 Bekend lid

Jul 23, 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hallo nog even :
    Buik foto 30 weken geplaatst...
    Het ging tot een week of 16 niet hard, maar nu toch wel! zal toch niet in dit tempo doorgaan?

5. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wow lyn wat schattig die schilderijtjes, super origineel en mooi gemaakt! echt apart!

\@coto mooie buik en zie net pas je barbapappa kamertje echt leuk was ik vroeger als klein meisje helemaal weg van!

6. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Lynn wat een superleuke schilderijtjes! Gaaf joh!

Coto auch...that had to hurt :) ben je vast aan het voorbereiden op een knip tijdens de bevalling? :) Mooie buik hoor!

Eenwondertje hier eigenlijk best wel een drukke beeb, de hele dag door zowat.
    Ondertussen die van jou al gevoeld?

Amom ow spannend met dat huisje, hoop dat je alles rond krijgt.

Vandaag wiegje te leen gekregen van buurvrouw, gelijk naast bed gezet, kan zo niet wachten totdat ons schatje erin ligt!
    Ben zo verliefd op deze spruit, steeds als ik de echo zie, kan ik niet wachten totdat humpie in mijn armen ligt!
    Zo benieuwd ook! Ben helemaal in de gloria :)

7. Leonie27

Leonie27 VIP lid

Dec 1, 2007
    5,540
    0
    0
    Lynn, wat een leuke schilderijtjes!

Coto, mooie buik! Idd lekker gegroeid!

8. synove

synove Actief lid

Aug 16, 2008
    257
    0
    0
    Pfff meiden. Weer heftige discussie gehad met mijn man over.....jawel....schoonmoeders....

We waren zaterdag naar zo'n babyzaak gegaan om een sluier uit te zoeken voor boven het ledikantje. Ik voelde me al niet zo goed en begon aardig pijn te krijgen in mijn buik, maar het ging nog wel. In de winkel was het druk. Gelukkig hadden we de sluier die we mooi vonden snel gevonden, maar ik voelde me gewoon niet best.

Mijn zoontje begon over eten....waarop mijn man zei:" laten we doorrijden naar mijn ouders om daar een boterham te eten want het ligt toch op de route". Op de route? Dat is dus zeker 30 a 35 km rijden en hij wist dat ik me niet goed voelde! Kortom: de irritatie was er weer. In 10 minuten waren we weer thuis.

Zondag begon hij weer of we niet een uurtje naar zijn ouders konden gaan (ik voelde me nog steeds niet goed).
    Wat blijkt nu: Zijn moeder had natuurlijk die bewuste woensdag het gesprek afgesloten met "nou, anders zien we jullie misschien wel" Mijn man heeft al vanuit zijn jeugd geleerd, dat moeders daarmee bedoeld dat ze wil dat hij dan komt.
    Lekker duidelijk he. Ik ontplofte haast en zei dat ik pijn had en niet voor een uurtje weer 20min in een auto ga zitten.
    en trouwens....zijn ouders kunnen toch ook bellen?
    Volgens mijn man durft zijn moeder niets af te spreken omdat ze bang voor afwijzing is. Ze klaagt en roddelt anders wel achter onze rug om tegen iedereen dat ze haar kleinzoon zo weinig ziet (dat doet ze ook over andere familieleden naar ons toe hoor). Dus zo bang is ze volgens mij niet. Ze weet aardig haar zin door te drijven als het moet en ze heeft thuis de broek aan zegmaar.
    Ik vind haar aardslui. Zodra ze in de benen moet om iets te doen dan is het te veel. Mijn schoonzus is precies eender als haar moeder. Die zit met haar bijna 35 jaar nog thuis.

Maar het ging nog verder:

Toen wilde mijn man zijn moeder gaan bellen om te zeggen dat we niet kwamen! "Waarvoor?", zei ik, "We hadden toch niet gezeg dat we wel zouden komen?" "Nee", zei mijn man, maar misschien verwacht ze ons wel.

Doodmoe wordt ik ervan. Toen viel hij naar mij uit dat ik zijn ouders liever nooit wou zien etc,etc. Zijn ouders waren nu eenmaal zo en ze zouden de baby kamer ook graag willen zien. Ze werken ze allebei niet meer en mijn schoonzus heeft zelfs afgelopen 3 weken vakantie opgenomen (is 34 en woont bij haar ouders). Die zitten dus alledrie op de bank en er is dan niemand die dan even de telefoon pakt om door de weeks af te spreken?

Ik heb al gemerkt dat ze liever willen dat mijn man erbij is. Mijn schoonmoeder belt ook altijd als ze zeker weet dat mijn man thuis is. Allemaal prima, maar ik ga verdorrie niet de boel maar voor hun invullen omdat zij verdorrie slap, moe, misselijk, bang of wat dan ook fobie hebben hoor.

