April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Mijn overbuurvrouw is trouwens vrijdag weer oma geworden. De kleine was een beetje vroeg ze was op 5 maart uitgeteld. Zo komt het voor ons ook wel heel dicht bij he.

2. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    uhhh..lien...bij die aerosleeper hoeft dat toch allemaal niet?...want als je dat er dan nog over moet doen dan is het effect een beetje weg....toch?
    wij moeten hem vandeweek maar eens gaan halen....

en zo'n onderzeiltje waar dient dat voor? das toch voor bedplassers? of zit ik ernaast?

3. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Nou ik had er een in mijn bed , en blij dat ik was mijn water is in bed gebroken en heel het bed zat vol....Maar goed zon onder zeiltje!Dus hoeft niet alleen voor bedplassen...hihihi ;)

4. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik heb het over een ledikantje...he.. :)

5. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Ja ja snap ik maar wilde het er ff bij zeggen dat het ook handig is voor je zelf! :D

6. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Nou, mij het volgende verteld door de Prenatal:
    1) matrasbeschermer/onderlegger
    2) matras erop
    3) molton hoeslaken (die wij zelf ook onder hoeslaken hebben liggen)
    4) hoeslaken
    5) bedzeiltje (idd niet onder hoofdje)
    6) molton onderlegger voor over bedzeiltje (anders is het zo hard)
    7/8: lakentje met dekentje

Voordeel: als de baby "lekt" zou je geloof ik minder hoeven te verschonen. Ik krijg trouwens donderdag de kraamzorg hier; zal het hen eens vragen.

Wat betreft de Aerosleeper: niet iedere kraamzorg accepteert dit, ivm het randje wat slecht onder het hoofdje uitkomt. Het schijnt wat "rare/kleine" afmetingen te hebben?

7. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik heb even een vraag....(zit een beetje te denken) hoeveel zijn jullie tot nu toe aan heel je zwangerschap kwijt? ik ben bang dat wij een beetje te los zijn gegaan...niet dat we het geld niet hebben maar het zou zonde zijn als we te veel hebben.....dus heb een lijstje gemaakt..we komen op rond de 5000 euro....en jullie ongv?

heb hier wel bij ALLES....kleertjes kamer zooi, zooi en nog meer zooi...maar wel alles..behalve de geboortekaartjes..

8. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik heb op ons bed alleen maar een topping....voor de boxpring en een molton en een hoeslaken..binnekort komt daar die matras beschermer wel bij... ;)

9. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ik heb voor die andere nog gekeken, maar zo'n zeil voor op MIJN matras zou in het kraampakket moeten zitten.

10. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw

:confused: die spullen heb ik allemaal niet...ik heb een onderlegger een zeiltje en een molton en een hoeslaken...ik dacht dat ik ondertussen alles wel had...

en over de aerosleeper...hij gaat eerst bij ons in de wieg...en een paar maanden later pas in zijn eigenbedje....

maar goed dus ik moet nog meer halen....daar gaat mijn voorgenome budget weer.... :rolleyes:

11. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Wij zitten rond de 4000 incl. geboortekaartjes/postzegels+miskoop vloerbedekking+peperdure Bugaboo+box+opknappen en inrichten babykamer + heeeeeeeel veeeeeel zooi. Ik heb het allemaal bijgehouden en weet ook wat er nog komen gaat. Komen rond de 4 uit. Tja, het is de eerste he? We hebben gelukkig ook het een en ander overgenomen, maar we wilden toch bepaalde dingen nieuw hebben. En binnenkort zijn we allebei jarig en dan krijgen we ook nog het een en ander.

12. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Wij hebben alleen een lakentje om het matrasje en een hydrofiel aan het hoofdeind. En bij pas geborenen leggen we een flanellendoek op konthoogte zeg maar.
    Meer dan genoeg.
    Bij de 1e hadden we ook van die onderleggers/zeiltjes enzo gekregen, maar die heeft de kraamzorg ook nooit aangeraakt, sommige onderleggers mochten niet eens meer.

13. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ja die miskoop dingen heb ik ook..haha..leer je van...de vloer en de muren en de kast hadden we al...maar snap er soms niets van..heb hier bonnetjes van een winkel van 300 euro en daar heb ik een lamp en de aankleedkussen hoes en 2 overtrekjes gekocht, 2 sierkussens..ben ik wel goed wijs geweest?

okeej pientje..ik w8 wel tot die kraamverzorgende een keer komt en dan vraag ik het wel.... ;)

14. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ik heb straks een zeiltje, daar overheen een onderlegger en dan een hoeslaken en bij het hoofdje zo'n hydrofiele luier voor als ie spuugt.

Ik heb trouwens geen idee wat wij uitgegeven hebben, maar heb een aantal dure dingen cadeau gekregen zoals de box, wandelwagen en ledikant en commode, wieg, kleertjes.... Eigenlijk hebben we zelf niet superveel hoeven kopen. :)

15. Amom22

Amom22 Niet meer actief

:confused: das veel! bij mijn eerst rond de 500 euro en dan was dat ook alles incl. bedje, commode, matras, wipstoel, autostoel, kleding, speelgoed, mobiele enz..
    Nu iets van 200 euro. Wat nieuwe kleertjes, en ook meisjeskleren (voor het geval het een meissie is), geboortekaartje, katoenen luiers...meer had ik volgens mij niet.

16. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    mazzelaar... :rolleyes: wij hebben nog niets gekregen en als het zo door gaat hoeven ze ook niets meer te kopen 8)

17. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ja hallo ik snap er ook niets van...heb hier alle bonnen....die bugaboo is duur de box is duur de kamer is duur ALLES is hier duur.... :evil:

18. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Haha !
    Nadeel is wel dat ik niets te kiezen had, maar ik vind het niet erg, want we hadden toch niet veel geld, dus meeste zou ander toch 2de hands zijn.

En ik vind wel dat ze ons schandalig verwend hebben hoor, broer/schoonzus hebben voor alles wat wij van hun gekregen hebben, helemaal niets gevraagd! (Ow ja, ook nog zo'n soort campingbedje en wipper van hun gehad. )

19. zoals het de eerste keer hier stond (matrasbeschermer, matras, zeiltje, molton, hoeslaken, laken en deken) zo heb ik het ook.
    ik de prenatalmagazine meegenomen en daar stond precies in hoe het moest, en nu kan ik het ook :)

Wat we nog moeten hebben is beddegoed voor in de wandelwagen.

20. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Oei Rach, dat is een goeie..... Die moeten wij ook nog!

Deel Deze Pagina