Goedemorgen! @Sport bah gelukkig vind mijn man het ook niks! @lynn Wat mooi zeg, ontzettend creatief ben je zeg! @synove wat een lastige situatie zeg, maar goed dat je je bij je standpunt houdt hoor. Net als wat Rach zegt, jullie hebben nu je eigen gezinnetje en daar hoeven zij zich niet in te mengen. Geef je man wel wat tijd, praat er met hem over (niet alleen op de verhitte momenten maar ook nadien als het een beetje gezakt is) Zulk gedrag wat er van kinds af aan in zit verander je niet in een dag. Idd laat de moeders lekker samen theeleuten @rach nou lekker zeg, hopelijk lukt het allemaal nog met het kraampakket @kraampakket... Ik kom erachter dat ik dat dus niet krijg, alleen wat nodig is voor de bevalling! Zelfs als ik naar het ziekenhuis ga moet ik mijn eigen kraamverband, luiers e.d. meenemen. Zelfs mijn handdoeken en washandjes! Extra motivatie dus om thuis te bevallen, vind het geen service zeg! @geboortekaartje Die laten we dus niet meer uit NL komen vanwege huisje kopen/moneymoneymoney! Maar toen gingen we over op geschrveen kaartjes...maar nu toch weer gedrukte kaartjes die we dan gewoon hier bestellen. Probleem: enveloppen krijg je niet van te voren en die wil ik met de hand schrijven! Man wil dat we adresstickers doen, mijn problemen daarmee: -Voordat hij die adresstickers heeft gemaakt heb ik hem al wel duizend keer achter zijn kont moet jagen -Vind het gewoon niet mooi -Wil het zelf doen, zelf in de hand hebben...Ben ik nou zo erg? @lynn beterschap! @Buik weg is ie! De beeb zit echt helemaal tussen de benen...loop net alsof ik in mijn broek heb gepoept. Wel een voordeel: geen getrap meer tegen mijn ribben e.d. Nieuw probleem: broeken die eerst wel pasten en die dus van boven goeie rek hebben passen nu niet meer omdat de hele buik naar beneden is geploft en daar zit dus niet zo'n rekbaar stofje! Lekker... wordt dus in mijn pyama rond lopen
Ja, je hebt gelijk. Nu wordt hij alleen nog maar kwaad op mij omdat ik niet aan die flauwekul van het invullen van zijn moeders gedachten meer mee wil doen. Dat ziet hij nog niet in. Hij voelde zich gisteren behoorlijk opgefokt en had behoorlijke hoofdpijn (omdat hij zijn mammie niet mocht bellen dat we niet kwamen). En zijn opmerking dat zijn moeder niet zou durven bellen vanwege een "Nee" van mijn kant, is ook pure onzin. Ze vertelde doodleuk dat wanneer zijn zus haar rijbewijs zou halen, dat ze dan vaker zou komen. Iemand die bang is, zegt dat niet ronduit op een verjaardag waar iedereen bij zit. Nu moeten ze nog met de trein en metro komen (overigens een super goede verbinding waarbij ze maar 1x hoeven over te stappen en binnen een uur bij ons zijn) wat ze echt vreselijk vinden. ze vinden het te druk, te veel herrie, te veel enge mensen....noem maar op. Ik denk dat het puur gaat om het gemak en niet zozeer dat ze bang is....Nu kan mijn schoonvader er ook opeens niet meer tegen......Lulkoek! Toen mijn zoontje was geboren en tantes en nichten langs wilden komen, vroeg ze ook direct of ik het goed vond dat ze meekwam met hen (met de auto). Dus met die angsten valt het echt reuze mee denk ik. Ze heeft gewoon een pesthekel aan reizen en steekt dat niet onder stoelen of banken. We moeten dat ook teevast het eerste half uur aanhoren hoe vreselijk het wel niet was allemaal (voorheen haalde en bracht mijn man ze zelfs van en naar huis; gelukkig is hij daarvan afgestapt toen mijn schoonvader doodleuk tegen een nicht zei (die een paar straten verderop woont bij hun): "ach ik bel X wel (mijn man) want die komt toch wel; mijn man moet dus 20km heen en 20km terugrijden naar zijn ouders). Dat geklaag hoor je niet als ze gaan shoppen in Rotterdam (gek, want dan moeten ze toch ook met diezelfde trein en metro). Dat bedoel ik dus. Mijn schoonzus probeert vandaag voor de 5e keer af te rijden. Ergens hoop ik dat ze het weer niet haalt.......tja. Die wordt weer als prive-chauffeur gebruikt, maar dat is weer haar probleem.