Nu heb ik het inderdaad niet zo op met mijn schoonfamilie maar om mij nu te dwingen om iets te gaan doen (terwijl ik mij lichamelijk niet goed voel) omdat zijn ouders bang, laks of wat dan ook zijn, gaat mij gewoon nu te ver.

Ik snap wel dat het voor hem moeilijk is als hij zo opgevoed is, maar het is nu een volwassen vent zeg.

Zodra zijn moeder een sjagrijnige kop trekt dat gaat mijn man angstvalllig proberen uit te zoeken wat er is......
    Ik zou op zo'n moment mijn thee opdringen, jas pakken en weggaan.

Ik heb mijn poot stijf gehouden hoor.

De babykamer is al door verschillende familieleden van mij bewondert, maar nog niemand van mijn mans familie is dus geweest. Lekker hun probleem, toch? Ik zit er niet mee.

9. mamaFiona

mamaFiona Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    1,155
    0
    0
    Noord-holland
    Goeie morgen allemaal,

Vandaag om10 voor 3 naar de vk zal me weer benieuwen.....
    Voor de rest wat rommelen in huis, boodschappen doen, babaykamer gordijnen op maat maken, spelen met de kleine man o o o o o net of het druk is hahaha

SYNOVE: Wat een verhaal weer!

Wat gaan jullie vandaag allemaal doen?
    Fijne dag allemaal:)

10. goedemorgen! even reageren op iedereen:

:idea: MamaFiona: vandaag hopelijk weer warm water!
    :idea: Loeka12: harde buiken, mijn gyn zei dat tot 10 per dag mag, als je ze vaker hebt, dan kan je beter even je verloskundige of gynaecoloog inlichten.
    :idea: eenwondertje: ja ik voel de baby heel erg vaak. altijd als ik stil zit eigenlijk.
    :idea: priscilla: oh lekker zeg, scheveningen! dan kan je nog wel goed lopen dus? geen last van je rug gehad tijdens of erna?
    :idea: coto: (scheren) AUWIEEEEEEEE :) hopelijk is het ondertussen al beter! mooie buikfoto hebt je hoor!
    :idea: lynn, wat een schatige schilderijtjes!
    :idea: synove, ik sta helemaal aan jou kant als ik het zo lees. Lijkt me verschikkelijk om zo'n opdringerige schoonmoeder te hebben. Maar ik vind wel dat je man daar niet aan moet toegeven hoor. 'je bepaald zelf hoe mensen met je omgaan' zeggen ze weleens. En je man heeft een vrouw en een kind, een eigen gezinnetje dus, en dat zijn moeder hem zo claimt, daar moet hij zich niet door laten imponeren. Ik vind het echt een rotsituatie voor je!

sport: ja mijn man is echt een feyenoordfan. maar ik heb er helemaal niks mee (vind het eigenlijk echt verschrikkelijk)

slecht slapen: ik ben gistermiddag naar bed gegaan, was zo moe. en viel gelijk in slaap!

ik heb van het weekend 2 witte babywasjes gedraaid en gestreken en ik denk dat ik daar vandaag weer mee verder ga.
    Ook moet ik mijn zorgverzekering (Ohra) maar eens bellen waar mijn kraampakket blijft. nog meer mensen hier bij de Ohra?

11. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ow bah mijn man is ook sportfan en ik vind het verschrikkelijk!

Rach leuk hè, met die babykleertjes bezig zijn.
    Ik vind het nog zo zonde om ze te wassen, omdat ze meestal dan minder mooi worden :) binnenkort toch maar eens aan geloven, anders moet alles op het eind snel snel.

12. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ow Synove zou echt geflipt worden van zo'n schoonfamilie en man die daarin meegaat.
    Zou daar niet tegen kunnen en manlief eens ff flink de waarheid vertellen.
    Moet niet gekker worden...een volwassen kerel :)

13. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier even een kort ego-berichtje: ik heb de hele (!) nacht NIET kunnen slapen; beeb was druk, had buikpijn, lag in geen enkele houding fijn, en hoest zowat een paar organen uit mijn lijf.
    ben het ziek-zwak zijn zoooo beu! mijn weerstand is gewoon nul, lijkt wel, na die griep en dat kaakgedoe. :(

gelukkig hoef ik vandaag niet zoveel. ze komen zo de ketel (cv) controleren, en dan ga ik fijn een paar uurtjes gestrekt!

sorry, heb niet bijgelezen, maar wens jullie allemaal een fijne energierijke dag! tot later, knuf, moeie Lien

14. bel ik net naar de ohra, wanneer ik mijn kraampakket kan ontvangen. Toen kreeg ik een ander nummer van het bedrijf dat de kraampakket verzorgd. en deze mevrouw zegt: u kraampakket is geannuleerd omdat u niet meer verzekerd bent bij de Ohra :confused:

ze gaat het uitzoeken en belt me zo terug. zucht... :rolleyes:

15. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

Aug 3, 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Ook hier een echobericht!

Ik heb de afgelopen tijd druk gehad dus niet echt bij gelezen!

Maar hier gaat het goed!De kleine is lekker druk in mijn buik, zo erg dat ik rennies niet kan aanslepen zolast van het zuur!Heb het idee dat mijn harde buiken ook vaker komen, en heb bandenpijn!(zeur zeur)
    Woensdag 30 weken echo, vind het zo spannend!

Met de kleine man in huis gaat het ook goed, zit lekker op de creche 2 halve dagen dus heb ik ff tijd om bij te tanken, en ff wat voor mezelf doen.
    Zwangerschapsverlof komt ook al in zicht...lekker!
    Dan gaat het niet meer lang duuren voor dat de kleine er is heb er echt zin in...

Nesteldrang is hier goed ingeslagen, de babykamer is tenslotten al weken af maar toch iedere keer weer alles goed leggen of verleggen!hahaha
    Kraampakket staat al klaar, en heb mijn en de baby's vluchttas ook al klaar!Voor Bryan heb ik hem zo ver klaar staan dat er alleen nog maar een setje kleding in moet!Ik wil graag thuis bevallen, maar toch als het zo ver is wil ik dat Bryan naar familie gaat...ben zo bang dat ie net op het moment binnen komt als ik met hevige weeen lig dat ier een nachtmerrie aan over houd!Hij moet nog 3 worden en vind hem te jong om hem er bij te hebben!
    Dus heb wat afgesproken met mijn schoonzus dat ie dan lekker daar mag gaan "spelen"!

Verders allemaal ziek geweest, griep en buikgriep ....maar ja heel nl heeft daar last van!

Proefdruk van het geboortekaartje nog gehad zag er allemaal goed uit!

Verders alles onder controle....

fijne dag allemaal!

groetjes

16. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Nouja, wat is dat nou voor iets vaags...had jij niet meer problemen bij de ohra?

17. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

Aug 3, 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Nou lekker zeg!Hopen dat ze een fout hebben gemaakt...

18. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik doe het gewoon niet bij Dean ook niet gedaan (alleen handdoeken en beddegoed enzo) en gewoon met normale wasmiddel MET wasverzachter nog nooit wat eraan gezien..

Qua sportfan; mijn man is alleen in to Formule 1 en motorcross (hij is vroeger redelijk pro geweest daarmee dus nog steeds interesse)
    Gelukkig geen voetbal ofzo vind ik echt vreselijk! haha

@Synove wat een #(*^^$ mens zeg maar idd je man moet wel zijn ballen bij elkaar rapen en voor jou opkomen en zich niet laten koeieneren (hhmmm dat zeg ik degene die dat ook vaak niet durf bij mijn ouders :) )

Ik had vrijdag woorden met mijn vader maar heb even mijn mond gehouden omdat ik even wilde nadenken wat ik ermee wilde (was erg! moeilijk!) Ik was afgelopen vrijdag bezig geweest met de jaarcijfers van mijn man (terwijl ik al het werk van ons eigen bedrijf klaar had) en kreeg dat zaterdag op mijn bord, of ik dat in mijn eigen tijd wilde doen! :confused: (ten eerste is DAT mijn eigen tijd, ten tweede we moeten het niet gaan hebben over prive en zaken door elkaar want dat doet iedereen op het erf hier, DUH daar is het een familiebedrijf voor)

Ik ben wel blij dat ik mijn mond even gehouden heb WANT ik ga toch alleen maar janken als ik boos ben en wil dat niet! Ik doe nu zo, ik werk 4 uur per dag geen seconde langer, als ik iemand anders iets anders zie doen als zaken vraag ik meteen of ze dat niet willen doen in mijn tijd.
    Kortom wie het balletje kaatst kan hem terugkrijgen!

@Rach wat een raar verhaal van je verzekering zeg...!

19. ja ik heb altijd problemen bij de ohra. Er is werkelijk geen 1 dingen het afgelopen jaar wat ik kan bedenken dat wel goed is gegaan.
    Ik heb bijna wekelijks contact met ze omdat alles wat ik afspreek (betere verzekering, kraamzorg, kraampakket, tandartsverzekering etc) altijd fout gaat. Ik hoop trouwens wel dat ik nog een kraamverzorgster kan ontvangen :cry:

20. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dus jij hebt ze op speeddial? echt wel slordig hoor gauw achteraan idd...

Share This Page