amom: whahaha wat beschrijf je indalingssituatie hylarisch enneh... dat schrijven is niet gek hoor. dat wil ik ook! dat is toch wel wat persoonlijk vind ik (heb net jou adres opgeschreven, heb je de verhuisservice al weg geregeld, of moet je je man weer even achter zn broek aanzitten )
Oh, ja....ze heeft wel degelijk gepraat met mijn moeder en ook gepraat over haar angsten. Mijn moeder zegt gewoon wat ze vind en daar was mijn schoonmoeder het wel mee eens. Ze doet er alleen niets mee! Hoe vaak mijn man ze niet heeft gezegd dat ze hulp moet gaan zoeken (schoonvader en schoonzus ook trouwens), snapt ze wel en ze beaamt het ook allemaal wel, maar ze doet er gewoon niets mee. Kijk, als ze nog eraan willen werken, maar ze roept alleen, ja,ja en vervalt weer in haar oude gedrag. dan ben ik er klaar mee hoor.
Snel bijgelezen. Het is weer maandag en druk op het forum.... Voel me vandaag niet goed. Ontzetende pijn bij mijn navel en omgeving. Kan niet staan of rechtop zitten. Zelfs liggen is vervelend. Wat dit nu weer is? Bandenpijn? Ga weer plat en hoop later op de dag uitgebreider te kunnen reageren. En Synove, sterkte met je man en schoonfamilie. Het is een heel lastige en emotionele situatie, maar jij moet nu je eigen emotionele grenzen bewaken, met steun van je man! Ik zou inderdaad manlief alleen naar hun laten gaan en laat je schoonfamilie op bezoek bij jullie komen, zodat ze interesse in de babykamer kunnen tonen (bijvoorbeeld) en om duidelijk te maken hoe de verhoudingen nu liggen. Verder er ook proberen met je man erover te praten als de gemoederen bedaard zijn. Ik weet het klinkt makkelijk, maar dat is het niet. Ik heb zelf een schoonmoeder die ook zo aan mijn man hangt. Ze komt deze week terug van vakantie en ik heb me voorgenomen ook het een en ander te gaan bespreken. Dat heb ik al eerder gedaan (was niet leuk), maar dat had wel effect. We gaan nu de volgende stap zetten. Gewoon de tijd voor nemen. En het belangrijkste wat ik heb geleerd: het probleem zit bij je man. Hoe lullig dit ook klinkt. Hij laat het toe.....
Synove: jeetje wat een verhaal joh, heel veel sterkte er mee in ieder geval ! Amom: ik ga ook schrijven hoor, ik zie het als een soort bezigheidstherapie Rach: succes met je verzekering, wat een gedoe toch altijd weer. Hier verder weinig nieuws, heb alleen echt nergens zin in vandaag.... Gaan vanavond naar de voorlichtingsavond over bevallen in het ziekenhuis, ben benieuwd. Zo maar douchen, aankleden en boodschappen halen...
Zo wat is er vandaag alweer veel geschreven, heb nog geen tijd gehad om bij te lezen. Vanmorgen alweer druk gehad, eerst om 8 uur bloedprikken nuchter, toen om 9 uur echo en om 10 uur weer bloedprikken. Dus nu maar weer afwachten wat de suikerwaardes zullen zijn, gelukkig hebben ze deze keer in arm geprikt, daar heb ik iets meer vertrouwen in dan in zo'n prikje in de vinger. De echo was goed, de placenta ligt niet meer voor de baarmoedermond en het kindje lag mooi qua groei tussen de normale gemiddelden, lag wel weekje voor qua groei, maar dat was niet erg. De gynaecoloog vond mijn vorige suikerwaardes ook niet verontrustend, dus dat was ook al een hele geruststelling. Kindje lag met hoofdje al mooi naar beneden, maar zo ligt hij bijna de hele zwangerschap al, wat vindt hij eraan om zo onderste boven de hangen zeg!Als hij zich nu maar niet snel gaat omdraaien, dat zul je net zien zeg! Had wel redelijk veel vruchtwater, maar liever te veel dan te weinig lijkt me en hij maakte daar ook geen punt van.Gewicht van het kindje was nu ongeveer 1600 gram.
Hey meiden, Hier ben ik even snel. Gisteren wezen zwemmen was erg leuk maar ook erg vermoeiend. Voelde me zaterdag al niet helemaal fit. En denk dat ik nu echt ziek ga worden
Ben er maar eventjes. Synove, wat een vervelende situatie. Vandaag had eigenlijk leuke dag moeten zijn, ben jarig. Maar het gaat helemaal niet goed met de poes van mijn moeder dus die moeten we vandaag waarschijnlijk in laten slapen. Straks naar dierenarts. Ben zo verdrietig er van!
He bah meis, wat vervelend voor je... sterkte ermee in ieder geval en toch gefeliciteerd met je verjaardag... dikke knuffel !
nog even over de Ohra... het 'kraampakkettenbureau' zegt dat ik ben uitgeschreven en dat ik niet meer kan rekenen op kraamzorg en/of een kraampakket. de ohra zegt dat ik nog wel ingeschreven sta en dat er alleen een misverstand is over mijn adres (die ik trouwens al 10 keer heb doorgegeven). Ik ben in huilen uitgebarsten aan de telefoon met de ohra en verteld dat ik dit er echt niet bij kan hebben en dat zij het maar moet oplossen. ze zei: ik ga zorgen dat je kraampakket vandaag nog word opgestuurd. dus... het is weer afwachten. zal zometeen dat kraampakkettenbureau nog even nabellen of het idd word verstuurd nu. en of ik nog kan rekenen op een kraamhulp. ben er echt van uit mn doen
rach...ik hoop voor je dat die kraampakket is opgestuurd...bij mij was hij er ook zo toen ik hem besteld had +/- 2 dagen....en dat vrouwtje heeft het vast geregeld voor je....dat moet wel als je een huilende zwangere vrouw aan de tel krijgt...daar krijg je vast heel snel medelijde mee...en als ze het niet doet slaapt ze vast niet goed vannacht!
Hallo meiden, Ik heb in het begin een poosje met jullie meegekletst en ben helaas al een hele poos niet meer geweest. Helaas gaat het hier nl. niet zo goed. Ik heb een chronische darmziekte die op het moment erg opspeelt. Ik neem op het moment een redelijk zware prednisonkuur en krijg extra ijzer omdat ik redelijk veel bloed verlies. Binnenkort moet er waarschijnlijk een darmonderzoek gedaan worden waar ik zwaar tegenop zie omdat dit zonder verdoving moet (ivm de zwangerschap) en in een actieve ontsteking kan dat geen pretje zijn. Tevens zijn we net verhuisd en daar moet dus ook nog van alles gedaan worden. Ik weet dus niet hoeveel tijd en kans ik heb om weer mee te kletsen maar anders wil ik jullie heel veel succes wensen met de laatste maandjes. Groetjes Wieffie
*schop schop* hypotheek toch niet door. We hebben ooit een keer een rekening niet op tijd betaald en dat is dus niet het probleem dat ze ons geen hypotheek willen geven...doei droomhuisje! Dus nu maar weer gaan huren en dan geld sparen, hoe meer eigen geld hoe makkelijker... @rach meid! niet stressen hierover hoor! Je hebt er 1. recht op 2. je betaald ervoor! 3. Lukt het nog niet laat je man de telefoontjes dan doen Die kraamzorg komt echt wel goed hoor! @Leonie Gefeliciteerd met je verjaardag! Sterkte vandaag!
AHH amom wat balen vand ie hypotheek! ](*,) ik kan me heel goed voorstellen dat je baalt! enneh... mijn man zei precies hetzelfde als jij net, inclusief de getalletjes ik ga ff afleiding zoeken (afwas...)